abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 maart 2008 @ 21:03:12 #1
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_57703708
Sterk project! Voor alle gelovigen en vooral ongelovigen die het Engels meester zijn hier een mogelijkheid om werkelijk kennis op te doen over de Koran en de Islam. Wekelijks gaat Ziauddin Sardar, een bekende Britse islamistische intellectueel, een hoofdstuk uit de Koran uitleggen en zijn bijzonderheden toelichten. Hier kan je je inschrijven op de wekelijkse update:

http://www.feedburner.com/fb/a/emailverifySubmit?feedId=1575434&loc=en_US

Hier is de site, kan je meediscussieren en de vorderingen volgen:

http://blogs.guardian.co.uk/quran/

Inhoudsopgave:

Week one:
a) Personal narrative
b) Nature and Style of the Qur'an
c) Study and Interpretation
Week two: al-Fatiha 1-5: God
Week three: al-Fatiha 6-7
Week four: al-Baqara 1-7: The Qur'an and doubt
Week five: al-Baqara 8-20 Belief and action
Week six: al-Baqara: 21-29: Paradise
Week seven: al-Baqara 30-39: Iblis and evil
Week eight: al-Baqara: 40-141 Children of Israel
Week nine: al-Baqara: 142-152: Middle community
Week 10: al-Baqara: 153-177: Virtuous people
Week 11: al-Baqara 178-182: Crime and punishment Week 12: al-Baqara 183-189: Fasting
Week 13: al-Baqara: 190-195: Jihad, war and peace
Week 14: al-Baqara: 196-203: Hajj
Week 15: al-Baqara: 204-218: Migration
Week 16: al-Baqara: 219-242: Marriage and divorce
Week 17: al-Baqara 243-254: Exodus
Week 18: al-Baqara 255-257: Majesty of God and freedom of religion
Week 19: al-Baqara 258-260: Arguing with God
Week 20: al-Baqara 261-281: Charity and usury
Week 21: al-Baqara 282: One man, two women, witness
Week 22: al-Baqara 284-286: Prayer - souls get what they deserve

Themes and concepts

Week 23: Abrogation and change
Week 24: Truth and plurality
Week 25: Humanity and community
Week 26: Individual and society
Week 27: Reason and knowledge
Week 28: Justice and equity
Week 29: Race and prejudice
Week 30: Nature and environment
Week 31: Ethics and morality
Week 32: Reading and writing

Topics

Week 33: Translations
Week 34: Sharia
Week 35: Family
Week 36: Women
Week 37: Veil
Week 38: Sex
Week 39: Homosexuality
Week 40: Freedom
Week 41: Jesus
Week 42: Love
Week 43: Hope
Week 44: Suicide
Week 45: Evolution
Week 46: Generosity
Week 47: Responsibility
Week 48: Forgiveness
Week 49: Patience
Week 50: Humility
Week 51: Time 103: 1-3
Week 52: People 112: 1-6
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 21:08:48 #3
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57703832
Interessant.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_57703881
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:05 schreef LittleBoy_ het volgende:
verkapte spam?
Het lijkt mij best interessant.

Tvp.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2008 21:11:03 ]
pi_57704162
Super7fighter -> prima initiatief, maar waarom weer het ongelovigen als zijn niet-moslims. Ook niet moslims kunnen geloven in een god. Alleen niet de god die jullie aanhangen.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_57704704
Top super7fighter! Goed initiatief en lijkt me erg interessant. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  dinsdag 1 april 2008 @ 02:38:13 #7
126836 Super7fighter
pi_57753283
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:19 schreef Lord Dreamer het volgende:
Super7fighter -> prima initiatief, maar waarom weer het ongelovigen als zijn niet-moslims. Ook niet moslims kunnen geloven in een god. Alleen niet de god die jullie aanhangen.
Een christen wordt niet als ongelovige beschouwd. Het christendom gelooft weliswaar in de Heilige Drievuldigheid: er is God de Vader, God de Zoon, en God de Heilige Geest, maar dit zijn geen 3 aparte goden. Voor Moslims, is de Drievuldigheid een soort vertroebeling van het zuivere geloof in één enkele God, maar daarom nog geen shirk - nergens in de Koran worden christenen en Joden als ongelovigen omschreven. Integendeel, christenen en Joden worden tot de Ahl Al-Kitab (Mensen van het Boek) gerekend.

Zie voor mee informatie: http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert10.htm
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  dinsdag 1 april 2008 @ 02:40:06 #8
126836 Super7fighter
pi_57753297
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:38 schreef Misstique het volgende:
Top super7fighter! Goed initiatief en lijkt me erg interessant. .
pi_57763259
Wat heeft dit met INT te maken? Dit gaat alleen maar over een religie (die btw ook staat te popelen om de baas te spelen over alle 'ongelovigen')... Hoe kan een democraat nou integreren in een theocratie?

Meer iets voor WFL dus. Daar vinden ze het vast reuze interessant om te leren waarom moslims betere mensen zijn.
pi_57764270
Had gekund inderdaad, maar je kan het ook zien als begrip kweken door je op de hoogte te stellen van een geloof van een ander. En laat dat nou eens een mooi uitgangspunt zijn voor integratie. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  dinsdag 1 april 2008 @ 19:24:21 #11
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_57765257
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 02:38 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Een christen wordt niet als ongelovige beschouwd. Het christendom gelooft weliswaar in de Heilige Drievuldigheid: er is God de Vader, God de Zoon, en God de Heilige Geest, maar dit zijn geen 3 aparte goden.
Ik doelde op je eerste zin. of bedoel je met ongelovigen puur de atheisten ? Voor de rest een zeer goed initiatief, men is nooit te oud om wat op te steken over een ander geloof.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
pi_57765693
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 18:24 schreef Misstique het volgende:
Had gekund inderdaad, maar je kan het ook zien als begrip kweken door je op de hoogte te stellen van een geloof van een ander. En laat dat nou eens een mooi uitgangspunt zijn voor integratie. .
'Ongelovigen' koranlessen laten volgen kun je zien als een uitgangspunt voor integratie?!?

Heb je die sig van die gast wel eens gele...

Ja natuurlijk heb je dat.

Dit heet nou Appeasement.

Daar verwen/verpest je ze mee, en dat draai je amper terug..

Toch es aan Danny vragen of dit zijn idee van 'recht door zee' is kwa integratie'debat', komt op mij behoorlijk sokkig over.
pi_57765928
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 19:47 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

'Ongelovigen' koranlessen laten volgen kun je zien als een uitgangspunt voor integratie?!?
Ik ben geen ongelovige en ik zie het niet als lessen volgen, ik vind het daadwerkelijk interessant om meer te leren over andere geloven dan mn eigen.
quote:
Heb je die sig van die gast wel eens gele...

Ja natuurlijk heb je dat.
Had ik niet tot nu toe, maar ik zie ook niet in hoe dat relevant is. Ik kijk naar het soort topic dat hij opent, niet naar wat er in zn sig staat.
quote:
Dit heet nou Appeasement.
O ja?
quote:
Appeasement is a policy of accepting the imposed conditions of an aggressor in lieu of armed resistance, usually at the sacrifice of principles. Usually it means giving in to demands of an aggressor in order to avoid war.
Ik zet geen principes aan de kant door me te verdiepen in een andere religie hoor. Evenmin geef ik toe aan eisen van een vijand, je kunt ook overdrijven. .
quote:
Daar verwen/verpest je ze mee, en dat draai je amper terug..

Toch es aan Danny vragen of dit zijn idee van 'recht door zee' is kwa integratie'debat', komt op mij behoorlijk sokkig over.
Ga je gang.
pi_57765953
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 19:24 schreef Lord Dreamer het volgende:
Voor de rest een zeer goed initiatief, men is nooit te oud om wat op te steken over een ander geloof.
De Chinese overheid begint straks -om de dialoog met het westen vlot te trekken- een cursus 'communisme voor democraten'.

Ook iets voor jou? Kun je nog beter begrijpen waarom Tibetanen in elkaar gerost worden.

De koran en de hadith zijn (al geruime tijd) in boekvorm verschenen, waarmee je de mogelijkheid hebt zelf je conclusies te ontdekken en te formuleren. Er zijn ook een heleboel Arabisten te vinden die 'iets' nuchterder tegen deze materie aankijken (zelfs een groepje politiek-korrekte lui!) als je gewend bent je denkwerk uit te besteden.

Maar elke informatie die komt van iemand die geweld ziet zitten om zijn gelijk af te dwingen zou IK met de nodige scepcis bekijken.

Noem het maar wantrouwend, maar enthousiast een dialoog aangaan met iemand die je inelkaar wil rossen als je een ander opinie koestert dan hij is in mijn werkelijkheid...

Erm, -opbouwend zijn, geef positieve kritiek!- dat kan NOG slimmer!!
pi_57765976
mij lijkt het interessant. Ik heb me al opgegeven
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_57766082
Maar goed, laten we het hier ontopic houden, verdere discussies over het bestaansrecht van dit topic kunnen in [INT] Feedback
pi_57766212
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 20:04 schreef Misstique het volgende:

[..]

Ik ben geen ongelovige en ik zie het niet als lessen volgen, ik vind het daadwerkelijk interessant om meer te leren over andere geloven dan mn eigen.
Ik volg ook met veel plezier bijbellessen van deze dominee! Dan kom ik ook eens te weten hoe gelovigen over mij denken!

Wat ik maar bedoel, weet van wie je les krijgt. En of dat nou echt zo interessant is..
quote:
Had ik niet tot nu toe, maar ik zie ook niet in hoe dat relevant is. Ik kijk naar het soort topic dat hij opent, niet naar wat er in zn sig staat.
Nou, ik heb al een tijdje gezien hoe de islam zich verspreid heeft, en dat nog steeds doet. Zijn sig heeft daar mee te maken, maar goed, voor jou is dat niet relevant, dus voor anderen ook niet.
Heel juist. Jij kan met Suup door 1 deur (niet tegelijk natuurlijk, mannen gaan altijd voor in de Islam).

Damn Suup, ik begin te begrijpen waarom je graag hier rondhangt!

Nahja, men vraagt erom en men krijgt het.
quote:
O ja?
Jazekertjes. Laten we het vooral gezellie houden.
quote:
Ik zet geen principes aan de kant door me te verdiepen in een andere religie hoor. Evenmin geef ik toe aan eisen van een vijand, je kunt ook overdrijven. .
Zet je je principes ook niet aan de kant als je je gaat verdiepen in een theocratie? Nou?

Ga dan alvast maar sparen, want als Suup het voor het zeggen krijgt is het voor jou bekeren of dokken.

(Dat heet 'Jizya'. Vraag maar aan Suup hoe interessant dat is)
pi_57766301
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 20:12 schreef Misstique het volgende:
Maar goed, laten we het hier ontopic houden, verdere discussies over het bestaansrecht van dit topic kunnen in [INT] Feedback
pi_57766472
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 20:23 schreef Misstique het volgende:

[..]

Sorry, er zaten dik zeven minuten tussen de klik op 'Invoeren' en het topic.

Maar ik zal je niet lastig blijven vallen met mijn conclusies hoor. Als het over de islam gaat kun je je inderdaad veel beter door lui als Super7fighter laten informeren.

Goed initiatief!
  dinsdag 1 april 2008 @ 20:40:48 #20
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_57766604
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 20:33 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Sorry, er zaten dik zeven minuten tussen de klik op 'Invoeren' en het topic.

Maar ik zal je niet lastig blijven vallen met mijn conclusies hoor. Als het over de islam gaat kun je je inderdaad veel beter door lui als Super7fighter laten informeren.

Goed initiatief!
Ik wil hier alleen nog op zeggen, dat je het beste elke kant kan bekijken en je laten informeren zowel de radicale kant als de gematigde kant. Dat de radicale kant De inquisitie vanuit de islam wil doorvoeren is wel duidelijk. maar dan nog kan je rustig lezen en je eigen conclusie trekken. Een van de moderatoren op FOK! geeft ook zeer goede uitleg en vanuit een praktische kant. Die kant kan je ook als uitgangspunt nemen en niet alleen het negatieve door een ondertitel en de wijze hoe iemand reageerd.
pi_57766819
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 20:40 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Ik wil hier alleen nog op zeggen, dat je het beste elke kant kan bekijken en je laten informeren zowel de radicale kant als de gematigde kant. Dat de radicale kant De inquisitie vanuit de islam wil doorvoeren is wel duidelijk. maar dan nog kan je rustig lezen en je eigen conclusie trekken. Een van de moderatoren op FOK! geeft ook zeer goede uitleg en vanuit een praktische kant. Die kant kan je ook als uitgangspunt nemen en niet alleen het negatieve door een ondertitel en de wijze hoe iemand reageerd.
Triggie is leuk, maar het moet nu ontopic gaan, Super7, begin de les!

"Zeg mij maar na: 'Ashadou an la-ilaha ila allah wa ashadou ana muhammadan rasoulallah'. Goed zo!"

(En wat is het weer ^%@%$ traag zeg, allejezus...)
  woensdag 2 april 2008 @ 06:34:04 #22
210182 LastEmporer
Meurige Moslima Doos
pi_57773149
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 18:24 schreef Misstique het volgende:
Wat een geitenwollensokken gelul, alsof men op dit zgn. "analyseren" van dit sprookjesboek zit te wachten, laat
de aanhangers ervan maar eerst eens verdiepen EN respecteren in waarden en normen van anders/niet gelovigen.

Overigens wel zo f*cking schandalig dat na er melding is gemaakt over het sig van super7fighter er nog steeds geen actie is genomen
pi_57773937
quote:
Op woensdag 2 april 2008 06:34 schreef LastEmporer het volgende:
Wat een geitenwollensokken gelul, alsof men op dit zgn. "analyseren" van dit sprookjesboek zit te wachten, laat
de aanhangers ervan maar eerst eens verdiepen EN respecteren in waarden en normen van anders/niet gelovigen.

Ik ben het met je eens dat het 2 kanten opwerkt hoor en hoop dat super7 oa zich óók vergewist van andere geloven. Daar doelde ik ook op met mijn 'geitewollensokkengelul' van begrip kweken door je op de hoogte te stellen; beide kanten op dus.
  woensdag 2 april 2008 @ 12:58:34 #24
210182 LastEmporer
Meurige Moslima Doos
pi_57777807
quote:
Op woensdag 2 april 2008 09:09 schreef Misstique het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het 2 kanten opwerkt hoor en hoop dat super7 oa zich óók vergewist van andere geloven. Daar doelde ik ook op met mijn 'geitewollensokkengelul' van begrip kweken door je op de hoogte te stellen; beide kanten op dus.
idd, doe anders eens een poll met als titel "hebben we deze blog als vermeld in de TT nodig?"
ach kom..ik daag je uit suup.
pi_57778470
Off-topic:
quote:
Deze sig vind ik ook niet zo van super-fighter!
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')