Oke nou snap ik! Over die 5000 EUR is dus rekening gehouden met nauwelijks inkomen waardoor er gerekend is met 2.5% belasting. Echter aangezien ik een hoger inkomen had dan 17K had dat percentage 10% moeten zijn. Het verschil is 7% *5000 EUR is 350 EUR en dat is inderdaad ongeveer wat ik nu extra bij moet betalen. Oke helder!quote:Op zondag 13 april 2008 19:45 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Bovenstaande redenering klopt. Alleen als er een tweede inkomen (uit dienstbetrekking) bij komt, merk je een verschil. Dit omdat deze werkgever ook begint bij de 2,5% belasting in plaats van rekening te houden met het feit dat er over ¤ 5.000 al loonheffing wordt ingehouden.
[..]
Juist volgens mij komt dit door de "algemene heffingskorting". Deze mag je ook gebruiken toch als je alleen zo'n uitkering hebt. In dat geval krijg je dus de gehele "algmene heffingskorting" terug (1700 EUR)quote:Op zondag 13 april 2008 19:58 schreef Gangster-Engel het volgende:
[..]
Enige waar ik nu nog geen verklaring voor heb is dat ik andere jaren 1K terug heb gekregen !? Iemand enig idee!?
mijn kwartje ookquote:
Yepquote:Op zondag 13 april 2008 21:08 schreef Wexy het volgende:
[..]
mijn kwartje ook
Mijn formulering was krommer dan de jouweZal volgende keer proberen om me tot de kern te houden
vanuit de OP gekwoot:quote:Op zondag 13 april 2008 22:22 schreef jitzzzze het volgende:
Wanneer wordt de teruggaaf eigenlijk uitbetaald?
quote:Wanneer krijgt u bericht?
Als uw aangifte vóór 1 april 2008 bij ons binnen is, krijgt u doorgaans vóór 1 juli 2008 bericht. U krijgt dan te horen of u een bedrag moet betalen of dat u een bedrag terugkrijgt. Meestal zult u dan eerst een voorlopige aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen ontvangen over 2007 en eventueel een voorlopige aanslag Zorgverzekeringswet. Daarna ontvangt u de definitieve aanslag over 2007. Wij beoordelen aan de hand van uw aangifte ook of u al belasting en premie moet betalen over 2008. In dat geval krijgt u een voorlopige aanslag 2008.
Volgens mij ontvangen de eerste het een beetje begin mei maar 't is volgens mij random dus je kan er weinig over zeggen.quote:Op zondag 13 april 2008 22:22 schreef jitzzzze het volgende:
Dat wil ik ook wel weten, had het de voorgaande jaren altijd binnen 3-4 weken op m'n rekening staan.. Ik heb het deze keer in de 3de week van februari verstuurd (toen de fout al was hersteld), maar nog geen teruggaaf..quote:Op zondag 13 april 2008 22:22 schreef jitzzzze het volgende:
ook hier het antwoord met een kwoot uit de OP:quote:Op dinsdag 15 april 2008 17:05 schreef JMarsden het volgende:
[..]
Dat wil ik ook wel weten, had het de voorgaande jaren altijd binnen 3-4 weken op m'n rekening staan.. Ik heb het deze keer in de 3de week van februari verstuurd (toen de fout al was hersteld), maar nog geen teruggaaf..
Kortom voor 1 juli krijg je bericht. dat kan zijn morgen, dat kan zijn 30 juni.quote:Wanneer krijgt u bericht?
Als uw aangifte vóór 1 april 2008 bij ons binnen is, krijgt u doorgaans vóór 1 juli 2008 bericht. U krijgt dan te horen of u een bedrag moet betalen of dat u een bedrag terugkrijgt. Meestal zult u dan eerst een voorlopige aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen ontvangen over 2007 en eventueel een voorlopige aanslag Zorgverzekeringswet. Daarna ontvangt u de definitieve aanslag over 2007. Wij beoordelen aan de hand van uw aangifte ook of u al belasting en premie moet betalen over 2008. In dat geval krijgt u een voorlopige aanslag 2008.
Dat weet ik ook al jaren, ik was gewoon benieuwd of er al Fokkers waren die het inmiddels hadden ontvangen..quote:Op dinsdag 15 april 2008 18:21 schreef Wexy het volgende:
Kortom voor 1 juli krijg je bericht. dat kan zijn morgen, dat kan zijn 30 juni.
Succes met afwachten.
Als je dat wil bijhouden open dan als eerste het: "Heb jij je belastingteruggaaf al gehad" .quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:26 schreef JMarsden het volgende:
[..]
Dat weet ik ook al jaren, ik was gewoon benieuwd of er al Fokkers waren die het inmiddels hadden ontvangen..
pas als je niet reageert op brieven van de BD ben je de sjaak. of lul zoals jij het noemt. Dan doen zij jouw aangifte voor je en dat is vaak niet in jouw voordeel.quote:Op vrijdag 18 april 2008 23:12 schreef bmwdevil het volgende:
Ben je de lul als je nu nog geen aangifte hebt gedaan?? Is er beetje bij ingeschoten..
Vaak zat later ingestuurd. Nooit problemen mee gehad. Eén keer een aanmaningsbrief, moest ik het binnen twee weken alsnog doen. Nu ook weer aan de late kant door omstandigheden, maar hij is nu zo goed als verzendklaar, op de vraag hierboven na, danquote:Op vrijdag 18 april 2008 23:33 schreef Wexy het volgende:
[..]
pas als je niet reageert op brieven van de BD ben je de sjaak. of lul zoals jij het noemt. Dan doen zij jouw aangifte voor je en dat is vaak niet in jouw voordeel.
Als je echter nu nog snel invult kun je die brief voorkomen en zul je 99% waarschijnlijk gewoon volgens jouw aangifte berekend krijgen.
Neem aan dat je alle zorgaftrekposten wel ingevuld hebt enzo.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:36 schreef Verbal het volgende:
Hoi, nog effe aangiftevraag, gewoon voor de zekerheid.
Voor het eerst fiscaal partnerschap. Ingevuld voor mijn vrouw en voor mij.
Geen koophuis, leasebakken, huur- of zorgtoeslagen. Gewoon, allebei werk: ik fulltime +parttimebaantje, zij een parttime-baan.
Is er nog iets dusdanig handig te schuiven dat het voordeliger is en of meer teruggave oplevert, of is het gewoon beide invullen en insturen? Ik bedoel bijvoorbeeld in de heffingskortingensfeer...
V.
Dat de BD het voor je berekend enzo duurt ook wel een aardige tijd. (geen idee hoe lang precies eigenlijk)quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:38 schreef Verbal het volgende:
[..]
Vaak zat later ingestuurd. Nooit problemen mee gehad. Eén keer een aanmaningsbrief, moest ik het binnen twee weken alsnog doen. Nu ook weer aan de late kant door omstandigheden, maar hij is nu zo goed als verzendklaar, op de vraag hierboven na, dan
V.
Zit er verschil in het maximale belastingtarief? Zo nee, dan zal het niet veel uitmaken waar je de aftrekposten invult.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:36 schreef Verbal het volgende:
Hoi, nog effe aangiftevraag, gewoon voor de zekerheid.
Voor het eerst fiscaal partnerschap. Ingevuld voor mijn vrouw en voor mij.
Geen koophuis, leasebakken, huur- of zorgtoeslagen. Gewoon, allebei werk: ik fulltime +parttimebaantje, zij een parttime-baan.
Is er nog iets dusdanig handig te schuiven dat het voordeliger is en of meer teruggave oplevert, of is het gewoon beide invullen en insturen? Ik bedoel bijvoorbeeld in de heffingskortingensfeer...
V.
Met de zorgaftrekposten komen wij niet in de buurt van de drempel, dus dat heeft weinig zin, vrees ik. (je moet de zorgaftrek toch bij elkaar optellen, net als het drempelinkomen?quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:43 schreef Wexy het volgende:
[..]
Neem aan dat je alle zorgaftrekposten wel ingevuld hebt enzo.
Dat scherm heb ik helemaal niet gekregen, maar wij hebben dan ook geen enkele aftrekpost.quote:En uiteraard als je het verdelenscherm krijgt moet je gewoon even uitproberen om te zien of er wat veranderd.
Dan heeft het ook geen zin om te kijken wat het meest voordelige is.quote:Op woensdag 23 april 2008 08:46 schreef Verbal het volgende:
[..]
Met de zorgaftrekposten komen wij niet in de buurt van de drempel, dus dat heeft weinig zin, vrees ik. (je moet de zorgaftrek toch bij elkaar optellen, net als het drempelinkomen?
[..]
Dat scherm heb ik helemaal niet gekregen, maar wij hebben dan ook geen enkele aftrekpost.
V.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |