abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 april 2008 @ 13:43:56 #301
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_57888305
quote:
Op maandag 7 april 2008 13:28 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Ik kan een aardig gesprekje houden. Aan het einde moest ik een spreekbeurt van 5 a 10 minuten houden. Maar goed, vaak werd er door de Zweden zelf snel op Engels gestapt. Ene kant een beetje een belediging, andere kant ook wel prettig, want ik nam toch de moeite op de taal te leren.

Ik had de eerste 10 weken had ik 9 (3*3) uur per week Zweedse les en de laatste 10 weken iets van 6 uur (3*2). Laatste 10 weken waren een wel op gevorderde niveau.. dus zeg maar Havo2/Mavo3-Zweeds.

Nu moet ik wel zeggen dat Zweeds een Germaanse taal is, en dat als je een beetje Duits, Engels, Nederlands, al heel ver kan komen. Als je Noors, of Deens spreekt, is het helemaal een makkie.
Haha, dat ken ik, Duitsers gingen ook vaak Engels praten als ik Duits wilde praten. In Spanje doen ze dat niet want hier spreken ze gewoon geen Engels haha. En ik snap wat je bedoelt, ik vond het soms ook wel een belediging voor mijn Duits.

Oja oke, ik leer nu 6 uur per week Spaans, heb wel enige basiskennis (1 semester op school), maar het gaat steeds beter. Het lijkt nog enigszins op Frans waar ik wel heel veel van kan afleiden, maar helaas ben ik ook weer niet zo super in Frans . Merk ook dat Fransen en Italianen hier veel makkelijker en sneller Spaans leren. Nou ja, alles op zijn tijd he. Ik hoop dat ik over een paar maanden gewoon Spaans kan praten! Gelukkig is de grammatica niet zo moeilijk, die problemen had ik in het Duits namelijk heel erg.

vind het wel supertof dat je gewoon Zweeds kan, zoveel Nederlanders zullen er niet zijn die dat kunnen
Levenswerk: Berlijn Blog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')