Waar staat dat examen? Ik kan alleen die van het eerste tijdvak vinden.quote:Op zondag 25 mei 2008 14:25 schreef Masi het volgende:
tering 2007 tijdvak 2 is lastig, de rekenvragen zijn kut en de gewone vragen gaan wel
of ligt dat aan mij
Hier?quote:Op zondag 25 mei 2008 18:39 schreef Myers het volgende:
[..]
Waar staat dat examen? Ik kan alleen die van het eerste tijdvak vinden.
Dat is de andere manier inderdaad om tekorten/overschotten op de balans te laten verdwijnenquote:Op zondag 25 mei 2008 18:43 schreef Teteteterek het volgende:
Daarnaast kan de de centrale bank ook nog een handje helpen door veel euro's te kopen ( en dus dollars verkopen) waardoor ze schaarser worden, wat een koersstijging tot gevolg heeft.
Als het zo simpel wordt voorgesteld wel.quote:Op zondag 25 mei 2008 18:48 schreef -Marlii- het volgende:
[..]
Dat is de andere manier inderdaad om tekorten/overschotten op de balans te laten verdwijnen
Maar verdwijnen ze niet vanzelf?
Wij zijn duur voor btl, dus export daalt --> vraag naar munt daalt --> koers daalt --> weer aantrekkelijk voor btl --> export stijgt weer
ik geloof dat ik dit allemaal nog goed moet lerenEnige waar ik me niet zo druk om maak is Keynes
quote:Op zondag 25 mei 2008 18:54 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Als het zo simpel wordt voorgesteld wel.
Maar er kan misschien een vraag komen over wat de ECB kan doen als er een bepaalde wisselkoers buiten de bandbreedte van een spilkoers valt ( dus eronder of erboven).
Klopt, als de overheid een handje meehelpt heet het revaluatie en devaluatie.quote:Op zondag 25 mei 2008 18:56 schreef -Marlii- het volgende:
[..]je revaluatie en devaluatie is het veranderen van de spilkoers niet waar?
ja dat wist ik nog welquote:Op zondag 25 mei 2008 18:58 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Klopt, als de overheid een handje meehelpt heet het revaluatie en devaluatie.
Als het door de markt verandert, heet het depreciatie en appreciatie.
Ik had die ook helemala fout, wellicht moet je even de hele vraag erbij geven, snapte ook geen drol van het antwoord.quote:Op zondag 25 mei 2008 19:02 schreef Omniej het volgende:
Oke mensen, klein vraagje over modellen.... Gaat om vraag 7 uit het eindexamen van 2007 (tweede tijdvak).
De vraag is:
Leg uit dat de lagere loonquote in het aangepaste model leidt tot een lagere multiplier van de autonome bestedingen dan in de uitgangssituatie.
In het antwoordmodel staat:
Een voorbeeld van een juist antwoord is: Een antwoord waaruit blijkt dat door de lagere loonquote het aandeel van de groep met de hoogste marginale consumptiequote (werknemers) in de totale consumptie afneemt waardoor het spaarlek groter wordt.
Iemand die dit uit kan leggen?
Kende je de Term differentieren welquote:Op zondag 25 mei 2008 16:43 schreef Myers het volgende:
[..]
Je moet ergens beginnen. Een winnaar van een marathon leerde als klein mannetje eerst hoe hij moest kruipen, voordat hij op zijn voetjes ging staan. Ik ben gewoon een laatbloeier.
Natuurlijk nietquote:Op zondag 25 mei 2008 18:14 schreef AFCA_DD het volgende:
[..]
Als de koers van de euro daalt tov dollar, is de euro dus goedkoper. Dus zal Amerika meer europese producten gaan halen, dat is immers goedkoper. Er is dan minder vraag naar de euro ja, dat kan opgelost worden door de ECB die euro's koopt, en dollars verkoopt.
Of door de rente in de eurozone te laten stijgen, zodat beleggingen hier aantrekkelijiker worden.
volgens mij
Pfoe... Modellen en ik zullen nooit vriendjes worden denk ik.quote:Op zondag 25 mei 2008 19:10 schreef Masi het volgende:
heb die ook net gedaan, wel lastig maar ik snap het wel :
Werknemers zijn in dit geval de grootste consumenten(logisch) lagere loonquote betekent dus Een kleiner deel van het inkomen wordt besteed aan consumeren, we weten allemaal dat de groep consumenten heeft :
Inkomsten = Y
Uitgaven = C+S+B
Als Y gelijk blijft (laten ze zeggen 500) en C is 0.5Y wordt dus de helft van het inkomen geconsumeerd, laten we stellen dat S = 100 en B = 150
Als de margnale consumptiequote nou 0.2 wordt, wordt er dus 100 geconsumeerd, de belastinguitgave blijft in dit voorbeeld hetzelfde, dus de rest moet wel naar het spaarpotje.
(verbeter me als ik fout zit)
Volgens mij klopt dit niet helemaal. Een lagere loonquote betekent namelijk niet dat de werknemers minder geld besteden aan consumeren, maar dat ze een minder groot deel van de totale omzet krijgt: er is sprake van loonmatiging, dus er gaat meer geld naar investeringen en minder naar de werknemers.quote:Op zondag 25 mei 2008 19:10 schreef Masi het volgende:
heb die ook net gedaan, wel lastig maar ik snap het wel :
Werknemers zijn in dit geval de grootste consumenten(logisch) lagere loonquote betekent dus Een kleiner deel van het inkomen wordt besteed aan consumeren, we weten allemaal dat de groep consumenten heeft :
Inkomsten = Y
Uitgaven = C+S+B
Als Y gelijk blijft (laten ze zeggen 500) en C is 0.5Y wordt dus de helft van het inkomen geconsumeerd, laten we stellen dat S = 100 en B = 150
Als de margnale consumptiequote nou 0.2 wordt, wordt er dus 100 geconsumeerd, de belastinguitgave blijft in dit voorbeeld hetzelfde, dus de rest moet wel naar het spaarpotje.
(verbeter me als ik fout zit)
Het onderzoeksbureau verwerkt de beleidsvoorstellen van de overheid in een aangepaste versie van de vergelijkingen (7) en (10). De loonmatiging wordt vertaald naar een lagere loonquote en de autonome export wordt verhoogd.quote:Op zondag 25 mei 2008 19:52 schreef Masi het volgende:
Volgens mij zit het anders hoor... ze ontvangen niet minder.
Maar het gaat om een lagere loonquote
een kleinere c in de cY...
Edit (te snel op invoeren geklikt)
Kijk ze zeggen dus
de lagere loonquote leidt tot een lagere multiplier dan in de uitgangssituatie
in de uitgangssituatie is de loonquote groter, dus het spaarlek is kleiner... er wordt minder gespaard
er wordt nergens gezegt dat de consumenten minder inkomen ontvangen, het inkomen blijft gelijk.
Het ging er meer omdat dat jij zei dat er nergens stond dat ze minder gingen ontvangen en dat het inkomen gelijk bleef. Dat is dus duidelijk niet zo.quote:Op zondag 25 mei 2008 20:23 schreef Masi het volgende:
precies wat je zegt teteterek, de loonmatiging wordt vertaald naar een lagere loonquote
oftewel, de loonmatiging houdt in dat ze minder gaan besteden, de loonmatiging is de kleinere c
de kleine c wordt dus gewoon kleiner
zie wat ik hierboven heb getypt en wat powerpritt heeft getypt
och ja tuurlijkquote:Op zondag 25 mei 2008 21:07 schreef Teteteterek het volgende:
Je kijkt verkeerd in de grafiek denk ik.
bij een prijs van 650 moet je naar de vraaglijn kijken
niet naar de aanbodlijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |