Je auto op zondag niet mogen wassen omdat het dan een rustdag is vind ik anders redelijk het Christendom tot in het extreme doortrekken. Maar feitelijk gezien hebben we in NL gewoon geen echt extremistische Christenen, waardoor de moslims wat harder opvallen natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:26 schreef SuperRogier het volgende:
Je auto wassen en extremisme in één zin lijkt me enigszins overdreven, maargoed.
Jepquote:Ik denk dat veel mensen die in een groep/cultuur zitten een (te) erge tunnelvisie hebben en denken dat wat hun cultuur/groep doet het beste is. Zelf kijken ze er waarschijnlijk wel nuchter tegenaan en beschouwen het misschien niet eens als extremisme, voor buitenstaanders zit dat anders in elkaar..
Dat zeg ik, we hebben in Nederland geen extremistische Christenen (meer? Vroeger ongetwijfeld wel).quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:33 schreef KD-fotografie het volgende:
Ik heb niks met geloof, zowel met het christendom niet als met het moslimgeloof.
Maar 'een stel mensen die de keel wordt doorgesneden, levend in de brand gestoken en wat meer uit de naam van meestal Allah. Vrouwen die in burka's lopen en het bekende wel/geen handen mogen schudden.' vind ik persoonlijk toch een graadje erger dan op zondag je auto niet mogen wassen en 2x naar de kerk gaan ter voet.
Het is opzich wat ver maar ik kan me er wel iets in vinden, als zondag een rustdag is lijkt me dat niet echt een extremistisch standpunt, het is maar net hoe je het opvat en hoe ver je er in door gaat.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:29 schreef Litso het volgende:
[..]
Je auto op zondag niet mogen wassen omdat het dan een rustdag is vind ik anders redelijk het Christendom tot in het extreme doortrekken. Maar feitelijk gezien hebben we in NL gewoon geen echt extremistische Christenen, waardoor de moslims wat harder opvallen natuurlijk.
[..]
Ik behoor ook tot zo'n "groep", maar ik denk dat als je er rationeel over nadenkt dat dan sommige groepen iets beter kunnen relativeren dan andere groepen..quote:JepEn het kost dan gewoon ook veel moed om er wél wat van te zeggen als je bij die groep hoort.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:23 schreef OllieA het volgende:
Extremistme is natuurlijk erg goet voor intergratie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |