abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 april 2008 @ 14:42:11 #101
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_58136802
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:13 schreef Yi-Long het volgende:
Ik heb die oblivion mod manager dus gedownload en geinstalleerd, maar ik krijg nu de message:

Oblivion Mod Manager must be installed to oblivion's base directory.
If you have moved or renamed 'oblivion_default.ini', please replace it

Wat nu!?
Iemand!?

Nog een vraagje...

Ik ben met mijn eigen personage een game begonnen, uiteraard.
Maar nu wou ik voor mijn vriendin ook een game starten, dus ik heb haar nagemaakt in de game enzo, maar dan gaan die save-games dus door elkaar lopen. Is daar een oplossing voor!? Dus als ik met MIJN character speel, dat ik dan niet HAAR saves zie en dus kan aantasten, en andersom!?

edit: waarom zijn er trouwens zo fucking weinig kapsels in de create a character!?
  vrijdag 18 april 2008 @ 18:04:40 #102
28033 Pek
je moet wat
pi_58141381
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 14:42 schreef Yi-Long het volgende:

[..]
Dus als ik met MIJN character speel, dat ik dan niet HAAR saves zie en dus kan aantasten, en andersom!?
Gewoon je saves een persoonlijke naam meegeven via de console, type: savegame Yi-long

[ Bericht 5% gewijzigd door Pek op 18-04-2008 18:14:43 ]
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  vrijdag 18 april 2008 @ 18:38:19 #103
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_58142046
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 18:04 schreef Pek het volgende:

[..]

Gewoon je saves een persoonlijke naam meegeven via de console, type: savegame Yi-long
Aw oki. Ik wist niet dat je namen kon geven aan de saves. Thanks
  zaterdag 19 april 2008 @ 18:11:59 #104
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_58162223
Is er trouwens een no-cd mod of crack of whatever!?
Beetje irritant om steeds weer de dvd erin te moeten doen.
pi_58164806
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 18:11 schreef Yi-Long het volgende:
Is er trouwens een no-cd mod of crack of whatever!?
Beetje irritant om steeds weer de dvd erin te moeten doen.
http://www.megagames.com/cracks/html/c918800_0.htm
Van een dooie koe een paard figuurzagen!
fucking vetste topic ooit bitch
  zaterdag 19 april 2008 @ 20:43:43 #106
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_58165550
quote:
Thanks, maar werkt niet geloof ik. Heb gedownload, en de exe-file vervangen, maar hij vraagt nog steeds om oblivion cd

edit: Nevermind, werkt prima nu. Moest een wat nieuwere versie downloaden, en dan op retry drukken
Thanks man!
pi_58167462
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 20:43 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Thanks, maar werkt niet geloof ik. Heb gedownload, en de exe-file vervangen, maar hij vraagt nog steeds om oblivion cd

edit: Nevermind, werkt prima nu. Moest een wat nieuwere versie downloaden, en dan op retry drukken
Thanks man!
  zaterdag 19 april 2008 @ 23:20:35 #108
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_58169122
- Ik heb inmiddels die Mod Manager in de juiste plaats gekregen, maar wanneer ik hem nu opstart begint ie te zeiken over 'limited user' en een 'run als administrator' dingetje...
Wat moet ik nu doen om dat ding gewoon normaal te laten functioneren!?

Ook weer even gespeeld, en de pop-up is buiten gewoon soms een beetje storend. Hopelijk kan ik dus snel die mods installeren die dat oplossen.

Heb ik nog 2 vraagjes over de gameplay:
- Wanneer je met iemand praat kun je ook op een gezichtje drukken, en dan krijg je een menuutje met 4 opties, joke, boast, etc... en op het een reageren ze positief en op het andere negatief... maar wat is daar nu precies de bedoeling van? Er loopt in het midden een langzaam aftellertje, maar wat heeft dat hele gedoe voor zin, want je kunt verder weinig ermee doen. Je kunt een opmerking maken die iemand leuk vind, en vervolgens kun je alleen nog die andere dingen aanklikken maar verder niks... dus uiteindelijk heb je alle 4 de dingen 1x gebruikt en dan ben je nog niks verder.

- Ik was in die stad in de arena, en ik pakte dus wat spul weg uit een zak, en begon zo'n vrouw te zeuren dat ik het terug moest leggen enzo. Maar hoe weet je nou nog precies wat je hebt gepakt, en hoe leg je dat dan terug!? Ik werd dus gearresteerd dus ben maar zonder te saven gequit...
pi_58170757
mode manager kan ik je niet mee helpen

Het disposition systeem is gebaseerd op de "Speechcraft" skill, zo kan je ervoor zorgen dat mensen je aangenamer gezelschap vinden, dit door het disposition minigame.
Er zijn 4 vakjes: Joke, Admire, Boast(opscheppen) & Coerce(dwingen), in deze vier vakjes zal je een willekeurige opvulling zien, zo zal je bv het Joke vakje helemaal opgevuld zien en het Coerce vakje bijna niet.
Elke npc zal 2 dingen weten te appreciėren (bv Joke & Boast) en 2 dingen helemaal niet, eerst moet je dus te weten komen bij welke 2 dingen je disposition naar boven gaat en bij welke 2 het naar beneden zal gaan. Hoe meer opvulling hoe meer disposition zal toenemen/afnemen bij het klikken op dit vakje.
Het is dus de bedoeling dat je zo je disposition in de lucht krijgt door op de goeie vakjes te klikken
Echter zit er ook nog een Bribe functie in , hiermee geef je ze dus wat septims , waardoor hun disposition omhoog gaat , echter kan dit je aardig wat knaken kosten maar is soms wel enorm handig

Je kan ook even kijken of je ergens een Charm spell weg kan halen ( Imperial city - Edgars Discount Spells BV)
EG Charm 12pt on Touch , als je deze cast op de persoon en direct met hem spreekt , dan is zijn disposition ineens 12 punten hoger dit kan met briben een prima manier zijn

Hiermee zullen ze je uiteindelijk meer mogen , kun je betere prijzen krijgen bij het handelen , en je krijgt er meer info door ( soms ook nodig in een quest)

Over het jatten
Meestal kun je het in je inventory zien wat je gejat hebt , hier staat dan meestal een rood icoontje achter , ook zullen gejatte spullen niet verkocht kunnen worden aan merchants ( handelaren dus)

Volgens mij kun je gewoon de krat/sack openen , 1 tik naar links en je kan spullen in de krat doen
Terugleggen van items kan wel , maar dat doet niks af aan je bounty
je krijgt namelijkt een bounty als mensen je dingen zien jatten , en ze zullen dan ook meteen de Guards erbij roepen
Als je gearresteerd word echter , worden alle gestolen items die je in je bezit hebt , van je afgenomen . Deze worden dan in een Evidence chest geplaatst , die meestal dicht bij het kantoor van de gevangenis staat ( denk aan naast een buro van de commandant )
Dit is natuurlijk ook wel weer terug te stelen ( maar dat is niet aan te raden ( best lastig)

Wil je die dingen echt hebben , kijk dan in de avond uren wat rond en beweeg je in sneak mode
Zolang het oogje niet oplicht , ben je niet gezien en kun je dingen jatten , dit hangt ook af van het licht wat er op je valt etc , is het oogje echt fel , dan heeft iemand je in de gaten en zullen ze direct de politie erbij halen zegmaar

[ Bericht 11% gewijzigd door Revenge2005 op 20-04-2008 01:33:19 ]
  zondag 20 april 2008 @ 12:33:55 #110
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_58175335
Bovendien kan je gestolen goederen alleen maar bij een 'fence' verkopen ( moet je wel in de Thieves Guild zitten)
  zondag 20 april 2008 @ 20:26:11 #111
28033 Pek
je moet wat
pi_58186919
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 18:38 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Aw oki. Ik wist niet dat je namen kon geven aan de saves. Thanks
Ik was lichtelijk abuis, sorry
quote:
save <name> [1]

Saves the game using the name specified. Using the optional "1" will also save a text file (name.esm.txt) which contains information about the saved game.
Dus niet savegame
  maandag 21 april 2008 @ 09:40:13 #112
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_58197119
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 23:20 schreef Yi-Long het volgende:
- Ik heb inmiddels die Mod Manager in de juiste plaats gekregen, maar wanneer ik hem nu opstart begint ie te zeiken over 'limited user' en een 'run als administrator' dingetje...
Wat moet ik nu doen om dat ding gewoon normaal te laten functioneren!?

Ook weer even gespeeld, en de pop-up is buiten gewoon soms een beetje storend. Hopelijk kan ik dus snel die mods installeren die dat oplossen.

Heb ik nog 2 vraagjes over de gameplay:
- Wanneer je met iemand praat kun je ook op een gezichtje drukken, en dan krijg je een menuutje met 4 opties, joke, boast, etc... en op het een reageren ze positief en op het andere negatief... maar wat is daar nu precies de bedoeling van? Er loopt in het midden een langzaam aftellertje, maar wat heeft dat hele gedoe voor zin, want je kunt verder weinig ermee doen. Je kunt een opmerking maken die iemand leuk vind, en vervolgens kun je alleen nog die andere dingen aanklikken maar verder niks... dus uiteindelijk heb je alle 4 de dingen 1x gebruikt en dan ben je nog niks verder.

- Ik was in die stad in de arena, en ik pakte dus wat spul weg uit een zak, en begon zo'n vrouw te zeuren dat ik het terug moest leggen enzo. Maar hoe weet je nou nog precies wat je hebt gepakt, en hoe leg je dat dan terug!? Ik werd dus gearresteerd dus ben maar zonder te saven gequit...
Dit staat netjes beschreven in de handleiding trouwens je reputatie ten op zichte van de persoon met wie je spreekt kan verhogen waardoor deze soms meer informatie geeft dan als je een slechte reputatie hebt. Het is wel degenlijk nuttig . Je kan het ook met bribe doen , maar dan kost het je geld.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  maandag 21 april 2008 @ 11:54:46 #113
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_58199790
Ik heb als 2 main character traits Agility en Personality gedaan Maarja, had ik beter speed of intelligence kunnen doen
pi_58200381
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:54 schreef RickoKun het volgende:
Ik heb als 2 main character traits Agility en Personality gedaan Maarja, had ik beter speed of intelligence kunnen doen
Ik krijg achteraf ook altijd spijt van dat soort keuzes
  maandag 21 april 2008 @ 12:47:20 #115
106133 SpankmasterC
BOOMSHAKALAKA
pi_58200810
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:54 schreef RickoKun het volgende:
Juist met die twee is het makkelijk levellen toch? Alleen personality is iets moeilijker, maar gewoon veel slap lullen en je komt er wel

Edit: D'oh, verschil tussen traits en skills Negeer dit maar
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
  maandag 21 april 2008 @ 18:16:18 #116
28033 Pek
je moet wat
pi_58206996
Ah...de levelingnachtmerrie

Ik heb met een character aan powerlevelling gedaan: Major skills die je niet gebruikt, liefst van elke categorie één, maar die wel makkelijk te levelen zijn als het moet. En met je Minor skills, die je wél gebruikt, de +5 bonus scoren in de belangrijke zaken, zoals endurance en intelligence. Die twee zo snel mogelijk naar 100 voor maximale health en magic en je bent uber

Vergt veel rekenwerk en verneukt dus je gameplay, maar dan heb je ook wat

[ Bericht 1% gewijzigd door Pek op 21-04-2008 19:12:49 ]
  maandag 21 april 2008 @ 18:29:08 #117
28033 Pek
je moet wat
pi_58207244
En tijd, het kost tijd...een half uur lang summons doen om je diverse skills te trainen is noodzakelijk als je die +5 dreigt mis te lopen
  maandag 21 april 2008 @ 18:45:47 #118
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_58207604
quote:
Op maandag 21 april 2008 12:47 schreef SpankmasterC het volgende:

[..]

Juist met die twee is het makkelijk levellen toch? Alleen personality is iets moeilijker, maar gewoon veel slap lullen en je komt er wel

Edit: D'oh, verschil tussen traits en skills Negeer dit maar
Personality is zwaar verneukt Ik gebruik die ene minigame toch nooit, duurt me te lang dus ik bribe gewoon, jeweetz.
Maar aan de andere kant probeer ik wel illusion op te krikken voor die chameleon en invisibility spells!
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:35:46 #119
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_58225515
Kut zooi. de tiefus zooi crashed als ik een boutie op m'n hoofd krijg en zo'n imperialguard aanspreek om het voor goud weg te krijgen. damn Dan maar heel voorzichtig spelen zonder bounty
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_58233185
Heeft iemand toevallig een Morrowind landkaart poster over?
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:35:45 #121
28033 Pek
je moet wat
pi_58233773
Je wilt echt een hardcopy, of is online goed genoeg? Morrowind Maps

Printen is een optie
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:50:17 #122
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_58234090
quote:
Op zondag 20 april 2008 01:25 schreef Revenge2005 het volgende:
mode manager kan ik je niet mee helpen
Iemand anders misschien die meer weet over dat vista administrator etc gezeik!?
quote:
Het disposition systeem is gebaseerd op de "Speechcraft" skill, zo kan je ervoor zorgen dat mensen je aangenamer gezelschap vinden, dit door het disposition minigame.
Er zijn 4 vakjes: Joke, Admire, Boast(opscheppen) & Coerce(dwingen), in deze vier vakjes zal je een willekeurige opvulling zien, zo zal je bv het Joke vakje helemaal opgevuld zien en het Coerce vakje bijna niet.
Elke npc zal 2 dingen weten te appreciėren (bv Joke & Boast) en 2 dingen helemaal niet, eerst moet je dus te weten komen bij welke 2 dingen je disposition naar boven gaat en bij welke 2 het naar beneden zal gaan. Hoe meer opvulling hoe meer disposition zal toenemen/afnemen bij het klikken op dit vakje.
Het is dus de bedoeling dat je zo je disposition in de lucht krijgt door op de goeie vakjes te klikken
Echter zit er ook nog een Bribe functie in , hiermee geef je ze dus wat septims , waardoor hun disposition omhoog gaat , echter kan dit je aardig wat knaken kosten maar is soms wel enorm handig
Dank je wel
Maar dan snap ik nog steeds niet goed hoe dat werkt, want je gaat dat ding aan voor 60 seconden, en je kunt dus die 4 dingen aanklikken, maar verder gebeurt er niets. Je kunt dus 1x op JOKE doen, en zelfs als de persoon daar goed op reageert, dan kun je niet NOG een joke doen ofzo, maar dan MOET je een andere optie nemen van die 4, dus uiteindelijk heb je steeds alle 4 de dingen gebruikt, en meestal eindig je dus met iemand die pissed off is op je...
quote:
Je kan ook even kijken of je ergens een Charm spell weg kan halen ( Imperial city - Edgars Discount Spells BV)
EG Charm 12pt on Touch , als je deze cast op de persoon en direct met hem spreekt , dan is zijn disposition ineens 12 punten hoger dit kan met briben een prima manier zijn

Hiermee zullen ze je uiteindelijk meer mogen , kun je betere prijzen krijgen bij het handelen , en je krijgt er meer info door ( soms ook nodig in een quest)
Dit snap ik nog niet helemaal, maar ik zal het volgende keer dat ik speel toch proberen Thanks
quote:
Over het jatten
Meestal kun je het in je inventory zien wat je gejat hebt , hier staat dan meestal een rood icoontje achter , ook zullen gejatte spullen niet verkocht kunnen worden aan merchants ( handelaren dus)

Volgens mij kun je gewoon de krat/sack openen , 1 tik naar links en je kan spullen in de krat doen
Terugleggen van items kan wel , maar dat doet niks af aan je bounty
je krijgt namelijkt een bounty als mensen je dingen zien jatten , en ze zullen dan ook meteen de Guards erbij roepen
Als je gearresteerd word echter , worden alle gestolen items die je in je bezit hebt , van je afgenomen . Deze worden dan in een Evidence chest geplaatst , die meestal dicht bij het kantoor van de gevangenis staat ( denk aan naast een buro van de commandant )
Dit is natuurlijk ook wel weer terug te stelen ( maar dat is niet aan te raden ( best lastig)

Wil je die dingen echt hebben , kijk dan in de avond uren wat rond en beweeg je in sneak mode
Zolang het oogje niet oplicht , ben je niet gezien en kun je dingen jatten , dit hangt ook af van het licht wat er op je valt etc , is het oogje echt fel , dan heeft iemand je in de gaten en zullen ze direct de politie erbij halen zegmaar
Hartstikke bedankt. Ik zal volgende keer voorzichtiger doen en hopelijk wordt ik niet weer gesnapt. Was bang dat ik alles zou kwijtraken, maar dat blijkt dus alleen om de gestolen goederen te gaan
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:57:06 #123
28033 Pek
je moet wat
pi_58234220
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 19:50 schreef Yi-Long het volgende:
vista
Ga terug naar XP, problem solved!
pi_58235002
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 19:35 schreef Pek het volgende:
Je wilt echt een hardcopy, of is online goed genoeg? Morrowind Maps

Printen is een optie
Ik wil echt een poster om naast mijn oblivion map te schijnen

(Ik woon sindskort in een studentencontainer in groningen, waar je lelijke gipsplaatwitte muren hebt die je niet mag verven, dus dat moet maar bedekt worden met posters)
  dinsdag 22 april 2008 @ 20:30:49 #125
28033 Pek
je moet wat
pi_58235068
Hmm..wat bied je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties