abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57832367
Ruud van Nistelrooy pleitte onlangs in een interview in VI nog voor een bepaalde mate van onsportiviteit om ver te komen op het EK. Dus geen ballen uitschieten bij blessures bijvoorbeeld.

Ben je het met Ruud eens en mag Oranje wat jou betreft op het EK "vals" gaan spelen, om zo de titel te grijpen?

Denk aan:

schwalbes
blessures simuleren op gevaarlijke momenten
doorspelen als er een speler van de opponent ligt
provoceren
zeuren en slijmen bij de scheidsrechter

Zou jij het erg vinden als Robben een pingel versiert in de finale? Mag Edwin van der Sar op zijn Fifi Lima Pires' bij corners van de tegenpartij al zingend de spitsen voor homo uitmaken en zo hopen dat ze hem slaan en rood krijgen, zoals Geert Bakker bij Lima Pires deed? Vind jij het goed als Oranje net als de Portugezen in 2006 via toneelspel de wedstrijd naar zich toetrekt?

Of vind jij dat Nederland altijd sportief zou moeten spelen? Liever dat dan het EK winnen?

Discussieer hier over dit heikele onderwerp!

[ Bericht 0% gewijzigd door methodmich op 05-04-2008 20:08:38 ]
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_57832405
Eens!
We komen hard, zo hard.
  vrijdag 4 april 2008 @ 17:14:03 #3
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_57832430
de portugezen komen er wel ver mee de laatste paar toernooien.
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_57832435
Ik schaam me nog voor Heitinga die de bal niet teruggaf aan Portugal
- verwijderd door admin -
pi_57832455
Lijkt me niks...beetje te onsportief als je het mij vraagt.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_57832494
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:08 schreef methodmich het volgende:

Of vind jij dat Nederland altijd sportief zou moeten spelen? Liever dat dan het EK winnen?

Discussieer hier over dit heikele onderwerp!
Alles doen om te winnen, als je met dat zogenaamde ''vals spelen'' een westrijd wint heb ik daar persoonlijk geen problemen mee. Dan moet de scheids maar beter fluiten.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_57832526
Dit deden we toch al op het WK06? Van Bommel zeurde, slijmde, maakte een "schwalbe" bij een "kopstoot" van Figo, etc.

De scheidsrechter bepaalt de grens. De teams moeten die grens opzoeken.

Doorspelen moet sowieso als je het mij vraagt, tenzij je de bal wel even kan missen en geen haast hebt. De scheidsrechter legt het spel stil, niet de spelers. (Of er moet iemand echt aan het doodgaan zijn wat de scheids over het hoofd ziet, maar dan trappen spelers de bal ook echt wel uit)
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_57832641
We zijn er om de hoofdprijs te winnen, niet om de fairplay prijs. Wat EnGCatjuh hierboven zegt is wel mooi; de scheidsrechter bepaalt de grens. De teams moeten die grens opzoeken.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_57832755
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:14 schreef gitaarsnaar het volgende:
de portugezen komen er wel ver mee de laatste paar toernooien.
Wel ver maar uiteindelijk geen prijs.
Verder ben ik het eens met EC.
pi_57832798
Tja, Italië werd wel wereldkampioen sjimz, die maakten ook een schwalbe tegen ome Guus bijvoorbeeld.

De Grieken waren wel redelijk eerlijk in 2004.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 4 april 2008 @ 17:42:45 #11
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_57832856
Alles om te winnen.
><(({°>
pi_57832934
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:42 schreef BigKahuna het volgende:
Alles om te winnen.
*Eens is
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  vrijdag 4 april 2008 @ 17:49:57 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_57832989
Ben het er niet mee eens, maar we doen al die dingen sowieso al, dus boeiuh.

Na de groepsfase liggen we er toch kansloos uit.

Zegt eigenlijk wel iets over het vertrouwen van Ruud in ene god toornooi, dat hij pleit voor onsportief spel om op die manier toch nog voordeel te kunnen halen, want van ons voetbal hoeft het niet te komen...
pi_57833027
Nog een tip:

Als je de bal terug moet geven na een blessure, gewoon over de zijlijn vlak bij de cornervlag van de tegenstander trappen!
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  vrijdag 4 april 2008 @ 17:56:04 #15
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_57833110
Ach, iedereen vond het toneelspel van Sar in '98 tegen Ortega ook helemaal geweldig.

Er is toch niets mooier dan een schwalbe maken tegen een Duitser op het EK?
pi_57833175
Ruud Van Nistelrooij is zelf vaak behoorlijk onsportief, maar daar kom je niks verder mee, omdat hij vooral bezig is met zijn eigen frustraties en niet met het resultaat. Het probleem met spelers als hem is niet dat ze te lief zijn, want dat valt nogal tegen, het probleem is dat ze niet de mentaliteit hebben om te doen wat nodig is op dat moment in die wedstrijd. Als je dat wel hebt, ja, dan kan het zo zijn dat je soms even het tempo eruit moet halen, een tikje moet uitdelen, dat even mekkeren helpt, dat kan dan net de doorslag geven.

Maar als dat er aan ontbreekt, dan wordt het Ruud met potsierlijke schwalbes omdat niks ander lukt waar de scheids niet intrapt, met vieze tackles uit frustratie en een boel gemekker wat nergens op slaat en bij de scheidsrechter alleen maar tegen je werkt. Gemeen spelen kan een uitvloeisel van winnaarsmentaliteit zijn, maar als winnaarsmentaliteit daaruit moet bestaan, is die onvoldoende.

En ballen over de zijlijn spelen omdat iemand op de grond ligt slaat sowieso nergen op. Dat wordt alleen maar gebruikt om tijd te rekken of het tempo eruit te halen en het ritme te breken. Als het ernstig is fluit de scheidsrechter wel af, en als het niet heel ernstig is kun je daarmee best wachten tot het spel stil ligt. Als het nou heel lang duurt voordat het spel stil komt te liggen, kun je een keer de bal over de lijn spelen om blessurebehandeling alvast mogelijk te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_57833396
Mijn mening is dat geen enkele vorm van "vals" spelen thuis hoort bij voetbal of bij welke sport dan ook.
Ik heb ook het gevoel dat Nederland iedere keer aan de kortste eind trekt wat "vals" spelen betreft (niet altijd er zijn ook "mooie" uitzonderingen....)

Begrijp me niet verkeerd, maar waar ben je mee bezig als je met vuile trucjes verder komt, je kwaliteit moet toch de vooruitgang bepalen? Kan je trots zijn op je zelf als je het met vuile trucjes moet doen? (nogmaals... ik weet dat Nederland er ook met een aantal van die "trucjes" ver mee is gekomen...dan nog is het niet goed).
Ik begrijp wel waarom Ruud er mee komt....wat moet je anders? Maar het hoort er gewoon niet naar mijn mening.

Het probleem is ook denk ik dat "vuil" spel meer oplevert dan "eerlijk" spel.... ik bedoel, wat krijg je als je constant eerlijk speelt..."fair play" prijs...that's it...
Vuil spel moet nog zwaarder bestraft worden en teams (landen) die echt "schoon" hebben gespeeld mogen beter beloond worden (extra punten bij aanvang kwalificatie oid...ik noem maar wat....even buiten de haalbaarheid e.d.)

Kort samengevat het is echt fout als je ook "vals" gaat spelen het hoort er niet bij, maar ik kan wel begrijpen dat het gevoel gaat zeggen..."genoeg is genoeg...wij gaan nu ook zo spelen"
pi_57833443
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:27 schreef RayMania het volgende:
We zijn er om de hoofdprijs te winnen, niet om de fairplay prijs. Wat EnGCatjuh hierboven zegt is wel mooi; de scheidsrechter bepaalt de grens. De teams moeten die grens opzoeken.
Eens, zo gaat dat in het topvoetbal. Je moet die grens ook niet constant opzoeken, dan gaat het weer tegen de ploeg werken. Spelers moeten aanvoelen wanneer wat moet gebeuren, sportiviteit is ook weer een onderdeel dat ook wel aangeroerd moet worden. In de CL zie je ook veel onderling respect, het ligt aan veel aspecten hoe je jezelf moet gedragen. Als er maar gewonnen wordt uiteindelijk.
That's all folks!
pi_57833623
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:38 schreef methodmich het volgende:
Tja, Italië werd wel wereldkampioen sjimz, die maakten ook een schwalbe tegen ome Guus bijvoorbeeld.
Contact = penalty.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 4 april 2008 @ 18:35:15 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_57833737
Wat wordt het dan leuk om naar te kijken, twee teams die zo smerig mogelijk proberen te winnen in plaats van mooie wedstrijden te leveren.

Van landenteams sijpelt het door naar de competities, naar de straat en zo wordt de hele wereld ervan doordrongen dat het neerhalen en op alle mogelijke manieren je tegenstander op een achterbakse manier voorbij te komen. Amateurvoetbal, jeugdteams, straatvoetbal, kinderen die al vroeg leren dat een smerige tackle beter is dan zo goed mogelijk je eigen kunnen te verbeteren en zo te winnen, dat je wint met zieken, zuigen, slijmen en zeuren en dat wanneer je je zin niet krijgt omdat de scheidsrechter doorheeft dat het niet klopt wat je zegt dan maar woedend moet worden.

Tof man. Alles om te winnen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_57833742
Je moet het ook wel in je hebben als speler zijnde. Schwalbes maken is volgens mij nog niet eens zo makkelijk bijvoorbeeld. Tot op zekere hoogte ben ik wel voor.

Sowieso de bal niet uitschieten bij een blessure. Er zijn duidelijke regels over en bij 9 van de 10 "blessures" is niks aan de hand. Blessures faken om een gevaarlijke aanval te onderbreken hoeft van mij dan weer niet, ik ga ervan uit dat daar niet ingetrapt wordt. Zie dan liever een professionele overtreding. Provoceren en bij de scheids slijmen en mekkeren zal wel moeten, en die laatste twee doen we volgens mij ook al jaren.

Makkelijk gaan liggen in een uitzichtloze aanval vind ik prima. Er een goeie aanval mee verknoeien, of dieptrieste schwalbes van het niveau Gilardino tegen Celtic hoeft van mij dan weer niet. Bij winnen door zo'n penalty zou ik in eerste instantie ook een beetje een naar gevoel hebben, maar al snel vergeet (of verdring?) je dat denk ik.

Tegen met name Zuid-Europese ploegen kom je gewoon nergens als je dit soort trekjes niet overneemt. Ik zie het ook niet als voordeel halen, meer als een inhaalslag t.o.v. landen waar dit al lang normaal is.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
pi_57833844
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:35 schreef DemonCleaner het volgende:
Sowieso de bal niet uitschieten bij een blessure. Er zijn duidelijke regels over en bij 9 van de 10 "blessures" is niks aan de hand. Blessures faken om een gevaarlijke aanval te onderbreken hoeft van mij dan weer niet, ik ga ervan uit dat daar niet ingetrapt wordt. Zie dan liever een professionele overtreding. Provoceren en bij de scheids slijmen en mekkeren zal wel moeten, en die laatste twee doen we volgens mij ook al jaren.

Makkelijk gaan liggen in een uitzichtloze aanval vind ik prima. Er een goeie aanval mee verknoeien, of dieptrieste schwalbes van het niveau Gilardino tegen Celtic hoeft van mij dan weer niet. Bij winnen door zo'n penalty zou ik in eerste instantie ook een beetje een naar gevoel hebben, maar al snel vergeet (of verdring?) je dat denk ik.

Tegen met name Zuid-Europese ploegen kom je gewoon nergens als je dit soort trekjes niet overneemt. Ik zie het ook niet als voordeel halen, meer als een inhaalslag t.o.v. landen waar dit al lang normaal is.

mee eens
  vrijdag 4 april 2008 @ 18:46:41 #23
164217 Roflbroek
Schwalbe Koning
pi_57833923
Doorspelen als er een speler van de opponent ligt vind ik absoluut niet valspelen. De scheids beslist, verder geen gezeur.

En wat betreft die andere punten:schwalbes, blessures simuleren op gevaarlijke momenten, provoceren, zeuren en slijmen bij de scheidsrechter. Alles is geoorloofd om te winnen. Ik word liever met vals spel kampioen dan met de fair play cup in de zak tweede.
I would sooner fail than not be among the greatest.
pi_57833937
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:56 schreef Zwansen het volgende:
Ach, iedereen vond het toneelspel van Sar in '98 tegen Ortega ook helemaal geweldig.

Er is toch niets mooier dan een schwalbe maken tegen een Duitser op het EK?
Doh daar werd ie geraakt toch
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_57833972
Schwalbes ben ik absoluut tegen, walgelijk als je op zo'n manier moet winnen.

De bal uitspelen vind ik niet nodig, hierbij is het de taak van de scheidsrechters om een situatie te beoordelen. Tegenstanders gaan tegenwoordig te graag naar de grond om tijd te rekken of de tegenstander uit het ritme te halen, als je de bal dan niet uitspeelt dan gaat de tegenstander op een gegeven moment ook wel nadenken of het wel verstandig is om te gaan liggen.

Provoceren hoort wel bij het voetbal vind ik, zolang je het doormidden zagen van je tegenstander niet provoceren noemt uiteraard. Een irritante nipple twist, het op de tegen gaan staan bij een corner en een paar beledigende woorden moeten kunnen in het heetst van de strijd. Als voetballer moet je ook boven dat soort dingen blijven staan.

Zeuren bij een scheidsrechter is eigenlijk iets wat door de emoties automatisch gebeurt. Een goede scheidsrechter straalt gezag uit en spelers zullen dan automatisch minder bij gaan mekkeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')