VV weet er inmiddels alles van.
quote:
Iedereen zit rond de eettafel en de komende dates van Mike worden besproken. Iedereen heeft ideeën en plannen voor de luxezwerver. “Het komt allemaal neer op vraag twintig”, roept Huub. “Wat is vraag twintig?”, vraagt Claire terwijl ze op de vragenlijst probeert te kijken. “Do you wanna fuck”, lacht Jaap. “Die moet je wegstrepen! Straks zit hij er zo in dat hij ‘m opleest!”, roept Amanda. “Waarom niet? Het is 50 procent kans dat ze ja zegt”, laat Huub weten. “Je moet gewoon je bakkes naar die van haar toebrengen…”, geeft de Oldenzaler vervolgens zoentips. “Maar dat zoenen, komt dat van haar af of van mij?”, vraagt Mike zich af. “Van het moment!”, roept romantica Amanda. “Het komt neer op dit: als je aan haar haren mag zitten dan is er een grote kans dat je haar mag zoenen!”, tipt Brian die bij wijze van demonstratie even aan Amanda’s haren zit. Brian neemt Mike even mee naar het kantoor. “Bereid je voor dat er zo een dame binnenkomt. Ga lekker met haar praten ik breng straks een borrel en champagne voor je!”, belooft hij. Laat de dames maar komen!
quote:
De auto met Mike dates komt de gouden poort binnenrijden. Drie dames stappen uit en worden begroet door Brian. Ondertussen zit Mike nog alleen in het kantoor waar hij steeds zenuwachtiger wordt. Jennifer, Erna en Charlotte heten de dames en ze worden aan de eettafel meteen onderworpen aan een vragenvuur. Iedereen is vooral geïnteresseerd wat ze van hun luxezwerver vinden. “Hij is spontaan, eerlijk en oprecht. Maar zijn achtergronden spreken mij meer aan”, vertelt Jennifer. “Waarom zou Mike jou moeten kiezen”, vraagt Amanda aan haar. “We zitten denk ik op dezelfde golflengte”, antwoordt ze. “Heb je ook op straat geleefd?”, vraagt Jaap meteen. “Ja en in de prostitutie gezeten ik ben er nu twee jaar uit”, vertelt Jennifer. “Jij wordt steeds gaver!”, roept Jaap uit. Charlotte is erg stil en Amanda merkt dit ook op.. “Ik wil veel leuke dingen met Mike gaan doen”, vertelt Charlotte als haar gevraagd wordt wat ze van Mike verwacht. De dames zeggen allen een beetje zenuwachtig te zijn en weten niet wie er als eerste naar Mike toe moet gaan…
quote:
De eerste dame wordt door Brian naar het kantoor gebracht. Het is Jennifer die het spits mag afbijten. “Hai Mike, ik ben Jennifer!”, stelt ze zichzelf voor in het kantoor met drie zoenen. “Glaasje champagne?”, vraagt hij meteen. “Ben je nerveus?”, vraagt Jennifer. “Een beetje, het valt wel mee”, antwoordt hij zachtjes. “Leuk dat je een huis hebt!”, kletst ze verder. “Ja”, antwoordt Mike kortaf. De twee proosten met champagne. “Wat wil je weten van me?”, komt de dame ter zake. “Kijk je naar De Gouden Kooi?”, is de eerste vraag. Het antwoord is bevestigend. Ze vertelt dat ze op dit moment even geen werk heeft en dat ze weet wat het straatleven inhoudt. Ze is erin gekomen toen ze een jaar of 22 was. “Ik ben kort mijn huis kwijtgeraakt en ik zit in een opvangtehuis met flink veel andere bewoners”, vertelt ze openhartig. Mike vertelt dat hij ook in verschillende opvanghuizen heeft gezeten. De twee hebben in ieder geval wat gemeen!
quote:
Ondertussen zitten Jaap en Huub te klieren met de twee dates die wachten. Charlotte moet naar de wc en op een of andere manier lukt het Jaap om haar bh af te troggelen. Hiermee rent hij meteen naar het kantoor toe met Huub in zijn kielzog. “Zij is zo’n sl*t zo’n f*cking sloerie dat ik nu haar bh al heb!”, roept hij terwijl hij het stuk ondergoed om Mikes hoofd bind. Mike trekt zich er weinig van aan en gaat verder dansen met Jennifer. Dan is de tijd weer om en moeten de twee voorlopig afscheid nemen. “Mag ik een kus van je krijgen?”, vraagt hij. En dat vindt ze goed, de twee kussen elkaar op de mond en Brian staat buiten met een paraplu te wachten om haar weer naar de woonkamer te begeleiden. “Ben jij wel je hele leven vrouw geweest?”, vraagt Huub aan haar als ze weer terug aan de eettafel komt zitten. “Dat is voor jou een vraag, voor mij een weet”, antwoordt Jennifer mysterieus…
![]()
quote:
Dan is de beurt aan Erna. Ook zij krijgt een glaasje champagne aangeboden. “Ik vind het leuk om je in het echt te zien”, vertelt ze. Hij vraagt naar eventuele kinderen en ze vertelt dat ze drie kinderen heeft en één kleinzoon. Dan kletsen ze nog even over Mikes nieuwe huisje en hobbies. “Zou je een dansje met me willen maken?”, vraagt de luxezwerver liefjes. Natuurlijk wil Erna dit en de muziek wordt aangezet. Mike vertelt dat hij Dilana heel erg mist en zij begrijpt dat helemaal. Dan loopt de muziek vast. “Dank je wel Brian!”, lacht Mike terwijl hij de muziek maar uit zet. Ondertussen probeert Amanda Charlotte te overtuigen dat zij als laatste ervoor kan zorgen dat Mike haar niet vergeet. Erna’s beurt is weer over en dan komt het toch echt op Charlotte aan om zich te bewijzen…
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'