abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57795136
Aangezien er mensen zijn ( ja zoals ik) die graag koken en weinig te besteden hebben leek het me wel een poging waard om een topic te openen waar mensen gezonde, lekkere, speciale gerechten kunnen posten die weinig kosten.
Bij voorbaat dank!
pi_57795199
Spagetthi Aioli!! Gewoon uitje veel knoflook 4 teentjes ofzo, bosje peterselie, spaans pepertje olijfolie door de spaghetti gooien. Lekker met Parmezaanse kaas, en als je't goedkoper wilt houden koop je zo'n bus kaaspoeder, ook lekker. Zakje sla erbij en je hebt'n complete maaltijd voor weinig.
pi_57795264
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:09 schreef nienada het volgende:
Spagetthi Aioli!! Gewoon uitje veel knoflook 4 teentjes ofzo, bosje peterselie, spaans pepertje olijfolie door de spaghetti gooien. Lekker met Parmezaanse kaas, en als je't goedkoper wilt houden koop je zo'n bus kaaspoeder, ook lekker. Zakje sla erbij en je hebt'n complete maaltijd voor weinig.
Klinkt lekker! Ga ik proberen!
  donderdag 3 april 2008 @ 00:16:09 #4
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_57795349
TVP!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  donderdag 3 april 2008 @ 00:17:04 #5
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57795369
Pannenkoeken (met kruiden of andere dingen erdoor als je eens iets anders wil)
Wentelteefjes (hartig of zoet)
Soepen (kun je zoveel kanten mee op en kun je al je restjes in kwijt)
Seizoensgroenten, groot inkopen en invriezen.
Eierragout (boter, bloem, bouillon en een eitje per persoon, brood en wat groenvoer erbij en klaar)
Zelfgemaakte rundvleessalade met corned beef i.p.v. draadjesvlees (vind ik stiekem lekkerder)
Roti kip met extra veel aardappels en groenten
Alles waarin je blikken tomaten kunt verwerken, dat kost echt geen fluit en maakt vrijwel alles lekker (bijvoorbeeld basisbrooddeeg maken à la Jamie Oliver, mes harken door een blik tomaten heen, olie, zout, peper en oregano erbij doen en over het brooddeeg verdelen en bakken).

Nog voorkeuren voor bepaalde streken qua keuken?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_57795459
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:17 schreef BBQ-kip het volgende:
Pannenkoeken (met kruiden of andere dingen erdoor als je eens iets anders wil)
Wentelteefjes (hartig of zoet)
Soepen (kun je zoveel kanten mee op en kun je al je restjes in kwijt)
Seizoensgroenten, groot inkopen en invriezen.
Eierragout (boter, bloem, bouillon en een eitje per persoon, brood en wat groenvoer erbij en klaar)
Zelfgemaakte rundvleessalade met corned beef i.p.v. draadjesvlees (vind ik stiekem lekkerder)
Roti kip met extra veel aardappels en groenten
Alles waarin je blikken tomaten kunt verwerken, dat kost echt geen fluit en maakt vrijwel alles lekker (bijvoorbeeld basisbrooddeeg maken à la Jamie Oliver, mes harken door een blik tomaten heen, olie, zout, peper en oregano erbij doen en over het brooddeeg verdelen en bakken).

Nog voorkeuren voor bepaalde streken qua keuken?
Klinkt heel goed! Nee ik heb geen voorkeuren als mijn kruidenkast er maar aan voldoet! Ik merk zelf dat het heel veel scheelt in kosten iig.
pi_57795476
Die eierragout ga ik zeker proberen!
  donderdag 3 april 2008 @ 00:25:31 #8
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57795517
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:23 schreef Mejoon het volgende:
Die eierragout ga ik zeker proberen!
Mijn oma maakte het in de oorlog met 1 ei op 8 personen
Wij eten het vaak 's middags met kerst en denken dan even aan oma, maar daarnaast is het ook gewoon ultiem comforting food.

Tijdens het kijken van Seinfeld Frasier ga ik even verder brainstormen

[ Bericht 1% gewijzigd door BBQ-kip op 03-04-2008 00:28:22 (Lange dag geweest.... lichtelijk in de war) ]
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_57795554
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:25 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Mijn oma maakte het in de oorlog met 1 ei op 8 personen
Wij eten het vaak 's middags met kerst en denken dan even aan oma, maar daarnaast is het ook gewoon ultiem comforting food.

Tijdens het kijken van Seinfeld ga ik even verder brainstormen
Nou ik ga het ook maken en zal aan je oma denken . Ik maak meestal ei met kruiden en mayo voor op brood. Maar dit klinkt veel beter!
  donderdag 3 april 2008 @ 00:29:29 #10
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57795585
Wel lekkere versgemalen peper en wat zout erdoor doen en kippenbouillon gebruiken, jammie
pi_57795618
Hoe maak je je roti kip dan?
  donderdag 3 april 2008 @ 00:46:02 #12
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57795847
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:31 schreef Mejoon het volgende:
Hoe maak je je roti kip dan?
Surinamers zullen me wel vervloeken, maar ik ben een Hollandse boerentrien, dus heb dat "gevoel" niet voor Hindostaanse kruidjes enzo.
Bij elke toko en veel supermarkten kun je tegenwoordig Hindostaanse kerriemengsels vinden in zakjes, kerrie/okergeel is het.
Ik fruit gesnipperde ui aan in de olie, doe er dan wat knoflook bij, tomatenpuree, een bouillonblokje, kleine gedroogde pepertjes (kleine chilipepertjes gebruik ik uit een zakje) erbij of een echte madame jeanet, een paar flinke scheppen kerriemengsel, wat zout en peper, plens water erbij en hierin leg ik dan de blokjes kipfilet (of kippenpootjes, zijn goedkoper, maar wel meer pielwerk). Langzaamaan gaarsudderen en dan kouseband (of goedkopere sperziebonen) en op het laatst gekookte vastkokende aardappels erbij.
In laten koken tot het vocht een dikke sausdikte heeft bereikt en dan kijken of je nog centjes hebt voor extra's zoals een gekookte ei erbij of een rotivel.
Eventueel een schepje suiker erbij of de kruiden aanpassen en klaar.
Als ik in goedkopietijden zat of geen zin had of gewoon weer een prutgeheugen had liet ik het ei en het rotivel weg en deed ik er wat meer gekookte aardappels bij.
pi_57795924
Zoete aardappelsoep: supersimpel voor 3 personen ongeveer

3/4 grote zoete aardappelen, geschild en in blokjes gesneden

Ui, middelgroot (niet té groot) in snippers

Halve spaanse peper (medium) fijngehakt

blikje mais

voor garnering wat koriande (I know! klinkt vreemd, smaak heerlijk!)

Ui en klein teentje knoflook, spaans pepertje fruiten in wat olijfolie, blokjes aardappel erbij gooien water eroverheen zodat de aardappelen net onder water staan.
Als't wat zachter word, dit gaat vrij snel, met de staafmixer glad mixen blikje mais erdoor en eventueel nog wat créme fraiche en koriander!

recept heb ik van Soup enzo want het is echt m'n lievelingssoep en ZO makkelijK!! best vullend ook, je zou er nog salade bij kunnen serveren. Niet duur, knoflook ui olijfolie enzo heb je toch wel. Alleen aardappel en mais.
  donderdag 3 april 2008 @ 00:56:16 #14
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57796028
Chili con carne maar dan met kidneybonen uit een groot goedkoop blik, lekker maïs erdoor, wat gehakt en flink kruiden erdoor (weet even niet welke kruiden want ik gebruik heel schofterig een zakje...), rijst erbij en klaar.
Kidneybonen zijn echt erg lekker en nog goed voor je ook.

Aardappelpuree maken (echte of poederspul), blik uitgelekte linzen erdoor, peper, zout, gekookte verse sperziebonen (of uit blik) en wat geraspte oude kaas erdoor en voorzichtig omroeren terwijl je het goed warm maakt.
Stukje vlees of een vleesvervanger erbij en je hebt een prima maaltijd voor als het rotweer of koud is.
pi_57796202
ja of zelf schnitzeltjes maken, zooooooooo simpel! at vandaag bij iemand die heel lekker kipfilétjes in soja had gemarineerd (de hele middag) daarna door ei/bloem en paneer meel. Allemaal niet duur, samen met aardappelpuree en salade. Echt superlekker gegeten.

Nog eentje: Tabouleh

3/4 bosjes peterselie plat of krul heeeel fijngehakt ZONDER STEELTJES

4/5 tomaten ontpit en in kleine kleine blokjes

klein bosje munt (zo'n 20 blaadjes)

Bulgur (soort couscous) even in warm water wellen

Grote uit

2/3 citroenen en olijfolie als dressing. Ik vind het persoonlijk lekker beetje kaneel erover te doen, niet dat je't echt proeft maar subtiele touch.

Alles doorelkaar husselen, ziet er heel mooi kleurrijk uit. Je kunt er nog eventueel klein teentje knoflook door doen..maar dan is 't niet echt meer een originele Libanese tabouleh.
pi_57796217
Ook superlekker en makkelijk én goedkoop:

Chinese kool, gehalveerd en dan reepjes

Gehakt rullen, wat kerrie poeder er doorheen, chinese koolerbij (hele kool) en dan met aardappel puree serveren ofmet rijst. Echt zoo lekker!
  donderdag 3 april 2008 @ 01:13:39 #17
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57796282
Zelf griesmeelpudding (met vel natuurlijk) maken met behulp van zo'n groot pak griesmeel en suiker en melk.

Kaasfondue zelf maken met geraspte stukken restkaas, wat witte wijn waar maïzena doorheen geroerd is, zout en peper en knoflook. In beetjes door elkaar mengen om een ideaal glas mengsel te krijgen. Goedkopie afbakstokbroodje erbij, ananasringen uit blik, appeltjes, rauwe courgetteblokjes en dippen maar!
pi_57796340
Fondue!! water loopt me in de mond van je recept bbq kip
pi_57796362
kip
hoeveel maizena moet er ong. door die wijn?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 3 april 2008 @ 01:45:34 #20
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57796604
Doet er niet zo toe, gewoon beginnen met een kleine eetlepel en die goed mengen met een paar eetlepels witte wijn. Daarmee bind je het vocht met het vet en krijg je een gladde fondue i.p.v. sneue kaasdrap in de schift.
Gewoon eens kijken of het voldoende is, je kunt er altijd nog wat maïzena doordoen, als je het maar eerst mengt met wat wijn.
Mengsel met oude kaas doet het hem altijd in ieder geval.
pi_57796614
ik heb hier altijd wel kaas in de koelkast zwerven
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57796685
Goed topic .
  donderdag 3 april 2008 @ 02:03:32 #23
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57796740
En dat terwijl ikzelf vandaag bij de AH voor 2 dagen eten shoppen voor 2 personen 57 euro kwijt was...

Ik ga lekker Grey's Anatomy kijken en dan mijn bedje in schuiven, tabee mensen!
pi_57799738
Wat een goede recepten! Ik ga het zeker uitproberen.
  donderdag 3 april 2008 @ 11:03:02 #25
211307 Jennaaa
Crackergirl
pi_57800128
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:09 schreef nienada het volgende:
Die ga ik proberen
Jack had a gang that he called the milligrams, he was known as Smack Jack the Crackerman!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')