Gebruik je nu geen anticonceptie? Anders kan je gewoon beginnen als je dat afgemaakt hebtquote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:29 schreef Brighteyes het volgende:
Weet iemand of je met de nuvaring ook het beste kan beginnen op de eerste dag van de menstruatie, net als met de pil zeg maar?
Ik heb ze (nog) niet in huis maar was even benieuwd.
Ik denk erover om toch weer met de ring te beginnen. Ik wilde eig. nooit meer aan de hormonale anticonceptie, maar ik ban geloof ik toch van gedachten veranderd.En dan vind ik dit idealer dan de pil omdat je hem niet elke dag hoeft te slikken zeg maar.
Borstvoedingquote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:29 schreef Brighteyes het volgende:
Weet iemand of je met de nuvaring ook het beste kan beginnen op de eerste dag van de menstruatie, net als met de pil zeg maar?
Ik heb ze (nog) niet in huis maar was even benieuwd.
Ik denk erover om toch weer met de ring te beginnen. Ik wilde eig. nooit meer aan de hormonale anticonceptie, maar ik ban geloof ik toch van gedachten veranderd.En dan vind ik dit idealer dan de pil omdat je hem niet elke dag hoeft te slikken zeg maar.
Haha okequote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:41 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, ik gebruik niks. Ik ben 5,5 week geleden bevallen en wacht op mijn eerste menstruatie.
Gisterenavond in bed was het even wennen weer dat er een condoom bij gepakt moest worden.![]()
Want ja... ik zou zomaar nu net weer een eisprong gehad kunnen hebben...
Ik heb, bedenk ik me net, nog 1 ring in de koelkast staan, houdbaar tot ergens in 2010, die staat daar al een flinke tijd, ik ben al sinds voorjaar 2005 niet meer aan de anticonceptie geweest.
Als op de verpakking staat dat ie tot 2010 goed is, dan is ie echt nog wel goed. Zeker als je 'm in de koelkast bewaardquote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Dan moet ie absoluut weg, de ring is maar 4 maanden na uitgifte houdbaar! Daarna kun je hem niet meer gebruiken/vertrouwen!
Beginnen met de nuva werkt zoals gezegd precies zoals met de pil, het is in principe helemaal hetzelfde behalve dan dat je hem niet elke dag door hoeft te slikken
De apotheek heeft mij op het hart gedrukt hem nooit langer dan 4 maanden te bewaren, ongeacht of ie in de koelkast staat of niet. Dit staat ook in de bijsluiter. Ik zou echt geen risico nemen met je anticonceptie hoor!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:41 schreef Enfermera het volgende:
En anders kan je altijd ff de apotheek bellen als je twijfelt denk ik.
Op de verpakking staat 09/2010 maar op het etiketje van de apotheek houden ze idd 4mnd aan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Dan moet ie absoluut weg, de ring is maar 4 maanden na uitgifte houdbaar! Daarna kun je hem niet meer gebruiken/vertrouwen!
Beginnen met de nuva werkt zoals gezegd precies zoals met de pil, het is in principe helemaal hetzelfde behalve dan dat je hem niet elke dag door hoeft te slikken
Libido kan er wel door komen ja, hoofdpijn dat weet ik niet. Misschien even de bijsluiter lezen?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Even een vraagje als man![]()
Mijn vriendin gebruikt al een jaar of 2 een Nuvaring. Maar ik merk dat haar libido de laatste 2 jaar echt naar het 0 punt is gezakt. Ook heeft ze vaak last van hoofdpijn. Zou dat door de Nuvaring kunnen komen?
Libido zou kunnen, maar er zitten maar heeeeeeeeeeel weinig hormonen in de nuvaring. Ik heb zelf geen last van libidoverlies, waar ik van de pil wel een frigide dame werdquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Even een vraagje als man![]()
Mijn vriendin gebruikt al een jaar of 2 een Nuvaring. Maar ik merk dat haar libido de laatste 2 jaar echt naar het 0 punt is gezakt. Ook heeft ze vaak last van hoofdpijn. Zou dat door de Nuvaring kunnen komen?
Dat kan makkelijk! Je kan ook aan je eigen huisarts doorgeven dat je voortaan je medicijnen bij een bepaalde apotheek in je nieuwe woonplaats wilt ophalen. Geen probleem johquote:Op dinsdag 10 november 2009 23:26 schreef annoh het volgende:
Ik ben weer eens door mijn ringen heen en zit onhandig genoeg nog bij de huisarts in het dorp van mijn ouders (en haal de nuvaring dus daar in de apotheek) Ik krijg het niet voor elkaar hier deze week nog langs te gaan. Heeft iemand hier wel eens de ring bij een andere apotheek dan de apotheek 'van de huisarts' opgehaald? Ik moet morgen natuurlijk even bellen of dit mogelijk is, maar ik begon er opeens om te stressen, dus hoopte dat iemand hier het wist.
Waarom staat dan in de bijsluiter dat de nuva invloed kan hebben op je libido?quote:Op maandag 2 november 2009 20:25 schreef zoeperzazke het volgende:
De Nuva heeft nauwelijks invloed op je libido hoor. Het is te makkelijk om de anticonceptie daarvan de schuld van te geven, maar vaak is het gewoon een heel ander probleem, te druk op het werk of andere stress, gewoon geen zin, moe etc....
Omdat het toch hormonen zijn en die hebben nu eenmaal invloed op je libido. Maar in de nuvaring zit in vergelijking met andere anticonceptie ontzettend weinig hormonen, bijna het minste op een spiraaltje na. dus de kans is klein (maar wel aanwezig) dat het invloed op je libido heeft. Dat is alleen bij iedereen anders. Maar als je die ring al 2 jaar gebruikt en dan ineens last krijgt van je libido lijkt het me eerlijk gezegd sterk dat het dan daardoor komt...quote:Op woensdag 11 november 2009 14:34 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Waarom staat dan in de bijsluiter dat de nuva invloed kan hebben op je libido?
Wel raar dan dat ik met de pil geen last van bijwerkingen had, en met de nuva heel veel.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:48 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Omdat het toch hormonen zijn en die hebben nu eenmaal invloed op je libido. Maar in de nuvaring zit in vergelijking met andere anticonceptie ontzettend weinig hormonen, bijna het minste op een spiraaltje na. dus de kans is klein (maar wel aanwezig) dat het invloed op je libido heeft. Dat is alleen bij iedereen anders. Maar als je die ring al 2 jaar gebruikt en dan ineens last krijgt van je libido lijkt het me eerlijk gezegd sterk dat het dan daardoor komt...
Dat is inderdaad raar. Maar hormonen zijn heel apart, bij iedereen hebben ze weer een andere reactie, dat is haast niet te voorspellen. Maar je zou inderdaad verwachten dat het minder is aangezien het minder hormonen zijn.. Nouja.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:37 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Wel raar dan dat ik met de pil geen last van bijwerkingen had, en met de nuva heel veel.
maar idd, als je na 2 jaar opeens last krijgt van je libido lijkt het me ook dat het wat anders is, maar daar wordt niet op in gegaan bij de vraagstelling, niet hoe lang het al zo is, etc.
ja inderdaad, en het raarste is nog dat mijn beste vriendin precies hetzelfde heeft. Nauwelijks bijwerkingen bij de pil, en teveel gezooi bij de nuva, maar het gebruik van de nuva wel chiller vinden. ;pquote:Op woensdag 11 november 2009 16:51 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Dat is inderdaad raar. Maar hormonen zijn heel apart, bij iedereen hebben ze weer een andere reactie, dat is haast niet te voorspellen. Maar je zou inderdaad verwachten dat het minder is aangezien het minder hormonen zijn.. Nouja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |