Het lijkt mij best interessant.quote:
Een christen wordt niet als ongelovige beschouwd. Het christendom gelooft weliswaar in de Heilige Drievuldigheid: er is God de Vader, God de Zoon, en God de Heilige Geest, maar dit zijn geen 3 aparte goden. Voor Moslims, is de Drievuldigheid een soort vertroebeling van het zuivere geloof in één enkele God, maar daarom nog geen shirk - nergens in de Koran worden christenen en Joden als ongelovigen omschreven. Integendeel, christenen en Joden worden tot de Ahl Al-Kitab (Mensen van het Boek) gerekend.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:19 schreef Lord Dreamer het volgende:
Super7fighter -> prima initiatief, maar waarom weer het ongelovigen als zijn niet-moslims. Ook niet moslims kunnen geloven in een god. Alleen niet de god die jullie aanhangen.
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:38 schreef Misstique het volgende:
Top super7fighter! Goed initiatief en lijkt me erg interessant..
Ik doelde op je eerste zin. of bedoel je met ongelovigen puur de atheisten ? Voor de rest een zeer goed initiatief, men is nooit te oud om wat op te steken over een ander geloof.quote:Op dinsdag 1 april 2008 02:38 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Een christen wordt niet als ongelovige beschouwd. Het christendom gelooft weliswaar in de Heilige Drievuldigheid: er is God de Vader, God de Zoon, en God de Heilige Geest, maar dit zijn geen 3 aparte goden.
'Ongelovigen' koranlessen laten volgen kun je zien als een uitgangspunt voor integratie?!?quote:Op dinsdag 1 april 2008 18:24 schreef Misstique het volgende:
Had gekund inderdaad, maar je kan het ook zien als begrip kweken door je op de hoogte te stellen van een geloof van een ander. En laat dat nou eens een mooi uitgangspunt zijn voor integratie..
Ik ben geen ongelovige en ik zie het niet als lessen volgen, ik vind het daadwerkelijk interessant om meer te leren over andere geloven dan mn eigen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:47 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
'Ongelovigen' koranlessen laten volgen kun je zien als een uitgangspunt voor integratie?!?
Had ik niet tot nu toe, maar ik zie ook niet in hoe dat relevant is. Ik kijk naar het soort topic dat hij opent, niet naar wat er in zn sig staat.quote:Heb je die sig van die gast wel eens gele...
Ja natuurlijk heb je dat.
O ja?quote:Dit heet nou Appeasement.
Ik zet geen principes aan de kant door me te verdiepen in een andere religie hoor. Evenmin geef ik toe aan eisen van een vijand, je kunt ook overdrijven.quote:Appeasement is a policy of accepting the imposed conditions of an aggressor in lieu of armed resistance, usually at the sacrifice of principles. Usually it means giving in to demands of an aggressor in order to avoid war.
Ga je gang.quote:Daar verwen/verpest je ze mee, en dat draai je amper terug..
Toch es aan Danny vragen of dit zijn idee van 'recht door zee' is kwa integratie'debat', komt op mij behoorlijk sokkig over.
De Chinese overheid begint straks -om de dialoog met het westen vlot te trekken- een cursus 'communisme voor democraten'.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:24 schreef Lord Dreamer het volgende:
Voor de rest een zeer goed initiatief, men is nooit te oud om wat op te steken over een ander geloof.
Ik volg ook met veel plezier bijbellessen van deze dominee! Dan kom ik ook eens te weten hoe gelovigen over mij denken!quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:04 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ik ben geen ongelovige en ik zie het niet als lessen volgen, ik vind het daadwerkelijk interessant om meer te leren over andere geloven dan mn eigen.
Nou, ik heb al een tijdje gezien hoe de islam zich verspreid heeft, en dat nog steeds doet. Zijn sig heeft daar mee te maken, maar goed, voor jou is dat niet relevant, dus voor anderen ook niet.quote:Had ik niet tot nu toe, maar ik zie ook niet in hoe dat relevant is. Ik kijk naar het soort topic dat hij opent, niet naar wat er in zn sig staat.
Jazekertjes. Laten we het vooral gezellie houden.quote:O ja?
Zet je je principes ook niet aan de kant als je je gaat verdiepen in een theocratie? Nou?quote:Ik zet geen principes aan de kant door me te verdiepen in een andere religie hoor. Evenmin geef ik toe aan eisen van een vijand, je kunt ook overdrijven..
quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:12 schreef Misstique het volgende:
Maar goed, laten we het hier ontopic houden, verdere discussies over het bestaansrecht van dit topic kunnen in [INT] Feedback
Sorry, er zaten dik zeven minuten tussen de klik op 'Invoeren' en het topic.quote:
Ik wil hier alleen nog op zeggen, dat je het beste elke kant kan bekijken en je laten informeren zowel de radicale kant als de gematigde kant. Dat de radicale kant De inquisitie vanuit de islam wil doorvoeren is wel duidelijk. maar dan nog kan je rustig lezen en je eigen conclusie trekken. Een van de moderatoren op FOK! geeft ook zeer goede uitleg en vanuit een praktische kant. Die kant kan je ook als uitgangspunt nemen en niet alleen het negatieve door een ondertitel en de wijze hoe iemand reageerd.quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:33 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Sorry, er zaten dik zeven minuten tussen de klik op 'Invoeren' en het topic.
Maar ik zal je niet lastig blijven vallen met mijn conclusies hoor. Als het over de islam gaat kun je je inderdaad veel beter door lui als Super7fighter laten informeren.
Goed initiatief!
Triggie is leuk, maar het moet nu ontopic gaan, Super7, begin de les!quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:40 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Ik wil hier alleen nog op zeggen, dat je het beste elke kant kan bekijken en je laten informeren zowel de radicale kant als de gematigde kant. Dat de radicale kant De inquisitie vanuit de islam wil doorvoeren is wel duidelijk. maar dan nog kan je rustig lezen en je eigen conclusie trekken. Een van de moderatoren op FOK! geeft ook zeer goede uitleg en vanuit een praktische kant. Die kant kan je ook als uitgangspunt nemen en niet alleen het negatieve door een ondertitel en de wijze hoe iemand reageerd.
Wat een geitenwollensokken gelul, alsof men op dit zgn. "analyseren" van dit sprookjesboek zit te wachten, laatquote:Op dinsdag 1 april 2008 18:24 schreef Misstique het volgende:
Had gekund inderdaad, maar je kan het ook zien als begrip kweken door je op de hoogte te stellen van een geloof van een ander. En laat dat nou eens een mooi uitgangspunt zijn voor integratie..
Ik ben het met je eens dat het 2 kanten opwerkt hoor en hoop dat super7 oa zich óók vergewist van andere geloven. Daar doelde ik ook op met mijn 'geitewollensokkengelul' van begrip kweken door je op de hoogte te stellen; beide kanten op dus.quote:Op woensdag 2 april 2008 06:34 schreef LastEmporer het volgende:
Wat een geitenwollensokken gelul, alsof men op dit zgn. "analyseren" van dit sprookjesboek zit te wachten, laat
de aanhangers ervan maar eerst eens verdiepen EN respecteren in waarden en normen van anders/niet gelovigen.![]()
idd, doe anders eens een poll met als titel "hebben we deze blog als vermeld in de TT nodig?"quote:Op woensdag 2 april 2008 09:09 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het 2 kanten opwerkt hoor en hoop dat super7 oa zich óók vergewist van andere geloven. Daar doelde ik ook op met mijn 'geitewollensokkengelul' van begrip kweken door je op de hoogte te stellen; beide kanten op dus.
Deze sig vind ik ook niet zo van super-fighter!quote:We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |