Ja, anders wordt Oleg Tinkov boos.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 21:49 schreef wimderon het volgende:
Ok, Ignatiev heeft hier Kiryienka aan de titel geholpen, in Peking andersom dus?
Zou dat door kankerbehandeling komen?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Ziet niet uit die Britse met haar kale kop.
Ik neig zelf te zeggen dat je het uitspreekt als Gwoo ofzo, maar ik spreek verder geen Chinees...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:20 schreef TheArt het volgende:
Ik vrees ervoor........
Dat ervoor vrezen ging vooral over Kanisquote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:22 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik neig zelf te zeggen dat je het uitspreekt als Gwoo ofzo, maar ik spreek verder geen Chinees...
Maar Nelissen spreekt wel erg veel namen erg exotisch uit. Vooral Spaanse en Oost-Europese namen.
Oeps, dacht dat het een reactie op mij was.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat ervoor vrezen ging vooral over Kanis
Maar de titel bij de heren valt wellicht niet in Franse handen dit jaar.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:25 schreef TheArt het volgende:
Die Fransen gaan echt collectief veel te hard op de sprint. Echt enorm sterk. Knap.
En Alexander Ovechkin.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:28 schreef Leatherface het volgende:
Die helm van Hoy doet me trouwens aan Robocop denken.
Wat is dat toch met al die Angelsaksische landen dat ze allemaal zo hard gaan als er Olympische Spelen aankomenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:29 schreef TheArt het volgende:
En dat is gouden medaille nummer 6 (ziek, ziek).
Tsja, die plannen goed. Alhoewel het maar moet blijken hoe goed ze precies zijn op de OS, als ook alle andere landen in topvorm aan de start staan.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:30 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wat is dat toch met al die Angelsaksische landen dat ze allemaal zo hard gaan als er Olympische Spelen aankomen
Die Australiers al met het zwemmen, nu dit.
Volgens mij zijn Australiers toch wel koningen in het juist pieken.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:33 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tsja, die plannen goed. Alhoewel het maar moet blijken hoe goed ze precies zijn op de OS, als ook alle andere landen in topvorm aan de start staan.
Daar heb je maar één grote favoriete en dat is Vos. Voor de rest moet ze vooral oppassen voor de Australische Bates, de Colombiaanse Calle, de Italiaanse Carrara en de Russische Slyusareva.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:11 schreef Leatherface het volgende:
Vandaag gaan we weer verder met de koppelkoers en keirin bij de mannen. Bij de dames staan de puntenkoers en de sprint op het programma.
Ik verwacht vandaag andermaal twee Britse gouden plakken, voor Pendleton en Hoy dus. Als Hoy tenminste al weer bij de les is vandaag.
Koppelkoers, tsja. Ik gok vooral op de Zwitsers, Duitsers en Denen. Misschien maken de Nederlanders en Belgen ook wel een kans.
Puntenkoers bij de dames heb ik niet zo'n zicht op.
Dat is toch meer het zesdaagse-type. De ploegkoers op zichzelf is vooral een explosief nummer, waar andere Nederlanders toch beter op uit de voeten op dit moment.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:54 schreef TheVulture het volgende:
Waarom rijdt Danny Stam eigenlijk niet mee?
Ik herinner me nog van de vorige OS dat Herbert die naam onuitspreekbaar vond en er maar niet uit kwamquote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:22 schreef Leatherface het volgende:
Die Josiah Ng uit Maleisië is trouwens hip.
Fanatieke blogger en ook heeft ie een hele shitload aan filmpjes op youtube staan.
Beetje de Zabriskie van het baanwielrennen.
Is niet erg, het is duidelijk dat hij het wel gewoon in zich heeft.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 14:27 schreef TheVulture het volgende:
Kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat Theo Bos niet in zijn beste doen is
of hij heeft gewoon een minder seizoen en presteert straks in Peking ook niet. Dat scenario kan ook nog.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 14:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Is niet erg, het is duidelijk dat hij het wel gewoon in zich heeft.
Misschien on-Nederlands om zo ultiem te pieken als Bos normaal doet op Wk's (en nu dus op de OS), maar het brengt je wel meer echte prijzen denk ik.
Dat dus... blijkens zijn commentaar na de Sprint had ie niet gerekend op een nederlaag.... denk dat ie dus wel degelijk op zijn best dacht te zijn hierquote:Op zaterdag 29 maart 2008 14:50 schreef Bartoli het volgende:
[..]
of hij heeft gewoon een minder seizoen en presteert straks in Peking ook niet. Dat scenario kan ook nog.
Weet ik niet, het kan ook gewoon een kwestie zijn van een nederlaag goed dragen en de credits geven aan de tegenstander, terwijl je zelf weet dat je beter kunt. Hij zal best een klein piekje hebben gepland voor dit WK, maar net dat procentje minder kan al het verschil tussen winst en verlies zijn.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 15:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat dus... blijkens zijn commentaar na de Sprint had ie niet gerekend op een nederlaag.... denk dat ie dus wel degelijk op zijn best dacht te zijn hier
Mooizo. Weet jij wie er nog meer door zijn. Volgens mij is het nu op de nos. Ze zenden het dus niet live uit. Ben benieuwd of ze de madison wel live uitzenden.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 15:36 schreef TheArt het volgende:
Mulder naar de finale in de keirin. Alle Australiërs eruit
Dit is de ploegkoers. Soms word dit onderdeel ook wel madison genoemd.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:10 schreef TargaFlorio het volgende:
Dit lijkt meer op dat onderdeel dat ze ook bij de 6-daagsen doen.
Maar wat een spannende race.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:50 schreef Leatherface het volgende:
Engeland wint, dankzij een geweldige Cavendish.
Ze zal wel op tijd rustpauzes inlassen. Qua pieken op het juiste moment maak ik me niet echt zorgen over haar.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:09 schreef Zwansen het volgende:
Hopen dat Vos niet al haar kruit verschoten heeft. Minimaal 1 keer goud moet toch kunnen. Geen goud zou eigenlijk een deceptie zijn.
Enkel Teun Mulder.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:22 schreef Zwansen het volgende:
Gaan we Bos nog op meer disciplines zien? Op de Keirin misschien?
wat betreft Vos niet dat ik weet. Bij de britten is het denk ik een combinatie van. Normaal zijn ze zeker goed vooral Hoy en Pendleton. Maar veel andere hebben gewoon gepiekt. Ik denk als het wk niet in manchester was dat Wiggins niet eens zou meedoenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:29 schreef Ereinion het volgende:
Hebben de Britten niet iets teveel naar het WK in eigen land gepiekt, of zijn ze gewoon zoveel beter dan de rest?
Vos nu wereldkampioen geweest op de weg, in het veld en op de baan. Zijn er nog meer die dat trio hebben gehaald?
Ik denk het eerste.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:29 schreef Ereinion het volgende:
Hebben de Britten niet iets teveel naar het WK in eigen land gepiekt, of zijn ze gewoon zoveel beter dan de rest?
Zou kunnen hoor dat ze gewoon veel beter zijn dan de rest.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:29 schreef Ereinion het volgende:
Vos nu wereldkampioen geweest op de weg, in het veld en op de baan. Zijn er nog meer die dat trio hebben gehaald?
Iedereen is aan het trainer naar Peking toe.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:39 schreef TheVulture het volgende:
Hopelijk zijn de Britten wat minder in Peking, anders wordt het wel erg eenzijdig
Maar ze hebben er eindelijk iemand zitten die er verstand van heeft: Martijn Berkhout. Die is daar bijgehaald door Danny Nelissen, omdat die twee elkaar kennen van o.a. de site van Thomas Dekker. Martijn is eigenaar/oprichter van MetaVolante, dat de sites beheert van Thomas Dekker, Martijn Maaskant, Huub Duyn, Sebastian Langeveld en Marc de Maar. Martijn heeft van dat hele wielrennen 100x meer kaas gegeten dan Danny Nelissen. Stijgt er wat het niveau betreft gigantisch bovenuit.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:26 schreef Wombcat het volgende:
Dat commentaar op ES![]()
De laatste honderd meter was er niets van te verstaan, omdat ze door elkaar praatten.
Klasse van Hoy, zo op kop winnen. Mulder mooi 2e.
Dat begrijp ik, maar ik vond het wel weer leuk. Lekker enthousiast. Het is wel eens anders.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:01 schreef Wombcat het volgende:
Het ging me er ook meer om dat ze vanaf 200 meter voor de finish allebei Mulder zo aan het aanmoedigen waren, dat je niets meer kon verstaan, niet dat ze onzin zaten te praten of zo.
Ik vond het ook leuk, ik moest lachenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar ik vond het wel weer leuk. Lekker enthousiast. Het is wel eens anders.
quote:Op zondag 30 maart 2008 16:37 schreef leroytje het volgende:
Mulder goud op de kilometer sprint!
Zoiets zou gewoon live op de NOS te zien moeten zijn...quote:
Briljante prestatie op de scratchquote:
Sarah was natuurlijk al een baan topper vooral op de achtervolgingquote:Op zondag 30 maart 2008 19:09 schreef Leatherface het volgende:
Leuk voor Reed.
Ze zat er in de sprint ook goed bij.
Hebben de Amerikanen toch weer twee toppers op de piste, in de persoon van Jenni Reed en van Sarah Hammer.
zou best kunnen maar dat weet ik nietquote:Op zondag 30 maart 2008 20:07 schreef Leatherface het volgende:
Is Belinda Goss trouwens een zus van CSC-renner Matthew Goss?
3 keer goud. Tweede beste land ter wereld volgens dat toernooi.quote:Op maandag 31 maart 2008 10:17 schreef pfaf het volgende:
We tellen nog volop mee. Erg mooi om te zien.
Misschien is het inderdaad niet eens zo slecht om effe wat gas terug te nemen.quote:Op maandag 31 maart 2008 11:16 schreef TheVulture het volgende:
Peter Pieters denkt dat de tegenvallende prestaties van Bos zijn terug te voeren op het weinige rijden van wedstrijden... ik denk dat ie wel eens gelijk kan hebben.... aan de andere kant is Kanis de hele wereld over geweest en dat liep ook niet best... een middenweg is wellicht de ultieme test... Maar Bos kennende zal ie nu wel supergebrand zijn in Peking om een en ander recht te zetten
Dit schreef ik eerder in die topic: "Even over Bayley nog. Die heeft zich op de sprint niet geplaatst voor Peking, dus zal daar al niet in actie komen. Dus hoe goed hij ook wil pieken naar Peking, zijn titel op de sprint zal hij niet verdedigen."quote:Op maandag 31 maart 2008 11:43 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Misschien is het inderdaad niet eens zo slecht om effe wat gas terug te nemen.
Ryan Bayley won in de aanloop naar Athene ook geen gouden plakken op het WK.
Aan de andere kant reed Stuart O'Grady in de aanloop naar de Spelen onder meer de Tour de France en de augustusklassiekers (hij won goud op de koppelkoers in Athene)
Bij iedereen pakt zoiets anders uit. Maar ik heb inderdaad liever dat Bos in Peking medailles wint dan op het WK.
De Aussies deden het trouwens niet best dit toernooi. Maar ik sta niet raar te kijken als ze in Peking toch een stuk of 2 of 3 gouden plakken halen. Anna Meares was geblesseerd, maar als die top is kan ze zo weer goud pakken. Ik sluit ook niet uit dat McGee toch Wiggins weet te verrassen op de achtervolging en Katherine Bates is ook een gevaarlijke tegenstrever voor Marianne Vos op de puntenkoers. Of Bayley naar de Spelen mag weet ik niet eens zeker. Als die al mag moet ie in ieder geval flink beter voor de dag komen dan in Manchester.
Kan, maar evengoed kiezen ze die Ben Kersten mocht die beter in vorm zijn de komende tijd.quote:Op maandag 31 maart 2008 12:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dit schreef ik eerder in die topic: "Even over Bayley nog. Die heeft zich op de sprint niet geplaatst voor Peking, dus zal daar al niet in actie komen. Dus hoe goed hij ook wil pieken naar Peking, zijn titel op de sprint zal hij niet verdedigen."
Ik twijfel echter nu. Je moet de wereldbeker winnen of het WK winnen of het WK voor B-landen (geen idee wat dat voorstelt) om je te plaatsen voor Peking. En daarnaast de volgende regel: "Sprint: 1 rider from each qualified team in the team sprint and the riders ranked 1 to 5 in the team sprint qualify their NOC 1 place each (5 additional riders)". Dus de 5 eersten uit de wereldbeker krijgen één startplek voor hun land + de tien teams, die gekwalificeerd zijn voor de teamsprint, krijgen één plaats. En dan is er nog een regel: als je in één discipline gekwalificeerd bent als individuele renner, mag je ook aan andere onderdelen meedoen. Vb: Mulder is gekwalificeerd in de keirin, dus mag hij ook mee doen in de sprint ook al is hij daar niet individueel voor gekwalificeerd. Dit zolang het maximale aantal van 2 renners per land per onderdeel (op de puntenkoers na) maar niet wordt overschreden.
In heb even naar de UCI-rankings gekeken en Australië staat daarbij in de teamsprint bij de top-10 van de wereld en mag zodoende dus naar Peking. Ze mogen dus één individuele renner laten starten op de sprint en de kans is groot dat ze daar Bayley voor gaan kiezen.
Was Duitsland in het verleden ook niet een top baanland?quote:Op maandag 31 maart 2008 11:55 schreef DutchSL het volgende:
Medailleklassement (18 onderdelen):
1 GBR Great Britain 9 2 0
2 NED Netherlands 3 3 2
3 BLR Belarus 2 0 1
4 FRA France 1 3 3
5 USA United States 1 1 1
Filteren op Olympische onderdelen (10 onderdelen):
1 GBR Great Britain 7 1 0
2 NED Netherlands 1 2 2
3 FRA France 1 2 1
4 BLR Belarus 1 0 0
5 DEN Denmark 0 2 1
Toch niet slecht, al had het met een top Bos en Kanis nog beter kunnen zijn.
Overigens is Theo vanavond te gast in Holland Sport (20:30, NED3)
Ja, is het nu nog wel op zich. Alleen de prestaties dit toernooi waren effe wat minder.quote:Op maandag 31 maart 2008 17:34 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Was Duitsland in het verleden ook niet een top baanland?
Universiteit van Freiburg kan natuurlijk niet meer....quote:Op maandag 31 maart 2008 17:43 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, is het nu nog wel op zich. Alleen de prestaties dit toernooi waren effe wat minder.
Teamsprint natuurlijk wel. Daar gaat de top-10 van de wereldranglijst naar Peking en Duitsland haalt dat ruimschoots. Omdat ze dus aan de teamsprint mee mogen doen, betekent dat dus ook dat één van die drie sprinters mee mag gaan doen aan het individuele sprinttoernooi en dus ook aan de keirin.quote:Op maandag 31 maart 2008 17:56 schreef Ciolekfan het volgende:
Duitsland overigens niet geplaatst voor de spelen op de Individuele en Ploegenachtervolging..
Ik geloof ook niet op de sprint en teamsprint (daar ben ik niet zeker van).
Bij de vrouwen zal geen enkele Duitse atlete op het baantoernooi aanwezig zijn in Peking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |