abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57763518
Wat denken jullie dat er in gaat gebeuren?
Het is in de Eredivisie uberhaupt nog afwachten wie het gaat spelen..

13. Heracles 31 8 8 15 33 56 -23 32
14. Sparta 31 8 7 16 48 70 -22 31
15. Graafschap 31 7 8 16 31 56 -25 29
16. Willem II 31 7 7 17 35 43 -8 28
17. VVV 31 6 8 17 38 69 -31 26

18. Excelsior 31 7 5 19 31 68 -37 26

1. Volendam + 35 19 11 5 81 43 38 68
2. RKC + 35 19 11 5 79 43 36 68
3. Den Bosch + 35 19 7 9 56 36 20 64
4. Zwolle + 35 17 12 6 67 39 28 63

5. ADO 35 16 9 10 55 45 10 57
6. Helmond 35 17 6 12 51 44 7 57

7. MVV 35 15 10 10 60 47 13 55
8. RBC 35 13 10 12 45 44 1 49
9. Go Ahead + 35 15 2 18 53 60 -7 47

1. De hoogst geklasseerde betaaldvoetbalorganisatie na 38 speelronden in de Jupiler League is kampioen van de Eerste Divisie en promoveert rechtstreeks naar de Eredivisie seizoen 2008/'09.
2. In het seizoen 2007/'08 wordt na afloop van de competitie in 3 ronden een play-off gespeeld om twee plaatsen in de Eredivisie seizoen 2008/'09, overeenkomstig het als bijlage bij dit reglement opgenomen schema.

Aan deze play-off wordt deelgenomen door:

- de nummers 16 en 17 van de ranglijst in de Eredivisie na 34 speelronden;

- de 6 periodekampioenen zoals genoemd in de regeling periodekampioenschappen Jupiler League;

- de 2 hoogst geklasseerde betaaldvoetbalorganisaties op de ranglijst in de Jupiler League na 38 speelronden, die geen periodetitel hebben behaald.

Van de deelnemers uit de Jupiler League wordt een (fictieve) ranglijst opgesteld waarbij de hoogst geëindigde deelnemer na 38 speelronden in de Jupiler League wordt aangemerkt als nummer 1 (JL 1e) en de laagst geëindigde als nummer 8 (JL 8e).

Indien deelnemers uit de Jupiler League in de eindrangschikking gelijk zijn geëindigd, is voor het bepalen van de deelname aan en de positie op de fictieve ranglijst het doelsaldo bepalend. Is dit gelijk dan beslist het aantal vóór gescoorde doelpunten. In afwijking van het bepaalde in artikel 17 van het Reglement Wedstrijden Betaald Voetbal is, indien ook het aantal vóór gescoorde doelpunten gelijk is, het totale resultaat van de onderlinge wedstrijden beslissend waarbij de door de uitspelende deelnemer gescoorde doelpunten dubbel tellen. Indien ook deze regeling geen beslissing brengt, beslist het lot. Deze regeling is van overeenkomstige toepassing op deelnemers uit de Eredivisie die na 34 speelronden gelijk geëindigd zijn.

3. De play-off eerste ronde wordt gespeeld volgens een knock-out systeem waarbij de ronde bestaat uit een uit- en een thuiswedstrijd. Indien de desbetreffende deelnemers alsdan evenveel punten hebben behaald, is het doelsaldo bepalend voor het behalen van de volgende ronde.

Is ook het doelsaldo van de desbetreffende deelnemers gelijk, dan wordt de volgende regeling gehanteerd:

a. de in een uitwedstrijd gescoorde doelpunten tellen dubbel;

b. indien de in een uitwedstrijd gescoorde doelpunten geen uitsluitsel geven, wordt een verlenging gespeeld:

- onmiddellijk na het verstrijken van de reguliere speeltijd van de tweede wedstrijd in een speelronde, wordt opnieuw geloot voor de doelkeuze;

- er wordt 2 x 15 minuten verlengd;

- na 15 minuten wordt van doel gewisseld;

- de in de verlenging door de uitspelende deelnemer gescoorde doelpunten tellen dubbel;

- indien de wedstrijd, nadat 2 x 15 minuten is gespeeld, niet door een van beide deelnemers is beslist, valt de beslissing door het nemen van strafschoppen op de wijze zoals is vastgelegd in de Spelregels Veldvoetbal.

4. De play-off tweede en derde ronden worden gespeeld volgens het zogeheten 'best of three' principe, bestaande uit een uit- en een thuiswedstrijd en, indien beide wedstrijden in een gelijkspel zijn geëindigd of beide wedstrijden een verschillende winnaar kennen, een derde wedstrijd.

Het doelsaldo over de eerste twee wedstrijden bepaalt wie er in de derde wedstrijd thuis speelt. Is ook het doelsaldo gelijk, dan wordt de volgende regeling gehanteerd:

a. de in een uitwedstrijd gescoorde doelpunten tellen dubbel;

b. indien de in een uitwedstrijd gescoorde doelpunten geen uitsluitsel geven, valt de beslissing over het thuisvoordeel door het nemen van strafschoppen op de wijze zoals is vastgelegd in de Spelregels Veldvoetbal, direct na afloop van de tweede wedstrijd.

In het geval de lokale situatie hiertoe aanleiding geeft, kan een club die op grond van voornoemde regeling de derde wedstrijd thuis speelt, na verkregen schriftelijke toestemming van de tegenstander, een verzoek indienen bij het bestuur betaald voetbal om de derde wedstrijd uit te spelen.

Dit verzoek dient door het bestuur betaald voetbal te zijn ontvangen uiterlijk 24 uur voordat de tweede wedstrijd van de desbetreffende play-offronde is gespeeld

5. Indien overeenkomstig het bepaalde in artikel 4 van dit reglement een derde wedstrijd dient te worden gespeeld, geldt dat in deze wedstrijd gescoorde uitdoelpunten niet dubbel tellen. Bij een gelijke stand na 90 minuten (plus de eventuele extra speeltijd) zal de wedstrijd als volgt worden verlengd:

a. onmiddellijk na het verstrijken van de reguliere speeltijd, wordt opnieuw geloot voor de doelkeuze;

b. er wordt 2 x 15 minuten verlengd (waarbij de in de verlenging gescoorde uitdoelpunten niet dubbel tellen);

c. na 15 minuten wordt van doel gewisseld;

d. indien de wedstrijd, nadat 2 x 15 minuten is gespeeld, niet door een van beide teams is beslist, valt de beslissing door het nemen van strafschoppen op de wijze zoals is vastgelegd in de Spelregels Veldvoetbal.

6. Indien in een ronde twee deelnemers uit de Jupiler League tegen elkaar uitkomen, speelt de hoogst geklasseerde deelnemer van de (fictieve) ranglijst, als bedoeld in artikel 2 van dit reglement, de eerste wedstrijd uit en daarna de tweede wedstrijd thuis (hierna te noemen: "thuisvoordeel").

Indien in een ronde een deelnemer uit de Eredivisie uitkomt tegen een deelnemer uit de Jupiler League, speelt de deelnemer uit de Eredivisie steeds de eerste wedstrijd uit en daarna de tweede wedstrijd thuis (hierna te noemen: "thuisvoordeel").

In het geval de lokale situatie hiertoe aanleiding geeft, kan een club die het thuisvoordeel heeft behaald, een verzoek indienen bij het bestuur betaald voetbal om af te zien van dit thuisvoordeel. De betreffende club speelt dan de eerste wedstrijd thuis en daarna de tweede wedstrijd uit. Het bestuur betaald voetbal beslist, gehoord hebbende de lokale autoriteit van de tegenstander.

In het geval de lokale situatie hiertoe aanleiding geeft, kan een club, die de eerste wedstrijd thuis speelt, na verkregen schriftelijke toestemming van de tegenstander, een verzoek indienen bij het bestuur betaald voetbal om de eerste wedstrijd uit te spelen en daarna de tweede wedstrijd thuis.

7. De stand op de in artikel 2 van dit reglement bedoelde (fictieve) ranglijst bepaalt welke deelnemers in de eerste ronde volgens het knock-out systeem tegen elkaar uitkomen overeenkomstig de navolgende regeling:

- in wedstrijd A; de JL 8e tegen de JL 5e;

- in wedstrijd B; de JL 7e tegen de JL 6e.

8. In de tweede ronde komen de navolgende deelnemers uit de Eredivisie en de Jupiler League volgens het ‘best of three’ principe tegen elkaar uit:

- in wedstrijd C; de winnaar van wedstrijd A tegen de nummer 17 van de ranglijst in de Eredivisie na 34 speelronden;

- in wedstrijd D; de JL 4e tegen de JL 1e;

- in wedstrijd E; de JL 3e tegen de JL 2e;

- in wedstrijd F; de winnaar van wedstrijd B tegen de nummer 16 van de ranglijst in de Eredivisie na 34 speelronden.

9. In de derde ronde komen volgens het ‘best of three’ principe de navolgende deelnemers tegen elkaar uit:

- in wedstrijd G; de winnaar van wedstrijd C tegen de winnaar van wedstrijd D;

- in wedstrijd H; de winnaar van wedstrijd E tegen de winnaar van wedstrijd F;

De winnaars van de wedstrijden G en H zullen in het seizoen 2008/'09 deelnemen aan de Eredivisie.

[ Bericht 44% gewijzigd door JeffreyADO op 02-04-2008 19:22:46 ]
pi_57763591
Goed topic, jammer van de korte OP. Ik blijf het in ieder geval op de voet volgen.

Ik hoop Volendam, Den Bosch, Zwolle, Go Ahead, MVV en Helmond uit de eerste divisie. Uit de Eredivisie hoop ik op VVV en Willem II.
pi_57763691
van mij mag Willem II wel degraderen, voor de rest maakt het niks uit

alhoewel het wel leuk is dat Rotterdam 3 eredivisieclubs heeft, maar Excelsior voegt weinig toe (op de overwinningen tegen 2 topclubs na dan)
pi_57763905
Ik zelf hoop dat me eigen club, ADO natuurlijk het ver schopt.. Maar dan moeten ze wel beter spelen..
pi_57763974
Goede OP.
pi_57764047
Hup Ado
  dinsdag 1 april 2008 @ 18:13:25 #7
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_57764082
Ik mis de oude nacompetitie toch wel een beetje...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_57764134
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 18:13 schreef The_Verve het volgende:
Dat was een poulsysteem toch?
  dinsdag 1 april 2008 @ 18:16:56 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_57764149
Naast de reeds bekende periodewinnaars in de JL (Den Bosch, RKC, Volendam, Zwolle, Eagles) ga ik ervan uit dat ADO, MVV, Helmond Sport en eventueel RBC play-offs gaan spelen. Uit de eredivisie verwacht ik VVV/Excelsior en De Graafschap/Willem II in de play-offs.

Kan best leuk worden. Deelnemers uit de Eerste Divisie lijken me t.o.v. de Eredivisieclubs sterker dan de voorgaande jaren. Toen had je TOP, Haarlem, AGOVV, Dordt en die waren bij voorbaat eigenlijk al kansloos. Stel dat je nu VVV-Volendam, Zwolle-Excelsior of De Graafschap-RKC krijgt, dan moet ik echt nog zien of de Eredivisieploegen wel winnen.
pi_57764186
Misschien wint Omniworld de 6e periode wel
pi_57764439
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 18:13 schreef The_Verve het volgende:
Bij dat systeem heb ik nog trauma's.
  dinsdag 1 april 2008 @ 18:37:51 #12
108590 Tomhoog
Renneuuhhh
pi_57764469
Dit systeem vind ik wel leuker

stomme poules altijd

[ Bericht 7% gewijzigd door Tomhoog op 01-04-2008 18:45:11 ]
pi_57764501
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 18:35 schreef Blawh het volgende:

[..]

Bij dat systeem heb ik nog trauma's.
Zo te horen was Heracles er niet zo succesvol in, zeker van die net-niet momenten

Ik hoop wel dat ADO promoveert, Den Haag hoort toch wel een eredivisieclub t hebben, en ze hebben een mooi stadion.. Vorig seizoen was een ramp!
pi_57764550
Poulesysteem was duidelijker en overzichtelijker, maar deze variant is zoveel malen gaver. Iedere wedstrijd is nu een finale voor de deelnemende clubs.

Degradant maakt me niet uit.
Willem II zou leuk zijn, een keertje naar Tilburg. Excelsior is lekker dichtbij en VVV was altijd gezellig (en wij winnen daar vaak). Mogen alledrie wel terugkomen.

RKC mag promoveren (kutclub), ADO ook (nieuw stadion is saai) en een jaartje zonder Zwolle overleef ik ook wel. Maar het liefst ADO omhoog!
pi_57764631
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 18:39 schreef JeffreyADO het volgende:
Den Haag hoort toch wel een eredivisieclub t hebben
daar ben ik het mee eens, jammer dat dat dan ado moet zijn
pi_57764794
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 18:39 schreef JeffreyADO het volgende:

[..]

Zo te horen was Heracles er niet zo succesvol in, zeker van die net-niet momenten

Ik hoop wel dat ADO promoveert, Den Haag hoort toch wel een eredivisieclub t hebben, en ze hebben een mooi stadion.. Vorig seizoen was een ramp!
Zeker een mooi stadion ja, maar toch zie ik liever clubs dichterbij mijn huis.

En over het oude systeem, meestal waren we in de nacompetitie al opgebrand en presteerden we matig. Het jaar voor de promotie leek het wel goed te gaan, na 3 wedstrijden 9 punten. Daarna 2 mindere wedstrijden maar in de laatste wedstrijd uit bij Volendam hadden we het nog in eigen hand. Ik het het al eens in een ander topic geplaatst, maar voor de mensen die het daar niet hebben gezien:
quote:
"Radio als boosdoener?"

Greep Heracles Almelo donderdag naast promotie door verkeerde informatie op Radio Almelo? Veel boze fans zijn die mening toegedaan. Heracles liet zich voor wat betreft de gang van zaken bij Excelsior- De Graafschap informeren door Radio Almelo. Linda Krüzen, vrouw van assistent-trainer Hendrie, keek naar Teletekst en luisterde naar Radio Almelo om het nieuws uit Rotterdam in Volendam te bezorgen. Toen commentator Jan Willem Mensink zei dat ‘het rondzong dat Excelsior voor zou staan’, was het feest aan de Dijk. Aan het spel van Heracles was te merken dat de stand in Rotterdam in Almelo’s voordeel was; de ploeg hoefde niet meer zo nodig. Maar Excelsior scoorde helemaal niet.
Stond 2-2 in Volendam met uiteindelijk 6 minuten blessuretijd, wij dachten dat Excelsior scoorde maar het was de Graafschap dat scoorde. Heracles zette niet meer aan en tikte de 6 minuten professioneel vol, helaas kwamen we er achter dat de Superboeren de 2-3 hadden gescoord en zij dus promoveerden. Amateurisme ten top bij Heracles natuurlijk, maar dat amateurisme en de 1e divisie had ook wel z'n charme. Een jaar later werden we gelukkig kampioen en achteraf is het misschien beter geweest om een jaartje later te promoveren, het is in ieder geval een moment dat ik nooit zal vergeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blawh op 01-04-2008 19:39:28 ]
pi_57765445
geniaal
pi_57765656
Zijn heel wat stoeltjes gesneuveld toen ja.
pi_57783756
Het programma van de clubs die nog geen periode hebben behaald en via de competitierangschikking vechten voor de play-off plaatsen:

ADO Den Haag:
Vrijdag 04 april 2008: Cambuur Leeuwarden – ADO Den Haag
Vrijdag 11 april 2008: Fortuna Sittard – ADO Den Haag
Vrijdag 18 april 2008: ADO Den Haag – FC Volendam

Helmond Sport:
Vrijdag 04 april 2008: Helmond Sport - Fortuna Sittard Competitie
Vrijdag 11 april 2008: Cambuur Leeuwarden - Helmond Sport Competitie
Vrijdag 18 april 2008: Helmond Sport - FC Zwolle Competitie

MVV:
Vrijdag 04 april 2008: MVV - FC Eindhoven
Vrijdag 11 april 2008: Haarlem - MVV
Vrijdag 18 april 2008: MVV - Cambuur (zonder publiek)

RBC Roosendaal:
Vrijdag 04 april 2008: FC Den Bosch - RBC Roosendaal
Vrijdag 11 april 2008: RBC Roosendaal - TOP Oss
Vrijdag 18 april 2008: Stormvogels/Telstar - RBC Roosendaal

Huidige stand 6e periode:
pi_57784007
Nacompetitie vond ik wel beter, meer wedstrijden en volgens mij ook beter voor de Eerste divisie clubs. Denk dat bijvoorbeeld Willem 2 dit makkelijk zou overleven, die zijn thuis eigenlijk niet te verslaan door een Eerste divisie club. Tegen Excelsior of VVV hebben ze misschien wel een kans.

En Heracles tikte de 6 minuten professioneel vol Volendam had die nacompetite nog geen punt gehaald, schande dat Heracels niet gewoon met 0-3 won, maar voorzitter Jan Smit had de champagne de wedstrijd daarvoor al koud gezet. Gelukkig voor Heracles is het allemaal nog goedgekomen
- verwijderd door admin -
pi_57784469
quote:
Op woensdag 2 april 2008 17:44 schreef groenen het volgende:
En Heracles tikte de 6 minuten professioneel vol Volendam had die nacompetite nog geen punt gehaald, schande dat Heracels niet gewoon met 0-3 won, maar voorzitter Jan Smit had de champagne de wedstrijd daarvoor al koud gezet. Gelukkig voor Heracles is het allemaal nog goedgekomen
Kom op, een schande was het zeker niet. Kijk eens wat voor een spelers er op het veld stonden, dat was eigenlijk gewoon middelmaat hoor. Het was alleen een verdomd sterk team samen gesmolten door Gert Jan Verbeek, echt vakwerk.

Bovendien was dat toch altijd wel een beetje het kenmerk van Heracles, falen op de cruciale momenten. We verspeelden op het laatste moment ook nog bijna de titel. Gelukkig is het alleen zo gebleken dat Heracles de afgelopen 2 seizoen de cruciale wedstrijden op het einde won, dit seizoen hebben we ook duidelijk gepiekt op het juiste moment na de winterstop. Hopelijk dat we daarmee de play-offs ontlopen.
pi_57786285
Ik denk dat ADO de periode krijgt, als er 2 clubs of meer boven staan die al een periode hebben, gaat die naar de club die het hoogst staat in de reguliere competitie (nog zonder +)

En dat is alsnog ADO
pi_57786344
quote:
Op woensdag 2 april 2008 19:25 schreef JeffreyADO het volgende:
Ik denk dat ADO de periode krijgt, als er 2 clubs of meer boven staan die al een periode hebben, gaat die naar de club die het hoogst staat in de reguliere competitie (nog zonder +)

En dat is alsnog ADO
Zou maar zo kunnen, het programma van ADO en Helmond is ongeveer qua moeilijkheidsgraad hetzelfde. Het voordeel van ADO is dat zijn momenteel een beter doelsaldo hebben (+2 beter), het voordeel van Helmond is dat ze een thuiswedstrijd meer voor de boeg hebben.
  woensdag 2 april 2008 @ 19:39:41 #25
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_57786618
Go Ahead terug in de eredivisie.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')