abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57689591
Fellow freelancer addicts

Sommige oldschool gamers kennen freelancer vast nog wel, nou wij zijn er weer gek op geworden als clan dus vond ik dat de rest van nederland ook maar mee moest doen Het blijft nou eenmaal een zeer vermakelijk spel.

Wat is freelancer
Freelancer is een spel dat je de vrijheid geeft in de ruimte om te doen wat je wil, met de nieuwste mods die uit zijn gekomen voor het spel is er nu nog meer te ontdekken en is het hele verhaal van de oorspronkelijke freelancer een beetje opFOKt en beter gemaakt. Er zijn nu namelijk meer mogelijkheden om factions te joinen, galaxy's te kopen, nieuwe schepen aan te schaffen, wapens, etc, etc,

Hoe dan ook, ons leek het wel leuk om een nederlandse server vol te krijgen met freelancers. Dus zijn we een server gestart voor de diehard fans. Op het moment draait onze dedicated server het spel met gemak samen met de Discoverymod 4.84, FLhook, en Cheaters Death. Ook zijn onze admins altijd online.
Het is mogelijk om universums te kopen met je hardverdiende credits,
Je kan met je clan een faction starten, en dan bijv andere factions kapot maken
Er zijn honderden nieuwe schepen, wapens, bases, enzovoorts.

Het is jammergenoeg tegenwoordig niet mogelijk om een serverlijst te krijgen van microsnot omdat zij het spel niet meer ondersteunen. Die lui zien ook niet waar het echte geld zit he, maak een freelancer 2 zou ik zeggen maar neeeen. Hoe dan ook! Hieronder een kleine tutorial waarin ik uitleg hoe je simpel kan verbinden met een server, en hoe je de discovery mod instelt.

Voorbereiding
We gaan uit van het feit dat je Freelancer hebt geinstalleerd, hopelijk op XP, zo niet, lees dan verder, want op VISTA krijg je hem zelfs met wat gedonder aan de praat.

Eerst download je de FLmanager, deze zorgt ervoor dat je mods kan installeren. Je vind de FLmanager hier: http://www.supercollective.net/downloads/flmminstaller.exe

Nadat je deze hebt geinstalleerd is de volgende stap vrij simpel, je download de Discovery 4.84 mod, en je hoeft hem alleen maar te openen. FLmanager zal hem automatisch toevoegen aan je mods directory. De mod : http://www.supercollectiv...ds/Discovery484.zip.flmod

Open nu de mod manager, klik Discovery4.84 aan, en dan activeren.

Mocht je een fout krijgen bij het installeren van de mod, geen nood. Hij is te openen als ZIP bestand.
Ga in je verkenner naar program files\flmanager\mods Maak hier een directory genaam Discovery484, en unzip de bestanden daarin. Open dan weer de FLmanager, en activeer de discovery mod.

Verbinden naar de servers
Je spel draait, jeej. Maar nu moet je nog kunnen verbinden met een server. Ik gebruik in dit voorbeeld onze server Hier krijg je deze week trouwens 5 mill start geld als welkoms gift.
Er staat een link op je bureaublad genaamd freelancer, klik hier op met je rechtermuis, ga dan naar eigenschappen. Bij doel staat hetvolgende: "C:\Program Files\Microsoft Games\Freelancer\EXE\Freelancer.exe"

Om een server in je lijst te laten zien, verander je het doel naar dit:
"C:\Program Files\Microsoft Games\Freelancer\EXE\Freelancer.exe" -s217.170.21.247:2302
Als je nu freelancer opent, en je gaat naar de serverlijst. zie je de =]SC[= Centauri Discovery 4.48 server.

Vista gebruikers
Geen nood, ook jullie kunnen spelen. Wat je moet doen is dit:
Installeer eerst alles wat hierboven staat op je vista PC, doe dit dan op een andere computer waar XP op staat.

Kopieer nu simpelweg alle bestanden van je XP machine naar je VISTA machine. Dus ook FLManager, de Mod, en Freelancer zelf.
Je zult zien dat het perfect draait.

Cya ingame!

Naam: =]SC[= Centauri Discovery 4.84
IP:217.170.21.247:2302
Server regels zijn te vinden op: http://www.supercollective.net
De 5Mil krijg je van een admin, mocht er geen online zijn post dan je username in het forum. Er zal direct geld worden toegevoegd.
Alles is naakt leuker, behalve bakken met vet
  zaterdag 29 maart 2008 @ 10:22:42 #2
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_57691839
Boring...
pi_57692205
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 10:22 schreef Noway666 het volgende:
Boring...
+ 44

voor de opmerking.
pi_57694537
Hoezo boring, je hebt het vast nog niet eens gezien laat staan gespeeld.
Alles is naakt leuker, behalve bakken met vet
pi_57796187
Ah geweldig, dit zie ik wel zitten.
Enige is dat ik geen *orignele/legale* versie hebt van Freelancer.....
pi_57802551
Geweldig spel, nog steeds. Er moet hoognodig eens een deeltje 2 komen. (Dromen mag.)
Die Discovery mod is ook wel grappig, maar ik kan er niet tegen dat NPC's shieldbatteries en nano's gebruiken. Dit maakt elk gevecht met NPC's irritant lang.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_57824399
zijn we weer begonnen?

vorig weekend nog een lan gespeeld.. blijft een leuk spel

De global server is offline dus moet je inderdaad met een mod spelen om het uberhaupt online te kunnen spelen. De mod die jullie hebben uitgezocht; heeft deze nog de standaard goods?
Wij maakten namelijk altijd drugs-runs van montezuma naar planet manhattan met een dik vrachtschip
pi_57861398
Volgens mij is er met Discovery niets aan het origineel veranderd; alleen toegevoegd.
Als npc's geen batteries etc. gebruikten dan was het een supermod.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
pi_58691916
Zo dat is lang geleden Freelancer, zeker wel zo'n 5 jaar terug. Was er toen wel enorm verslaafd aan, jammer genoeg is er geen vervanger voor Freelancer. Eind dit jaar komt Jumpgate Evolution uit ze zeggen dat dat een goeie vervanger voor Freelancer is.

Maar nu eerst proberen Freelancer op Vista werkend te krijgen zonder een XP machine hier thuis.
pi_58695813
Redis, je kan natuurlijk proberen het te installeren via een VMWare sessie met XP?

Laat me trouwens weten of het gelukt is, want freelancer is nog steeds een favoriet bij me.
Scorpius: This is insane, Crichton.
John Crichton: Four years on and your finally gettin' that?
pi_58697430
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:47 schreef Crichton het volgende:
Redis, je kan natuurlijk proberen het te installeren via een VMWare sessie met XP?

Laat me trouwens weten of het gelukt is, want freelancer is nog steeds een favoriet bij me.
Ik heb het gewoon geinstalleerd op Vista om te kijken wat er gebeurde, en het werkt gewoon zonder problemen
Alleen die server waar de topic starter het over heeft is dood, en de main server van microsoft bestaat ook niet meer. Dus je moet een site vinden die een server heeft en dan rechtstreeks naar die server connecten.
En dat is wat ik nu dus nog niet heb gevonden.
pi_58697467
freelancer
La to None
pi_71640174
Nou ik zal het topic eens nieuw leven in blazen.

Er bestaan nog steeds een boel Freelancerservers.
Je kan bv eens een kijkje nemen op the2ndweb.com/wtsworld.
Via daar kan je een hoop info vinden.

Cya in space pilots :lol:
Ik zit in de jostiband, want alles wat ik doe is toch wel leuk.
pi_71648691
Het zal wel aan mij liggen(of het warme weer, maar de hele OP zegt me helemaal niets,laat staan hoe het spel eruit ziet.
75 topics = FIN
  donderdag 6 augustus 2009 @ 13:02:22 #15
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_71649236
Heb hem laatst weer geinstalleerd. Denk niet dat ik online ga spelen, maar het is wel een geinig spelletje
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_71663582
Ahh Freelancer, mooie herinneringen. Het mag wel 2 jaar geleden zijn dat ik het voor het laatst gespeeld heb, maar het blijft een mooie spel. Ik speelde altijd op een server zonder mod, in ieder geval geen mod die je moest downloaden. Ooit gespeeld op een server met mod, maar het beviel me gewoon niet.

Ik kan nog herinneren dat ik een programma'tje had waarmee je de servers weer kon zien (als je de IP, port etc. van de servers wist). Jammer dat ik die niet meer heb, anders ging ik zeker een keertje weer online kijken

Ik heb nog wel wat eigen foto's bewaard:

maandag 10 augustus 2009 @ 17:30:01 #17
182073 invine
blablabla etc.
pi_71765655
Jammer dat het er niet zo uit ziet zoals ik altijd dacht dat het eruit zag
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_71788993
Bazenspel!

Laatste keer dat ik hem nog had (heb em nu volges mij aan een kameraad uitgeleend die hem overigens niet gebruikt) toen kon ik idd de servers niet vinden, ik dacht dat het aan mij lag. Maar 'gelukkig' is het de world server.

Wel kut, zijn er überhaupt nog mensen in de hele wereld die dit spelen?
Ik weet
Wij Weten
pi_71796539
Oef. Ooit in 1 dag uitgespeeld.
pi_71802398
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:30 schreef invine het volgende:
Jammer dat het er niet zo uit ziet zoals ik altijd dacht dat het eruit zag
Jammer dat MicroSchoft waarschijnlijk een volgend deel af heeft geblazen.

pi_71826646
Ik wilde laatst weer. Maar ik heb Vista
pi_71826753
Freelancer is gebaseerd op Starlancer volgens mij, dat spel was ook vet!
pi_71826915
Speel het op het moment weer. Gewoon op Vista, geen probleem, maar speel het niet online. Beetje freelancen ( ) en alle side-missions doen van een Advanced Walkthrough: http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/file/913966/38179

Fantastisch spel.

Zeker met een jointje op is het net alsof je door een kaleidoscoop aan het vliegen bent. Prachtige achtergronden, nebula's etc..
pi_71827183
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:23 schreef Casos het volgende:
Speel het op het moment weer. Gewoon op Vista, geen probleem, maar speel het niet online. Beetje freelancen ( ) en alle side-missions doen van een Advanced Walkthrough: http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/file/913966/38179

Fantastisch spel.

Zeker met een jointje op is het net alsof je door een kaleidoscoop aan het vliegen bent. Prachtige achtergronden, nebula's etc..
Denk dat het de combinatie Vista + Intel GMA 950 laptop-videokaart is
pi_71827366
Iemand hier die weet hoe je bij een Vista installatie die cruise-speed wat omhoog kan gooien? met XP is het mij jaren geleden gelukt, maar met Vista ziet het .ini bestand er heel anders uit .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')