quote:
Surinamers zullen me wel vervloeken, maar ik ben een Hollandse boerentrien, dus heb dat "gevoel" niet voor Hindostaanse kruidjes enzo.
Bij elke toko en veel supermarkten kun je tegenwoordig Hindostaanse kerriemengsels vinden in zakjes, kerrie/okergeel is het.
Ik fruit gesnipperde ui aan in de olie, doe er dan wat knoflook bij, tomatenpuree, een bouillonblokje, kleine gedroogde pepertjes (kleine chilipepertjes gebruik ik uit een zakje) erbij of een echte madame jeanet, een paar flinke scheppen kerriemengsel, wat zout en peper, plens water erbij en hierin leg ik dan de blokjes kipfilet (of kippenpootjes, zijn goedkoper, maar wel meer pielwerk). Langzaamaan gaarsudderen en dan kouseband (of goedkopere sperziebonen) en op het laatst gekookte vastkokende aardappels erbij.
In laten koken tot het vocht een dikke sausdikte heeft bereikt en dan kijken of je nog centjes hebt voor extra's zoals een gekookte ei erbij of een rotivel.
Eventueel een schepje suiker erbij of de kruiden aanpassen en klaar.
Als ik in goedkopietijden zat of geen zin had of gewoon weer een prutgeheugen had liet ik het ei en het rotivel weg en deed ik er wat meer gekookte aardappels bij.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!