Sterk te betwijfelen? Geloof me, het is geen propaganda.quote:Op maandag 31 maart 2008 02:24 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Of dit zo is valt sterk te betwijfelen. De media-aandacht voor Iran is wel extreem toegenomen. In mijn ogen propaganda om nu al steun te verzamelen voor een inval in Iran in de toekomst. Waarom? Olie.
Wat bedoel je precies? Voor de duidelijkheid, ik ontken niet dat Iran extremistisch is maar ik trek in twijfel dat dat het nu zoveel extremer is dan het al was.quote:Op maandag 31 maart 2008 02:37 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Sterk te betwijfelen? Geloof me, het is geen propaganda.
Wat ik probeer te zeggen is dat het onder Khatami (de ex-president van Iran) een stuk rustiger was dan nu onder Ahmadinejad. De hervormingsgezinden hebben plaatst gemaakt voor fundamentalisten als Ahmadinejad.quote:Op maandag 31 maart 2008 03:03 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Voor de duidelijkheid, ik ontken niet dat Iran extremistisch is maar ik trek in twijfel dat dat het nu zoveel extremer is dan het al was.
In elk geval niet voordat we klaar zijn met Iran. Je moet namelijk prioriteiten stellen. Wat Zimbabwe betreft, verwijs ik je graag naar Teletekst:quote:Op zondag 30 maart 2008 19:14 schreef Super7fighter het volgende:
Elfletterig, wanneer ga je nou eens Noord-Korea of Zimbabwe bevrijden?
Kon zichzelf wel eens grotendeels oplossen, dus. In het geval van Noord-Korea kun je nog hopen dat de weg naar democratie wordt ingezet doordat de banden met Zuid-Korea worden aangehaald. De situatie in Iran is echter uitzichtsloos.quote:Leger praat met Mugabe over vertrek
De chefs van de veiligheidsdiensten in Zimbabwe hebben president Mugabe gevraagd om zijn nederlaag toe te geven mocht oppositieleider Tsvangirai de verkiezingen winnen.
Tsvangirai staat op 67% van de stemmen, volgens voorlopige uitslagen. Het aftreden van Mugabe moet toestanden als in Kenia voorkomen. Daar zijn zo'n duizend mensen omgekomen bij geweld na de verkiezingen in december.
Ook vrezen de chefs dat ze onlusten niet de kop in kunnen drukken, omdat ze te weinig mensen hebben. Veel militairen hebben ontslag genomen wegens slechte werkomstandigheden en slechte betaling.
Er zijn genoeg onafhankelijke instanties, zoals Amnesty en Human Rights Watch, die ook alarmerende geluiden over Iran laten horen, net als Iraanse vluchtelingen die naar Europa komen. Aan onrecht kun je overigens niet genoeg aandacht besteden, is mijn mening. Ik vind het een absurde gedachte dat je aandacht aan onrecht zou moeten besteden om zodoende steun te vinden voor een inval.quote:Op maandag 31 maart 2008 02:24 schreef Vandaag... het volgende:
Of dit zo is valt sterk te betwijfelen. De media-aandacht voor Iran is wel extreem toegenomen. In mijn ogen propaganda om nu al steun te verzamelen voor een inval in Iran in de toekomst. Waarom? Olie.
Niet genoeg argumenten?quote:Op maandag 31 maart 2008 08:23 schreef Xith het volgende:
Nou goed, er komen geen nieuwe argumenten behalve dan dat het lijkt alsof ze nogsteeds bezig zijn met het kernprogramma, ofzo...
Slotje.
Sorry, bron?quote:Op maandag 31 maart 2008 11:18 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Niet genoeg argumenten?
Iran is bezig met het ontwikkelen van een kernbom.
klopt.quote:Het onderdrukt zijn eigen bevolking.
Moeten we ze daarvan bevrijden? Verder doet het westen dit ook, dus het westen moet iran aanvallen om iets wat ze zelf ook doen?quote:Ze financieren verschillende terroristische groeperingen in het Midden-Oosten en daarbuiten.
Dit kan ik aanvechten. Iran is juist druk bezig met de infrastructuur naar en in Irak te verbeteren. Iran heeft een enorme baat bij het ontwikkelen van Irak, ook voor politieke redenen, maar ook voor handel.quote:Het steunen van Soennitische en Shiitische militanten zodat ze elkaar bevechten, want Iran heeft eenmaal belang bij een onstabiele Irak.
quote:AMSTERDAM - De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft toegezegd te helpen bij het verbeteren van de stabiliteit en de veiligheidssituatie in Irak. Hij deed die uitspraak dinsdag tijdens het tweedaagse bezoek van de Iraakse premier Nuri al-Maliki aan Iran. Beide leiders lieten weten dat Irak en Iran landen gaan samenwerken op gebieden als veiligheid, politiek en economie.
Je enigste valide argument vind ik op dit moment dat het volk onderdrukt word. Echter blijft dan mijn vraag, waar zijn de topics voor bevrijding van al die tientallen andere landen - waar het vaak nog erger is? En nog zoiets zijn de kosten voor zo'n militaire operatie; met 2-3% van de totale kosten van het Irak gedoe kon men al de hele wereld voorzien van schoon drinkwater. Daar red je een hele hoop meer levens mee dan met het invallen van Iran, welke door z'n grote ook nog eens vele malen meer zal kosten.quote:Hoeveel wou argumenten wil je hebben?
Iran, Irak, Afghanistan, Zuid-Amerika... what else is new?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:05 schreef Salvad0R het volgende:
"bevrijden" van wat?
Het regime wat de USA zelf heeft geïnstalleerd in de jaren '50 door Mossadeq van de troon te stoten door terroristische aanslagen te plegen in Iran en hem de schuld te geven?
De US HEEFT kernbommem en zijn tot nu toe de enige natie die ze ooit op burgerdoelen hebben gebruikt.quote:Op maandag 31 maart 2008 11:18 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Niet genoeg argumenten?
Iran is bezig met het ontwikkelen van een kernbom.
Op basis van een religieuze overtuiging? In de meeste US states mogen homo's nog steeds niet trouwen, zijn abortus en euthanasie verboden, stamcelonderzoek wordt niet gefinancierd omdat het tegen de wil van God in gaat. Op het gebruik van drugs, zelfs softdrugs zoals wiet staan zware straffen. De FCC bepaalt wat 'fatsoenlijke' televisie is en wat niet, en dus wat uitgezonden mag worden.quote:Het onderdrukt zijn eigen bevolking.
De grootste financier van terroristische groeperingen in de loop van de 20e eeuw is nog altijd de US zelf geweest. De hele teringzooi in Afghanistan, Iran, etc. hebben ze zelf veroorzaakt.quote:Ze financieren verschillende terroristische groeperingen in het Midden-Oosten en daarbuiten. Het steunen van Soennitische en Shiitische militanten zodat ze elkaar bevechten, want Iran heeft eenmaal belang bij een onstabiele Irak.
Waar bemoei je je mee? Er zijn genoeg moderators die kunnen bepalen wanneer dit topic dicht moet. Dat jij geen oog voor de schrijnende situatie in Iran hebt, wil nog niet zeggen dat er een slotje op dit topic moet. Je hoeft echt niet mee te discussiëren hoor. Daagquote:Op maandag 31 maart 2008 08:23 schreef Xith het volgende:
Nou goed, er komen geen nieuwe argumenten behalve dan dat het lijkt alsof ze nogsteeds bezig zijn met het kernprogramma, ofzo...
Slotje.
*zucht* En laat dat nou precies de mensen zijn die bevrijd moeten worden van het extremistische, islamitische terreurbewind. Mensen die gewoon willen leven!quote:Op maandag 31 maart 2008 12:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
Boekentip voor TS om zijn verwrongen kijk op Iran een beetje bij te stellen:
Iran dat zijn wij
De Perzische paradox
Echt het zijn niet allemaal fanatiekelingen. Ook heel veel normale mensen die gewoon willen leven zonder bommen in hun achtertuin
Het is gewoon erg jammer dat je a-la EchtGaaf eenzijdig en met je oren dicht discussieert. Er zijn hier in een hele hoop posts over waarom wel of niet, maar die sla je maar over om de interessante post van Boris te quoten om dan via een of andere beredernering te blijven volhouden op een bevrijding.quote:Op maandag 31 maart 2008 19:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar bemoei je je mee? Er zijn genoeg moderators die kunnen bepalen wanneer dit topic dicht moet. Dat jij geen oog voor de schrijnende situatie in Iran hebt, wil nog niet zeggen dat er een slotje op dit topic moet. Je hoeft echt niet mee te discussiëren hoor. Daag![]()
quote:[..]
*zucht* En laat dat nou precies de mensen zijn die bevrijd moeten worden van het extremistische, islamitische terreurbewind. Mensen die gewoon willen leven!
Iran is niet gestopt met zijn kernwapenprogramma. Alle informatie die de Verenigde Staten krijgt over de kernwappenprogramma van Iran komt rechtstreeks van de PMOI. De PMOI heeft diverse interne bronnen binnen de Iraanse regering zitten die melden dat de Iraanse regering nog steeds bezig is om een kernwapen te ontwikkelen.quote:Op maandag 31 maart 2008 22:32 schreef Yildiz het volgende:
TS, Iran is gestopt met het kernwapenprogramma, haal dat dan alsjeblieft uit je lijstje met argumenten. Het geeft namelijk een ernstig vertekend beeld.
Schopje TRUquote:Op maandag 31 maart 2008 23:12 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Iran is niet gestopt met zijn kernwapenprogramma. Alle informatie die de Verenigde Staten krijgt over de kernwappenprogramma van Iran komt rechtstreeks van de PMOI. De PMOI heeft diverse interne bronnen binnen de Iraanse regering zitten die melden dat de Iraanse regering nog steeds bezig is om een kernwapen te ontwikkelen.
ach gut .. is het PMOI 'foreign terrorist organisation' af nu ze komen met inlichtingen die Bush goed uitkomen ?quote:Op maandag 31 maart 2008 23:12 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Iran is niet gestopt met zijn kernwapenprogramma. Alle informatie die de Verenigde Staten krijgt over de kernwappenprogramma van Iran komt rechtstreeks van de PMOI. De PMOI heeft diverse interne bronnen binnen de Iraanse regering zitten die melden dat de Iraanse regering nog steeds bezig is om een kernwapen te ontwikkelen.
Het begint altijd met het voorliegen van de eigen bevolking om een goede machtsbasis thuis te hebbenquote:Op dinsdag 1 april 2008 00:22 schreef Resonancer het volgende:
Hoe gaat zo'n bevrijding in de praktijk?
Jep. Zie hier:quote:Op dinsdag 1 april 2008 00:05 schreef moussie het volgende:
[..]
ach gut .. is het PMOI 'foreign terrorist organisation' af nu ze komen met inlichtingen die Bush goed uitkomen ?
quote:''De NCRI openbaarde details van het project inclusief de locatie van het bevelhoofdkwartier van het nucleaire wapenprogramma. De locatie waar het project plaatsvindt en de namen van de beambten en experts die aan het nucleaire wapenprogramma van de Iraanse regering deelnemen werden geopenbaard tijdens de conferentie''
quote:''De informatie kwam van de bronnen van de Iraanse oppositiegroep, de People’s Mojahedin Organization of Iran (PMOI), binnen het nucleaire project en verschillende organen van de Iraanse regering. Vele van de bronnen hadden toegang tot de faciliteiten en bezochten het regelmatig.
Deze openbaringen werden door de PMOI ontdekt nadat de Verenigde Staten afgelopen december met het rapport: 'National Intelligence Estimate' (NIE) naar buiten kwam over de nucleaire activiteiten van Iran''
Ga asjeblieft eerst gewoon een van die boeken lezen.quote:Op maandag 31 maart 2008 19:21 schreef Elfletterig het volgende:
*zucht* En laat dat nou precies de mensen zijn die bevrijd moeten worden van het extremistische, islamitische terreurbewind. Mensen die gewoon willen leven!
dat past dus uitstekend in het rijtje thuis van opportunistische samenwerkingsverbanden die de VS in de loop der tijden heeft aangegaan en weer verbroken .. Osama, Saddam, om maar wat te noemen ..quote:Op dinsdag 1 april 2008 00:37 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jep. Zie hier:
http://www.jtwnetwork.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=4568&Itemid=245
[..]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |