abonnement Unibet Coolblue
pi_58461772
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 19:07 schreef Morendo het volgende:

[..]

Krijg nou wat. T'is gewoon Freddie Mercury
`

!!
Pretentieus geneuzel.
  zondag 4 mei 2008 @ 10:04:39 #27
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_58467394
quote:
Op woensdag 30 april 2008 20:00 schreef Tmaatje het volgende:

[..]

lijkt me lastig verdachten zijn ook allang dood... maar misschien een zaak voor Peter RRRRRRR daFreez?
Ik zal de redactie even mailen
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  woensdag 14 mei 2008 @ 19:15:52 #28
159353 Tmaatje
turrrbotrut
pi_58670167
en.. kick...
FOK!'s rode weduwe.
pi_58747731
Ik vind dit een bijzondere topic. Ik heb me er een tijdje in verdiept en er zijn zoveel mogelijke kandidaten voor deze man..
Donald Rumbelow(http://farm1.static.flickr.com/239/515387969_b6cb078348.jpg?v=1180245983) heeft een bijzonder boek geschreven over hem: http://www.amazon.co.uk/C(...)mbelow/dp/0140173951

Verder is er een bijzondere documentaire (waarin ook expert Rumeblow van zich laat horen)
(deel 1) -begin-
(deel2)
(deel 3)
4)
(deel 5)
(deel 6) -slot-

Na zoveel onderzoek, tal van boeken en nog meer "experts" is het geheel een mysterie gebleven.
Bijzonder dat het laatste wat hij naar scotland yard stuurde dit was:

I'm not a butcher, I'm not a Yid
Nor yet a foreign skipper,
But I'm your own light-hearted friend,
Yours truly, Jack the Ripper.

Wie is jack the ripper? We zullen het nooit weten, maar misschien is dat juist wel wat het geheel zo ongelooflijk aantrekkelijk maakt...
  zondag 18 mei 2008 @ 19:27:15 #30
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_58748141
quote:
Op zondag 18 mei 2008 18:57 schreef regularjoe het volgende:
I'm not a butcher, I'm not a Yid
Nor yet a foreign skipper,
But I'm your own light-hearted friend,
Yours truly, Jack the Ripper.
Waren er toen ook suggesties dat het een Jood (Yid) was, of verwijst dit naar de aristocratische verdenking?
Wat je vindt, ...
  zondag 18 mei 2008 @ 20:05:00 #31
159353 Tmaatje
turrrbotrut
pi_58748689
Een van de verdachten was een jood genaamd Kominsky woonachtig in Whitechapel. Ik neem aan dat het daarop slaat.
FOK!'s rode weduwe.
pi_58996552
quote:
Op zondag 18 mei 2008 19:27 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

Waren er toen ook suggesties dat het een Jood (Yid) was, of verwijst dit naar de aristocratische verdenking?
Zeer zeker meneer de ripper.! Er is bewijs dat veel mensen het heel makkelijk afreageerden op de Joodse minderheid. Krantenartikelen uit die tijd speculeerden er op los dat het een Jood geweest moest zijn en Joden in Whitechapel maar ook in central london hadden een zeer moeilijke tijd.

Frappant is echter wel het volgende: The Juwes are the men that Will not be Blamed for nothing"

En ja het is echt zo gespeld: JUWES ipv van Jews

[ Bericht 6% gewijzigd door regularjoe op 29-05-2008 20:36:22 ]
  donderdag 29 mei 2008 @ 21:52:18 #33
159353 Tmaatje
turrrbotrut
pi_58998646
Helaas is nog steeds niet zeker of deze "brieven"wel van de Ripper waren...
FOK!'s rode weduwe.
pi_60370426
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 21:52 schreef Tmaatje het volgende:
Helaas is nog steeds niet zeker of deze "brieven"wel van de Ripper waren...
Meeste onderzoekers zijn het er over eens dat ze wel degelijk van "the ripper" waren
pi_60531376
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 02:01 schreef behangplakker het volgende:
Je kan veel zeggen over die gast, dat hij gek was enzo... maar hij was fokking slim
Veel top-criminelen zijn over het algemeen wel slim.
Utrecht - FC Utrecht - Chelsea - Lampard
pi_60531916
Ptuuh, kan Peter R. De Vries daar zn grijze kop niet eens over buigen? Wedden dat hij op sbs6 met de 'ontknoping' komt?
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_60591621
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 23:19 schreef regularjoe het volgende:

[..]

Meeste onderzoekers zijn het er over eens dat ze wel degelijk van "the ripper" waren
Dat betwijfel ik.
Ook FBI expert John Doughlas die zonder de zaak en detail te kennen een profiel van de dader opmaakte kwam tot de conclusie dat de dader een gedesorganiseerde dader was die psychisch dusdanig gestoord was dat het iedereen in zijn omgeving zou opvallen. Achteraf bleek een psychisch gestoorde Pool tot de verdachten te behoren.
De risico's die hij nam om betrapt te worden wijzen bijvoorbeeld niet op een al te rationeel type. En aangezien de dader de makkelijkste slachtoffers nam (eenzame prostituees die hij overviel) was hij waarschijnlijk een sociaal onhandig en teruggetrokken type die niet over de mogelijkheden beschikt om een slachtoffer mee naar een veilige plaats te lokken bijvoorbeeld. En zo een onvolwaardig type gaat niet nog eens bijdehante brieven naar de autoriteiten sturen, dat kan hij niet eens.
En let wel: ik beweer dat niet maar twee van de top profilers van de FBI die het destijds bij de Yorkshire Ripper ook al bij het rechte eind hadden: lees het boek Mindhunter voor de details (koop het bij de Slegte net als ik).
Ik er van de week nog over nagedacht om een Ripper Walk, volgens mij olv Donald Rumbelow, te doen in Londen, maar was uiteindelijk telkens te moe na een dag Londen, helaas.
anonieme razernist
pi_60593408
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 02:13 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik.
Ook FBI expert John Doughlas die zonder de zaak en detail te kennen een profiel van de dader opmaakte kwam tot de conclusie dat de dader een gedesorganiseerde dader was die psychisch dusdanig gestoord was dat het iedereen in zijn omgeving zou opvallen. Achteraf bleek een psychisch gestoorde Pool tot de verdachten te behoren.
De risico's die hij nam om betrapt te worden wijzen bijvoorbeeld niet op een al te rationeel type. En aangezien de dader de makkelijkste slachtoffers nam (eenzame prostituees die hij overviel) was hij waarschijnlijk een sociaal onhandig en teruggetrokken type die niet over de mogelijkheden beschikt om een slachtoffer mee naar een veilige plaats te lokken bijvoorbeeld. En zo een onvolwaardig type gaat niet nog eens bijdehante brieven naar de autoriteiten sturen, dat kan hij niet eens.
En let wel: ik beweer dat niet maar twee van de top profilers van de FBI die het destijds bij de Yorkshire Ripper ook al bij het rechte eind hadden: lees het boek Mindhunter voor de details (koop het bij de Slegte net als ik).
Ik er van de week nog over nagedacht om een Ripper Walk, volgens mij olv Donald Rumbelow, te doen in Londen, maar was uiteindelijk telkens te moe na een dag Londen, helaas.
Ik heb die Ripper walk gedaan! Echt een aanrader! Het is trouwens niet onder leiding van Rumbelow zelf maar door andere 'experts'. Je krijgt alle steegjes te zien waarin de moorden plaatsvonden. Bijzonder hoeveel er veranderd is. ipv veel oude gebouwen waarnaast de moorden plaats vonden staan nu moderne gebouwen. Je sluit the tour af met een biertje bij de pub en eventueel een shepherd's pie. AAn te raden dus
pi_60594274
Ik heb dat boek van Rumbelow twee of drie jaar geleden gelezen, is zeker een aanrader! Al het belangrijke samengevat zonder zelf verder een definitieve vinger te wijzen, maar wat is het heerlijk geschreven...
pi_60613194
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:49 schreef crystaltrench het volgende:
Ik heb dat boek van Rumbelow twee of drie jaar geleden gelezen, is zeker een aanrader! Al het belangrijke samengevat zonder zelf verder een definitieve vinger te wijzen, maar wat is het heerlijk geschreven...
heeft iemand alle gegevensTitel, ISBN nummer ed ? Ik wil het eigenlijk ook wel graag te pakken krijgen.
FOK!'s rode weduwe.
pi_60633177
Bedankt !!!
FOK!'s rode weduwe.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:08:12 #43
213634 mangamusicfan
Heavy metal baby?
pi_60753987
wel intresante dingen hier maar of we ooit te weten komen wie hij was ik denk et niet
metal is goed voor je!
pi_60838206
Ik ben al zooo vaak in Londen geweest, maar nog nooit die Ripper-walk gedaan. De eerstvolgende keer dat ik er kom ga ik hem toch echt doen!

Interessant topic!
  Leukste jonkie 2022 woensdag 27 augustus 2008 @ 15:08:47 #45
213457 engine
pi_61166822
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 19:08 schreef thefunny het volgende:
Ptuuh, kan Peter R. De Vries daar zn grijze kop niet eens over buigen? Wedden dat hij op sbs6 met de 'ontknoping' komt?
ik stel een joran van der sloot achtige undercover operatie voor enigste probleem: hoe gaan we em verhoren? heb namelijk gehoord dat hij de laatste tijd niet zo spraakzaam meer is.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_61168034
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 22:28 schreef Fargo het volgende:
Ik ben al zooo vaak in Londen geweest, maar nog nooit die Ripper-walk gedaan. De eerstvolgende keer dat ik er kom ga ik hem toch echt doen!
Deze lijkt me het beste, waarom weet ik eigenlijk niet. Misschienomdat een van de medewerkers een serieus auter lijkt te zijn.

London Walks guides include Donald Rumbelow, who is "internationally recognised as the leading authority on Jack the Ripper". Britain's most distinguished crime historian, Donald is the former Curator of the Police Crime Museum, a two-time Chairman of the Crime Writers' Association, and the author of the definitive book on Jack the Ripper - the best-selling The Complete Jack the Ripper.
anonieme razernist
pi_61168364
een hoere rooier


of een MILF hunter wat niet kon betalen
tis een kwestie van gedult, rustig wachten op den dag, dat heel Holland Limburgs lult.
  maandag 1 september 2008 @ 04:36:40 #48
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_61283304
Ik meende dat het handschrift van geen van de brieven overeen kwam of zo?
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  woensdag 3 september 2008 @ 16:03:14 #49
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_61349762
Ik heb het dagboek gelezen, wat gevonden zou zijn in zijn huis.
Volgens de rest van dat boek was het wel een vooraanstaande man.

Motief van de moorden: Sjaak kreeg syfillis en daar moesten alle hoeren voor boeten.
Wat is gebeurd volgens dat boek, en wat ik zelf plausibel vind: Zijn vrouw kwam erachter en heeft Sjaak door middel van vergif om zeep geholpen zodat hij zou stoppen. Zijzelf zou voor die moord wel zijn veroordeeld.
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 9 september 2008 @ 21:01:59 #50
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_61509397
Keurige op.
Minds are like parachutes. They only function when open.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')