Succesvolle bevelen-slikkers kregen dikwijls hun eigen landgoed in het vers veroverde land na hun ambtstermijn.quote:Op dinsdag 1 april 2008 09:34 schreef Semisane het volgende:
[..]
Welnee, daar krijgen ze nog veels te goed betaald voor, maar het is idd wel een goed idee, om er een soort slavernij van te maken...de Romeinen lieten ook al het werk door slaven doen...en moet je kijken wat de Romeinen allemaal hebben bereikt.
En hoe weet jij dat alle jeugd zo is?quote:Op woensdag 2 april 2008 09:43 schreef Marcell0 het volgende:
Ja.
Jeugd van tegenwoordig kan flink wat fatsoensnormen leren daar.
Jij hebt duidelijk niet het gehele topic door gelezen. Dan had je nu denk ik wat minder simpel gereageerd.quote:Op woensdag 2 april 2008 09:43 schreef Marcell0 het volgende:
Ja.
1. Je klinkt als iemand die duidelijk niet weet wat de inhoud van zo'n opleiding is. Ja, je word in de 1ste plaats opgeleid tot militair, maar daarin zit ook een sociaal aspect, een psychologische training, en je leert met andere groepen van de bevolking om gaan, zo krijg je misschien wel respect voor elkaar.quote:Op dinsdag 1 april 2008 12:04 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ja lachen joh! We leren iedere kansenjongere met een wapen omgaan, de basistechnieken van vechtsporten en geven ze een opleiding in agressief gedrag. Jippie, ik voel me nu al een stuk veiliger!![]()
Maar de opkomstplicht lijkt me prima. En dan de kansenjongeren geen gevechtstraining, maar gehoorzaamheidstraining en daarna het bejaardentehuis in en oma's wassen!
Laat de intelligentere mensen maar gevechtstraining krijgen. Betere kansen voor nerds e.d. om zich te verdedigen!
Ik vind "fatsoensnormen" geen reden om mensen het leger in smijten. Fatsoensnormen worden --zoals al eerder aangegeven hier-- primair bijgebracht door ouders. Als die steken laten vallen vind ik niet dat "de overheid" dat maar op moet lossen. Dat is een probleem waar ouders en naasten mee om moeten gaan. Bovendien zitten ze bij de krijgsmacht ook niet te wachten op een stel randdebielen die ze en masse in het gareel moeten rammen.quote:Op woensdag 2 april 2008 09:43 schreef Marcell0 het volgende:
Ja.
wat gratis?quote:Op woensdag 2 april 2008 22:08 schreef Matje-1989 het volgende:
Is het eerste jaar gratis?
Ik zou wel in het leger willen voor 1 jaar, maar niet uitgezonden willen worden.
Dus puur om een jaar te rekken om een (nieuwe) opleiding te kiezen
En waarom zouden ze je in godsnaam aannemen als jij alleen een beetje op de schietbaan wilt liggen en bovendien ook nog eens geen normaal contract wilt tekenen?quote:Op maandag 7 april 2008 16:45 schreef Matje-1989 het volgende:
Ja, kijk ik moet mezelf even verduidelijken denk ik.
Het zit zo ( komt ie )
Ik twijfel of ik doorwil met mijn huidige opleiding. Als ik zou stoppen heb ik geen idee
wat ik dan zou willen doen. Maar is het dan mogelijk om bij het leger te gaan voor een
soort van tussenjaar? Dus zonder dat ik kan worden uitgezonden, want dat wil ik niet.
Meer een soort van sebatical, maar dan bij het leger
Scoort 30 punten lager? Wat een fucking vooroordeel, ik vraag me af hoe dat bij jou zit. Ik val dan iig niet in die 30 punten lager klasse.quote:Op dinsdag 1 april 2008 13:43 schreef Epsix het volgende:
dat de jeugd geen discipline heeft heeft geen fok met dienstplicht te maken. die kerels in dienst hebben het namelijk ook niet.
ik zeg ja, omdat als wij als nederland een leger erop uit sturen dat voor onze normen en waarden staan, dan moeten we die normen en waarden ook hoog kunnen houden. helaas zien we dat dat op dit moment niet het geval is. voornamelijk doordat ons huidig leger niet een correcte afspiegeling van onze samenleving is. zeg maar gerust dat ons leger gemiddeld 30 puntjes lager scoort op een IQ test dan gemiddeld. Als ons leger nederland representeerd, dan moet heel nederland in het leger. en niet alleen onze kanslozen.
Ja, dat is hun probleem. Het was dan ook de vraag of het kanquote:Op maandag 7 april 2008 20:12 schreef Nobu het volgende:
[..]
En waarom zouden ze je in godsnaam aannemen als jij alleen een beetje op de schietbaan wilt liggen en bovendien ook nog eens geen normaal contract wilt tekenen?
nee, je tekent een meerjarig contract.quote:Op dinsdag 8 april 2008 01:01 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Ja, dat is hun probleem. Het was dan ook de vraag of het kan
en jij krijgt 30 punten voor het beledigen van zo'n 70.000 mensen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 13:43 schreef Epsix het volgende:
dat de jeugd geen discipline heeft heeft geen fok met dienstplicht te maken. die kerels in dienst hebben het namelijk ook niet.
ik zeg ja, omdat als wij als nederland een leger erop uit sturen dat voor onze normen en waarden staan, dan moeten we die normen en waarden ook hoog kunnen houden. helaas zien we dat dat op dit moment niet het geval is. voornamelijk doordat ons huidig leger niet een correcte afspiegeling van onze samenleving is. zeg maar gerust dat ons leger gemiddeld 30 puntjes lager scoort op een IQ test dan gemiddeld. Als ons leger nederland representeerd, dan moet heel nederland in het leger. en niet alleen onze kanslozen.
dat hoort inderdaad bij de basis opleiding:Squote:Op dinsdag 8 april 2008 02:32 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Een soldaat die een puppy doodgooit.
quote:Op dinsdag 1 april 2008 09:23 schreef PhysTick het volgende:
Ja, mits tenzij je naar school gaat of een goed betaalde baan hebt. En het redelijk goed verdient
Heb je niet een soort van eerste basisjaar?quote:Op dinsdag 8 april 2008 01:26 schreef TiMPiN het volgende:
[..]
nee, je tekent een meerjarig contract.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |