het gaat niet om de seinen het gaat om het spoor , welke seinen zou jij drvoor gebruiken? want het is nou eenmaal mogelijk om aan elke kant 1 trein door te laten gaan en als de 3e aan komt weet ik niet hoe, die naar het 3e spoor gaat ( makkelijkste zou zijn geen seinen)quote:Op woensdag 14 mei 2008 14:10 schreef Merovingian het volgende:
Als je het nou eens niet als jpg opslaat maar als png, dan:
1. is je bestand kleiner;
2. kunnen we zien wat voor seinen je hebt geplaatst, ik zie nu het verschil niet meer tussen een pre- en een combosignal, door de ranzige kleurencompressie van jpg.
quote:Op woensdag 14 mei 2008 14:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dan de inbound kant zoals de outbound kant
1 2 3 4 5 6 | |>s################# |>s################# |>s################# |>s################# --------s--/ |
Want?quote:Op woensdag 14 mei 2008 15:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat zou ik niet doen, ik zou iets zonder kruising nemen ...
[ code verwijderd ]
S= sein, # = perron
Daarom is die van jou langzamer. Die van mij pakken ook altijd die recht voor hun neus, tenzij vol. Alleen, als er 3 vol zijn, hoeft die van mij hoogstens 2 sporen opzij, bij jou 3. Ook heeft die van mij geen 2x45 graden bochten, die van jou wel.quote:Op woensdag 14 mei 2008 15:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het exit deel van het station heb ik er niet opgezet he puur de entry. Mijn kruising is "korter" dan die van jou ... Meestal zullen de treinen direct het perron voor hun neus kunnen pakken, waardoor je maximale doorstroom hebt. Indien vol, dan de volgende...
Nee, je laat hem op mijn manier via een schuin spoor aankomen, en je hebt dus geen 45 graden hoek. Daarnaast is jou optie even snel als het spoor leeg is inderdaad, maar bij 1 bezet spoor is hij al een stuk langer. Daarnaast is het kruisende deel bij jou veel groter, waardoor je langer rood sein hebtquote:Op woensdag 14 mei 2008 15:47 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Daarom is die van jou langzamer. Die van mij pakken ook altijd die recht voor hun neus, tenzij vol. Alleen, als er 3 vol zijn, hoeft die van mij hoogstens 2 sporen opzij, bij jou 3. Ook heeft die van mij geen 2x45 graden bochten, die van jou wel.
quote:Op woensdag 14 mei 2008 15:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
ik zal als ik thuis ben een screenshot maken van wat ik bedoel. Je moet het kruisende vlak zo klein mogelijk houden, dan heb je een zo kort mogelijk rood sein ..
Is goed, dan kan ik je misschien wat makkelijker duidelijk maken dat je de aanvoerende sporen toch echt beter in het midden kan hebbenquote:Op woensdag 14 mei 2008 15:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
ik zal als ik thuis ben een screenshot maken van wat ik bedoel. Je moet het kruisende vlak zo klein mogelijk houden, dan heb je een zo kort mogelijk rood sein ..
Ja. Bij thuiskomst bleek dat de server, voor het eerst in zijn anderhalf jaar durende carriere, is vastgelopenquote:Op woensdag 14 mei 2008 18:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
Is de fokserver gereset Mero??
Sommige mensen laten ook meer dan 2 treinen rijden, daarnaast is de lengte tussen sein en spoor overdreven lang bij "mijn" manier. Ik heb ook beide situaties nagebouwd (alleen dan zo efficient mogelijk..) en een depot voorbij de stations-exit gezet. 6 treinen op elk traject, en het traject in een cirkeltje laten lopen. Op ieder traject 1 trein de seinen laten blokkeren, en alle treinen naar het depot gestuurd. 2 "lemmings" treinen weer laten rijden. Mijn treinen hebben gewonnenquote:Op woensdag 14 mei 2008 18:01 schreef Merovingian het volgende:
Ik heb eens even een proefmodel gebouwd, met 2 situaties, eentje zoals ik hem maakte, en eentje zoals jij hem schetste. Hij start als volgt:
http://vlingen.nl/img/voortest.png
Zoals je ziet staan er 4 treinen te wachten verdeeld over 2 toegangssporen. De beginpunten van de kruisingen liggen gelijk, ingangen van stations ook. De treinen beginnen exact tegelijk met rijden. Eerlijker kan ik het niet maken.
Hier het einde:
http://vlingen.nl/img/natest.png
Zoals je ziet is in mijn situatie de laatste trein al het station binnen gereden, terwijl in jouw situatie dat nog niet zo is. Kortom, mijn oplossing is beter
Doe eens een screen van jouw situatie zo efficient mogelijk, want ik heb hem gewoon nagebouwd zoals jij getekend had...quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Sommige mensen laten ook meer dan 2 treinen rijden, daarnaast is de lengte tussen sein en spoor overdreven lang bij "mijn" manier. Ik heb ook beide situaties nagebouwd (alleen dan zo efficient mogelijk..) en een depot voorbij de stations-exit gezet. 6 treinen op elk traject, en het traject in een cirkeltje laten lopen. Op ieder traject 1 trein de seinen laten blokkeren, en alle treinen naar het depot gestuurd. 2 "lemmings" treinen weer laten rijden. Mijn treinen hebben gewonnen
Edit: Poging 2 was even snel, en poging 3 won jij omdat mijn treinen allemaal in hetzelfde depot zaten en er dus wat minder vlot uit kwamen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |