abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:18:58 #1
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_57663860
Iedereen kent de filmpjes en berichten van een stel mensen die de keel wordt doorgesneden, levend in de brand gestoken en wat meer uit de naam van meestal Allah. Vrouwen die in burka's lopen en het bekende wel/geen handen mogen schudden.

Andersom; er zijn plaatsen in Nederland waar op zondag je auto wassen, de ramen zemen of zelfs de TV aanzetten 'not done' is tot op het punt dat je niet meer in de lokale buurtsuper hoeft te komen. Waar de kinderen allemaal op de pastoor lijken en waar iedereen standaard op zondag 2x naar de kerk loopt want auto rijden mag niet op zondag; behalve als het regent, om naar de kerk te gaan dan. De winkel niet op zondag open mag, behalve de ijscoman anders kan er geen ijsje na het kerkbezoek worden aangeschaft.

Nb. de manier waarop het extremistme geuit wordt is hier niet ter discussie! Verschillen in cultuur, en dus de uitvoering van extremistme komen hier niet ter sprake. Net zoals men in bepaalde landen een koe vereert en hond eet als dat men hier een koe eet en een hond als beste maatje ziet.

Dus in hoeverre beinvloed extremistme intergratie. Oftewel, hoe denken de moslims, en niet moslims (om maar even tot de essentie van dit sub forum te blijven) over hun eigen extremistische excessen, de excessen van de andere geloven/culturen, en welke voordelen/nadelen biedt dit voor intergratie?
Dum de dum
pi_57663972
Extremistme is natuurlijk erg goet voor intergratie.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_57664035
Je auto wassen en extremisme in één zin lijkt me enigszins overdreven, maargoed.

Ik denk dat veel mensen die in een groep/cultuur zitten een (te) erge tunnelvisie hebben en denken dat wat hun cultuur/groep doet het beste is. Zelf kijken ze er waarschijnlijk wel nuchter tegenaan en beschouwen het misschien niet eens als extremisme, voor buitenstaanders zit dat anders in elkaar..
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:29:39 #4
105263 Litso
Interlectueel.
pi_57664098
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:26 schreef SuperRogier het volgende:
Je auto wassen en extremisme in één zin lijkt me enigszins overdreven, maargoed.
Je auto op zondag niet mogen wassen omdat het dan een rustdag is vind ik anders redelijk het Christendom tot in het extreme doortrekken. Maar feitelijk gezien hebben we in NL gewoon geen echt extremistische Christenen, waardoor de moslims wat harder opvallen natuurlijk.
quote:
Ik denk dat veel mensen die in een groep/cultuur zitten een (te) erge tunnelvisie hebben en denken dat wat hun cultuur/groep doet het beste is. Zelf kijken ze er waarschijnlijk wel nuchter tegenaan en beschouwen het misschien niet eens als extremisme, voor buitenstaanders zit dat anders in elkaar..
Jep En het kost dan gewoon ook veel moed om er wél wat van te zeggen als je bij die groep hoort.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:33:10 #5
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57664181
Ik heb niks met geloof, zowel met het christendom niet als met het moslimgeloof.
Maar 'een stel mensen die de keel wordt doorgesneden, levend in de brand gestoken en wat meer uit de naam van meestal Allah. Vrouwen die in burka's lopen en het bekende wel/geen handen mogen schudden.' vind ik persoonlijk toch een graadje erger dan op zondag je auto niet mogen wassen en 2x naar de kerk gaan ter voet.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:36:30 #6
105263 Litso
Interlectueel.
pi_57664236
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:33 schreef KD-fotografie het volgende:
Ik heb niks met geloof, zowel met het christendom niet als met het moslimgeloof.
Maar 'een stel mensen die de keel wordt doorgesneden, levend in de brand gestoken en wat meer uit de naam van meestal Allah. Vrouwen die in burka's lopen en het bekende wel/geen handen mogen schudden.' vind ik persoonlijk toch een graadje erger dan op zondag je auto niet mogen wassen en 2x naar de kerk gaan ter voet.
Dat zeg ik, we hebben in Nederland geen extremistische Christenen (meer? Vroeger ongetwijfeld wel).
Maar ik denk dat als antwoord op de TT heel simpel te stellen is: extremisme polariseert, en werkt de integratie tegen. Het extremisme van de ander is áltijd erger dan dat in je eigen groep, puur omdat je niet zomaar de groep af wil vallen. Dat geldt voor alle partijen, denk ik.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:40:08 #7
210706 MonoloogQaasje
Qaas, Qaas, Qaas
pi_57664303
Zit in de genen, komt op latere leeftijd naar buite namate de persoon zich in zijn kop niet goed voelt

Is maar op 1 manier op te lossen, en zelfs dan heb je nog je ´eigen volk´ wat op het moment dat het ene probleem weg is, weer gaat lopen janken

het is niet op te lossen, enkel door HARDE maatregelen en verplicht wanneer nodig donker opgeborgen in een gebouwtje op vlieland
Een land zo mooi, zo vrij, zo rijk, zo vrolijk en vriendelijk
Laat dit niet bederven!!!!!
pi_57664466
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:29 schreef Litso het volgende:

[..]

Je auto op zondag niet mogen wassen omdat het dan een rustdag is vind ik anders redelijk het Christendom tot in het extreme doortrekken. Maar feitelijk gezien hebben we in NL gewoon geen echt extremistische Christenen, waardoor de moslims wat harder opvallen natuurlijk.
[..]
Het is opzich wat ver maar ik kan me er wel iets in vinden, als zondag een rustdag is lijkt me dat niet echt een extremistisch standpunt, het is maar net hoe je het opvat en hoe ver je er in door gaat.
quote:
Jep En het kost dan gewoon ook veel moed om er wél wat van te zeggen als je bij die groep hoort.
Ik behoor ook tot zo'n "groep", maar ik denk dat als je er rationeel over nadenkt dat dan sommige groepen iets beter kunnen relativeren dan andere groepen..
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:49:22 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57664468
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:23 schreef OllieA het volgende:
Extremistme is natuurlijk erg goet voor intergratie.

heerlijk dat taalgebruik van TS
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')