Vrede zij met hemquote:Op zondag 30 maart 2008 23:47 schreef zomgmoz het volgende:
wat wordt bedoeldt met (vzmh) ?
quote:Op zondag 30 maart 2008 22:41 schreef Crazy Harry het volgende:
Begrijp ik het goed dat:
Mohammed (vzmh) is dus de meeste geliefde mens in de ogen van God.
een conclusie is die volgt uit:
Zijn ziel was dus eerder gecreeerd dan die van Adam.
?
1e = jaquote:Op maandag 31 maart 2008 00:29 schreef Crazy Harry het volgende:
Nog maar eens mijn vraag want nog geen antwoord:
[..]
Ok, maar waar komt Mohammed (vzmh) is dus de meeste geliefde mens in de ogen van God. dan wel vandaan? Waar baseert men dat dus op?quote:
Volgens mij om de eerste reden dat Allah hem 'habibi' noemt en dat Allah persoonlijk zegeningen stuurt en de engelen en alle gelovigen oproept dit te doen. Habibi betekent geliefde, zal de vers nog opzoeken, morgen.quote:Op maandag 31 maart 2008 00:38 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Ok, maar waar komt Mohammed (vzmh) is dus de meeste geliefde mens in de ogen van God. dan wel vandaan? Waar baseert men dat dus op?
Iesa was toch roeh-Allah?quote:Op maandag 31 maart 2008 00:45 schreef Alulu het volgende:
Mohammed was Habib Allah
Abraham Khalil Allah
Jezus Nur Allah
etc etc, de in de Islamitische traditie in ieder geval.
En vrede zij natuurlijk met de Profeten![]()
Habib = Geliefde.
Khalil = (boezem)vriend.
Nur = licht.
Eh..., bij voorbaat mijn excuses voor mijn logica, maar dit is voor mij net als 1+1:quote:Op maandag 31 maart 2008 00:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij om de eerste reden dat Allah hem 'habibi' noemt en dat Allah persoonlijk zegeningen stuurt en de engelen en alle gelovigen oproept dit te doen. Habibi betekent geliefde, zal de vers nog opzoeken, morgen.
Wie is Iesa en wat betekent roeh?quote:Iesa was toch roeh-Allah?
Allah afbeelden is toch ook streng verboden?quote:Op zondag 30 maart 2008 22:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Omdat de Koran aan hem geopenbaard is op zijn veertigste en hij de grondlegger is van de islam. De 'Zegel der Profeten' in de islam. Hij mag niet aanbeden worden, omdat Mohammed slechts de boodschapper van Allah is in de islam. Ik vermoed daarom ook het verbod op afbeeldingen van Mohammed.
'Geliefde' niet als in 'minnaar' , maar habibi als in iets waar van je houdt, je kunt ook tegen je zoon, een vriend etc 'habibi' zeggen zonder er sexuele of verliefdheids gevoelens bij te betrekken in het Arabisch. Je moet het zien als meest geliefde schepping van Allah.quote:Op maandag 31 maart 2008 01:02 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Eh..., bij voorbaat mijn excuses voor mijn logica, maar dit is voor mij net als 1+1:
Als habibi geliefde betekent, en mohammed heet habib-allah dan neem ik aan dat habib-allah 'geliefde van allah' betekend (corrigeer me als ik het fout heb).
Aangezien dat mohammed altijd met hij aangewezen wordt, neem ik aan dat mohammed een man is.
En als mohammed een man is en geliefde van allah, is allah vrouw of homo...
Lijkt me trouwens moeilijk om God af te beelden als God iets is wat een mens niet kan bedenken.....sterker nog het afbeelden van God is hem grenzen doen opleggen. Verder meot ik zeggen dat ik geen Christenen ken die God afbeelden, of je moet Jezus (vzmh) als God zien(waar ik het niet mee eens ben)?quote:Op maandag 31 maart 2008 01:02 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Allah afbeelden is toch ook streng verboden?
God afbeelden in het christelijk geloof ook trouwens, al doet men er tegenwoordig niet zo moeilijk meer over.
quote:Op maandag 31 maart 2008 06:57 schreef Burakius het volgende:
[..]
Lijkt me trouwens moeilijk om God af te beelden als God iets is wat een mens niet kan bedenken.....sterker nog het afbeelden van God is hem grenzen doen opleggen. Verder meot ik zeggen dat ik geen Christenen ken die God afbeelden, of je moet Jezus (vzmh) als God zien(waar ik het niet mee eens ben)?
Oh?quote:Op maandag 31 maart 2008 13:16 schreef kazakx het volgende:
O.a. door deze afbeelding zijn een heleboel mensen atheist geworden.
WTF daar hebben wij een schilderij van hangen thuisquote:
Als je het als een letterlijke afbeelding van God ziet, dan kun je het wellicht lasterlijk vinden. Het is een zeer bekend beeld. De Bijbel verbiedt ook een gesneden beeld te maken van God of van wat hier op aarde is. Echter, de gangbare Katholieke uitleg is dat de essentie van dit gebod is dat je niet een schilderij of beeld mag aanbidden.quote:Op maandag 31 maart 2008 14:11 schreef Burakius het volgende:
[..]
WTF daar hebben wij een schilderij van hangen thuis.. alleen die handen dan.. wtf.. ik ga hem er meteen afhalen vandaag. Heidense shit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |