abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57720165
In het huisje wat ik gekocht heb heeft de vorige eigenaar het laminaat vanuit de gang door getrokken in de wc wat ik zelf oerlelijk vind. Ik wil dan ook gewoon een tegelvloer in de wc leggen. Nu moet er weer een drempel tussen de wc en de gang om het laminaat tegen aan te leggen. Waar koop je dat soort dingen en van welk materiaal kun je ze allemaal krijgen/maken? Wie heeft er ervaringen mee?
pi_57722094
Voor een paar tientjes maakt de steenhouwer - zie Gouden Gids - een stenen dorpel.
Jij levert de mal aan in/van karton bv.
Daarbij houd je rekening met de hoogte van de (toilet) deur, het verloop van de kozijnen.
En als-t-ie past : klem je hem zó tussen de kozijnen.
zo ging het bij ons bij ophogen van de vloer tenminste.

Andere klussers hebben ms. nog advies of je wel/niet het laminaat eronder uitgaat snijden (?)
Of je kit de naad af met kleurloze kit ivm (nat) schoonhouden van toiletruimte.

En anders van hout, whatever.
pi_57722159
Mag hopen dat dit niet serieus bedoeld is.
Indien het wel serieus bedoeld is, kun je misschien beter overwegen om er een klusbedrijf voor in te schakelen.
Komop zeg als je dit al niet weet begin er dan geeneens aan.

Maar begin eens met een kijkje te nemen in een lokale bouwmarkt, bij de appie heb ik ze in ieder geval nog nooit gezien.
  zondag 30 maart 2008 @ 21:31:37 #4
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_57723362
quote:
Op zondag 30 maart 2008 20:38 schreef klipper het volgende:
Mag hopen dat dit niet serieus bedoeld is.
Indien het wel serieus bedoeld is, kun je misschien beter overwegen om er een klusbedrijf voor in te schakelen.
Komop zeg als je dit al niet weet begin er dan geeneens aan.

Maar begin eens met een kijkje te nemen in een lokale bouwmarkt, bij de appie heb ik ze in ieder geval nog nooit gezien.
Jeetje zeg, doe eens niet zo negatief. Ik ben zelf ook vrij handig, maar zou eerlijk gezegd ook zo niet weten waar je e.e.a. kunt kopen, zéker niet als je tussen een kozijn wilt gaan werken. Een standaard stenen dorpeltje weet ik nog wel op te duikelen in de bouwmarkt, maar als er iets op maat gemaakt moet worden wordt het al lastiger...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_57724340
Ik zal wel eens na gaan vragen in de lokale bouwmarkt!
pi_57727689
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:02 schreef Hendrik38 het volgende:
Ik zal wel eens na gaan vragen in de lokale bouwmarkt!
Kijk anders eens bij hornbach, die hebben het zeer zeker op voorraad.
De mindere bouwmarkten hebben vaak alleen de houten drempels.
Voor een toiletovergang naar een hal zou ik persoonlijk eerder een stenen variant nemen dan een houten.
Maar ook in zeer veel woningen zijn deze ook uitgevoerd in hout, dus blijft het een persoonlijke keuze.
Neem in ieder geval geen poreuze steen, en ook geen een die makkelijk vlekt.

Hornbach nieuwegein vind je trouwens op onderstaand adres:
NL-3439 LE Nieuwegein/Industrieterrein De Liesbosch
Veldwade 3

Letwel er zijn natuurlijk meerdere bouwmarkten, de een is alleen wat beter gesorteerd dan de andere.

Of kijk eens bij een steenhandel zoals eerder gezegd.
Bijvoorbeeld bij:
http://www.moonen-wanders.nl/index.php
of de directe link naar binnendorpels:
http://www.moonen-wanders(...)44f7bda085f58756ac1d
  zondag 30 maart 2008 @ 23:55:37 #7
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_57727765
mijn papa is steenhouwer, die maakt ze inderdaad, niet heel vaak want t is zo'n klein rotklusje waar je niks aan verdient....maar een steenouwer is wel de aangewezen persoon als je natuursteen wilt.

belgisch hardsteen is erg mooi en handig. en anders graniet...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_57730963
mijn badkamer en wc tegel-laminaat overgangen met deze dorpels gemaakt.
http://www.anda-kunststeen.nl/producten.htm
te koop bij o.a. www.bouwcenter.nl zie onder het kopje producten.
4x6 cm zwart (standaardlengte 1,2 m) was 21 euro per stuk. ze hebben echter allerlei maten.
het is makkelijk te bewerken met een haakse slijper met doorslijpschijfje voor steen of zo'n diamant schijfje. bevestigen met montagekit.
  maandag 31 maart 2008 @ 08:56:21 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57731140
Belgisch hardsteen is inderdaad erg mooi. Helemaal omdat je het wilt laten aansluiten op de tegels uit het toilet. En aan de laminaatkant kun je een drempeltje/plintje doen om de zaagkant af te werken.

Wij hebben onze Belgisch hardstenen dorpel op maat laten maken, kostte 67 euro.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_57733696
En goed alternatief is holonite (een gegoten composiet kunststeen materiaal) die tegenwoordig in veel nieuwbouwwoningen wordt toegepast. Verkrijgbaar via de betere bouwmaterialenhandel.

En een ander alternatief is een beuken stofdorpel, als je die netjes schildert / lakt en afkit kun je die ook prima gebruiken. Die verkopen ze bij elke bouwmarkt
  dinsdag 1 april 2008 @ 01:32:44 #11
208901 Borne
Ook wat bijverdienen ?
pi_57752596
Mijn vader is erg goed met hout (en heeft machines er ook voor) dus heb tussen de ruimtes massief eiken dorpels laten maken. denk alleen dat het bij een timmerbedrijf oid een vermogen gaat kosten, was alleen aan een ruwe plank/balk 20 euro kwijt en dan krijg je het bewerken nog, wat maatwerk is. Hier is betreffende persoon zo een paar uur mee aan de gang á 45 euro (uurloon). Overigens wel een superstrak resultaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')