abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57700637
Ok, de mensen die dit herkennen zullen dit herkennen, de rest verklaart me voor gek

Als je een ouderwetse (red: CRT) tv aan hebt staan, produceert deze een (zeer) hoge fluit/pieptoon. TFT's hebben dit niet. Ik hoor die fluittoon, en kan dus van een eindje weg, zonder dat het geluid van de tv aan hoeft te staan, horen of de tv aan of uit staat. Mijn gehoor is sinds ik heel klein was wel ietsje minder geworden, maar ik hoor het nog wel. Mijn vriendin hoort dit niet.

Ik vraag me nu af, wie hoort deze pieptoon nog meer?
pi_57700655
Ik hoor het ook altijd. Zwaar irri. Geldt ook voor zoveel ander aparatuur. Vooral dingen met ledjes erin.
A little bit hateful
pi_57700656
Dat kan. Sommige mensen kunnen hoge geluidsfrequenties waarnemen. Niks bijzonders .
  Moderator zaterdag 29 maart 2008 @ 19:09:47 #4
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_57700679
Ik kijk ook naar de tv in plaats van er alleen maar naar te luisteren.
F.K.A. SuperwormJim
pi_57700697
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:08 schreef Sympathiek het volgende:
Dat kan. Sommige mensen kunnen hoge geluidsfrequenties waarnemen. Niks bijzonders .
Jawel bijzonder. Jij bent niet bijzonder!
A little bit hateful
pi_57700699
Gelukkig niet, lijkt me erg irritant.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 19:10:50 #7
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_57700706
Ik kan altijd horen wanneer mijn moeder er tussenuit peert op de schakelbrommert wanneer ik binnen zit.
Of telt dat niet?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_57700747
Hoor ik ook.. ik vraag me trouwens ook af waar zon raar geluidje door veroorzaakt wordt .. kan he tniet echt uitleggen maar het is maar heel soms.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_57700832
Ik hoor de pieptoon . Bij m'n moeder staat regelmatig de tv aan in mute-stand, en tegelijkertijd staat er een CD op (ze houdt van bewegende beelden op de achtergrond, don't ask me why...). Desondanks hoor ik meteen bij binnenkomst door de muziek van de CD heen de pieptoon die de tv produceert.. Behoorlijk irritant. Vond het altijd wel vreemd dat ik steeds de enige leek te zijn die het hoorde .

Gelukkig kijk ik zelf naar een stille TFT
  zaterdag 29 maart 2008 @ 19:21:07 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_57700937
Ja, afschuwelijk geluid. Lampen hoor ik ook overigens. Gek genoeg bleek laatst bij een gehoortest dat ik niet meer goed hoor in de hogere regionen (te veel en te vaak bij trekkertrekwedstrijden en op houseparty's gewerkt),maar dit k%tgeluid blijf ik horen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_57700994
Een hoge piep kan ook gehoor beschadiging zijn hoor. Een goede test zou bijvoorbeeld zijn dat je naar een heel afgelegen plek rijdt. (zuid pool, noord pool, woestijn) en dan nog eens gaat luisteren of je een piep hoort.

Sommige mensen willen maar niet geloven dat ze gehoorbeschadiging hebben en geven dan vanalles de schuld. lampen, muizen, mieren in de oren etc. Ik word er gek van.
A little bit hateful
pi_57701044
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:23 schreef Liquidootje het volgende:
Een hoge piep kan ook gehoor beschadiging zijn hoor. Een goede test zou bijvoorbeeld zijn dat je naar een heel afgelegen plek rijdt. (zuid pool, noord pool, woestijn) en dan nog eens gaat luisteren of je een piep hoort.

Sommige mensen willen maar niet geloven dat ze gehoorbeschadiging hebben en geven dan vanalles de schuld. lampen, muizen, mieren in de oren etc. Ik word er gek van.
Nee want die piep wordt harder als je dichtbij zon tv komt en zachter als je wegloopt en bij een gehoorbeschadigingspiep komt de piep niet van 1 richting.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 19:35:34 #13
137524 Monotomo
Ook wel mono.
pi_57701248
Tot een paar jaar geleden wel, nu hoor ik het niet meer. Hoorde het indd als iemand de tv van stand-by haalde aan de fluittoon.
Bier ende tieten.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 19:35:36 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_57701251
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:23 schreef Liquidootje het volgende:

Zou kunnen. Ik heb wel last van tinitus, maar dat klinkt bij mij heel anders.. Als ik de tv, radio, lamp of wat dan ook uit doe is de piep weg. En hoe dichter ik bij de bron kom, hoe luider het wordt. Ben ik buiten of ergens anders dan hoor het niet. Wij wonen in een dorp en ook in ons vakantiehuisje is het echt stil en daar hoor ik hoogstens wat gezoem van wat wél een gehoorbeschadiging is.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Forum Admin zaterdag 29 maart 2008 @ 19:35:46 #15
58651 crew  murp
murp
pi_57701621
Ja, echt heel hard Een voormalig docent liet altijd de TV in zijn lokaal per ongeluk aanstaan, er was dan helemaal niets op het beeld te zien (helemaal zwart) maar ik hoorde wel steeds die pieptoon. Dus ik vragen of te TV uit mocht, zegt 'ie: "Jamaar de TV staat helemaal niet aan!"
  zaterdag 29 maart 2008 @ 20:33:36 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_57702742
Vroeger wel, nu hoor ik slechts mijn tinnitus.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_57704828
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:08 schreef Liquidootje het volgende:
Ik hoor het ook altijd. Zwaar irri. Geldt ook voor zoveel ander aparatuur. Vooral dingen met ledjes erin.
Omdat je dan ziet dat het aan staat.
pi_57704962
En misschien dat alle diodes een pieptoon veroorzaken. Misschien he!
A little bit hateful
pi_57705040
Ik heb het ook...

Zet gewoon de muziek wat harder.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_57705537
Ik hoor het ook duidelijk
pi_57705768
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:48 schreef Liquidootje het volgende:
En misschien dat alle diodes een pieptoon veroorzaken. Misschien he!
Ja, sterker nog, alle halfgeleiders! Piepende torren, niet normaal! !
pi_57705794
Oh je bent nerd, je weet zoiets al
A little bit hateful
pi_57705799
Ik kan 'm horen ja
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 22:22:55 #25
81237 releaze
best of both worlds
pi_57705812
ligt er ook aan hoe oud de tv is of of de monitor een resolutie displayed die hij aankan ofzo. Vooral die tvs op school, echt van die brakke dingen, dan vraag ik altijd of ie uit mag want op het moment dat ik de klas binnen kom hoor ik het al

en sommige kassa's hebben er ook last van. weet dan niet precies wat het is dat zo piept, maar horen doe ik het wel degelijk. Haast pijnlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')