abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57847556
Ik heb gehoord dat Ian Smith zelfs op Mugabe heeft gestemd.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_57847694
is Mugabe de 2e Saddam ofzo?
Iranian Power in the Middle East
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 april 2008 @ 13:07:18 #53
7889 tong80
Spleenheup
pi_57847947
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 12:43 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik heb gehoord dat Ian Smith zelfs op Mugabe heeft gestemd.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_57848783
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 11:40 schreef tong80 het volgende:
Ik dacht geen federaal systeem. Gewoon alle stemmen tellen.

Volgens Wikipedia is het voor het parlement heel simpel : 210 kieskringen, en wie het meeste stemmen haalt in de eigen kieskring heeft de zetel. (typisch Brits eigenlijk ) Best riskant, dan kan de verdeling van de stemmen en van de zetels in het parlement soms drastisch verschillen
pi_57848876
Armed police stops them going to court gettin the results
stupidity has become as common as common sense was before
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 april 2008 @ 14:38:59 #56
7889 tong80
Spleenheup
pi_57849435
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:01 schreef marcb1974 het volgende:
Armed police stops them going to court gettin the results

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 april 2008 @ 14:39:55 #57
7889 tong80
Spleenheup
pi_57849453
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:55 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Volgens Wikipedia is het voor het parlement heel simpel : 210 kieskringen, en wie het meeste stemmen haalt in de eigen kieskring heeft de zetel. (typisch Brits eigenlijk ) Best riskant, dan kan de verdeling van de stemmen en van de zetels in het parlement soms drastisch verschillen
Ok.Denk je dat Mugabe zich daar aan houdt ?

pi_57849520
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:38 schreef tong80 het volgende:

[..]

Mugabe is zich aan het ingraven. Knokploegen en gewapende politie is op de been gebracht. Die knokploegen zijn er vaker geweest. Bv om blanke boeren weg te jagen en staan bekend als vrij agressief.
  zaterdag 5 april 2008 @ 14:56:32 #59
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57849704
Ik zou het wel een goed idee vinden om het linkse regime in Zimbabwe gewoon af te zetten en het land weer te her-koloniseren. Er zitten daar vast wel wat leuke grondstoffen en dan kunnen we de lokale bevolking daar ook van laten meeprofiteren. 30 jaar links beleid heeft alleen maar tot armoede en chaos geleid.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 april 2008 @ 15:05:42 #60
7889 tong80
Spleenheup
pi_57849850
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:44 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Mugabe is zich aan het ingraven. Knokploegen en gewapende politie is op de been gebracht. Die knokploegen zijn er vaker geweest. Bv om blanke boeren weg te jagen en staan bekend als vrij agressief.
De blanken toen het nog Rodesie was zijnj er uitgeslagen idd. Diep triest.

Trouwste user 2022 zaterdag 5 april 2008 @ 15:06:24 #61
7889 tong80
Spleenheup
pi_57849863
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:56 schreef SeLang het volgende:
Ik zou het wel een goed idee vinden om het linkse regime in Zimbabwe gewoon af te zetten en het land weer te her-koloniseren. Er zitten daar vast wel wat leuke grondstoffen en dan kunnen we de lokale bevolking daar ook van laten meeprofiteren. 30 jaar links beleid heeft alleen maar tot armoede en chaos geleid.
Inderdaad. Waar blijf je Bush ?

pi_57850077
Dekolonisatie is gewoon bijzonder slecht uitgevoerd door de westerse landen de meeste volkeren waren gewoon nog niet toe aan zelfstandigheid. Als het geleidelijk was uitgevoerd in combinatie met het verleggen van grenzen en opdelen van verschillende stammengebieden dan was het waarschijnlijk een stuk rustiger in afrika.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_57850748
Ik denk dat een belangrijk verschil met Afrika ook is dat er op het moment van de dekolonisatie geen nationalisme was. Een voorbeeld is Somalië waar zo goed als iedereen Somali spreekt en moslim is, maar waar men toch in clans denkt... En daar komt dan al bij dat de meeste Afrikaanse landen al heel wat nationaliteiten omvatten...
pi_57852675
Alle tekenen van aankomend geweld zijn er nu. Militias en oorlogsveteranen worden opgeroepen, Mugabe gaat zich nu met geweld van zijn dictatuur verzekeren.
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 april 2008 @ 18:11:24 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_57852797
Ben er bang voor Marc

pi_57852984
Ik denk dat Mugabe uiteindelijk wel zal aftreden, hij gaat gewoon nog een paar maanden extra willen winnen om nog wat zaakjes te regelen.
pi_57856540
De uitslagen komen "als ze klaar zijn". Het duurt ook nog maar een week, dat stemmen tellen. Stelletje prutsers daar.
pi_57857557
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 21:21 schreef Light het volgende:
De uitslagen komen "als ze klaar zijn". Het duurt ook nog maar een week, dat stemmen tellen. Stelletje prutsers daar.
Inderdaad. Stel je voor dat ze er een zaak van maanden over zouden maken en men zelfs per stemformulier in vraag zou stellen wie er nu aangeduid is. Dat zie je inderdaad enkel in bananenrepublieken.
pi_57868115
Partij Mugabe eist hertelling voor presidentsverkiezingen

Zal Mugabe's heerschappij met een knaller eindigen, of stilletjes verdwijnen?
pi_57873292
http://www.hln.be/hln/nl/(...)en-blanke-boer.dhtml

"Het land wordt volgens hen bedreigd door "een nieuwe invasie door de blanken" als de oppositie na de verkiezingen van 29 maart aan de macht zou komen"

*zucht*
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_57876384
Ik heb hier op de bbcsite een oud bericht uit 1980 over de terugkeer van Mugabe naar Zimbabwe gevonden.
Hij werd toen wel anders bekeken...
quote:
1980: Exiled Mugabe returns to Rhodesia
Rhodesia opposition leader Robert Mugabe has made a triumphant return to his home country after five years in exile.
Cheering crowds greeted Mr Mugabe's arrival in the capital, Salisbury, from Mozambique where he has been gathering support for his Zimbabwe African National Union (Patriotic Front) or Zanu (PF) party.

The Rhodesian black nationalist leader, who spearheaded a guerrilla war against the Salisbury government, told a tumultuous rally of supporters there would be no more injustice based on race and colour.

An estimated 200,000 or more people were at the Zimbabwe grounds in the Highfield black township of Salisbury to greet Mr Mugabe.

It was by far the largest crowd to attend a rally given by any of the black political parties taking part in next month's election.
" We will not seize land from anyone who has a use for it"

The last barrier to Mr Mugabe's return was an assurance from President Machel of Mozambique to the British governor that 71 detainees held at Mr Mugabe's request would be released soon.
British officials say at least three of the men being held are election candidates and two are abducted white people.
During the rally, Mr Mugabe spoke mostly in his native Shona, but he appealed in English to white Rhodesians, saying "Stay with us, please remain in this country and constitute a nation based on national unity."
He spoke of the hunger for land was the "deepest of all grievances among our people".
pi_57879811
quote:
It was by far the largest crowd to attend a rally given by any of the black political parties taking part in next month's election.
" We will not seize land from anyone who has a use for it"
Als hij zich daar nu gewoon aan had gehouden had hij mischien een voorbeeld voor de wereld kunnen zijn .
Ich bin der Führer.
  zondag 6 april 2008 @ 23:42:45 #73
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57880486
quote:
Op zondag 6 april 2008 13:58 schreef zuiderbuur het volgende:
Partij Mugabe eist hertelling voor presidentsverkiezingen

Zal Mugabe's heerschappij met een knaller eindigen, of stilletjes verdwijnen?
Mugabe die herverkiezingen aanvraagt. Hij heeft toch zijn eigen mannen aangesteld bij de kiescommissie?
pi_57903266
quote:
Zimbabwean police have arrested seven election officials for undercounting votes cast for Robert Mugabe in the Presidential election.

Robert Mugabe demands recount before results
Mr Mugabe: Playing for time

"We're still investigating, but we have established that there was deflation of figures in respect of one candidate ... the ZANU-PF presidential candidate (Mr Mugabe)," said Wayne Bvudzijena, a police spokesman.

Those arrested,who were working for the Zimbabwe Electoral Commission in four provinces, will be charged with fraud.
Bron

Tja, wat moeten we daar nu van denken? If you can't beat them, arrest them?
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:01:40 #75
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_57905092
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 18:20 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik denk dat Mugabe uiteindelijk wel zal aftreden, hij gaat gewoon nog een paar maanden extra willen winnen om nog wat zaakjes te regelen.
Nog wat extra fondsen doorsluizen naar een van zijn Zwitserse bankrekeningen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')