abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57700173
quote:
Mercan Dede

Arkın Ilıcalı (born 1966 in Bursa, Turkey), better known as Mercan Dede, also known as DJ Arkın Allen, is a Turkish composer, ney and bendir player, DJ and producer. He divides his time between Turkey, Europe and North America. He is a world music artist, playing a fusion of (traditionally acoustic) Turkish and other oriental musics with electronic sounds.

His best known albums include Seyahatname, Su, and Nar. He has worked in collaboration with Turkish and international musicians such as Susheela Raman, Dhafer Youssef, Sheema Mukherjee (Transglobal Underground) and Hugh Marsh.

[...]

Bron: Wikipedia

Officiële website

Ik heb altijd met plezier naar wereldmuziek geluisterd. En dan bedoel ik vooral het muziek van Mercan Dede. Er wordt gezegd dat muziek een universele taal is; en dat merk ik vooral als ik naar het muziek van Mercan Dede luister, waarin hij Oosterse en Westerse elementen mixt. Het resultaat is, naar mijn mening, iets moois.

Maar ook Loreena McKennitt:

Dit is overigens een heel oud Turks liedje, gecomponeerd door een Istanbulese jood.

Als jullie nog meer vergelijkbare, 'verbroederlijke', liedjes hebben, kunnen jullie die uiteraard hier kwijt.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheMagnificent op 29-03-2008 19:05:42 ]
pi_58178502
Op verzoek van TS naar MUZ.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_58182981
Mercan Dede Heb nooit de tijd genomen om goed naar zn soloprojecten te luisteren maar kom zijn muziek vaak tegen.

Hij staat dacht ik ook op de soundtrack van Gegen die Wand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')