abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212917
Het is nu denk ik wel duidelijk...

Op 1 november zouden de nieuwe nominaties plaatsvinden. Een spectaculaire gebeurtenis, waarna het volgende week weer saaier zou worden.

Op 8/9 november komt CNN filmen. (Bron: Brabants Dagblad)

Endemol wil dit programma in het buitenland verkopen. Dus is het handig als CNN spectaculaire beelden heeft.

Maar ja... Hoe kun je onopvallend de nominatie een week verschuiven...?

Oplossing: Zorg dat er ineens 2 mensen uitgaan, zodat je eerst nieuwe bewoners moet introduceren. Zodat je dus onopvallend de nominatie kunt verplaatsen.

Bijkomend voordeel: Als er meerdere mensen tegelijk binnen gaan komen, is het misschien wel interessant om hiervoor ook een stemming te houden... Levert voor f1,= / minuut en een beltijd van meerdere minuten om te stemmen (op de radio gehoord, niet zelf geprobeerd ) toch wel weer enkele tienduizenden guldens op...

Tja, het is ze weer eens gelukt. CNN heeft straks dus de nominatie in beeld, Veronica kan enkele tienduizenden guldens extra in z'n zak steken, er zijn (even) meer kijkers want er is meer spectakel -> meer reclameinkomsten... Sjonge, wat een melkkoe!

Voor wie dit onwaarschijnlijk vind:
- Mona heeft er spijt van dat ze is vertrokken. Ze had gehoord dat haar gezin het moeilijk had, maar dat was niet zo. (Hoe kan dat nou???) En eigenlijk zou ze het liefst weer teruggaan.
- Bianca's vertrek zou een verrassing zijn... Maar ze had het er bij de vorige nominatie toch ook al over om in ieder geval niet te nomineren of zichzelf te nomineren. Was dat echt zo onvoorspelbaar?

Nou ja, weer genoeg gesprekstof voorlopig denk ik.

Groeten,
Specy
-----

Het verleden leert ons dat we uit het verleden niets leren. (Freek van Beek, 1999)
pi_212918
Specy,

Ik zelf heb op deze site vele malen geprobeerd aan te tonen dat er gemanupuleerd wordt. Het heeft vaak veel reakties opgeroepen, maar jouw gedachte omtrent het vertrek van Bianca en Mona gaan mij te ver. Waarom, omdat het niet noodzakelijk is voor ENDEMOL dat juist CNN goede beelden heeft, CNN is geen verkoop bevorderende omroep. Het programma is al aan diverse landen verkocht en er zijn vele landen die een optie hebben. Spanje gaat half jan. 2000 in Almere beginnen met opnames. Diverse landen hebben offerte aangevraagt voor de bouw van een vergelijkbare technische ruimte. Dit geld ook voor de gemaakte software. Indien CNN extra materiaal zou willen, kan dat simpel uit de reeds bestaande opnames worden gehaald. We zijn allemaal erg achterdochtig geworden en dat is begrijpelijk, maar nogmaals jouw redenatie gaat mij te ver. Het grote sukses van de nu al gepleegde verkoop maakt een verkoopband voor/door CNN absoluut overbodig, vooral ook omdat ENDEMOL een eigen promotie/verkoop kantoor in Amerika heeft, die allang alle voor verkoop noodzakelijke beelden tot zijn beschikking heeft, zoniet al heeft gedistribueerd.

pi_212919
En dan vergeet ik nog het belangrijkste. ENDEMOL bepaald wanneer CNN mag komen en het is niet andersom. De komst van CNN had ook deze week gekunt als ENDEMOL dat had gewilt, of denk je dat ze bij CNN maar 1 kamera hebben.
pi_212920
Altijd weer dat Brabants Dagblad...is dat wel betrouwbaar? Ik vraag het maar even want ik heb het nooit gelezen. Maar ik woon dan ook in Den Haag
pi_212921
Veronica schaakt met mensen.

Afgelopen week leek het erop dat de boel begon in te kakken. Kijkcijfers gingen omlaag. Zelfs de bewoners hadden dit door. Ze verveelden zich. Veronica heeft maar 1 doel:

Kijkcijfers hoog houden!

Dus wat gebeurt? Met veel bombarie wordt 2x 10.000 gulden op tafel gelegd en wonder boven wonder vertrekken twee bewonders. Nou, nou, dat hadden we echt niet verwacht dat twee mensen zouden vertrekken. Aldus onze Rolf. Lulkoek. Ok Mona was duideljk maar ook Bianca heeft dit scenario duidelijk vooraf besproken met de psycholoog. Dus wat lult Rolfje nou. Maar......

Kijkcijfers moeten omhoog. In mijn ogen is het niet zo dat twee mensen vrijwillig het huis verlaten. Nee, het is heel slim gespeeld van Veronica. Een psychologisch schaakspel. Op het juiste moment de juiste zet doen. Ze hebben gewoon twee mensen eruit gehaald (als jullie begrijpen wat ik bedoel). En dat is vuurwerk dus....

Kijkcijfers omhoog. Donderdag avond was dit al te merken. De aandacht voor BB veert weer op. En ze zijn er nu al van verzekerd dat dit de komende twee weken nog wel aanhoud met de bekendmaking van de nieuwe bewoners, de selectie van de nieuwe bewoners door het publiek, de acceptatie van de nieuwe bewonders in de groep, de nominatie ronde, dus........

De kijkcijfers omhoog. Dit weekend was Veronica toch nog een beetje angstig dat er een dipje zou komen in de kijkcijfers voordat de nieuwe bewoners worden voorgesteld. Dus wordt de Koningin zelf naar voren geschoven. Anouk wordt ingezet. De bewoners tellen helemaal niet voor Veronica, het zijn maar pionnen. Veronica schaakt met mensen alleen om de kijkcijfers.

Geen contact met de buitenwereld: aan mijn reet! Spelregels: aan mijn reet! (sorry voor het taalgebruik)Kijkcijfers, kijkcijfers, kijkcijfers, kijkcijfers! Respect voor bewoners en regels hebben ze niet maar.....

schaken, dat kunnen ze.

Groet,

The Vote Master

May I have your votes please
pi_212922
quote:
op 11-02-1999 om 07:57 AM schreef Jesper het volgende:
Altijd weer dat Brabants Dagblad...is dat wel betrouwbaar? Ik vraag het maar even want ik heb het nooit gelezen. Maar ik woon dan ook in Den Haag

Nee, ik begin er zo langzamerhand ook aan te twijvelen. Je hoort té veel roddels uit dat blad

blabla
pi_212923
Vote Master,

Het heeft mij 6 weken van stukjes in de diverse topics plaatsen gekost, voor dat er eindelijk iemand(jij) het kennelijk zelf ook door krijgt. Maar wat is er niet heerlijker dan meekijken met een zeer spraakmakend programma. Voor de oudere onder ons, in het verleden, en natuurlijk is het als programma niet te vergelijken, hebben we kunnen genieten van Zo Is Het Toevallig Ook Nog Eens Een Keer. Zou er toen internet zijn geweest, dan hadden we ook eindeloze discussies gehad tussen voor en tegen standers.

pi_212924
Ik denk ook dat BiJANKa en Mona geloost zijn door V.
Of het met CNN te maken heeft weet ik niet maar in ieder geval heeft het met de kijkcijfers te maken.
Ik denk dat V. nieuwe bewoners wil hebben om de zaak wat op te fleuren. En dan wel toevallig dat de 2 met de laagste cijfers in de beoordelingen eruit vliegen.
Beter kan het voor V. niet.
En alles wat goed is voor V. is, is bij voorbaat verdacht.
pi_212925
Aan Jesper en Laurens.

Bij mij in dit dorp noemen ze het Brabants dagblad "Eindhovens dagblad " maar goed ...
Ze plaatsen geen foto's van W.A. met ene Maxima . En er worden vele kamer vragen gesteld over berichtjes die deze krant als eerste bericht . En als er iemand uitgegooid wordt door VOO komt er hier een berichtje van 10 regeltjes , was bij de telegraaf iets groter geloof ik.
Is allemaal wel off topic maar kon het ff niet laten !

En dat die 2 eruit moesten (naar mijn idee waren beide gepland) is puur voor de kijkcijfers en niet speciaal voor CNN , die kunnen in een kort itemke toch niet helemaal overbrengen wat Big Brother nou precies is .

pi_212926
Brabants Dagblad en Eindhovens Dagblad bestaan naast elkaar.

Volgens mijj zijn de twee dames gelost omdat er gewoon geen leven meer in het huis zat. NU komen er twee nieuwe dames in. Een vrolijke, jonge, naive studente en een wilde, geile danseres/zangeres uit showbizzcity. Voor de volledigheid was er ook nog een drentse boerin aanwezig die als belangrijkste uit haar leven een foto van haar hondje kon meenemen. Er gaat weer wat gebeuren in het huis. Ik gok erop dat Ruud binnen een week onder zijn dekbed ligt, maar dan wel met cerille. Anouk is er voor Bart. Ze fluisterd hem in dat Sabine niet verliefd is en de volgwende relatie is geboren. Maurice en Karin gaan gewoon verder dus is Willem de enige zonder speeltje en kan dus volgende week naar huis. Niet mijn favriete scenario, maar er gebeurd wel wat.

pi_212927
quote:
op 11-02-1999 om 08:34 AM schreef Laurens het volgende:
Nee, ik begin er zo langzamerhand ook aan te twijvelen. Je hoort té veel roddels uit dat blad

Nee de Telegraaf dan, daar vraag je je af waar het nieuws staat, tussen de reclames en de roddels...

pi_212928
quote:
op 11-02-1999 om 03:26 PM schreef garp het volgende:
Brabants Dagblad en Eindhovens Dagblad bestaan naast elkaar.

Volgens mijj zijn de twee dames gelost omdat er gewoon geen leven meer in het huis zat. NU komen er twee nieuwe dames in. Een vrolijke, jonge, naive studente en een wilde, geile danseres/zangeres uit showbizzcity. Voor de volledigheid was er ook nog een drentse boerin aanwezig die als belangrijkste uit haar leven een foto van haar hondje kon meenemen. Er gaat weer wat gebeuren in het huis. Ik gok erop dat Ruud binnen een week onder zijn dekbed ligt, maar dan wel met cerille. Anouk is er voor Bart. Ze fluisterd hem in dat Sabine niet verliefd is en de volgwende relatie is geboren. Maurice en Karin gaan gewoon verder dus is Willem de enige zonder speeltje en kan dus volgende week naar huis. Niet mijn favriete scenario, maar er gebeurd wel wat.

En drie keer raden waar Cyrille vandaan komt...Juist, uit Tilburg.

pi_212929
Maar wat ik nou niet snap, hoe kan V nou een formule verkopen van een programma dat al jaaaaaren oud is. Er is helemaal niets vernieuwends aan BB. Het is een exacte kopie van een programma wat bijvoorbeeld in Australie al heel erg lang draait. Die serie heet daar The House of Hell.
Aardige titel en dekt de lading behoorlijk voor die serie
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  dinsdag 2 november 1999 @ 16:00:00 #14
438 Carv
The one and only!!
pi_212930
Het zat er wel in dat Mona het Big Brother huis zou gaan verlaten

Ze was behoorlijk gevallen met de weekopdracht, gaan die gasten van Big Brother haar ook nog eens een zielig briefje van haar kinderen geven. Het viel mij wel erg op dat ze de enigste was die op dat moment ineens post kreeg! Volgens mij hadden ze bij Big Brother deze brief vast gehouden om op het juiste moment in te zetten.
Als ze je dan ook nog 10.000 piek (tjing tjing) geven dan is de keuze gauw gemaakt of niet?

... vallen+zielig briefje+10.000piek=vertrek

Van Bianca valt het me tegen dat ze er uit is gestapt, dacht dat ze de situatie toch behoorlijk in de hand had.

... Een ding is wel duidelijk, bij Big Brother kunnen ze je maken of breken

Bye bye,
Carv
  dinsdag 2 november 1999 @ 16:06:00 #15
1026 Quelling
A hubba hubba and a ding dang
pi_212931
quote:
op 11-02-1999 om 03:45 PM schreef Sakura het volgende:
Maar wat ik nou niet snap, hoe kan V nou een formule verkopen van een programma dat al jaaaaaren oud is. Er is helemaal niets vernieuwends aan BB. Het is een exacte kopie van een programma wat bijvoorbeeld in Australie al heel erg lang draait. Die serie heet daar The House of Hell.
Aardige titel en dekt de lading behoorlijk voor die serie

IS er ook documentatie van die serie op het internet?

When I was a sperm
I had alot to learn.

pi_212932
quote:
op 11-02-1999 om 04:06 PM schreef Quelling het volgende:
IS er ook documentatie van die serie op het internet?

Ja hoor: op http://info-tv.com/HFH_1.html kun je erg veel info terugvinden.

En het is trouwens The House From Hell; hierop zoeken bij AltaVista levert een verdere waslijst aan links op.

------------------
Achter iedere grote broer staat een zusje.

[Dit bericht is gewijzigd door Loekie (Datum 02 November 1999).]

Achter iedere grote broer staat een zusje.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')