abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71537566
Wij gebruiken sinds de 6e week na de geboorte van onze Guus de Pacco. Hij huilde continue, en de eerste keer dat we de Pacco gingen gebruiken, lag hij na 5 minuten lekker te slapen. Voor ons is de inbakerdoek een fantastisch middel. Onze zoon is heerlijk rustig, en niet meer oververmoeid.
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_72366146
Is er nou verschil tussen zo'n pacco of dat je het gewoon met doeken doet?
Fake it till you make it...
  woensdag 2 september 2009 @ 11:45:26 #128
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_72366210
Nijna wij hadden ook twee meppertjes en hebben doeken gebruikt en niet een pacco. Werden allbei twee rustige slapers en tevreden kindjes. Overigens doeken van de thuiszorg in eerste instantie om het te proberen.
pi_72366251
Ik zat in dubio om paccos'te bestellen, maar ik hou het wel bij de hydrofiele luiers en lakentjes, werkt net zo goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72368195
Gewoon doeken gebruiken is natuurlijk wel goedkoper . Ook gezien het regelmatig recyclen van melk... dan moet je al haast 2 pacco's aanschaffen voor als er 1 in de was zit...
pi_72368256
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:02 schreef Nijna het volgende:
Gewoon doeken gebruiken is natuurlijk wel goedkoper . Ook gezien het regelmatig recyclen van melk... dan moet je al haast 2 pacco's aanschaffen voor als er 1 in de was zit...
idd.. ik had daarom ook 2 pucka's
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 2 september 2009 @ 13:24:26 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72368773
Ik heb hier net, na vannacht al even proefliggen tussen ons in, Oscar's lakentje strak om zijn lijfje gedaan zodat hij niet meer kan maaien met zijn armpjes. Het lakentje zit dus onder zijn rug. En dan gewoon een dekentje eroverheen.
En jawel... ipv brullen wat hij ervoor deed ligt hij nu, na 5 minuten al heerlijk te slapen.

We hebben het bij Sasha ook op deze manier gedaan, dus niet bakeren, gewoon alleen het lakentje om hem heen onder zijn rugje ipv onder het matrasje en dat was voldoende voor een paar weken, toen was het niet meer nodig.

Weet iemand of dit nou goed of slecht is? Echt inbakeren zoals hier in het topic beschreven lijkt nl. niet echt nodig te zijn vooralsnog, dus mag het zoals wij het nu doen?
pi_72369052
BE, volgens mij mag dat gewoon hoor, zolang zijn armpjes niet onder zijn lijfje liggen.
Tis een soort van inbakeren wat je gedaan hebt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 2 september 2009 @ 13:37:15 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72369132
Nee, zijn armpjes liggen gewoon naast zijn lijfje, of op zijn buik.
pi_72369231
dan is het helemaal goed
wel ff goed opletten oftie het niet te warm krijgt. Ik doe bij Tess alleen een romper aan als ik d'r inbaker.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72369401
Lekker als het werkt BE
pi_72397696
M'n meisje sliep vanmorgen al een uurtje ingebakerd met de testdoeken in de box en nadat ze moeheidssignaaltjes vertoonde weer ingebakerd en nu slaapt ze gewoon al 2,5 uur vanuit wakkerstand.
M'n woonkamer is sinds weken niet zo schoon geweest en ik heb zelfs de aardappels al geschild

Fijn BE dat het zo ook werkt.
  donderdag 3 september 2009 @ 15:19:00 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72400302
Fijn voor jullie Urla!
pi_72405654
Heerlijk Urla!

Het lijkt hier ook succesvol, ik krijg dinsdag de wijkverpleegkundige nog even over de vloer voor wat advies.
pi_72408128
wat fijn Urla en Nijna!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72510862
Nijna. Hier gaat het tot nu toe nog steeds lekker met slapen. En bij jou?

Het werkt erg goed. Ik dacht eerst misschien ook wel gewoon toeval, maar het goede slapen nu houd echt aan. Ze heeft het gewoon echt nodig. We hebben een zeer blije baby op het moment
.
Wat me wel opvalt dat bij bv het badderen ze angstiger is geworden in haar gewone bad. Ze krijgt dan tussendoor schrikreflex en klampt zich helemaal vast aan m'n arm en drukt zich richting zijkant van het badje. Tummytub en douchen met mama/papa vind ze wel nog steeds erg fijn.
Het lijkt erop dat sinds ik haar inbaker ze nog meer behoefte heeft gekregen aan geborgenheid.

Verder is ze wel actiever en zie je haar echt een sprongetje maken in haar ontwikkeling. Ze zoekt als ze wakker is goed contact en probeert zelfs geluidjes en gilletjes te maken om met je te praten. Echt zo lief.
Ook het drinken bij mij gaat echt super. M'n boob wordt nu echt aangevallen zeg maar. Ze heeft een goede eetlust als ze wakker is. Ze komt nog steeds netjes voor 7 voedingen en wat erg prettig is' is dat er regelmaat in lijkt te komen qua tijd. Dit doet ze uiteraard zelf. Ik voed nog steeds op verzoek.

S'nachts slaapt ze trouwens zo'n 5 a 6 uur door. Dan maak ik haar wakker. Ik dacht zelf dat dit beter is ivm de borstvoeding. Hoe doen jullie dat? Wakker maken of door laten slapen?

Als we straks de Pucka hebben gaat hubbie ook inbakeren.
Hij is ook overtuigt nu, maar vind het eng om zelf te doen met doeken.
pi_72512105
Hoe oud is je dochtertje, Urla? Ik ben te lui om het op te zoeken en het maakt wel verschil in of doorslapen verstandig is of niet
  maandag 7 september 2009 @ 10:04:07 #143
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_72512299
S was heel beweeglijk wel, maar die sliep ook prompt een uur langer toen ik begon met inbakeren (een voorgevormde inbakerdoek met klittenband). Jammer alleen dat ze al zo snel op haar buik kon draaien enzo, daardoor ben ik vroeger mee gestopt dan ik eigenlijk gewild had.

Mijn knul hoeft maar de minste signalen van onrust te tonen straks en ik doe het weer hoor .

Ik had deze:

[ Bericht 11% gewijzigd door Guuzewuus op 07-09-2009 10:09:37 ]
pi_72515735
quote:
Op maandag 7 september 2009 08:16 schreef Urla het volgende:
Nijna. Hier gaat het tot nu toe nog steeds lekker met slapen. En bij jou?
Ik heb het idee dat ze rustiger slaapt ingebakerd (nog altijd in de hydrofiele doek, maar ze begint zich los te wurmen, de doek begint echt te klein te worden...). Krijg een puckababy van iemand te leen om te proberen, maar weet niet of dat strak genoeg voor dr is, we zullen het wel zien.

Vannacht heeft ze een lange ruk gemaakt en ik dus ook, heerlijk.
Ik maak Iris niet meer wakker, laat haar gewoon zelf komen. Ik heb de slaap zelf echt even veel te hard nodig. En van het CB hoefden we haar ook niet meer wakker te maken.
Langste wat ze geslapen heeft is zo'n 6 a 7 uur tot nu toe.
pi_72517856
quote:
Op maandag 7 september 2009 09:52 schreef owlet het volgende:
Hoe oud is je dochtertje, Urla? Ik ben te lui om het op te zoeken en het maakt wel verschil in of doorslapen verstandig is of niet
Ze is 6 weekjes nu.
Ik merk wel dat m'n boobs een beetje op ontploffen staan met 6 uur ertussen. Ik weet niet of langer goed gaat. Zou niet willen dat de productie terug gaat lopen of dat ze niet genoeg krijgt. Al moet ik zeggen dat met meer tijd ertussen ze echt behoorlijk doordrinkt. Net zo'n klein leeuwtje wat echt aanvalt.

Heerlijk Nijna dat ze lekker doorslaapt. Met 2 ukkepukken kun je je rust ook goed gebruiken.
Ik gebruik nu zelf 2 doeken die ik op maat heb geknipt uit 2 wat ruwere katoenen lakens. En speld ze vast met 2 spelden.

Zelf vind ik het wel fijn om zo met haar bezig te zijn, maar hubbie vind het op deze manier niks om zelf te gaan doen en voor de gastouder straks is het ook niet erg praktisch.
Ik ben zelf ook erg benieuwd hoe het gaat met de pucka, anders ga ik denk ik voor een doek zoals Guuzewuus heeft in haar filmpje.
Nog even uitproberen dus en straks bij 12 weken nieuw materiaal aanschaffen.
Hier staat trouwens wat info over het materiaal en het formaat de doeken moeten zijn. Misschien een goedkope tip om uit te proberen wat goed bevalt.
En hier hoe ik zelf inbaker.
pi_72518745
Ik heb ook nog officiële bakerdoeken liggen. (Die je moet spelden.)
Als iemand interesse heeft kan ik wel even op zoek van de week.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 7 september 2009 @ 15:34:48 #147
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72520307
goede berichten hier! Mooi!!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 22:00:05 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73320045
Oscar ligt nu voor het eerst heerlijk te slapen in de Swaddle Me bakerdoek.
Hij sliep in principe wel ok, zeker overdag, maar hij was wel heel onrustig met zijn armpjes en ook beentjes, soms woelde hij zichzelf helemaal bloot en ik hoop eig. een klein beetje dat hij hierdoor 's nachts wat langer slaapt dan 3, hooguit 4 uurtjes, puur omdat hij zichzelf niet wakker kan wapperen.

Het is een katoenen doek, die een beetje flanellerig aan voelt, dus hij ligt in een rompertje in de Swaddle Me en dan onder zijn lakentje en dekentje.
Ben net wel even gaan voelen of hij niet te warm aan voelde, maar dat is niet het geval. Vooralsnog goede berichten hier dus.
Hij protesteerde zelf ook eig. totaal niet toen ik hem erin legde. Ik kreeg een dikke glimlach met een heel zoet 'guh' erachteraan als reactie.

Even een plaatje van een Swaddle Me voor het beeld.

http://www.kiddopotamus.nl/

Hij werd me door het cb aangeraden vanwege het gemak en ik heb de doek via marktplaats voor 15 euro gekocht.
pi_73327233
Ziet er goed uit BE! hoe isset gegaan de 1e nacht?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73327601
Lekker geslapen BE?

Iris worstelt zich met bakerdoek en al onder de dekens vandaan... en dan krijgt ze het koud...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')