ja er staan prijzen, bij bestel nu, maar ik had idd ook moeite met die site. natuurlijk is halen beter dan opsturen!quote:Op zondag 6 april 2008 21:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat ga ik ook zeker nog een keer doen.
Op de site die jij linkt zie ik geen prijzen staan (behalve van een kadopakket), misschien kijk ik er over heen.
Bij de kweker waar ik veel zaden en pootgoed haal hebben ze ook van die entpennen en broeddingen. Ik ga het liever een keer halen dan laten opsturen, misschien volgend jaar. Neem ik gelijk weer wat van hun aardappels mee, zoveel mooie leuke rasjes.
1) De aarde is een prima isolator (vb wijnkelder) en geeft weinig warmte af. (natuurkunde les 1) 2) Bij zoninstraling wordt in de kas kortgolvige straling in langgolvige omgezet. Kortgolvige kan de kas wel in, langgolvige kan er echter niet uit en wordt teruggekaatst. Effect: broeikas. (natuurkunde les 2) Kortom, het idee van een dieptekas lijkt me niet zo handig, althans het achterliggende principe is niet juist. En dat de plantjes beter groeien, dat is een kwestie van de juiste, wat hogere temperatuur (zei meneer de plantenfysioloog). Wat dat betreft zijn het net mensen...quote:Op zaterdag 12 april 2008 06:09 schreef sigme het volgende:
Dieptekas..
Daar ga ik op googelen. 'truste!
Wat zon in de winter zorgt voor een stuk hogere temperatuur maar helaas zien we die tot nu niet zo vaak.quote:Op zaterdag 12 april 2008 06:23 schreef sigme het volgende:
Nou, ik vind 't niet zo'n gek plan.
[ afbeelding ]
Ik heb een "gewone" kas, en dat werkt heel mooi, maar het wordt er verrot koud in de winter / 's nachts. De aarde geeft weinig warmte af - maar wordt ook niet heel koud. Met zo'n glaspartij ervoor zou het wel eens genoeg kunnen zijn om vorst buiten te houden.
En ik heb nog een verzameling kozijnen-met-glas liggen, waar ik niks nuttigs mee weet te verzinnen.. Misschien maak ik wel een klein dieptekasje.
Me too.quote:Op zaterdag 12 april 2008 11:39 schreef Doedezemaar het volgende:
De BBC is sowieso erg goed met tuinprogramma's. Gardeners World volg ik al jaren religieus
Carol.quote:en ook de serie van Carol Klein "Grow your own veg" was super.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |