abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 april 2008 @ 20:50:29 #51
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_57788545
Bij een onrustige eerste 8 weken met huilen van begin van de avond tot halverwege de nacht raadde het CB hier ook aan om in te bakeren. Ik heb bedankt, wat ze erg raar vonden. In het geval van Liz kreeg ik het echt gevoel dan aan symptoombestrijding te gaan doen. Ik wist niet wat ze had, zij ook niet. Het zouden heel goed krampjes of een onrijp zenuwstelsel kunnen zijn. Ik zou het heel naar gevonden hebben om haar dan haar bewegingsvrijheid te ontnemen. Als ik buikpijn heb wil ik ook ineen kunnen krimpen.
Ik kan me prima vinden bij inbakeren bij huilbaby's, maar heb ook moeite met ouders die al voor de geboorte doeken gaan kopen om in te gaan bakeren.
Regelmaat en de andere 2 R-en zijn m.i. een voorwaarde om lekker te kunnen slapen.
pi_57788880
Thomas is echt nog te klein voor die 5 minuten methode, volgens mij. En 'verwennen' kan je zo'n kleintje ook nog niet.

Vervelend dat hij zo huilt, dat wel.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_57792493
Inbakeren is hier niet nodig, Jennifer slaapt gewoon goed en huilt niet vaak. Maar ik ben wel heel strikt in regelmaat. Ik heb een beetje een Klok-tik, dus ik kijk bijna elke 5 minuten op de klok hoelaat het is.
Jennifer voed ik elke 3 uur, als ze eerder komt probeer ik toch te rekken tot het tijd is om te eten. Elke keer dat het voedingstijd is volg ik een vast ritueel, van tiet naar schone luier, knuffelen, andere tiet, knuffelen en weer klaarmaken om naar bedje te gaan. Ik merk nu ik een strak ritme aanhou dat Jennifer beter slaapt en beter eet als dat ik haar op verzoek voed. Ze kwam vaak al na 1,5 uur weer voor een voeding, nam een paar slokjes en viel dan weer in slaap omdat ze eigenlijk nog moe was. Nu ik er echt 3 uur laat tussen zitten en haar na een uurtje weer op bed leg gaat het veel beter.

Ook de dagen zien er vrijwel hetzelfde uit. We staan elke dag rond dezelfde tijd op, Jennifer wordt rond een uur of 11 aangekleed, dan gevoed en dan gaan we wandelen. Om 21.00 gaat de pyjama weer aan, om 22.30 laatste voeding (fles) en om 23.00 liggen we op bed. Ik merk dat als ik bijvoorbeeld een dag niet ga wandelen dat ze wat onrustiger is, of dat als we bij mijn ouders zijn 's avonds en om 21.00 nog niet het pyjama-ritueel is gedaan dat ze dan gewoon wakker blijft tot de volgende voeding.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57798534
Amber is toen ze 3 weken oud was opgenomen geweest in het ziekenhuis. Daar zijn ze begonnen met inbakeren omdat ze zo onrustig was en alleen amar aan het maaien was met haar armpjes. In het begin vond ik het maar zielig maar ik zag wel dat het een positief effect had. Wij hebben Amber destijds ingebakerd in een lakentje.

dit was in het ziekenhuis

zo deden we het thuis
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_57798788
Hier hebben we ook regelmaat maar dan niet op tijd. Als je altijd dezelfde dingen doet in dezelfde volgorde is de regelmaat er ook. De dag is veelal voorspelbaar. Een babytje kan nog niet klok kijken. We hebben gewoon de vaste momenten. Pas vanaf een maand of 6 werd het meer op de klok en op tijd omdat dat voor mij beter uitkwam en het nog maar twee slaapjes waren. Inbakeren heb ik nooit gedaan, heb ook erg rustige kinderen volgens de buurt. Ze huilen heel weinig alleen bij pijn of ongemak. En slapen rustig in, wel het liefst onder een deken als teken dat ze mogen slapen.
pi_57812812
quote:
Op woensdag 2 april 2008 16:42 schreef Stiemie het volgende:
Karin waarom zou je hierom heel Fok! over je heenkrijgen? Of lees ik ergens overheen ofzo?
omdat ze in een bakerzakje heeft geslapen (puckababy)
Dat vinden sommigen hier gevaarlijk ofzo
Maar voor Meike werkte het prima
En ik neem aan dat ze geen dingen verkopen die gevaarlijk zijn
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_57813464
Ze zijn hier bij de thuiszorg wel streng zeg. En maar goed ook.
Ik had de geleende doeken teruggebracht naar het CB, na ze nagemaakt te hebben met oranje en turqoise garen.
Bij de thuiszorg wilde ik nog ff snel een extra set halen, om af en toe te wisselen om te wassen. Maar ik kreeg dus mooi niks mee: "Waar is uw verklaring van het CB waar op staat dat u de uitgebreide uitleg en toestemming hebt gekregen?"
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 3 april 2008 @ 21:35:23 #58
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57814247
Hé, Webkim, ik lees dit nu pas. Wat goed dat het lijkt te helpen!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_57817417
quote:
Op donderdag 3 april 2008 21:35 schreef Moonah het volgende:
Hé, Webkim, ik lees dit nu pas. Wat goed dat het lijkt te helpen!

Haha, terwijl ik dit lees ligt hij anders wel weer zijn longinhoud te testen, boven in bed, ingebakerd en wel. Het duurt soms erg lang voor hij er aan toegeeft.
Ik had ook een osteopaat gebeld, hoe die er allemaal over dacht en die wil Thomas morgen wel even zien; hij had een uitvallen.
tzalmebenieuwen...
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 4 april 2008 @ 09:17:17 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57822634
Hoe is het verder gegaan vannacht Webkim?

Fijn trouwens dat de osteopaat vandaag tijd voor jullie heeft. Hopelijk kan die ook een beetje (of meer) helpen.
pi_58001780
Update:
Thomas blijkt inderdaad veel behoefte te hebben aan regelmaat. Het lijkt hem houvast te geven, waardoor hij een stuk rustiger is. De afgelopen week hebben we de fout gemaakt om hem weer lekker vaak mee te nemen, omdat hijj het zo goed deed. Even hierheen, even daarheen. Dat heeft zich eergister en gister gewreekt in opnieuw enorme huildagen, dus we gaan de teugels weer lekker aanhalen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58006175
Webkim, hier hetzelfde hoor! (nou niet dat ik echte juildagen heb) Zondags gaan wij naar de kerk, en dan is mevrouwtje dus uit haar ritme. Daar hou ik dan de rest van de dag last van, en soms zelf de maandag nog.

Verder ga ik best vaak naar mn ouders met haar, autorijden vindt ze lekker en ook bij mijn ouders kan ik het ritme wat ze heeft redelijk voortzetten. Ze slaapt dan lekker in de quinny van mn moeder.
pi_58031939
Webkim, ik heb hier 2 weken strakke regelmaat ingevoerd, dwz alleen slapen in eigen bed, geen gesleep, box-op schoot-fles-slapen
Na 2 weken zat het er helemaal in, en kon ik voorzichtig weer wat andere dingen gaan doen erbij
Toen begreep ze in ieder geval wel echt waar haar bedje voor bedoeld was
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 14 april 2008 @ 01:16:41 #64
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_58035486
Wel prettig dat je weet dat Thomas daar gevoelig voor is. Je weet dan iig ook wat je kunt doen om weer rust in Thomas en huis te krijgen.
pi_63715297
Even een schopje...

Webkim hoe is het verder gegaan met Thomas? Heb je hem tot de zes maanden ingebakerd en hoe is dit bevallen? Hoe ging het afbouwen?

Ik ga morgen het CB bellen om te vragen of het verstandig is om onze dochter van zes weken te gaan inbakeren. Ze huilt veel en slaapt veel te weinig. Ze maait zichzelf wakker als ze dan eindelijk slaapt. Ik dacht dat het gebrek aan regelmaat was, maar de regelmaat is er moeilijk in te brengen als ze van voeding tot voeding huilt
Als dit niet helpt weet ik het écht even niet meer
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_63717138
He nou, wat vervelend dat dit draadje weer komt bovendrijven.
Ik heb me vreselijk ellendig gevoeld tijdens die bakerperiode, want het gaat ZO tegen het moedergevoel in je kind te laten huilen. En nu achteraf bezien voel ik me er nog altijd schuldig over dat we dat gedaan hebben. Was ik maar eerder zo handig met een draagdoek geweest. En was het consultatiebureau maar niet gelijk met Ria Blom aan komen zetten. Dan zou het hier veel prettiger verlopen zijn.

Pfff.
Hardloper.
IG @webkim
pi_63717281
quote:
Op woensdag 3 december 2008 08:41 schreef Webkim het volgende:
Ik heb me vreselijk ellendig gevoeld tijdens die bakerperiode, want het gaat ZO tegen het moedergevoel in je kind te laten huilen. En nu achteraf bezien voel ik me er nog altijd schuldig over dat we dat gedaan hebben. Was ik maar eerder zo handig met een draagdoek geweest. En was het consultatiebureau maar niet gelijk met Ria Blom aan komen zetten. Dan zou het hier veel prettiger verlopen zijn.

Pfff.
Sorry dat ik je er weer aan herinnert heb Het leek wel een uitkomst, maar jij bent er achteraf dus niet tevreden over? Ik ga het toch maar proberen want ondertussen ben ik ten einde raad en we lijden er nu alledrie onder.
Tis net of ze heeft aangevoeld want vannacht heeft ze geslapen van 01.00 tot 07.30 en ligt nu weer heerlijk te pitten
pi_63717472
quote:
Op woensdag 3 december 2008 08:41 schreef Webkim het volgende:

Pfff.

Kan ik mij voorstellen dat je er zo naar over voelt maar als ik een foto van je jochie zie dan zie ik een vrolijk en blij mannetje!
Je wist niet beter en je hebt je best gedaan
Ik heb ook weleens dingen gedaan dat ik nu denk van K*T!! Dat had ik graag anders willen doen.
Ik kijk dan naar mijn mannetje en ik zie hoe blij hij is en hoe hij lacht naar mij en dan weet ik dat ik het toch goed doe.
Iedereen maakt fouten (ik bedoel niet dat inbakeren fout is maar bij sommige kindjes werkt het niet oid) ook mama's.

Zo te lezen ben je een hele lieve moeder dus gooi dat schuldgevoel weg
  woensdag 3 december 2008 @ 09:10:53 #69
156412 hestria
erg gastvrij
pi_63717601
Kim, idd vervelend dat je er een rot gevoel over hebt.

Ik zelf heb daarin tegen wel hele goede ervaringen met inbakeren. zijn begonnen toen Dennis 3 weken was. en hier werkte het heel goed. de eerste dagen werkte het meteen na 5/6 dagen ging het wat moeilijker, met name dat hij die 30 min echt wel mopperde enz. maar daarna had meneer nog maar af en toe een inslaap huiltje van 5 min. Merkte idd dat hij vrolijk was als ie wakker was, ipv alleen maar huilen.
Maar is wat er bij je past.

Bij michelle liep ik van s'ochtends 6 tot s,avonds 11 met haar op de arm, en na 3 maanden op mijn tandvlees. Al met al heeft ze ergens na haar 1ste verjaardag eindelijk besloten om zelf in slaap te vallen. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat ik met Dennis wel doorgezet heb, was op het moment zelf niet zo leuk, maar heb er zo'n lieve rustige baby voor gekregen dat het mij wel waard was.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  woensdag 3 december 2008 @ 09:11:24 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63717613
geppie, heel veel mensen hebben er wel baat bij hoor.
Dus gewoon proberen als jullie je daar fijn bij voelen.

Wat je evt. ook nog zou kunnen proberen is om een keertje met haar bij de ostheopaat langs te gaan. Er zijn heel veel kindjes in OUD die daar echt baat bij hebben gehad ook en die daarna heel wat beter in hun vel leken te zitten.
pi_63717657
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:11 schreef Brighteyes het volgende:

Wat je evt. ook nog zou kunnen proberen is om een keertje met haar bij de ostheopaat langs te gaan. Er zijn heel veel kindjes in OUD die daar echt baat bij hebben gehad ook en die daarna heel wat beter in hun vel leken te zitten.
Bedankt voor de tip! Ga eens kijken of dat ook wat is
pi_63718385
*alle voorgaande niet gelezen, puur mijn verhaal hier geschreven*

Voor ons was het 7 jaar geleden een uitkomst ! Onze zoon wilde niets missen van de wereld en sliep amper.
Op advies van de verloskundige (waar ik voor nakotrole kwam) zijn we hem gaan inbakeren. We bakerden hem in volgens de manier zoals in het OT staat, aangeleerd door de arts van het CB (deden ze toch nog wat goed) en hij sliep. Ook ben ik op schema gaan borstvoeden. (tot hij anderhalf was gedaan...) Doordat hij nu sliep (en wij ook) en door de regelmaat in de voedingen werd ons gezins leven een stuk beter ! Tot hij een jaar was heeft hij ingebakerd geslapen, daarna niet meer.in doeken maar in een slaapzak.
Wel wil hij elke avond (nog steeds) strak ingestopt worden in zijn dekbed (en hij slaapt in 5 minuten) dus waarschijnlijk voelt het goed voor hem. Hij rolt zichzelf er wel uit later, meestal als ik rond 21.00 ga kijken ligt hij gewoon onder zijn dekbed.

Voor ons kind was het een goede optie, maar laat je goed begeleiden door professionals !
  † In Memoriam † woensdag 3 december 2008 @ 09:47:57 #73
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_63718387
En, zoals Webkim indirect al aangeeft, het proberen van een draagdoek kan ook een goede oplossing zijn als je bakeren overweegt (of er tegenop ziet).
Veel babies vinden het heerlijk en vallen makkelijk in slaap in de doek. Qua veilige begrenzing en beschutting is een draagdoek aardig vergelijkbaar met bakeren, maar met een draagdoek is er ook de geruststellende warmte en nabijheid van mama of papa.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_63718439
Jen houdt ook van om stevig te worden ingestopt. En ze slaapt nog altijd in een slaapzakje (zonder wilt ze echt niet). Gister was ze heerlijk bij mij in de doek in slaap gevallen.
  woensdag 3 december 2008 @ 17:15:49 #75
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_63729425
Ik vind het echt een wondermethode dat inbakeren! Bij Jesper heb ik trouwens alleen de bakerzak gebruikt. Hij had last van maaiende armpjes en dit hielp toen prima.

Thijmen is echt een inbaker kind. Ik heb thuis voor de operatie de pacco gebruikt. (achteraf misschien levensgevaarlijk geweest ivm ondervoeden...maarja daar denk ik verder maar niet over na)
De verpleging in het ziekenhuis kwam er ook al snel achter dat het een inbaker kindje was en we troffen hem vrij snel aan strak omwikkeld met een hydrofiele luier. Nope, geen pacco's in het z'huis.
ze geven wel duidelijk aan over de gevaren hiervan en dat we het thuis niet na mogen doen met een hydrofiele luier, maarja hier zijn er altijd mensen om hem heen en hij ligt aan de monitor.
Het is zo grappig om te zien, zodra ze hem inbakeren wordt hij rustig, en je wacht nog een paar seconden........ en het slaapt :-)
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')