abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57745356
Wortelzaad zaait zo lastig. Ik heb mij een zaaihulpje geknutseld:

Zaadjes vermengd met metselzand, en dan hiermee netjes in het geultje strooien. Werkte boven verwachting . Nu maar hopen dat het ook een beetje wil kiemen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 2 april 2008 @ 10:16:43 #22
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_57774916
quote:
Op zondag 30 maart 2008 10:55 schreef sigme het volgende:

Bovendien heb ik uit de bieb dit boek gehaald (en inmiddeld besteld)
[..]
Dat boek heb ik vorige maand gekocht, echt een perfect naslagwerk! Dit jaar voor het eerst zelf ook aan 't moestuinieren op 100 m2, de vorige maand ingezaaide tuinbonen komen nu op en dit weekend de vroege aardappelen gepoot, slaplantjes en peterselieplantjes geplant en peultjes, rode kool, rode zaaiui, worteltjes en radijsjes gezaaid.

[ Bericht 1% gewijzigd door Perrin op 02-04-2008 10:25:01 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 2 april 2008 @ 14:05:12 #23
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57779238
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:08 schreef dvr het volgende:
Als je nog een bedje overhebt, zijn radijsjes, courgettes, meloenen en pompoenen erg leuk om te zien groeien. Zonnebloemen en een hennephaag ook
Hm, zonnebloemen lijkt mij ook wel wat. Is het ook zinvol/rendabel voor een leuke opbrengst pitten? Of meer voor de "mooi'?
... ♥ ik mis je ♥
pi_57779551
quote:
Op woensdag 2 april 2008 14:05 schreef phluphy het volgende:

Hm, zonnebloemen lijkt mij ook wel wat. Is het ook zinvol/rendabel voor een leuke opbrengst pitten? Of meer voor de "mooi'?
Ik heb er zelf nooit echt iets mee gedaan (het is gewoon leuk ze te zien groeien en bloeien), maar je kunt de pitten roosteren en eten, of de uitgebloeide koppen droog bewaren en in de winter ophangen voor de vogeltjes.
  woensdag 2 april 2008 @ 14:24:16 #25
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57779717
Tof. Ik zet ze op het lijstje erbij!
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 2 april 2008 @ 14:29:37 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_57779843
schouderklopje!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 2 april 2008 @ 15:21:08 #27
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57781019
quote:
Op woensdag 2 april 2008 14:24 schreef phluphy het volgende:
Tof. Ik zet ze op het lijstje erbij!
Staan er aardbeien op je lijstje? Vanaf volgende week donderdag 6 aardbeienplantjes voor 3 euro bij de Duitse Aldi.
  woensdag 2 april 2008 @ 15:32:50 #28
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_57781280
Wat een gaaf topic, ik zou zo graag op een boerderie wonen!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 2 april 2008 @ 15:55:07 #29
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_57781756
quote:
Op woensdag 2 april 2008 15:32 schreef oh-oh het volgende:
Wat een gaaf topic, ik zou zo graag op een boerderie wonen!
Da's best leuk, inderdaad! Maar een moestuintje kun je in practisch elke tuin kwijt..
  woensdag 2 april 2008 @ 15:57:16 #30
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_57781803
Toch echt niet op mijn balkon!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator zondag 6 april 2008 @ 10:50:18 #31
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57864759
Oh zucht ach en wee ! Vroegah had mijn vader ook een moestuintje
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_57874347
quote:
Op woensdag 2 april 2008 14:05 schreef phluphy het volgende:

[..]

Én ik heb ooit op LLINK gezien dat ze in Ghana ofzo de mensen ook zonnebloemen tussen hun gewassen lieten planten, omdat slakken en ander ongedierte zonnebloem-groen lekkerder vindt dan je groente
La derecha oprime, la izquierda libera
  zondag 6 april 2008 @ 19:12:19 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_57874502
ik weet niet helemaal of dit thuishoort in dit topic, maar het is misschien wel een leuke aanvulling binnen dit topic voor mensen die van paddestoelen, lekker, natuurlijk en heel erg simpel houden.

zorg dat je een paar oude boomstammetjes hebt en je kan een paar jaar lang een paar keer per jaar de lekkerste paddestoelen oogsten.

kijk maar. en het is niet duur en makkelijk, zeker de entpennen, de houten pluggen met de kweek erop.

http://www.wildandsavoury.nl

of direct bij zelfkweken: http://www.wildandsavoury.nl/index.cfm?section=300
pi_57875499
Leuk topic
Ik heb de verkeerde genen voor een moestuin maar mijn schoonouders hebben er wel een en die plunder ik dus regelmatig. Wat een klus zeg, om zo'n tuin aan te leggen en te onderhouden.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57875932
Leuke klus hoor Sigme !
Het is jaren geleden dat ik/wij hebben gemoest.
Sommige buren doen het nog steeds en het ziet er dan aanlokkeljk uit.

Kwam ik thuis van het werk uit de stad met spinazie en dan zag ik dat er geoogst kan worden.
Tja, zeiden ze in het dorp: ik kijk eerst in de moestuin en ga daarna naar de winkel. Duh.

En als je teveel oogst voor eigen gebruik : heb je dan opslag of geef je het weg ?
  zondag 6 april 2008 @ 20:23:30 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_57875938
quote:
Op zondag 6 april 2008 20:01 schreef MinderMutsig het volgende:
Leuk topic
Ik heb de verkeerde genen voor een moestuin maar mijn schoonouders hebben er wel een en die plunder ik dus regelmatig. Wat een klus zeg, om zo'n tuin aan te leggen en te onderhouden.
voor de een een klus, voor de ander een liefhebberij. zo is het ooit gekomen dat boeren boeren werden en artsen artsen.
pi_57876276
quote:
Op zondag 6 april 2008 20:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

voor de een een klus, voor de ander een liefhebberij. zo is het ooit gekomen dat boeren boeren werden en artsen artsen.
Ik zou dolgraag diegene zijn met groene vingers die lekker in de tuin rommelt en dan eigen verse groente op tafel zet maar het zit er gewoon niet in. Ik kan nog net mijn kruiden in leven houden maar zelfs daarvan sneuvelt regelmatig een plantje
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57876411
quote:
Op woensdag 2 april 2008 15:57 schreef oh-oh het volgende:
Toch echt niet op mijn balkon!
Op www.denieuwetuin.be kun je voor E2,50 het boekje van ene meneer Bauwens bestellen, speciaal voor het kweken van groenten in potten, op terras of balkon. =)

Ik heb momenteel op mijn balkon radijs staan, een blauwe bessenstruik, een kruisbessenstruik, een vijgenplant en een olijfboom. Deze week heb ik sla gezaaid en een zaaibakje op de vensterbank gevuld met allerlei zaadjes: gele paprika, lantaarnpaprika, gele tomaatjes en aardbeien. Verder nog een potje chocolademunt staan en een pot koriander. =)
Sanity is (not) statistical
pi_57876824
quote:
Op zondag 6 april 2008 19:12 schreef zoalshetis het volgende:
ik weet niet helemaal of dit thuishoort in dit topic, maar het is misschien wel een leuke aanvulling binnen dit topic voor mensen die van paddestoelen, lekker, natuurlijk en heel erg simpel houden.

zorg dat je een paar oude boomstammetjes hebt en je kan een paar jaar lang een paar keer per jaar de lekkerste paddestoelen oogsten.
Dat ga ik ook zeker nog een keer doen .

Op de site die jij linkt zie ik geen prijzen staan (behalve van een kadopakket), misschien kijk ik er over heen.

Bij de kweker waar ik veel zaden en pootgoed haal hebben ze ook van die entpennen en broeddingen. Ik ga het liever een keer halen dan laten opsturen, misschien volgend jaar. Neem ik gelijk weer wat van hun aardappels mee, zoveel mooie leuke rasjes .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57877021
quote:
Op zondag 6 april 2008 20:23 schreef AnneX het volgende:

En als je teveel oogst voor eigen gebruik : heb je dan opslag of geef je het weg ?
Nou, het idee is zoveel mogelijk dingen zelf bij elkaar te arbeiden en zo weinig mogelijk te werken voor geld, dus ik zal opslaan. Ik heb een vriezer, maar het lamsvlees gaat vóór, en ik vrees dat er dan ook dit jaar weer weinig ruimte overblijft voor groente.

Dus het zal wel inmaken worden. Véél inmaken. Ik heb gelukkig veel schuurruimte.
En natuurlijk ook wel wat weggeven, maar in hoofdzaak toch voor onszelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')