abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 12 december 2008 @ 09:54:50 #126
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_63954267
Nou ... hetzusjevan
Toch zou ik het risico niet nemen.
qua hypofyse is het toch een ingewikkeld verhaal met die hormonen en hoe die verwerkt worden in je lichaam en waar die terecht komen als je veranderd van anticonceptie. Overstappen van nuva naar pil of andersom geeft een verandering in je lichaam. Dus beter die 7 dagen slikken/ ringen maar even aanhouden voor het mannelijk zaad zich stiekem toch maar ineens door een eicelletje dringt lijkt mij.
But ... who am I!
Het risico 'dat' sluit ik liever uit
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  vrijdag 12 december 2008 @ 10:32:04 #127
92409 Twinky
Little star.
pi_63955030
quote:
Op donderdag 4 december 2008 00:34 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Als je stopt met de pil dan werkt ie toch nog ongeveer 7 dagen door qua hormonen? Iig je kan dan toch nog veilig seks hebben vlak voor je ongesteld wordt zegmaar omdat die hormonen nog ff doorwerken in je stopweek? iig dat dacht ik altijd .

Misschien doel je op iets anders maar ik vind je berichtje een beetje verwarrend sorry .
Even een aanvullig op Pearly:

De werking van de Pil en de Nuvaring is als volgt:
1. houdt eisprong tegen
2. voorkomt dat sperma te dichtbij een eitje komt
3. voorkomt innesteling

In je stopweek vervallen al die werkingen, en snel ook. Je lichaam komt erachter dat het niet zwanger is (want dat is de manier waarop de meeste van deze werkingen het doen) en ruimt het bedje in de baarmoeder voor de baby die er niet is op. Daarom krijg je bloedingen.
Dan kom je in je eerste slik/ringweek. De hormonen komen weer terug en bouwen een nieuw zwangerschapsnestje in je buik. Als er tijdens de stopweek een eitje per ongeluk is gerijpt wordt dit weer afgebroken en ook de zaadpoorten gaan weer dicht.
Mocht je nu in je eerste week niet genoeg hormonen hebben of een pil vergeten kan het zijn dat dat gerijpte eitje springt, de zaadjes per ongeluk toch doorkomen en het zich gauw innestelt. Dat is dus wat er gebeurt als je een pil vergeet in de eerste week.

Wanneer je dus ná je stopweek een grote verandering doet in hormonen is het mogelijk dat je lichaam er nog niet helemaal goed mee om kan gaan. Je loopt dus best een flink risico. Niet verstandig dus
pi_63958281
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:32 schreef Twinky het volgende:

[..]

Even een aanvullig op Pearly:

De werking van de Pil en de Nuvaring is als volgt:
1. houdt eisprong tegen
2. voorkomt dat sperma te dichtbij een eitje komt
3. voorkomt innesteling

In je stopweek vervallen al die werkingen, en snel ook. Je lichaam komt erachter dat het niet zwanger is (want dat is de manier waarop de meeste van deze werkingen het doen) en ruimt het bedje in de baarmoeder voor de baby die er niet is op. Daarom krijg je bloedingen.
Dan kom je in je eerste slik/ringweek. De hormonen komen weer terug en bouwen een nieuw zwangerschapsnestje in je buik. Als er tijdens de stopweek een eitje per ongeluk is gerijpt wordt dit weer afgebroken en ook de zaadpoorten gaan weer dicht.
Mocht je nu in je eerste week niet genoeg hormonen hebben of een pil vergeten kan het zijn dat dat gerijpte eitje springt, de zaadjes per ongeluk toch doorkomen en het zich gauw innestelt. Dat is dus wat er gebeurt als je een pil vergeet in de eerste week.

Wanneer je dus ná je stopweek een grote verandering doet in hormonen is het mogelijk dat je lichaam er nog niet helemaal goed mee om kan gaan. Je loopt dus best een flink risico. Niet verstandig dus
De pil of de nuvaring houden geen sperma tegen hoor. Daarvoor zal je toch echt een condoom moeten gebruiken. Verder klopt het verhaal wel, al is het allemaal ontzettend kort door de bocht..
De hormonen spelen in op de rijping van het eitje: of beter, het niet laten rijpen van een eitje. Het is ook niet zo dat er een onrijp eitje een eisprong doormaakt. Mocht het zo zijn dat er per ongeluk toch een eitje rijpt, dan wordt het innestelen moeilijk gemaakt omdat het baarmoederslijmvlies veel taaier is door de pil/nuvaring. En dan is het je stopweek: tada, je bent ongesteld.
Van wikipedia: Bij de meeste typen anticonceptiepil wordt gedurende drie weken iedere dag een pil geslikt, waarna een week wordt gestopt. In die week vindt een bloeding plaats. Dit is geen gewone menstruatie, maar een zogenaamde onttrekkingsbloeding, er is immers geen eitje gerijpt. Tijdens die pilloze week kan de vrouw niet zwanger raken. Zodra meer dan een week geen pillen zijn genomen neemt het risico echter snel toe.

Maar zaadpoorten? Sorry, maar dat geloof je toch niet?
I will take the sun in my mouth
  vrijdag 12 december 2008 @ 12:49:52 #129
92409 Twinky
Little star.
pi_63958599
Het sperma wordt tegengehouden doordat de mucus (slijm in/rond baarmoedermond) zich verdikt. Bij een normale, pilloze cyclus verandert het mucus door de cyclus heen van stug tot vloeibaar. Bij vrouwen die zwanger willen worden is de mucusmeting een redelijk betrouwbare om de vruchtbare periode aan af te zien. Door de pil/ring blijft het mucus stug (wit, soms zelfs korrelig droog) om te voorkomen dat het sperma de baarmoeder inkomt.
pi_63958821
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:49 schreef Twinky het volgende:
Het sperma wordt tegengehouden doordat de mucus (slijm in/rond baarmoedermond) zich verdikt. Bij een normale, pilloze cyclus verandert het mucus door de cyclus heen van stug tot vloeibaar. Bij vrouwen die zwanger willen worden is de mucusmeting een redelijk betrouwbare om de vruchtbare periode aan af te zien. Door de pil/ring blijft het mucus stug (wit, soms zelfs korrelig droog) om te voorkomen dat het sperma de baarmoeder inkomt.
Hm, dat klinkt iets beter, jij vertelde het alsof het een kringspier zou zijn. Heb je een bron voor dat stukje tekst? Want als je met geslachtsgemeenschap zo dicht bij de baarmoedermond kan komen, kan de sperma echt wel verder hoor..
  vrijdag 12 december 2008 @ 13:41:33 #132
92409 Twinky
Little star.
  vrijdag 12 december 2008 @ 13:44:50 #133
92409 Twinky
Little star.
pi_63960068
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:58 schreef warrel het volgende:

[..]

Hm, dat klinkt iets beter, jij vertelde het alsof het een kringspier zou zijn. Heb je een bron voor dat stukje tekst? Want als je met geslachtsgemeenschap zo dicht bij de baarmoedermond kan komen, kan de sperma echt wel verder hoor..
De baarmoedermond zit bij niet-bijna-bevallende vrouwen zo goed als dicht, er kan eigenlijk nauwelijks iets in of uit. Het slijm houdt het in onvruchtbare periodes zelfs nóg dichter (stopverf). Mochten er dan alsnog spermazaadjes doorglippen zijn er nog twee andere werkingen
  maandag 15 december 2008 @ 20:31:13 #134
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_64039752
Ik ben er mee gestopt (ze waren op en was die week ziek en kon geen nieuwe halen) en opeens is seks weer leuk! Een halfjaar was het knudde (ik had eeeecht geen zin) en nu is mijn hele seksdrive weer terug! Heb een hoop in te halen en moet maar weer aan de pil oid.

Dat van dat verdikte slijm klopt idd. Ik heb het nu niet meer.
pi_64455650
ik had een aantal vraagjes over de nuvaring:

1. er staat dat hij in de koelkast bewaard moet worden, maar waar bewaren jullie de nuvaring eigenlijk? bewaren jullie hem met doosje en al in de koelkast of bv de losse zakjes ergens in een lade in de slaapkamer? hoeveel ringen mag je per keer meenemen?
2. de ring moet eigenlijk terug in het zakje naar de apotheek, maar doen jullie dat eigenlijk? of gooien jullie het zakje meteen weg? en gooien jullie ook het doosje met de bijsluiter weg telkens of bewaar je die ergens?
3. ik heb begrepen dat veel mensen hem uitdoen bij het vrijen omdat hij 3 uur uit mag blijven, maar waar bewaar je die ring dan in de tussentijd? ergens op het nachtkastje ofzo?
4. hoe maken jullie hem daarna schoon, hoe weet je zeker dat hij dan 'echt schoon' is als je hem weer inbrengt? is er geen gevaar voor infecties?
5. hoe vaak komt het voor dat jullie een ring in hebben terwijl je nog ongesteld bent? is het niet vervelend/'vies' om de ring erin te moeten doen of eruit te moeten halen terwijl je nog menstrueert?

alvast heel erg bedankt!!!
pi_64458039
1) ik bewaar hem op nadrukkelijk advies van de apotheker in de koelkast, het hele doosje

2) Is dat zo? Ik gooi hem gewoon weg.

3) Ik doe hem nooit uit voor het vrijen, is ook niet nodig. Als het wel zou moeten do eik hem uit, spoel ik hem onder de kraan met koud water en leg hem op een wc-papiertje. Maar normaal haal ik hem nooit uit, tenzij hij een doodenkele keer niet lekker zit en dan doe ik dat onder de douche.

4) Gewoon omspoelen onder de koude kraan, maar 'echt schoon' krijg je hem niet als je 100% bectarieloos bedoeld. Je vagina heeft een prima reinigingssysteem om die enkele bacterie van de ring te doden. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand door het uit en indoen van een nuvaring direct een infectie kreeg. Ik heb zelf toen ik hem net ging gebruiken één keer een schimmelinfectie gehad, maar dat was vanwege de veranderde hormoonhuishouding en dat mijn vagina aan het nieuwe systeem moest wennen, schijnt vaker voor te komen, is niets ernstigs. Heb al jaren verder nergens last van gehad.

5) Altijd, ik word pas de vijfde dag ongesteld en ik ben meestel 4-5 dagen ongesteld, dus ik draag zo'n 3 dagen de ring terwijl ik menstrueer. Ik laat hem dan ook lekker zitten, ik haal hem er niet uit, waarom zou je?? En 'vies' of 'vervelend'..... menstrueren doe je nu eenmaal, tis gewoon van je eigen lichaam, dus daar denk ik eigenlijk totaal niet bij na. Maar ik haal hem bij mijn menstruatie dan ook gewoon niet uit, moet hem alleen even tegenhouden als je een tampon eruit haalt, want die ploppen er soms samen uit.
I had a signature once. It was awful.
  maandag 29 december 2008 @ 11:54:52 #137
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_64459744
Over dat koelkast gebeuren, als je hem van de apotheek krijgt kan hij nog pakweg een maand of vier buiten de koelkast bewaard worden. Ik denk dat het niet veel uitmaakt, tenzij je een voorraadje voor een langere periode inslaat.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 29 december 2008 @ 11:58:05 #138
68600 Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64459822
quote:
Op maandag 29 december 2008 11:54 schreef TruIvy het volgende:
Over dat koelkast gebeuren, als je hem van de apotheek krijgt kan hij nog pakweg een maand of vier buiten de koelkast bewaard worden. Ik denk dat het niet veel uitmaakt, tenzij je een voorraadje voor een langere periode inslaat.
bij mijn apotheek liggen ze ook in de koeling, dus hier gaat het doosje ook rechtstreeks de koeling in
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 29 december 2008 @ 14:02:11 #139
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64463622
quote:
Op maandag 29 december 2008 11:54 schreef TruIvy het volgende:
Ik krijg ze altijd voor 6 maanden mee en doe ze dan wel in de koelkast .
Gisteren had ik btw voor het eerst ooit dat ik 'm voelde zitten bij het vrijen, het deed gewoon pijn .
KuikenGuppy
  maandag 29 december 2008 @ 14:05:20 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64463734
1. Bij mij liggen ze in de groentela van de koelkast. Als er visite komt, doe ik er soms even een zakje omheen, maar vergeet het eerlijk gezegd meestal .
2. Ik wist niet dat dat moest? Hier gaat alles in de prullenbak.
3. Ik doe 'm nooit uit bij seks, zowel mijn vriend als ik hebben er geen last van.
4. niet van toepassing . Hoewel hij er wel eens per ongeluk uit is gegaan, dan doe ik 'm gewoon goed schoonmaken (afspoelen onder de kraan) en dan denk ik dat 'ie wel genoeg schoon is .
5. Nooit, ik word exact 2 dagen na het verwijderen van de ring ongesteld en het stopt weer op exact het moment dat ik een nieuwe ring inbreng. Lekker voorspelbaar .
KuikenGuppy
  maandag 29 december 2008 @ 14:10:06 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64463877
quote:
Op zondag 29 juni 2008 13:41 schreef Ri-Klain het volgende:
Ik ben alleen niet altijd even precies met erin en eruit halen, soms komt t gewoon ff niet uit. Maar dan zorg ik er altijd voor dat ik m later dan moet (dus na 3 weken) eruit haal, of al weer eerder (dus na minder dan 7 dagen) indoe. Dat is toch verder geen probleem? Als je stopweek maar niet langer is dan 7 dagen (precies)...
Ik snap dat geklooi met die stopweek nooit... waarom de uren aftellen om het precies te maken? Je mag je stopweek namelijk onbeperkt inkorten en je mag je ringperiode verlengen (tot max 4 weken), dus ik doe 'm altijd 'op zondagavond ergens' in, en 'op maandagochtend ergens' weer uit, dan duurt m'n stopweek zegmaar 6 dagen en-een-beetje en mijn ringweek drie weken en-een-beetje.
quote:
Ik heb er over nagedacht om net als Pearly hem 4 weken in te houden en dan 7 dagen stoppen. Het zou veel geld schelen, maar weet nog niet of ik t durf. Zeker aangezien ik nog wel eens schuif met de uit/in dag, en dat dan natuurlijk niet meer kan.. want 4 weken is ECHT de max. Misschien probeer ik het bij de volgende ring wel, op zich is consequentie 1 keer per maand natuurlijk best op te brengen
Mijn lichaam trapt daar niet in, ik word gewoon na 3 weken ongesteld, ring of niet .
Bij veel aanvullende ziektekostenverzekeringen wordt de ring btw vergoed, de mijne kost 1 euro extra per maand en vergoedt de nuvaring compleet . Informeer eens bij je verzekering!
KuikenGuppy
pi_64774417
Hallo allemaal,

Ik ben een afstudeerster die bij het vroegere Organon (nu overgenomen door het Amerikaanse Schering-Plough) en momenteel werk ik aan de opvolger van de NuvaRing die op dit moment ontwikkeld wordt. De ring zelf blijft in principe zoals hij nu is dus het wordt een flexibele ring van exact dezelfde vorm en grootte als de NuvaRing. Alleen alles wat er straks omheen bijgeleverd gaat worden mag ik gaan bepalen/verbeteren. Bij de NuvaRing is dat op dit moment een aluminium sachet om elke ring, een papieren bijsluiterboekje met reminderstickertjes achterin en een papieren doosje met een sticker van de apotheek erop. Verder behoort tot de services van de NuvaRing de NuvaTimer (klokje) zowel fysiek als digitaal en een SMS service om je te herinneren aan wanneer je de ring moet vervangen.

Ik heb op de fora al heel veel gelezen over vragen, onzekerheden, irritaties en meer over het bestaande format van de NuvaRing. Graag zou ik eigenlijk met enkelen van jullie een interview of gesprek willen houden om een duidelijker beeld te kunnen schetsen op welke punten bv het gebruik, de informatievoorziening etc. nog gemakkelijker, overzichtelijker of handiger gemaakt kan worden, of welke irritaties of onzekerheden ik met het nieuwe ontwerpvoorstel kan oplossen.

Ik wilde graag vragen wie ik van jullie zou mogen benaderen voor eventueel een interview, een groepsgesprek, een en
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 7 januari 2009 @ 16:13:28 #143
68600 Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64774497
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:11 schreef nuvaringII het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben een afstudeerster die bij het vroegere Organon (nu overgenomen door het Amerikaanse Schering-Plough) en momenteel werk ik aan de opvolger van de NuvaRing die op dit moment ontwikkeld wordt. De ring zelf blijft in principe zoals hij nu is dus het wordt een flexibele ring van exact dezelfde vorm en grootte als de NuvaRing. Alleen alles wat er straks omheen bijgeleverd gaat worden mag ik gaan bepalen/verbeteren. Bij de NuvaRing is dat op dit moment een aluminium sachet om elke ring, een papieren bijsluiterboekje met reminderstickertjes achterin en een papieren doosje met een sticker van de apotheek erop. Verder behoort tot de services van de NuvaRing de NuvaTimer (klokje) zowel fysiek als digitaal en een SMS service om je te herinneren aan wanneer je de ring moet vervangen.

Ik heb op de fora al heel veel gelezen over vragen, onzekerheden, irritaties en meer over het bestaande format van de NuvaRing. Graag zou ik eigenlijk met enkelen van jullie een interview of gesprek willen houden om een duidelijker beeld te kunnen schetsen op welke punten bv het gebruik, de informatievoorziening etc. nog gemakkelijker, overzichtelijker of handiger gemaakt kan worden, of welke irritaties of onzekerheden ik met het nieuwe ontwerpvoorstel kan oplossen.

Ik wilde graag vragen wie ik van jullie zou mogen benaderen voor eventueel een interview, een groepsgesprek, een en
wat ik vooral handig zou vinden als je om gebruik te maken van de sms service je geen streepjescode meer nodig heb
Today is life -

Dale Carnegie
pi_64774582
quête voor dit project. Misschien hebben jullie al langgekoesterde wensen of ideeën voor de NuvaRing die straks misschien werkelijkheid kunnen worden. We zijn nu op het moment in het proces waar nog in principe alles open ligt, dus als jullie je steentje willen bijdragen aan een nog betere service of comfort van de NuvaRing kan je het nu doen!

Alvast heel erg bedankt voor jullie medewerking en ik hoop van julie te horen,

Groetjes,

Celeste
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 7 januari 2009 @ 16:17:00 #145
68600 Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64774654
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:15 schreef nuvaringII het volgende:
quête voor dit project. Misschien hebben jullie al langgekoesterde wensen of ideeën voor de NuvaRing die straks misschien werkelijkheid kunnen worden. We zijn nu op het moment in het proces waar nog in principe alles open ligt, dus als jullie je steentje willen bijdragen aan een nog betere service of comfort van de NuvaRing kan je het nu doen!

Alvast heel erg bedankt voor jullie medewerking en ik hoop van julie te horen,

Groetjes,

Celeste
heb je al gemaild met forum@fok.nl? is misschien wel even slim om hier toestemming voor te vragen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_64777422
Ow, daar had ik inderdaad niet aan gedacht. Zal ik wel even doen. Dank je wel voor de tip.
pi_64809147
Buuh, ik ga tijdelijk stoppen met de nuvaring Ik heb last van zoveel klachten, en zeer waarschijnlijk komt het niet direct door de nuvaring, maar ik wil toch kijken wat er gebeurd als ik 'm een tijdje niet gebruik. Anticonceptie heb ik toch niet nodig, omdat geslachtsgemeenschap niet lukt en omdat het niet meewerkt in de behandeling.
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:33:39 #148
154323 Buup
hAsTaLaPaStA
pi_64827620
Ben nog steeds heel erg in twijfel...

ben echt bang dat ik weer depressief hoopje buup wordt...

wie heeft er wel en wie niet last van stemmingswisselingen / depri gevoel / huilerig buien door de nuva ring ??
pi_64842595
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:33 schreef Buup het volgende:

wie heeft er wel en wie niet last van stemmingswisselingen / depri gevoel / huilerig buien door de nuva ring ??
Ik niet, en waarom probeer je het niet gewoon? Je kan er altijd weer mee stoppen.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:03:55 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64843775
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:33 schreef Buup het volgende:

Nauwelijks .
Toen ik nog de pil gebruikte, had ik heel erg veel last van hormonale stemmingswisselingen, maar met de nuvaring heb ik er echt vrijwel geen last meer van .
KuikenGuppy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')