Me too.quote:Op zaterdag 12 april 2008 11:39 schreef Doedezemaar het volgende:
De BBC is sowieso erg goed met tuinprogramma's. Gardeners World volg ik al jaren religieus
Carol.quote:en ook de serie van Carol Klein "Grow your own veg" was super.
Grappig, precies de 2 soorten die ik ook heb staan.. 2 weken geleden gepoot (ongeveer 30 m2 slechts). Dit weekend helaas niet aan de moestuin toegekomen (achtertuin van tante en zus onder handen genomen). Deze week ga ik 's avonds nog bietjes zaaien en wat onkruid wieden. Het weer wordt mooier en er valt meer te doen in de tuin!quote:Op zaterdag 12 april 2008 12:27 schreef sigme het volgende:
bed 11 is nu bepoot met Eersteling,
bed 14 met Gloria.
Grond verbeteren is een langdurig proces. Compost kun je zelf maken, genoeg voor een moestuin. Grotere hoeveelheden kun je denk ik wel via de gemeente regelen (nog niet zelf geprobeerd). Kleigrond is het best te bewerken voor de winter.. als je dan elk jaar compost de grond in spit, verbeter je elk jaar de structuur van de grond een stukje tot je mooie, vruchtbare, kruimelige, goed drainerende en humusrijke aarde hebt.quote:Op maandag 14 april 2008 10:15 schreef lionessa het volgende:
Ik heb ook een moestuin, maar ik weet niet zo goed hoe ik de grond moet verbeteren. Er wordt compost aangeraden, maar waar haal ik dat?
Ik heb hele zware kleigrond en spit wel de stukken om voordat ik ze inzaai of plantjes plant. Op die manier haal ik ook gelijk al het wortelonkruid weg.
Hmpf. Ik had me verteld. Stond ik daar, met een bak aardbeienplantjes, was het bed bezet! De Gloria's waren in bed 13 terecht gekomen. Nou bleek de waarde van het neurotisch stokjes steken - ik heb de aardappels uitgegraven en een bed verder herpoot. Gelijk ook de vier ontbrekenden bijgepoot.quote:Op zaterdag 12 april 2008 12:27 schreef sigme het volgende:
bed 11 is nu bepoot met Eersteling,
bed 14 met Gloria.
Heb jij ze voorgekiemd? Ik ben sowieso erg benieuwd wanneer de jouwe dan opkomen in vergelijking met de mijne.quote:Op maandag 14 april 2008 10:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Grappig, precies de 2 soorten die ik ook heb staan.. 2 weken geleden gepoot (ongeveer 30 m2 slechts). Dit weekend helaas niet aan de moestuin toegekomen (achtertuin van tante en zus onder handen genomen). Deze week ga ik 's avonds nog bietjes zaaien en wat onkruid wieden. Het weer wordt mooier en er valt meer te doen in de tuin!
Yep, ruim voorgekiemd, wel redelijk diep gepoot uit angst voor nog een nachtvorst die de jonge plantjes zou aantasten.. Zodra ze opkomen, geef ik een gil.quote:Op maandag 14 april 2008 19:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb jij ze voorgekiemd? Ik ben sowieso erg benieuwd wanneer de jouwe dan opkomen in vergelijking met de mijne.
Ik heb nog wat Dore's erbij gezet; op een heel klein stukje pas ontgonnen grond. Een beetje veel (8) op klein oppervlak (1 m2): het doel is meer om door het loof de grond schoon te maken dan de oogst. Grote kans dat die toch wordt opgevreten door ritnaalden
.
Perrin, nog geen piepers boven? Hier wel, zeker de helft (sinds vandaag).quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yep, ruim voorgekiemd, wel redelijk diep gepoot uit angst voor nog een nachtvorst die de jonge plantjes zou aantasten.. Zodra ze opkomen, geef ik een gil.
aaaaargh... je doet het goed meissie!quote:Op maandag 28 april 2008 20:15 schreef sigme het volgende:![]()
![]()
(Over vruchten plukken gesproken: sigme's fruitgaarde)
Oei, sorry, helemaal overheen gelezen.quote:Op maandag 14 april 2008 10:15 schreef lionessa het volgende:
Sigme jij had dat zwarte landbouwzeil erop liggen.Is dat zeil met gaatje ofzo? En waar heb je dat vandaan?
Oh-oh.. ( Een autarkisch experiment )quote:Op maandag 28 april 2008 20:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
aaaaargh... je doet het goed meissie!
ik zal later helemaal selfsuppliing zijn, want dat is mijn uiteindelijke missie.
uiteraard is dit niet het onthouden van een ziekenhuisbezoek wanneer dat nodig is, of een complete vorm van bosmens. gewoon beschaafd je vruchten plukken. mauretanië is leuk
ja! je zou zo mijn soulmate kunnen worden, dat had ik ook al uit andere topics gelezen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop