abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 mei 2008 @ 14:16:27 #101
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_58664703
en die seinen tussen je pre- en exitsignals (kan niet eens zien wat het nu zijn) zijn ook overbodig met deze opzet. Zou best wel eens kunnen dat die je probleem veroorzaken.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_58664740
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 14:10 schreef Merovingian het volgende:
Als je het nou eens niet als jpg opslaat maar als png, dan:
1. is je bestand kleiner;
2. kunnen we zien wat voor seinen je hebt geplaatst, ik zie nu het verschil niet meer tussen een pre- en een combosignal, door de ranzige kleurencompressie van jpg.
het gaat niet om de seinen het gaat om het spoor , welke seinen zou jij drvoor gebruiken? want het is nou eenmaal mogelijk om aan elke kant 1 trein door te laten gaan en als de 3e aan komt weet ik niet hoe, die naar het 3e spoor gaat ( makkelijkste zou zijn geen seinen)
Redacted
pi_58664895
De seinen met het gele bordje springen op rood als alle seinen met een wit bordje er voor op rood staan (of omgekeerd ).

De 2 losse seinen op de onderste en bovenste rail zou ik weghalen. Sowieso zou ik een iets andere opbouw gebruiken...

(laat alle tracks op 1 horziontale lijn bij elkaar komen, 1 tak naar links er af en 1 tak naar rechts er af. Op die 2 losse takken en voor je perrons plaats je de seinen.).
pi_58664925


Maar dan de inbound kant zoals de outbound kant
pi_58665025
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 14:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]

Maar dan de inbound kant zoals de outbound kant



zoals je ziet zijn hier 2 aanvoerlijnen ipv 1
Redacted
pi_58665123
Ja, dus? Dan maak je er een 2e lijn aan...

dus ipv -/ bij een station, maak je er -< van.
  woensdag 14 mei 2008 @ 14:54:08 #107
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_58665321


Maak er zoiets van.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bart op 14-05-2008 17:34:20 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_58665572
Dat zou ik niet doen, ik zou iets zonder kruising nemen ...
1
2
3
4
5
6
--------s--\
            |>s#################
            |>s#################
            |>s#################
            |>s#################
--------s--/


S= sein, # = perron
  woensdag 14 mei 2008 @ 15:19:10 #109
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_58665730
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 15:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat zou ik niet doen, ik zou iets zonder kruising nemen ...
[ code verwijderd ]

S= sein, # = perron
Want?

Ik zou dat van jou juist niet doen, want treinen die dan van helemaal links naar het rechter spoor moeten, zijn heel lang bezig. Als ondertussen een trein van het linker spoor vertrekt en er eigenlijk al een nieuwe trein binnen kan komen, kan dat niet omdat de kruising nog bezet is. Als je het doet zoals ik, heb je altijd minimale reistijden over de kruising.

Ten tweede heb je met jouw kruising vertragende bochten, bij mij niet.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_58666015
Het exit deel van het station heb ik er niet opgezet he puur de entry. Mijn kruising is "korter" dan die van jou ... Meestal zullen de treinen direct het perron voor hun neus kunnen pakken, waardoor je maximale doorstroom hebt. Indien vol, dan de volgende...
pi_58666052


ik had eerst zoiets bedacht en nu bedacht ik me hoe kan ik dit mogelijk maken dat de middelste route kon dupliceren bovenste was een poging to duplex van deze baan maar het lukt me niet , nu dacht ik dat het aan me seinen lagen.

maar de seinen willen niet echt meewerken omdat er open stukken spoor zonder sein staan..

iemand een idee?

bovenstaande idee'n zijn de makkelijkste die had ik in me hoofd ja maar toch bedankt ^^
Redacted
  woensdag 14 mei 2008 @ 15:47:21 #112
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_58666158
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 15:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het exit deel van het station heb ik er niet opgezet he puur de entry. Mijn kruising is "korter" dan die van jou ... Meestal zullen de treinen direct het perron voor hun neus kunnen pakken, waardoor je maximale doorstroom hebt. Indien vol, dan de volgende...
Daarom is die van jou langzamer. Die van mij pakken ook altijd die recht voor hun neus, tenzij vol. Alleen, als er 3 vol zijn, hoeft die van mij hoogstens 2 sporen opzij, bij jou 3. Ook heeft die van mij geen 2x45 graden bochten, die van jou wel.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_58666243
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 15:47 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Daarom is die van jou langzamer. Die van mij pakken ook altijd die recht voor hun neus, tenzij vol. Alleen, als er 3 vol zijn, hoeft die van mij hoogstens 2 sporen opzij, bij jou 3. Ook heeft die van mij geen 2x45 graden bochten, die van jou wel.
Nee, je laat hem op mijn manier via een schuin spoor aankomen, en je hebt dus geen 45 graden hoek. Daarnaast is jou optie even snel als het spoor leeg is inderdaad, maar bij 1 bezet spoor is hij al een stuk langer. Daarnaast is het kruisende deel bij jou veel groter, waardoor je langer rood sein hebt
  woensdag 14 mei 2008 @ 15:58:15 #114
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_58666391
*Eens is met Merovingian
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_58666421
ik zal als ik thuis ben een screenshot maken van wat ik bedoel. Je moet het kruisende vlak zo klein mogelijk houden, dan heb je een zo kort mogelijk rood sein ..
pi_58666590
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 15:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
ik zal als ik thuis ben een screenshot maken van wat ik bedoel. Je moet het kruisende vlak zo klein mogelijk houden, dan heb je een zo kort mogelijk rood sein ..

ik snap wat je bedoelt...

maar alsnog krijgt de 3e een 45 graden bocht.
de 1e 2 kunnen zo doorgaan in het station maar de 3e krijgt een 45 graden bocht daarom is de oplossing van merong dinges beter

maar alsnog iemand een idee over mijn idee? :p die daarboven /\ paar posts
Redacted
  woensdag 14 mei 2008 @ 16:12:32 #117
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_58666648
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 15:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
ik zal als ik thuis ben een screenshot maken van wat ik bedoel. Je moet het kruisende vlak zo klein mogelijk houden, dan heb je een zo kort mogelijk rood sein ..
Is goed, dan kan ik je misschien wat makkelijker duidelijk maken dat je de aanvoerende sporen toch echt beter in het midden kan hebben
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 14 mei 2008 @ 18:01:49 #118
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_58668622
Ik heb eens even een proefmodel gebouwd, met 2 situaties, eentje zoals ik hem maakte, en eentje zoals jij hem schetste. Hij start als volgt:

http://vlingen.nl/img/voortest.png

Zoals je ziet staan er 4 treinen te wachten verdeeld over 2 toegangssporen. De beginpunten van de kruisingen liggen gelijk, ingangen van stations ook. De treinen beginnen exact tegelijk met rijden. Eerlijker kan ik het niet maken.

Hier het einde:
http://vlingen.nl/img/natest.png

Zoals je ziet is in mijn situatie de laatste trein al het station binnen gereden, terwijl in jouw situatie dat nog niet zo is. Kortom, mijn oplossing is beter
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 14 mei 2008 @ 18:04:22 #119
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_58668679
En als ik 4 treinen van 1 spoor zou laten rijden, in plaats van 2 van 2, zou de mijne waarschijnlijk nog beter eruit komen...

@cablegunmaster: je eigen oplossing werkt op zich ook wel, ik zou van dat tussensein wel een combo maken, anders kan het nog mis gaan. Nadeel is dat je geen symmetrische verdeling hebt, de onderste aanvoer heeft 4 sporen tot zijn beschikking, de bovenste maar 2. Kan ook ongewenste situaties opleveren.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 14 mei 2008 @ 18:37:13 #120
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58669282
Is de fokserver gereset Mero??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 14 mei 2008 @ 19:09:52 #121
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_58670000
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 18:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
Is de fokserver gereset Mero??
Ja. Bij thuiskomst bleek dat de server, voor het eerst in zijn anderhalf jaar durende carriere, is vastgelopen
Vandaar de reset.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 14 mei 2008 @ 19:17:58 #122
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58670226
Wel jammer. Had net een mooie nieuwe lijn in gedachte..
Maar ik ben alweer met een nieuw bedrijf begonnen. Alleen nu eerst zorgen dat ik weer geld als water heb
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_58670795
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 18:01 schreef Merovingian het volgende:
Ik heb eens even een proefmodel gebouwd, met 2 situaties, eentje zoals ik hem maakte, en eentje zoals jij hem schetste. Hij start als volgt:

http://vlingen.nl/img/voortest.png

Zoals je ziet staan er 4 treinen te wachten verdeeld over 2 toegangssporen. De beginpunten van de kruisingen liggen gelijk, ingangen van stations ook. De treinen beginnen exact tegelijk met rijden. Eerlijker kan ik het niet maken.

Hier het einde:
http://vlingen.nl/img/natest.png

Zoals je ziet is in mijn situatie de laatste trein al het station binnen gereden, terwijl in jouw situatie dat nog niet zo is. Kortom, mijn oplossing is beter
Sommige mensen laten ook meer dan 2 treinen rijden, daarnaast is de lengte tussen sein en spoor overdreven lang bij "mijn" manier. Ik heb ook beide situaties nagebouwd (alleen dan zo efficient mogelijk..) en een depot voorbij de stations-exit gezet. 6 treinen op elk traject, en het traject in een cirkeltje laten lopen. Op ieder traject 1 trein de seinen laten blokkeren, en alle treinen naar het depot gestuurd. 2 "lemmings" treinen weer laten rijden. Mijn treinen hebben gewonnen

Edit: Poging 2 was even snel, en poging 3 won jij omdat mijn treinen allemaal in hetzelfde depot zaten en er dus wat minder vlot uit kwamen
pi_58670802
Althans edit, ik had mn post venster nog open staan
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:17:04 #125
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_58671444
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 19:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Sommige mensen laten ook meer dan 2 treinen rijden, daarnaast is de lengte tussen sein en spoor overdreven lang bij "mijn" manier. Ik heb ook beide situaties nagebouwd (alleen dan zo efficient mogelijk..) en een depot voorbij de stations-exit gezet. 6 treinen op elk traject, en het traject in een cirkeltje laten lopen. Op ieder traject 1 trein de seinen laten blokkeren, en alle treinen naar het depot gestuurd. 2 "lemmings" treinen weer laten rijden. Mijn treinen hebben gewonnen

Edit: Poging 2 was even snel, en poging 3 won jij omdat mijn treinen allemaal in hetzelfde depot zaten en er dus wat minder vlot uit kwamen
Doe eens een screen van jouw situatie zo efficient mogelijk, want ik heb hem gewoon nagebouwd zoals jij getekend had...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')