Met een VOF is SC dus niet gebaat bij alleen maar een JOG. De hele onderneming moet in de IB worden verwerkt.quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:58 schreef Wexy het volgende:
[..]
tja er is ook zo'n site.. tjbiltjes.nl ofzo die vragen 17,50 voor het invullen van je jaaropgave en dan versturen zij het voor je.....
zakkenvullers sommige bedrijven
quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:16 schreef SunChaser het volgende:
Mijn omzetbelasting is nu ingediend
Doe nu particulier
Moet ik daarop aangeven dat ik een VOF heb of hoeft dat niet, ontvang er geen loon of winstuitkering uit
quote:Op vrijdag 4 april 2008 08:22 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Met een VOF is SC dus niet gebaat bij alleen maar een JOG. De hele onderneming moet in de IB worden verwerkt.
(Heeft SC wel het juiste aangifteprogramma gedownload,....?)
[..]
Nee, je doet 1 keer aangifte OB, en 1 keer aangifte IB voor jouwzelf inclusief de onderneming.quote:Op vrijdag 4 april 2008 08:50 schreef SunChaser het volgende:
Ik doe dus 2x aangifte he
1x voor de VOF via het zakelijke gedeelte, dat staat allemaal al online, inloggen, btw invullen wat je kreeg en te invullen wat je uitgeeft
1X particulier - inkomstenbelasting
Ehm.. De balans? De winst-en verliesrekening? De privéonttrekkingen en -stortingen? en nog wat specificaties en nog wat vragen beantwoordenquote:Op vrijdag 4 april 2008 09:15 schreef SunChaser het volgende:
Wat moet ik bij de IB dan invullen qua onderneming?
De VOF heeft een eigen inlognummer voor de BTW. Dit staat he-le-maal los van je aangifte inkomstenbelasting. Daarvoor heb je als het goed is een eigen inlognummer gekregen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 08:50 schreef SunChaser het volgende:
Ik doe dus 2x aangifte he
1x voor de VOF via het zakelijke gedeelte, dat staat allemaal al online, inloggen, btw invullen wat je kreeg en te invullen wat je uitgeeft
1X particulier - inkomstenbelasting
Nogmaals, de winstaangifte van de VOF en jouw aangifte inkomstenbelasting is één aangfite.quote:Op vrijdag 4 april 2008 10:00 schreef SunChaser het volgende:
Ja, klopt. Maar ik heb de aangifte VOF dus gedaan met eigen inlog etc, de balans ingevuld, ging prima
Dat is dus weg
Nu moet mn IB dus nog weg, dta gebeurt vanavond
Je hebt één brief gekregen voor de omzetbelasting en één voor de inkomstenbelasting. Dat het vorig jaar goed ging zegt niks, want het is gewoon niet goed zoals je het nu doet.quote:Op vrijdag 4 april 2008 10:01 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb dus een brief gekregen voor mn VOF en voor mn IB. Vorig jaar opgestuurd en ging gewoon goed.
Dit dus.quote:Op vrijdag 4 april 2008 10:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nogmaals, de winstaangifte van de VOF en jouw aangifte inkomstenbelasting is één aangfite.
[..]
Je hebt één brief gekregen voor de omzetbelasting en één voor de inkomstenbelasting. Dat het vorig jaar goed ging zegt niks, want het is gewoon niet goed zoals je het nu doet.
Blijkbaar niet zoals jullie er nu uit komenquote:Op vrijdag 4 april 2008 08:22 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Met een VOF is SC dus niet gebaat bij alleen maar een JOG. De hele onderneming moet in de IB worden verwerkt.
[..]
Oke. De vraag is, wanneer heb je winst.quote:Op vrijdag 4 april 2008 10:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nogmaals, de winstaangifte van de VOF en jouw aangifte inkomstenbelasting is één aangfite.
Stel de jaarrekening van je VOF op en je vraag is direct beantwoordquote:Op vrijdag 4 april 2008 13:05 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Oke. De vraag is, wanneer heb je winst.
Nee, de vraag is: wanneer heb je resultaat.quote:Op vrijdag 4 april 2008 13:05 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Oke. De vraag is, wanneer heb je winst.
Ik kwam uit op 0quote:Op vrijdag 4 april 2008 13:10 schreef Essebes het volgende:
[..]
Stel de jaarrekening van je VOF op en je vraag is direct beantwoord
Maar weet je wel wat je hebt berekend?quote:
Dat is geen manier om resultaat te bepalen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 14:01 schreef SunChaser het volgende:
Ja
BTW inkomsten ene kant, BTW uitgave andere kant
Ik denk dat ik wel weet wat je ongeveer hebt ingevuld.quote:Op vrijdag 4 april 2008 14:25 schreef SunChaser het volgende:
Heb je een voorbeeld van een OB aangifte? Dan kan ik zeggen wat ik heb ingevuld.
*checkt fotoboek en ziet dat het een man is Sorry, geen tijdquote:Kan ik niet even bij jou langskomen?
Ik denk dat SC alleen de aangifte OB heeft gedownload (downgeload?), en nog helemaal niet het inkomstenbelastingprogramma voor ondernemers. Dat programma geeft ook een foutmelding als de vermogensvergelijking niet aansluit, en ik kan me bijna niet voorstellen dat 'ie dat doet bij SC.quote:Op vrijdag 4 april 2008 15:17 schreef ManAtWork het volgende:
We hebben het niet over de aangifte omzetbelasting maar over de aangifte inkomstenbelasting.
Jij haalt ze steeds weer door elkaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |