FOK!forum / Lifestyle / G-Star kwaliteit teruggelopen ?
nvana_30vrijdag 4 april 2008 @ 21:19
Zijn er hier meer mensen die het idee hebben dat de kwaliteit van de bekende G-Star broeken teruggelopen is de afgelopen jaren ?

Ik draag regelmatig de G-Star Elwoods uit Italie en die zijn van prima kwaliteit naar mijn idee, gaan een jaar of 5! mee, dus super.

Maar de G-Star Core en Radar crash 3301 broeken uit India zijn na een keer of 10 wassen al versleten en vallen de gaten er al in. Gezien de broeken net 1 jaar oud zijn wil de winkelier RamBam uit Eindhoven voor mij niets doen en van G-Star Nederland krijg ik wel emails terug over de goede kwaliteit e.d., maar willen niets doen voor klanten met problemen.

Dus mijn vraag is zijn er meer mensen die dit probleem hebben ondervonden met de recente G-Star jeans ? Misschien kunnen we met z'n allen G-Star Nederland aanschrijven over dit vervelende probleem.

Arno
Toffe_Ellendevrijdag 4 april 2008 @ 21:29
ze zouden die kids in India meer zweepslagen moeten geven. Werken moeten ze!
setovrijdag 4 april 2008 @ 21:29
Jij draagt serieus al 5 jaar G-Star?
Biogardevrijdag 4 april 2008 @ 22:33
5 jaar doen met een broek?
Papierversnipperaarvrijdag 4 april 2008 @ 22:40
Ze worden toch in China gemaakt?
nvana_30vrijdag 4 april 2008 @ 23:56
Biogarde: Ja ik heb denk ik in totaal een stuk of 8 jeans en er zitten nog Elwoods bij van een jaar of 5 a 6 geleden. Gaan wel rafelen, maar verder nog prima :-)

Deze Elwood broeken zijn overigens in Italie gemaakt. De moderne en naar mijn idee niet degelijke G-Star broeken zijn in India gemaakt, helaas met slechte arbeidsomstandigheden inderdaad. G-Star heeft zich daar ook uit teruggetrokken begreep ik onlangs toen ik ging googl'en naar GStar.
Hertog_Martinzaterdag 5 april 2008 @ 20:54
Zeeman broeken gaan ook 5 jaar mee hoor, de dure merken zijn amper beter van kwaliteit, ze weten alleen de markt beter te manipuleren
NaaiHard-DieHardzaterdag 5 april 2008 @ 21:14
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 21:19 schreef nvana_30 het volgende:
Zijn er hier meer mensen die het idee hebben dat de kwaliteit van de bekende G-Star broeken teruggelopen is de afgelopen jaren ?

Ik draag regelmatig de G-Star Elwoods uit Italie en die zijn van prima kwaliteit naar mijn idee, gaan een jaar of 5! mee, dus super.

Maar de G-Star Core en Radar crash 3301 broeken uit India zijn na een keer of 10 wassen al versleten en vallen de gaten er al in. Gezien de broeken net 1 jaar oud zijn wil de winkelier RamBam uit Eindhoven voor mij niets doen en van G-Star Nederland krijg ik wel emails terug over de goede kwaliteit e.d., maar willen niets doen voor klanten met problemen.

Dus mijn vraag is zijn er meer mensen die dit probleem hebben ondervonden met de recente G-Star jeans ? Misschien kunnen we met z'n allen G-Star Nederland aanschrijven over dit vervelende probleem.

Arno
, 1 jaar , 10 keer wassen?
PJORourkezaterdag 5 april 2008 @ 21:39
De kwaliteit van G-Star is sowieso ruk.
hmmmzzondag 6 april 2008 @ 00:41
Kwaliteit van Gstar is altijd al matigjes geweest
Mr_DGzondag 6 april 2008 @ 09:19
Als de maar G-STAR RAW DENIM opstaat
Isdatzozondag 6 april 2008 @ 13:20
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 21:14 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:

[..]

, 1 jaar , 10 keer wassen?
Er zijn mensen die hebben méér dan 2 broeken hoor
DANILXLzondag 6 april 2008 @ 13:24
gstar kwaliteit is idd bagger

maat van me heeft al twee keer een uitgescheurde broek
1x bij zn knie
1x bij zn kruis

oorsnotzondag 6 april 2008 @ 14:18
jack and jones broeken
Silvergatorzondag 6 april 2008 @ 14:47
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 20:54 schreef Hertog_Martin het volgende:
Zeeman broeken gaan ook 5 jaar mee hoor, de dure merken zijn amper beter van kwaliteit, ze weten alleen de markt beter te manipuleren
Vorig jaar dacht ik ook eens uit te proberen of die zeeman/wibra nou echt zo slecht waren; ik ga daar naar binnen. Eerste wat ik zie is lelijke pauper kleding, tevens ook het enigste. Dus ik koop maar zon bakje chocolade, want hey, hoe slecht kan dat nou zijn KOTSEN de dag daarna.. sindsdien loop ik met een grote boog om die tering zaken heen
its_me_zondag 6 april 2008 @ 14:53
quote:
Op zondag 6 april 2008 14:18 schreef oorsnot het volgende:
jack and jones broeken
Ik vind echter dat de truien en shirts van J&J van slechte kwaliteit zijn. Na een paar keer wassen zijn ze een stuk lelijker geworden.
NaaiHard-DieHardzondag 6 april 2008 @ 17:57
quote:
Op zondag 6 april 2008 13:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Er zijn mensen die hebben méér dan 2 broeken hoor
no way
Tommekedinsdag 8 april 2008 @ 09:46
quote:
Op zondag 6 april 2008 09:19 schreef Mr_DG het volgende:
Als de maar G-STAR RAW DENIM opstaat
Hoe groter, hoe beter. Vaak zijn het best leuke broeken, maar dan staat er weer zo veel te groot G-STAR RAW DENIM op. Zo jammer is dat, ik koop daarom ook liever J&J ofzo.
Qriousdinsdag 8 april 2008 @ 10:05
Ben al lang blij dat ze in mijn maat te vinden zijn en niet altijd hele smalle broekspijpen hebben
Anyway, de broekzakken van de laatste 2 die ik heb gehaald laten wel te wensen over; te dun stofje waar snel gaten in komen broeken zelf doen t nog prima
nvana_30maandag 14 april 2008 @ 17:32
Zo te lezen zijn er dus veel meer mensen het met mij eens zijn dat de kwaliteit van GStar te wensen overlaat tegenwoordig.

En aan Naaihard-Diehard 2: Ik heb inderdaad gelukkig wel meer dan 2 broeken. Een stuk of 10 in totaal.

Heb het probleem inmiddels ook bij Radar aangemeld en mogelijk als meer mensen dit gaan doen dat ze er een topic over gaan maken. Veel meer kan je als consument niet doen gezien zowel G-Star als RamBam niets voor je willen doen.

Broeken zijn inmiddels in de Kliko verdwenen, waren wel de laatste G-Stars die ik gekocht heb en zal kopen in de toekomst.
zwartemarktplaatsmaandag 14 april 2008 @ 18:27
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 20:54 schreef Hertog_Martin het volgende:
Zeeman broeken gaan ook 5 jaar mee hoor, de dure merken zijn amper beter van kwaliteit, ze weten alleen de markt beter te manipuleren
Donder toch op joh.

Mjah ik merk het ook een g-star broek gekocht en het model is na een half jaar uit.
Tevens ook mijn eerste ervaring met g-star als broeken merk ben nu maar over gestapt op Tommy en nudie's.

Bevallen goed!
EricTdinsdag 15 april 2008 @ 16:46
G-star
RedGuydonderdag 17 april 2008 @ 10:35
Chasin. .
Nudie. .
Levi's. .
#ANONIEMdonderdag 17 april 2008 @ 15:05
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:35 schreef RedGuy het volgende:
Chasin. [ afbeelding ].
RSiedonderdag 17 april 2008 @ 15:05
Ik heb juist voornamelijk goede ervaringen met de kwaliteit van G-star.

Ik heb vooral problemen met de broeken van Diesel en Replay. die dingen gaan vrijwel altijd na een jaar kapot.

Voor zover ik me kan herinneren is er bij mij nog nooit een G-star broek kapot gegaan. (even afgezien van een model van enkele jaren geleden die al zwaar verwassen was bij aankoop en daardoor dus een stuk kwetsbaarder is dan ongewassen broeken)
vejaydonderdag 17 april 2008 @ 16:38
Ik ben verliefd op Levi's. Heb een 506 Standard en is verreweg m'n lievelingsbroek, na 2 jaar wekelijks dragen nog steeds in perfecte staat. En laatst ook nog een 501 gevonden onder in m'n kast, had ik ergens gedumpt in m'n skateboardtijdperk, want hij was toen niet breed genoeg .

Mja, ik ga ook maar de overstap maken van J&J/G-Star naar Levi's en andere broeken die gewoon goed blijken te zijn. Vooral J&J vind ik echt kutkwaliteit, eentje is gewoon gekrompen uit het niets, en bij de ander laat overal naden los... Ze zijn dan wel wat goedkoper dan ''de'' merken, maar blijkbaar dus ook gewoon kutter. En bij G-star vallen me de knopen altijd eraf...

(nee ik doe niets raars met mijn jeans kerels)
GuyFawkesdonderdag 17 april 2008 @ 16:40
G-Star
RSiedonderdag 17 april 2008 @ 18:43
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:35 schreef RedGuy het volgende:
Chasin. [ afbeelding ].
Nudie. [ afbeelding ].
Levi's. [ afbeelding ].
Chasin ontstaan uit nepperij van G-star.
RedGuydonderdag 17 april 2008 @ 18:51
De chasin broeken die ik heb zijn echt van super kwaliteit en zitten echt geweldig.
_Hestia_donderdag 17 april 2008 @ 19:02
Ik heb ook een G-star broek gehad waar na een half jaar de gaten al in kwamen :S
S.PMvrijdag 18 april 2008 @ 10:15
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 22:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze worden toch in China gemaakt?
India toch?
fathankvrijdag 18 april 2008 @ 10:21
"Merken" geilerij .
SPOILER
Nee dit houdt niet in dat ik broeken bij de Zeeman/Jack & Jones/Score/Men At Work koop
SimtekF1vrijdag 18 april 2008 @ 10:40
Ik vond broeken kopen altijd zo kut, kon nooit een relaxte broek vinden, dan was hij weer te lang, maatje kleiner zit hij weer te strak etc.
Maar draag nu een tijdje alleen maar G-Star broeken en ik heb er totaal geen problemen mee eigenlijk?
Geen knopen die eraf schieten, geen naden die los laten, helemaal niks.
RSievrijdag 18 april 2008 @ 11:10
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:40 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik vond broeken kopen altijd zo kut, kon nooit een relaxte broek vinden, dan was hij weer te lang, maatje kleiner zit hij weer te strak etc.
Maar draag nu een tijdje alleen maar G-Star broeken en ik heb er totaal geen problemen mee eigenlijk?
Geen knopen die eraf schieten, geen naden die los laten, helemaal niks.
Ik heb jarenlang bij MAW gewerkt als verkoper, en er kwam zo heel af en toe eens een klacht binnen betr. een G-star broek. en dat waren voornamelijk klachten van mensen die zelf niet goed gewassen hadden. of die een te strakke broek hadden waardoor de knopen ervanaf sprongen.

het gebeurde maar zelden dat er een echt inhoudelijke klacht was.

p.s. als er iets mis is met een G-star en je gaat terug naar de winkel waar je hem vandaan hebt kunnen ze de broek altijd terugnemen. dit is een belid van G-star, maar helaas werken niet alle winkels hierin mee omdat het ze dan teveel moeite kost. (overigens maakt het eigenlijk niet eens uit naar welke winkel je teruggaat, als ze G-star verkopen kunnen ze je ook helpen met je klacht)
w00h00vrijdag 18 april 2008 @ 11:58
Deze G-star broek heb ik in september 2007 bij Score gekocht, in december ben ik er al mee terug geweest, omdat ik een slijtage gat in mijn knie had en daarvoor heb ik ook netjes een nieuwe broek gekregen, maar nog geen halfjaar later ziet de broek er zo uit::







Ik denk dat ik hiermee wel antwoord heb gegeven op de vraag van de TS.

Maar ik moet toegeven dat dit model gewoon erg dunne is en gewoon ruk kwaliteit en dat veel betere types zoals de Elwoods te koop zijn.
Uiteraard ga ik er van de week mee terug, want dit vind ik belachelijk voor 120 E.

[ Bericht 0% gewijzigd door w00h00 op 18-04-2008 12:07:20 ]
fathankvrijdag 18 april 2008 @ 12:04
Heb 3 Elwoods gehad, en bij alle 3 de achterzakken meerdere malen uitgescheurd. Sindsdien genezen.
Stansfieldvrijdag 18 april 2008 @ 12:12
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:58 schreef w00h00 het volgende:
Deze G-star broek heb ik in september 2007 bij Score gekocht, in december ben ik er al mee terug geweest, omdat ik een slijtage gat in mijn knie had en daarvoor heb ik ook netjes een nieuwe broek gekregen, maar nog geen halfjaar later ziet de broek er zo uit::

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik denk dat ik hiermee wel antwoord heb gegeven op de vraag van de TS.

Maar ik moet toegeven dat dit model gewoon erg dunne is en gewoon ruk kwaliteit en dat veel betere types zoals de Elwoods te koop zijn.
Uiteraard ga ik er van de week mee terug, want dit vind ik belachelijk voor 120 E.
Dat heb ik alleen bij mijn nudie's. Maar niet na een half jaar. Kreeg net de tip om dan naar een of andere turkse kleermaker te gaan die maakt dat ovor 6 euro ofzo.

Bij diesel heb ik dat nooit trouwens.
LoggedInvrijdag 18 april 2008 @ 12:15
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:58 schreef w00h00 het volgende:
Deze G-star broek heb ik in september 2007 bij Score gekocht, in december ben ik er al mee terug geweest, omdat ik een slijtage gat in mijn knie had en daarvoor heb ik ook netjes een nieuwe broek gekregen, maar nog geen halfjaar later ziet de broek er zo uit::

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik denk dat ik hiermee wel antwoord heb gegeven op de vraag van de TS.

Maar ik moet toegeven dat dit model gewoon erg dunne is en gewoon ruk kwaliteit en dat veel betere types zoals de Elwoods te koop zijn.
Uiteraard ga ik er van de week mee terug, want dit vind ik belachelijk voor 120 E.
In mijn broek heb ik precies dezelfde gaten gekregen! Je kan gewoon vol met een vuist door dat gat heen (het duurde even voor ik wist dat het er zat ), dus ik kan hem eigenlijk nieteens meer aan bij het verven oid

Mijn Diesel broeken voelen idd wel steviger aan.. Daar heb ik er ook 1 die nogal versleten is (allemaal rafels bij zakken etc), maar geen gaatje of dun stukje stof te bekennen
Dementorvrijdag 18 april 2008 @ 12:17
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 20:54 schreef Hertog_Martin het volgende:
Zeeman broeken gaan ook 5 jaar mee hoor, de dure merken zijn amper beter van kwaliteit, ze weten alleen de markt beter te manipuleren
Blijf jij dan lekker in je zeeman broeken lopen
CyclingGirlvrijdag 18 april 2008 @ 12:21
Dat heb ik niet alleen met Gstar broeken ook met EDC en Replay
_Hestia_vrijdag 18 april 2008 @ 12:34
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:58 schreef w00h00 het volgende:
Deze G-star broek heb ik in september 2007 bij Score gekocht, in december ben ik er al mee terug geweest, omdat ik een slijtage gat in mijn knie had en daarvoor heb ik ook netjes een nieuwe broek gekregen, maar nog geen halfjaar later ziet de broek er zo uit::

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik denk dat ik hiermee wel antwoord heb gegeven op de vraag van de TS.

Maar ik moet toegeven dat dit model gewoon erg dunne is en gewoon ruk kwaliteit en dat veel betere types zoals de Elwoods te koop zijn.
Uiteraard ga ik er van de week mee terug, want dit vind ik belachelijk voor 120 E.
Dat zijn idd ook de plekken waar die van mij sleten. Idd zonde van die 120 euro ( die ik er ook ongeveer voor betaald heb)
fathankvrijdag 18 april 2008 @ 13:03
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 12:21 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat heb ik niet alleen met Gstar broeken ook met EDC en Replay
Replay broeken . Wat een rotzooi is dat zeg. Scheuren uit bij het minste of geringste. Die kun je alleen aan als je de hele dag keurig netjes in dezelfde houding op je bureaustoeltje blijft zitten.
Biancaviavrijdag 18 april 2008 @ 13:06
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:58 schreef w00h00 het volgende:
Deze G-star broek heb ik in september 2007 bij Score gekocht, in december ben ik er al mee terug geweest, omdat ik een slijtage gat in mijn knie had en daarvoor heb ik ook netjes een nieuwe broek gekregen, maar nog geen halfjaar later ziet de broek er zo uit::

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
LoggedInvrijdag 18 april 2008 @ 13:10
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:06 schreef Biancavia het volgende:

[..]

RSievrijdag 18 april 2008 @ 13:58
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:58 schreef w00h00 het volgende:
Deze G-star broek heb ik in september 2007 bij Score gekocht, in december ben ik er al mee terug geweest, omdat ik een slijtage gat in mijn knie had en daarvoor heb ik ook netjes een nieuwe broek gekregen, maar nog geen halfjaar later ziet de broek er zo uit::

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik denk dat ik hiermee wel antwoord heb gegeven op de vraag van de TS.

Maar ik moet toegeven dat dit model gewoon erg dunne is en gewoon ruk kwaliteit en dat veel betere types zoals de Elwoods te koop zijn.
Uiteraard ga ik er van de week mee terug, want dit vind ik belachelijk voor 120 E.
lijkt wel alsof je teveel met je reet overal tegenaan staat te schuren

Nee, dit is een probleem bij veel jeans (niet exclusief bij G-star, want dit heb ik juist meerdere malen gehad bij Diesel). gebeurd vaak als het kruis wat lager hangt en dus meer schuurt tijdens het lopen/zitten etc. + dat het een voorgewassen materiaal is en daardoor al bij voorbaat sneeler slijt dan RAW-denim broeken.
w00h00vrijdag 18 april 2008 @ 15:17
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:58 schreef RSie het volgende:

[..]

lijkt wel alsof je teveel met je reet overal tegenaan staat te schuren

Nee, dit is een probleem bij veel jeans (niet exclusief bij G-star, want dit heb ik juist meerdere malen gehad bij Diesel). gebeurd vaak als het kruis wat lager hangt en dus meer schuurt tijdens het lopen/zitten etc. + dat het een voorgewassen materiaal is en daardoor al bij voorbaat sneeler slijt dan RAW-denim broeken.

Komt waarschijnlijk door mijn gouden ballen
HanySmaandag 19 januari 2009 @ 14:58
Mijn verhaal.

11-02-2008 heb ik bij Men at Work te Nijmegen een G-Star, Travis broek gekocht ter waarde van 119,95

18-01-2009 ben ik terug gegaan naar de Men at Work te Amsterdam. Mijn broek heeft een scheur aan de achterkant, deze scheur is uit zichzelf ontstaan (slijtage)
De scheur vertoont duidelijk dat de draden van de spijkerbroek los zijn geraakt, deze scheur is niet ontstaan door een scherp voorwerp.


Volgens 2 verkopers van Men at Work werd er beaamd dat deze serie “Travis” broeken van G-Star bekend staan om hun snelle slijtage en slechte kwaliteit, volgens de verkopers zijn er veel klanten terug gekomen met klachten.

De storemanager genaamd heb ik hierover kunnen spreken.
Zijn reden was direct al dat ik geen garantie heb, omdat volgens hem deze broek al bijna 3 seizoenen oud is. Hij zei in zijn woorden: “ Hier kan ik niets mee. “
Ik gaf hem aan dat ik als consument recht heb op minimaal 1 jaar garantie.
Vandaag in een telefonische gesprek met de storemanager wilde hij mij alleen een tegemoetkoming van 15% op een nieuwe broek bieden.

Deze G-Star broek koste mij 119.95 euro en deze broek valt nog net binnen 1 jaar garantie!

Als je op deze website kijkt, zie je dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Maar helaas is er nog geen " groep vorming" om dit probleem echt in het daglicht te zetten..

Misschien moet ik een "G-star slechte kwaliteit" hyves opzetten?

Hany
GuyFawkesmaandag 19 januari 2009 @ 15:01
quote:
Op maandag 19 januari 2009 14:58 schreef HanyS het volgende:
Mijn verhaal.

11-02-2008 heb ik bij Men at Work te Nijmegen een G-Star, Travis broek gekocht ter waarde van 119,95

18-01-2009 ben ik terug gegaan naar de Men at Work te Amsterdam. Mijn broek heeft een scheur aan de achterkant, deze scheur is uit zichzelf ontstaan (slijtage)
De scheur vertoont duidelijk dat de draden van de spijkerbroek los zijn geraakt, deze scheur is niet ontstaan door een scherp voorwerp.


Volgens 2 verkopers van Men at Work werd er beaamd dat deze serie “Travis” broeken van G-Star bekend staan om hun snelle slijtage en slechte kwaliteit, volgens de verkopers zijn er veel klanten terug gekomen met klachten.

De storemanager genaamd heb ik hierover kunnen spreken.
Zijn reden was direct al dat ik geen garantie heb, omdat volgens hem deze broek al bijna 3 seizoenen oud is. Hij zei in zijn woorden: “ Hier kan ik niets mee. “
Ik gaf hem aan dat ik als consument recht heb op minimaal 1 jaar garantie.
Vandaag in een telefonische gesprek met de storemanager wilde hij mij alleen een tegemoetkoming van 15% op een nieuwe broek bieden.

Deze G-Star broek koste mij 119.95 euro en deze broek valt nog net binnen 1 jaar garantie!

Als je op deze website kijkt, zie je dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Maar helaas is er nog geen " groep vorming" om dit probleem echt in het daglicht te zetten..

Misschien moet ik een "G-star slechte kwaliteit" hyves opzetten?

Hany
OMG. Natuurlijk krijg je na een jaar intensief dragen slijtage. Jezus christus wat ben jij een zeikerd. Ik snap precies de woorden van die storemanager. Doe nou niet alsof het een gigantisch wereldprobleem is. Je moet de kwaliteit niet afmeten aan de prijs.

edit: en speciaal hiervoor een account aanmaken? Hou toch op.
hmmmzmaandag 19 januari 2009 @ 15:04
quote:
Op maandag 19 januari 2009 14:58 schreef HanyS het volgende:
Mijn verhaal.

11-02-2008 heb ik bij Men at Work te Nijmegen een G-Star, Travis broek gekocht ter waarde van 119,95

18-01-2009 ben ik terug gegaan naar de Men at Work te Amsterdam. Mijn broek heeft een scheur aan de achterkant, deze scheur is uit zichzelf ontstaan (slijtage)
De scheur vertoont duidelijk dat de draden van de spijkerbroek los zijn geraakt, deze scheur is niet ontstaan door een scherp voorwerp.


Volgens 2 verkopers van Men at Work werd er beaamd dat deze serie “Travis” broeken van G-Star bekend staan om hun snelle slijtage en slechte kwaliteit, volgens de verkopers zijn er veel klanten terug gekomen met klachten.

De storemanager genaamd heb ik hierover kunnen spreken.
Zijn reden was direct al dat ik geen garantie heb, omdat volgens hem deze broek al bijna 3 seizoenen oud is. Hij zei in zijn woorden: “ Hier kan ik niets mee. “
Ik gaf hem aan dat ik als consument recht heb op minimaal 1 jaar garantie.
Vandaag in een telefonische gesprek met de storemanager wilde hij mij alleen een tegemoetkoming van 15% op een nieuwe broek bieden.

Deze G-Star broek koste mij 119.95 euro en deze broek valt nog net binnen 1 jaar garantie!

Als je op deze website kijkt, zie je dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Maar helaas is er nog geen " groep vorming" om dit probleem echt in het daglicht te zetten..

Misschien moet ik een "G-star slechte kwaliteit" hyves opzetten?

Hany
huillie dat je bent
iedereen weet dat g-star geen goede kwali is, ben blij dat je broek het nog een jaar vol heeft gehouden. Dacht je dat spijkerbroeken niet slijten als je ze een jaar hebt ? mafkees

[ Bericht 4% gewijzigd door hmmmz op 19-01-2009 15:12:12 ]
fathankmaandag 19 januari 2009 @ 15:08
Gast, een jaar garantie op een spijkerbroek? Je ziet ze vliegen zeker.
RuiDaSilvamaandag 19 januari 2009 @ 15:11
Ben afgelopen zaterdag uit mijn Levan Diesel broek gescheurd van 2 jaar oud. Verder heb ik altijd vooral slijtage bij mijn kruis met Replay broeken soms al na 1 jaar. Dus ongeacht of je tegenwoordig nou G-Star gefabriceerd in India koopt of Replay of Diesel uit Italie, het is allemaal ruk! De fabrikanten doen het er gewoon om
hmmmzmaandag 19 januari 2009 @ 15:13
Ik heb nog nooit een diesel broek kapot gedragen door slijtage, maar dat is al weer jaren geleden, tegenwoordig japan rags die gaan ongeveer 2 jaar mee
fathankmaandag 19 januari 2009 @ 15:16
Van de week een 5 jaar oude Dieselbroek weggegooid. Maar die had de laatste 3 jaar al dienst gedaan als werkbroek dus die had al veel te lijden gehad.

Bovendien ben je gek als je 150 euro voor een broek betaald. In de uitverkoop gaan ze voor ongeveer 6 tientjes weg.
Mr_DGmaandag 19 januari 2009 @ 15:17
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:58 schreef w00h00 het volgende:
Deze G-star broek heb ik in september 2007 bij Score gekocht, in december ben ik er al mee terug geweest, omdat ik een slijtage gat in mijn knie had en daarvoor heb ik ook netjes een nieuwe broek gekregen, maar nog geen halfjaar later ziet de broek er zo uit::

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik denk dat ik hiermee wel antwoord heb gegeven op de vraag van de TS.

Maar ik moet toegeven dat dit model gewoon erg dunne is en gewoon ruk kwaliteit en dat veel betere types zoals de Elwoods te koop zijn.
Uiteraard ga ik er van de week mee terug, want dit vind ik belachelijk voor 120 E.
Is me al 3 maal bij Nudie overkomen
Nudie
HanySmaandag 19 januari 2009 @ 15:24
Jongens,

Heel leuk dat jullie meteen al klaar staan met een mening.

Alle producten hebben minimaal een jaar garantie, verbruiksmaterialen zoals accu's, banden etc ook, mits normaal gebruik.

Een broek dus ook, als jullie je eens verdiepen in consumentenrechten dan zul je zien dat ook een broek van 10 euro of 120 euro diezelfde garantie periode heeft.
En hoe kun je nou zeggen dat ik die broek intensief heb gedragen? Ik heb meerdere broeken thuis.

Het is blijkbaar het geval dat de serie : G-Star Travis---
--een slechte serie is.

Deze broeken staan bekend om hun snelle slijtage, als 2 winkelverkopers dat alleen al zeggen... zegt dat voor mij genoeg.

Dat sommige mensen zich liever domhouden en laten misleiden door uitspraken zoals :
"Je mag blij zijn dat je broek het een jaar uithoudt vind ik echt achterlijk klinken."
Je hebt rechten als consument, en als je geen gebruik maakt van je rechten dan ben je een domme consument.
fathankmaandag 19 januari 2009 @ 15:27
Daarom koop ik alleen kwaliteit.
hmmmzmaandag 19 januari 2009 @ 15:28
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:24 schreef HanyS het volgende:
Jongens,

Heel leuk dat jullie meteen al klaar staan met een mening.

Alle producten hebben minimaal een jaar garantie, verbruiksmaterialen zoals accu's, banden etc ook, mits normaal gebruik.

Een broek dus ook, als jullie je eens verdiepen in consumentenrechten dan zul je zien dat ook een broek van 10 euro of 120 euro diezelfde garantie periode heeft.
En hoe kun je nou zeggen dat ik die broek intensief heb gedragen? Ik heb meerdere broeken thuis.

Het is blijkbaar het geval dat de serie : G-Star Travis---
--een slechte serie is.

Deze broeken staan bekend om hun snelle slijtage, als 2 winkelverkopers dat alleen al zeggen... zegt dat voor mij genoeg.

Dat sommige mensen zich liever domhouden en laten misleiden door uitspraken van je mag blij zijn dat je broek het een jaar uithoudt vind ik echt achterlijk klinken.
Je hebt rechten als consument, en als je geen gebruik maakt van je rechten dan ben je een domme consument.
ik vind het netjes dat je nog 15% korting krijgt op je volgende aankoop.
Verder succes dan met je rechtzaak, geen rechter die hierin meegaat
HanySmaandag 19 januari 2009 @ 15:33
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:28 schreef hmmmz het volgende:

[..]

ik vind het netjes dat je nog 15% korting krijgt op je volgende aankoop.
Verder succes dan met je rechtzaak, geen rechter die hierin meegaat
Zelfs zou ik dit juridisch aankaarten, dan zou Men at Work nog niet eens zover gaan met een rechtzaak/rechter. Na mijn ervaring op een garantie afdeling van DELL (ken je nog dat programma van Kassa?) Zal Men at Work al gauw het gaan opgeven en toch nog mijn garantie geven.

Heel veel zaken worden opgelost zelfs zonder rechter, een brief van je advocaat is zelfs voldoende.
Dus praat aub niet over iets wat je niet kent.
hmmmzmaandag 19 januari 2009 @ 15:41
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:33 schreef HanyS het volgende:

[..]

Zelfs zou ik dit juridisch aankaarten, dan zou Men at Work nog niet eens zover gaan met een rechtzaak/rechter. Na mijn ervaring op een garantie afdeling van DELL (ken je nog dat programma van Kassa?) Zal Men at Work al gauw het gaan opgeven en toch nog mijn garantie geven.

Heel veel zaken worden opgelost zelfs zonder rechter, een brief van je advocaat is zelfs voldoende.
Dus praat aub niet over iets wat je niet kent.
dude, ik zeg toch ook helemaal niet dat er een rechtzaak komt, ik heb het over een hypothetisch geval wanneer de rechter er uitspraak over zou doen. In werkelijkheid hebben bedrijven (gelukkig) geen tijd voor al die onzin (rechtzaak etc.) en krijg je wanneer je een beetje serieus aandringt je garantie zodat ze van het gezeik af zijn en het hun niet meer tijd/geld kost. Gaan zeuren over een kapotte spijkerbroek van een jaar oud

je hoeft mij als redelijk succesvol rechtenstudentje de gang van zaken rond het nederlands rechtssysteem echt niet uit leggen hoor

[ Bericht 6% gewijzigd door hmmmz op 19-01-2009 15:55:19 ]
GuyFawkesmaandag 19 januari 2009 @ 16:17
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:24 schreef HanyS het volgende:
Jongens,

Heel leuk dat jullie meteen al klaar staan met een mening.

Alle producten hebben minimaal een jaar garantie, verbruiksmaterialen zoals accu's, banden etc ook, mits normaal gebruik.

Een broek dus ook, als jullie je eens verdiepen in consumentenrechten dan zul je zien dat ook een broek van 10 euro of 120 euro diezelfde garantie periode heeft.
En hoe kun je nou zeggen dat ik die broek intensief heb gedragen? Ik heb meerdere broeken thuis.

Het is blijkbaar het geval dat de serie : G-Star Travis---
--een slechte serie is.

Deze broeken staan bekend om hun snelle slijtage, als 2 winkelverkopers dat alleen al zeggen... zegt dat voor mij genoeg.

Dat sommige mensen zich liever domhouden en laten misleiden door uitspraken zoals :
"Je mag blij zijn dat je broek het een jaar uithoudt vind ik echt achterlijk klinken."
Je hebt rechten als consument, en als je geen gebruik maakt van je rechten dan ben je een domme consument.
Je bent een zeikerd. Dat een broek na een jaar kapot gaat is heel normaal. Dat jij verwacht dat broeken jaren meegaan is niet normaal. Wat weet jij nou van het productieproces?

Een jaar garantie is leuk en al, maar bewijs maar eens dat jij er normaal mee om bent gegaan. Anders kun je aan het einde van het jaar je broek mollen en een nieuwe krijgen. Lekker makkelijk.
hmmmzmaandag 19 januari 2009 @ 16:18
* hmmmz is een schaar aan het zoeken om een 11 maanden oude broek aan stukken te knippen
hardstyle_babbelsmaandag 19 januari 2009 @ 16:24
Diesel broeken for the win!
HanySmaandag 19 januari 2009 @ 16:27
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:17 schreef GuyFawkes het volgende:

[..]

Je bent een zeikerd. Dat een broek na een jaar kapot gaat is heel normaal. Dat jij verwacht dat broeken jaren meegaan is niet normaal. Wat weet jij nou van het productieproces?

Een jaar garantie is leuk en al, maar bewijs maar eens dat jij er normaal mee om bent gegaan. Anders kun je aan het einde van het jaar je broek mollen en een nieuwe krijgen. Lekker makkelijk.

Ik zeik omdat ik een kapotte broek heb van 120 euro?
Hoe zit het dan met al die andere mensen die hetzelfde probleem als mij hebben? Zijn die ook allemaal zeikerds?

Lekker makkelijk zeggen. tja je moet niet verwachten dat je broek jaren meegaat. wat een zeikerd ben je man.

nou ik vind gewoon dat ik recht heb op een deugdelijk product.. een broek van 120 euro van een merk zoals G-Star mag toch wel enige kwaliteit hebben.

+ dat 2 verkopers van Men @ Work zelf beaamen dat het een slechte kwaliteits broek is geeft mij nog meer ZEIKERDSPOWER.!

Ik ga doorzeiken totdat ik krijg waar ik recht op heb.
Vind je het vervelend? ga da aub weg van deze topic als je niets meer heb toe te voegen.(stay ontopic please)
HanySmaandag 19 januari 2009 @ 16:27
*

[ Bericht 100% gewijzigd door HanyS op 19-01-2009 16:28:14 ]
Tommekemaandag 19 januari 2009 @ 16:29
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:24 schreef HanyS het volgende:
Jongens,

Heel leuk dat jullie meteen al klaar staan met een mening.

Alle producten hebben minimaal een jaar garantie, verbruiksmaterialen zoals accu's, banden etc ook, mits normaal gebruik.

Een broek dus ook, als jullie je eens verdiepen in consumentenrechten dan zul je zien dat ook een broek van 10 euro of 120 euro diezelfde garantie periode heeft.
En hoe kun je nou zeggen dat ik die broek intensief heb gedragen? Ik heb meerdere broeken thuis.

Het is blijkbaar het geval dat de serie : G-Star Travis---
--een slechte serie is.

Deze broeken staan bekend om hun snelle slijtage, als 2 winkelverkopers dat alleen al zeggen... zegt dat voor mij genoeg.

Dat sommige mensen zich liever domhouden en laten misleiden door uitspraken zoals :
"Je mag blij zijn dat je broek het een jaar uithoudt vind ik echt achterlijk klinken."
Je hebt rechten als consument, en als je geen gebruik maakt van je rechten dan ben je een domme consument.
Hoe kom jij op dat jaar garantie? Waar staat dat geschreven, want volgens mij is dat echt niet zo...
Ik heb een racefiets, daar fiets ik 5000 km per jaar op, op dat moment moet ik de banden vervangen omdat ze versleten zijn. M'n andere racefiets gebruik ik per jaar een stuk minder. Misschien 200 km, die verslijten niet. Het is allebei normaal gebruik. Volgens jouw redenering heb ik dus garantie op de versleten banden

[ Bericht 13% gewijzigd door Tommeke op 19-01-2009 16:37:06 ]
hmmmzmaandag 19 januari 2009 @ 16:37
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:29 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Hoe kom jij op dat jaar garantie? Waar staat dat geschreven, want volgens mij is dat echt niet zo...
http://www.dejuridischewegwijzer.nl/radio/garantie.htm

hier staat het redelijk uitgelegd, je 6 maanden zijn iig verstreken, 15% korting lijkt me daarom ook netjes van de verkoper.

[ Bericht 2% gewijzigd door hmmmz op 19-01-2009 16:43:18 ]
GuyFawkesmaandag 19 januari 2009 @ 16:38
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:27 schreef HanyS het volgende:

[..]

Ik zeik omdat ik een kapotte broek heb van 120 euro?
Hoe zit het dan met al die andere mensen die hetzelfde probleem als mij hebben? Zijn die ook allemaal zeikerds?

nou ik vind gewoon dat ik recht heb op een deugdelijk product.. een broek van 120 euro van een merk zoals G-Star mag toch wel enige kwaliteit hebben.
Hier ga je alweer de fout in. Waarom verwacht je dat je voor 120 euro kwaliteit hebt? Alsof iedere dure broek gelijk kwalitatief uitstekend is. Beter droom je verder.

En het feit dat meer mensen het met je eens zijn betekent niet automatisch dat jullie geen zeikerds zijn. Alsof de meerderheid altijd gelijk heeft.

Je hebt nergens recht op.
Tommekemaandag 19 januari 2009 @ 16:41
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:37 schreef hmmmz het volgende:

[..]

http://www.dejuridischewegwijzer.nl/radio/garantie.htm

hier staat het redelijk uitgelegd, 15% korting lijkt me daarom ook netjes van de verkoper.
Thnx
Ik heb er vorig jaar college over gehad (consumentenrecht).
En daar werd mij trouwens verteld dat je zelfs als de fabrieksgarantie is vervallen, je vervanging oid kan eisen, als het product bij normaal gebruik binnen een redelijke termijn kapot gaat. M'n ouders hadden 4 jaar geleden een flatscreen tv gekocht. Mediamarkt wou alleen repareren en iets anders konden ze niet doen. Ik heb ze er toen ook op gewezen dat een tv van 800 euro zeker wel 4 jaar probleemloos hoort te werken, uiteindelijk is het toen ook goedgekomen.
hmmmzmaandag 19 januari 2009 @ 16:45
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:41 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Thnx.
Ik heb er vorig jaar college over gehad (consumentenrecht).
En daar werd mij trouwens verteld dat je zelfs als de fabrieksgarantie is vervallen, je vervanging oid kan eisen, als het product bij normaal gebruik binnen een redelijke termijn kapot gaat. M'n ouders hadden 4 jaar geleden een flatscreen tv gekocht. Mediamarkt wou alleen repareren en iets anders konden ze niet doen. Ik heb ze er toen ook op gewezen dat een tv van 800 euro zeker wel 4 jaar probleemloos hoort te werken, uiteindelijk is het toen ook goedgekomen.
hier staat het ook nog een keer iets anders goed uitgelegd: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&qid=51640&cat=666

maar met die tv klopt idd, daarvan kan je verwachten dat ie langer meegaat dan 4 jaar en dat je daarom iig een deel van de reparatie vergoed dient te krijgen.
Tommekemaandag 19 januari 2009 @ 16:50
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:45 schreef hmmmz het volgende:

[..]

hier staat het ook nog een keer iets anders goed uitgelegd: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&qid=51640&cat=666

maar met die tv klopt idd, daarvan kan je verwachten dat ie langer meegaat dan 4 jaar en dat je daarom iig een deel van de reparatie vergoed dient te krijgen.
Met die kennis heb ik afgelopen zomer een autoverkoper een aan m'n moeder verkochte auto teruggegeven. De ventilator bleek niet aangesloten waardoor de motor oververhit raakte. ANWB erbij, het bleek dat de auto een aanrijding gehad had en later opgelapt was. De verkoper had m'n moeder verteld dat de auto een goed verleden had. Wij als leken hadden dit ook niet kunnen constateren. Uiteindelijk mochten we een nieuwe auto uitzoeken.

Maarja, is het niet zo dat als je een spijkerbroek in een jaar tijd veel draagt, je mag verwachten dat hij snel slijt?
Daarom ben ik het wel met je eens dat 15% korting een goed aanbod is.
hmmmzmaandag 19 januari 2009 @ 17:01
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:50 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Met die kennis heb ik afgelopen zomer een autoverkoper een aan m'n moeder verkochte auto teruggegeven. De ventilator bleek niet aangesloten waardoor de motor oververhit raakte. ANWB erbij, het bleek dat de auto een aanrijding gehad had. De verkoper had m'n moeder verteld dat de auto een goed verleden had. Wij als leken hadden dit ook niet kunnen constateren. Uiteindelijk mochten we een nieuwe auto uitzoeken.

Maarja, is het niet zo dat als je een spijkerbroek in een jaar tijd ongeveer elke dag draagt, je mag verwachten dat hij snel slijt?
Daarom ben ik het wel met je eens dat 15% korting een goed aanbod is.
goed geregeld dat je die auto hebt terug kunnen geven, op basis van 6:228 BW neem ik aan?

je kan van een spijkerbroek natuurlijk verwachten die ie na een jaar wat versleten raakt, zeker bij g-star en bij regelmatig gebruikt. Dat de verkoper uit coulance nog 15% korting wil geven is een prima oplossing. Sommige mensen die blijven gewoon altijd doorzeuren
Tommekemaandag 19 januari 2009 @ 17:36
quote:
Op maandag 19 januari 2009 17:01 schreef hmmmz het volgende:

[..]

goed geregeld dat je die auto hebt terug kunnen geven, op basis van 6:228 BW neem ik aan?

je kan van een spijkerbroek natuurlijk verwachten die ie na een jaar wat versleten raakt, zeker bij g-star en bij regelmatig gebruikt. Dat de verkoper uit coulance nog 15% korting wil geven is een prima oplossing. Sommige mensen die blijven gewoon altijd doorzeuren
Even gezocht in m'n wettenbundel, maar inderdaad 6.228 BW.
HanySmaandag 19 januari 2009 @ 17:48
Nou goed nieuws,

na een telefonisch gesprek en een mail met mijn klacht is er toch nog door het hoofdkantoor van Men @ Work besloten om mij tegemoet te komen met een nieuwe broek.

A.S. Woensdag mag ik dus langskomen om een andere broek uit te kiezen.

Ik ben zeer blij met deze oplossing, alhoewel ik nog wel erg mijn twijfels heb omtrent de slechte kwaliteit van G-Star (travis serie) broeken..

Komen ze mij tegemoet of proberen ze hiermee min of meer mij stil te krijgen omdat er sprake is van een opzet van het verkopen van slechte kwaliteit broeken? (G-Star & Men at Work)

Ps, ik mag dan wel flink zeiken... maar ik heb wel mijn zin gekregen.
Scheelt me weer 120 euro.
ChRoNiCmaandag 19 januari 2009 @ 17:52
HanyS: gelijk heb je. Dergelijke consumenten beschermende wetten zijn er niet voor niks.
hmmmzmaandag 19 januari 2009 @ 18:05
achja, zoals verwacht krijg je je zin, die broeken kosten hun 20 euri, als ze iemand moeten betalen om jou klacht te gaan behandelen en weerwoord te geven kost het ze meer geld
HanySmaandag 19 januari 2009 @ 18:36
quote:
Op maandag 19 januari 2009 18:05 schreef hmmmz het volgende:
achja, zoals verwacht krijg je je zin, die broeken kosten hun 20 euri, als ze iemand moeten betalen om jou klacht te gaan behandelen en weerwoord te geven kost het ze meer geld
zeiken is een goed ding om te doen!
hmmmzmaandag 19 januari 2009 @ 18:58
quote:
Op maandag 19 januari 2009 18:36 schreef HanyS het volgende:

[..]

zeiken is een goed ding om te doen!
ja eigenlijk wel maar bij een groot concern is het net wat makkelijker, heb hetzelfde een keer gehad bij mijn kleine lokale jeans winkeltje, broek was toen anderhalf jaar oud en ook kapot. Heb het er toen maar bij laten zitten.
tomaat52vrijdag 1 april 2011 @ 19:47
Heb er gister 1 gekocht, omdat alle andere broeken binnen 2 tot 8 maanden naar de kloten zijn. -O- Zal mij benieuwen hoelang ie het volhoud. :')