abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 mei 2008 @ 16:17:40 #211
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_58859572
Die rivierspreidingsvraag in Nieuw-Zeeland, ik dacht dat heeft iets met die transversale plaat te maken, maar neuh hoor. Iets met een loefzijde van een berg ofzo, come on

Toen ik die onderzoeksvraag antwoorden las schoot ik toch wel een beetje in de lach, ik vraag me echt af of iemand zoiets heeft verzonnen
En die El Nino vragen waren gewoon té, ik kan best wel wat verklaren maar compleet met stappenplan wordt het me toch teveel van het goede
Patat Friet
pi_58859838
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:17 schreef ganzenherder het volgende:
En die El Nino vragen waren gewoon té, ik kan best wel wat verklaren maar compleet met stappenplan wordt het me toch teveel van het goede
Weetje wat ik nou zo raar vond? Dat ik dat stappenplan op de een of andere manier wist! Volgens mij heb ik het gelezen in die samenvatting die hier ergens staat Ik had er toen een beetje overheen gelezen, omdat ik dacht: dit vragen ze toch nooit, het staat niet eens in het boek. Maar ik had het nog wel onthouden.
pi_58860034
Hij was iig niet makkelijk.
Geen referral hier.
pi_58860071
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 15:51 schreef AFCA_DD het volgende:
als er in het antwoordmodel bij vraag 3 staat, kaart 122b, is dat dan de enige optie :S. Ik heb daar 123C en die laat naar mijn mening nog beter zien dat er turkse volkeren in azerbeidzjan leven. Heeft je leraar daar nog enige invloed op?

en bij vraag 11, zijn het een soort enquetevragen ofzo idd, ik heb meer vragen opgesteld die ik zelf voor een Praktische Opdracht zou bedenken, bij zo' n onderwerp. Dan vragen die je stelt aan mensen op straat.. dat zijn toch ook geen deelvragen zeg.. :S

kheb denk ik rond de 30/35 punten, ik moet een 4.7 hebben. Hopen op goed nakijkwerk, en een chille norm, en dat mag ook wel na dit kutexamen
Beide dingen die jij zegt zijn precies mijn problemen ook. Ik had ook 123C, in 122B kun je helemaal niets zien naar mijn mening...
Vraag 11 is buitengewoon raar.
Dat gedoe met Nieuw Zeeland is te cryptisch voor mij.
Die ene vraag over waarom er in het ene gebied meer spoorwegen liggen dan in het andere heb ik ook beantwoord op basis van het koloniale verleden, dus dan Engeland meer was van het aanleggen van spoorwegen. FOUT!
Ik ben trouwens bij vraag 33 zo dom geweest. Ik wist dat van die platen allemaal, maar ik dacht dat ze de namen van de aangrenzende platen bedoelden. Dus zet ik leuk Pacifische plaat en Antarctische plaat neer. Ik voel me echt dom. Ik heb misschien voldoende, maar in ieder geval genoeg voor een voldoende eindgemiddelde.
Misty windows hide your empty eyes, every moment...every whisper seperates you from me.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 16:37:12 #215
215912 Douchegordijn
(waterproof)
pi_58860119
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 15:56 schreef Timoot het volgende:Verder zit ik ook een beetje met de laatste twee vragen. Daar wordt verwezen naar atlaskaarten die niets met de vraag zelf te maken hebben?

Ja, nog zoiets. Ik heb me suf zitten staren op die kaarten en onzin-antwoorden gegeven over hoge en lage luchtdruk. Blijkt het over loef en lijzijde te gaan
Er bestaan geen domme vragen*, alleen domme antwoorden.
*met uitzondering van eindexamenvragen
pi_58860251
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:37 schreef Douchegordijn het volgende:

[..]

Ja, nog zoiets. Ik heb me suf zitten staren op die kaarten en onzin-antwoorden gegeven over hoge en lage luchtdruk. Blijkt het over loef en lijzijde te gaan
Nou, ze hebben er in zoverre mee te maken, dat ze ook de windrichtingen aangaven (pijltjes). Daardoor kon je zien dat de 'natte' lucht naar het oosten werd gedreven, waarna hij bij de bergen van Nieuw-Zeeland uitregende aan de loefzijde. Ik kon er ook niet zo snel allemaal opkomen hoor, maar nu, achteraf, weet ik dat dit inderdaad wel het goede antwoord is.
pi_58860280
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:37 schreef Douchegordijn het volgende:

[..]

Het is zelfs zo erg, ik heb geen idee wat loef en lijzijde betekenen. Die woorden had ik zelfs niet kunnen bedenken als ik aardrijkskunde leraar was geweest. xD
Misty windows hide your empty eyes, every moment...every whisper seperates you from me.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 16:46:31 #218
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_58860351
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:17 schreef ganzenherder het volgende:

Heb je die juiste antwoorden gezien?
Stap 1: Bij indonesië is het water warm (1 pt)
Stap 2: In zuid-Amerika is het water koud (1 pt)
en dat was alweer de helft van de vraag.

Mja die vragen over de rivieren in Nieuw-Zeeland sloeg echt helemaal nergens op.
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_58860438
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:43 schreef Enceladus het volgende:

[..]

Het is zelfs zo erg, ik heb geen idee wat loef en lijzijde betekenen. Die woorden had ik zelfs niet kunnen bedenken als ik aardrijkskunde leraar was geweest. xD
Je hebt toch gewoon een woordenboek erbij?
pi_58860524
Die 122b moet toch haast wel fout zijn in dat correctiemodel. Want ik heb die kaart nu voor me neus en er valt écht niet uit op te maken wat voor etnische groepen er leven in Armenië. Dat kan enkel op 123C. Het staat ook in die titel: ETNISCHE GROEPEN en godsdiensten...
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_58860562
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:49 schreef Nieuwseling het volgende:

[..]

Je hebt toch gewoon een woordenboek erbij?
Dat is wel zo, maar ik zou dan de twee kanten van de berg de oostkant en de westkant noemen. Ik zou er nooit opkomen die begrippen te gebruiken. xD
Ik heb trouwens bij vraag 37 het antwoord gegeven:
Als water verdampt stijgt het op om wolken te vormen, die wolken gaan boven de bergen hangen, en daar komt dan neerslag. Naar het oosten van de bergen duurt het een lange tijd voordat de neerslag de zee bereikt heeft, kleine riviertjes voegen zich samen om een grote rivier te vormen. Aan het westen van de bergen is er weinig ruimte tussen de bergen en de kust, dus blijven de kleine riviertjes gewoon bestaan omdat er geen tijd is om op te gaan in een grote rivier.
Vond ik best leuk bedacht.
pi_58860623
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:46 schreef PimpofPersia het volgende:

[..]

Heb je die juiste antwoorden gezien?
Stap 1: Bij indonesië is het water warm (1 pt)
Stap 2: In zuid-Amerika is het water koud (1 pt)
en dat was alweer de helft van de vraag.

Mja die vragen over de rivieren in Nieuw-Zeeland sloeg echt helemaal nergens op.
Ik heb daar met luchtdruk zitten kloten. Indonesië lageluchtdruk, Amerika hoge luchtdruk
Life is the road
Now and forever
Wonderful journey
Richard Marx & Donna Lewis - At The Beginning
pi_58860631
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:52 schreef Teteteterek het volgende:
Die 122b moet toch haast wel fout zijn in dat correctiemodel. Want ik heb die kaart nu voor me neus en er valt écht niet uit op te maken wat voor etnische groepen er leven in Armenië. Dat kan enkel op 123C. Het staat ook in die titel: ETNISCHE GROEPEN en godsdiensten...
123C lijkt me inderdaad gewoon goed. Vraagje: Wat staat er eigenlijk op 122B? Ik heb namelijk geen bosatlas thuis (we kregen ze van school aangeleverd bij de examens), maar ik ben wel benieuwd.
pi_58860651
Bij b staat: Kaukasus: Staten en gewapende conflicten
pi_58860712
Is dat niet 123B? Want het ging toch over 122B? Of zit ik er nu naast?
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:03:50 #226
148059 Pritt
Atheďst
pi_58860766
Op een of andere manier is AK altijd lastig tijdens examen.
Was in mijn jaar ook al. Leef met jullie mee.
Maaaar de cijfers voor dit vak vallen achteraf ook meestal wel weer mee.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_58860773

Ik keek verkeerd

hmm 122B is inderdaad ook te gebruiken. Die heet Nationaliteitenprobleem.

Maar toch vind ik dat 123c ook goed gerekend moet worden.
pi_58860799

El Nino wordt ook genoemd, vandaar
Life is the road
Now and forever
Wonderful journey
pi_58860843
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 17:04 schreef Teteteterek het volgende:

Ik keek verkeerd

hmm 122B is inderdaad ook te gebruiken. Die heet Nationaliteitenprobleem.

Maar toch vind ik dat 123c ook goed gerekend moet worden.
Dat vind ik ook. Want voor vraag 2 lag je atlas al open op dezelfde bladzijde als 123C. Het is logisch dat je dat kaartje pakt voor het beantwoorden van vraag 3, want anders kun je net zo goed de hele atlas doorbladeren op zoek naar nóg een beter plaatje. En tegen de tijd dat je eruit bent dat er geen betere is, is je examen afgelopen.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:18:21 #230
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_58861037
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:57 schreef -Marlii- het volgende:

[..]

Ik heb daar met luchtdruk zitten kloten. Indonesië lageluchtdruk, Amerika hoge luchtdruk
dat was geloof ik stap 3+ 4
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_58861176
Ik had idd ook kaart 123C gekozen, leek me het meest logische.
pi_58861180
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 17:18 schreef PimpofPersia het volgende:

[..]

dat was geloof ik stap 3+ 4
je moest de situatiebeschrijving geven, en dat was de situatie Toen nog even uitgelegd hoe 't zat met de luchtdruk Daar staat veel onzin bij mij hoor :p
Life is the road
Now and forever
Wonderful journey
pi_58861201
Op een gegeven moment begon ik in mezelf een beetje te lachen om alle onzin die ik opschreef over onderwerpen waar ik nog nooit van had gehoord
pi_58861281
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 17:28 schreef Nieuwseling het volgende:
Op een gegeven moment begon ik in mezelf een beetje te lachen om alle onzin die ik opschreef over onderwerpen waar ik nog nooit van had gehoord
Ik herken het
'De oostelijke passaten hoeven niet zo hard te waaien, want al het water is vanzelf al verdwenen, doordat 't scheelt loopt. De wind hoeft er dus niet voor te zorgen dat het warme water naar Zuid-Amerika loopt'
Life is the road
Now and forever
Wonderful journey
pi_58861396
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 17:33 schreef -Marlii- het volgende:

[..]

Ik herken het
'De oostelijke passaten hoeven niet zo hard te waaien, want al het water is vanzelf al verdwenen, doordat 't scheelt loopt. De wind hoeft er dus niet voor te zorgen dat het warme water naar Zuid-Amerika loopt'

Ook bij die voorwaarden voor het vasthouden van aardgas in de ondergrond. Ik wist niet wat me overkwam.

Bij: 'Hoe wordt aan deze voorwaarden voldaan bij de locatie Zuidwal?' schreef ik elke keer op: Die factor is aanwezig.
pi_58861400
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 17:28 schreef Nieuwseling het volgende:
Heb ik ook nog wel 'ns last van gehad bij toetsen/examens, ja.

Complete lulverhalen ophouden maar telkens toch nog nét even iets te vaag blijven in de beantwoording. (kan eigenlijk ook niet anders, als je niet weet waar je het over hebt ) Nou ja, als op die manier nog wat puntjes gesprokkeld kunnen worden, vind ik het prima. Hoop dat m'n docent en de tweede corrector een beetje coulant zijn bij 't nakijken.
pi_58861409
En de teller staat op 4200..
pi_58861422
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 17:39 schreef Frostu het volgende:

Er is dus toch een God!
pi_58861471
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 17:38 schreef Nieuwseling het volgende:

[..]

Ook bij die voorwaarden voor het vasthouden van aardgas in de ondergrond. Ik wist niet wat me overkwam.

Bij: 'Hoe wordt aan deze voorwaarden voldaan bij de locatie Zuidwal?' schreef ik elke keer op: Die factor is aanwezig.
Hahaha, ja inderdaad
Voorwaarden: Zeebodem : das het IJsselmeer, dus aanwezig
Plankton: Zit in de zee die er was
Sedimenten: kwamen in het krijt vrij
Hele vraag fout, hoefde nl niet zo nauwkeurig zag ik in het correctievoorschrift
Life is the road
Now and forever
Wonderful journey
pi_58861487
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 17:39 schreef Frostu het volgende:
waar kun je zien hoeveel klachten er per vak zijn binnengekomen dan?
Life is the road
Now and forever
Wonderful journey
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:52:40 #241
123170 alors
zlata1234
pi_58861688
toch nog even de punten geteld: 28 tussen 3,5 en 5,5. ik heb maar een 3,6 nodig voor een 6. Maar ik baal er wel van..
Ik ben normaal echt goed in Aardrijkskunde.. Die examens die ik heb gemaakt vond ik ook nog best te doen, niet dat ik altijd het antwoord wist maar de vragen en antwoorden waren logisch en goed terug te vinden in de stof.
know'm sayin?
word? word.
pi_58861713
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 17:52 schreef alors het volgende:
toch nog even de punten geteld: 28 tussen 3,5 en 5,5. ik heb maar een 3,6 nodig voor een 6. Maar ik baal er wel van..
Ik ben normaal echt goed in Aardrijkskunde.. Die examens die ik heb gemaakt vond ik ook nog best te doen, niet dat ik altijd het antwoord wist maar de vragen en antwoorden waren logisch en goed terug te vinden in de stof.
Ik sta ook een 7,2 voor aardrijkskunde hoor. Heb compleet het omgekeerde gehaald voor mn examen
Life is the road
Now and forever
Wonderful journey
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:55:53 #243
123170 alors
zlata1234
pi_58861745
Statistieken klachten LAKS

http://www.eindexamen.nu/laks/stats/
know'm sayin?
word? word.
pi_58861800
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 17:55 schreef alors het volgende:
Statistieken klachten LAKS

http://www.eindexamen.nu/laks/stats/
Dank
Life is the road
Now and forever
Wonderful journey
pi_58861858
Ik heb ook kaart 123C En ik ben er nog steeds zwaar van overtuigd dat dat de goede is!

*gaat klacht no. 4 indienen*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')