Vind ik niet. Deze vind ik bijvoorbeeld superlelijk.quote:Op maandag 31 maart 2008 19:12 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
Iedere moskee is mooi.
/Edit: Die van Cordobaquote:Taj Mahal
Tegenwoordig is Agra een zakencentrum en een studiestad. Ook zijn de ambachten en traditionele handwerken als tapijten en leren goederen van Agra bekend. Maar waar Agra ècht bekend om is geworden is het mausoleum: de Taj Mahal, één van de zeven architectonische wereldwonderen. Het mausoleum werd in de zeventiende eeuw gebouwd door Shan Jahan, de Moghul keizer die ook het Rode Fort liet bouwen. Hij bouwde het voor zijn geliefde vrouw die hem veertien kinderen schonk en stierf in het kraambed. Zowel Shan Jahan als zijn vrouw zijn begraven in dit prachtige mausoleum van wit marmer dat bezet is met edelstenen…
Door het gebruik van deze bijzondere materialen en de lichtval ziet het bouwwerk er elke dag anders uit. De mooiste tijd om de Taj Mahal te bezoeken is vroeg in de ochtend of aan het begin van de avond. De zon zorgt ervoor dat het witte marmer roze gekleurd wordt. Duizenden Indiers en toeristen komen naar Agra om dit monument te zien.
Ligt die toevallig aan de snelweg? Dan zijn we er gisteren langs gereden; foeilelijkquote:Op maandag 31 maart 2008 19:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Vind ik niet. Deze vind ik bijvoorbeeld superlelijk.
[ afbeelding ]
Waarom zit er dan altijd zo'n enorme minaret op een moskeequote:Op maandag 31 maart 2008 19:23 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
Het huis van Allah kent geen uiterlijk.
Wat mooi.quote:Op maandag 31 maart 2008 19:11 schreef SCH het volgende:
Post hier plaatjes van mooie en lelijke moskeeen.
[ afbeelding ]
De Blauwe Moskee in Istanbul
De Blauwe moskee uit de OP is de Sultan Ahmet in Turkije en deze is de Sultan Ahmet van Delft.quote:Op maandag 31 maart 2008 19:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Vind ik niet. Deze vind ik bijvoorbeeld superlelijk.
[ afbeelding ]
Inderdaad, net als bij veel kerken eigenlijk.quote:Op maandag 31 maart 2008 19:29 schreef Locusta het volgende:
Conclusie: oude moskee's zijn mooi, nieuwe zijn lelijk
Ik hoor wel eens dat kinderen in de auto op de snelweg roepen: pappa kijk! daar ligt de Efteling!quote:Op maandag 31 maart 2008 19:28 schreef BlackFrancis het volgende:
[ afbeelding ]
Lelijk!! (en hij's nog hartstikke goor ook als je em nu ziet)
Nee, de Eindhovense moskee op het Kastelenplein is best aardig.quote:Op maandag 31 maart 2008 19:29 schreef Locusta het volgende:
Conclusie: oude moskee's zijn mooi, nieuwe zijn lelijk
Dat is toch een overgenomen kerk.quote:Op maandag 31 maart 2008 19:53 schreef TheMagnificent het volgende:
Aya Sofia-moskee, Istanbul, Turkije
[ afbeelding ]
Nadat de Turken in 1453 Constantinopel hadden veroverd op de Byzantijnen werd het omgetoverd tot een moskee. Sinds 1934 is het een museum.quote:
Snel jongens! Spam em met moskee plaatjesquote:Op maandag 31 maart 2008 20:41 schreef SCH het volgende:
Je zou nog spontaan moslim worden als je dit allemaal ziet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |