abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juli 2008 @ 00:49:16 #154
141482 Q.
JurassiQ
pi_59856069
Het was weer genieten, echt een heerlijk optreden!
For great justice!
pi_59856085
Ik heb me meer dan uitstekend vermaakt
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
  donderdag 3 juli 2008 @ 00:53:06 #156
168576 Idioteque
take the money and run
pi_59856123
Weet iemand toevallig wat voor bandje je om kreeg in het voorste vak? Als het niet dezelfde als bij Radiohead was, dan kan ik deze af doen
pi_59856165
Net thuis. Mijn eerste keer R.E.M. zit er op. Mocht samen met xtomer en thealexfiles een kwartiertje eerder naar binnen dankzei fanclub, waardoor we helemaal vooraan konden staan

Ik stond op de tweede rij, recht voor Michael Stipe in het midden. Wat een setlist, met (correct me if I'm wrong) These Days, Pretty Persuasion, 7 Chinese Bros., Walk Unafraid, Let me in (acoustisch), Electrolite, Accelerate, Hollow Man, Losing My Religion, Driver 8, Man on the moon, Imitation of Life, The Great Beyond (Drive ook dacht ik?), RockVille en nog veel meer!

De show was een en al hoogtepunt, maar de echte hoogtepunten voor mij waren The One I Love, Walk Unafraid, Electrolite, Driver 8, Let me In. Helaas geen iteotwawki(aiff) op het eind.

[ Bericht 10% gewijzigd door _dirkjan_ op 03-07-2008 02:11:27 ]
pi_59856181
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 00:53 schreef Idioteque het volgende:
Weet iemand toevallig wat voor bandje je om kreeg in het voorste vak? Als het niet dezelfde als bij Radiohead was, dan kan ik deze af doen
Dat waren roze fanclub bandjes, die mensen mochten kwartiertje eerder naar binnen
pi_59856200
Oh, op het eind heb ik nog de lyrics van Horse to Water gescoord, die gooide Stipe in het publiek
  Trouwste user 2022 donderdag 3 juli 2008 @ 01:10:07 #160
7889 tong80
Spleenheup
pi_59856298
Leuk om mee te lezen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 3 juli 2008 @ 01:11:47 #161
7889 tong80
Spleenheup
pi_59856319
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 01:00 schreef _dirkjan_ het volgende:
Oh, op het eind heb ik nog de lyrics van Horse to Water gescoord, die gooide Stipe in het publiek
Vriend van me heeft een bekken meegestolen uit Paradiso toen Nirvana het drumstel in elkaar sloeg na hun legendarische concert in Paradiso.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_59856398
dat was de moeite!
pi_59856521
vet goed concert! ik had het idee dat in de binnenste ring nog heel veel mensen bij konden of niet? Ik stond tegen dat hek haan buiten dat binnenste vak en voor mij stond gewoon bijna niemand.
Beter voor het zicht!
Ze speelden erg strak, en het knalde lekker. Maar de oude nummers blijven toch het leukst ivm het nieuwere werk.
pi_59856530
ohw en geen regen gehad! (nouja alleen in het begin wat spetters)
thank god
  donderdag 3 juli 2008 @ 01:40:22 #165
140267 Thealexfiles
Completely Useless
pi_59856554
Zo dat was echt geweldig. Puike setlist, 2e rij vooraan. Zo ongeveer voor Michael Stipe. Hoogtepunten vond ik wel The One I love, 7 Chinese bros. en Electrolite
It takes a red headed woman
To get a dirty job done
  donderdag 3 juli 2008 @ 01:54:38 #166
102735 Zoot
12:50, press return..
pi_59856670
Tof optreden met een energieke setlist en gelukkig de regen ontlopen
pi_59857045
Idd. leuke setlist, weer zat gelukkig mee (ondanks de -wat late- waarschuwingsmail )...
  Trouwste user 2022 donderdag 3 juli 2008 @ 03:17:26 #168
7889 tong80
Spleenheup
pi_59857286
Leuk om te lezen:)

Moderator donderdag 3 juli 2008 @ 03:53:20 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_59857416
Het concert was tof alleen wel jammer dat ik maar 2 cd's écht goed ken waardoor heel veel onbekend was voor mij gelukkig de nieuwe cd wel een paar keer beluisterd dus dat bracht wat herkenning. Maar desalnietemin enorm genoten hoogtepunten: drive, man on the moon en losing my religion
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Trouwste user 2022 donderdag 3 juli 2008 @ 04:01:58 #170
7889 tong80
Spleenheup
pi_59857434
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 03:53 schreef MaJo het volgende:
Het concert was tof alleen wel jammer dat ik maar 2 cd's écht goed ken waardoor heel veel onbekend was voor mij gelukkig de nieuwe cd wel een paar keer beluisterd dus dat bracht wat herkenning. Maar desalnietemin enorm genoten hoogtepunten: drive, man on the moon en losing my religion
Waarom heb je hun eerdere albums niet eerst beluisterd

pi_59857535
Eerste keer REM live voor mij en zeker voor herhaling vatbaar
Ook super dat het niet regende en zelfs nog opklaarde later
Errug cool all in all!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 3 juli 2008 @ 07:59:04 #172
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_59857883
[me]jaloers is [/me] maar wel geweldig dat jullie goed weer hebben gehad. Buienradar klopt dus gewoon niet, ik heb gisterenavond nog gekeken en daar zag ik de hele tijd buien boven Amsterdam.
Wij gaan ze gelukkig vanavond zien op Rock werchter
Make love, not war ☮
pi_59857916
Was een super concert ja.... Echt geweldig.

Vond het voorprogramma niet echt denderend. Beetje standaard bandje... Radiohead zelfs nog zien lopen.
  donderdag 3 juli 2008 @ 08:31:21 #174
85962 ioko
I Appear Missing
pi_59858103
Vond het een leuk concert, maar moest er wel even inkomen. Was ook de 5de keer dat ik ze zag en daar zaten een paar hele goeie concerten bij. We hebben iig veel geluk gehad met het weer. Al met al een goeie avond.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_59859208
iemand heel toevallig geluidopnames gemaakt ?!
pi_59859279
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 03:53 schreef MaJo het volgende:
Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde. Desondanks zat het tempo er lekker in, en leken de heren goed op dreef...
  donderdag 3 juli 2008 @ 10:04:47 #177
141482 Q.
JurassiQ
pi_59859469
Dolf Jansen stalkt me, vorige week bij Elbow stond hij al recht voor me, bij Radiohead zag ik hem nog en nu stond hij achter me.
For great justice!
pi_59859585
Ik was Michiel Veenstra aan het stalken
pi_59859694
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 10:04 schreef Q. het volgende:
Dolf Jansen stalkt me, vorige week bij Elbow stond hij al recht voor me, bij Radiohead zag ik hem nog en nu stond hij achter me.
Haha, dan stond ik vlak naast je

Anyway, vanavond zendt EenVandaag een item uit over het bezoek van REM aan NL, inclusief beelden van de signing, de soundcheck van gisteravond en een paar quotes van mr. Stipe
pi_59859902
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 10:16 schreef Numbie het volgende:

[..]

Anyway, vanavond zendt EenVandaag een item uit over het bezoek van REM aan NL, inclusief beelden van de signing, de soundcheck van gisteravond en een paar quotes van mr. Stipe
Ik zie het niet op hun site staan. Misschien gesneuveld ivm Betancourt?
  donderdag 3 juli 2008 @ 10:27:21 #181
85962 ioko
I Appear Missing
pi_59859909
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 10:16 schreef Numbie het volgende:

[..]

Ow, vet! Dat komt wel op uitzendinggemist.nl neem ik aan? Ben niet in de gelegenheid om vanavond te kijken.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_59860271
Heerlijk energiek concert! Heb genoten

En Dolf Jansen stalk ons ook
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_59861165
What's The Frequency, Kenneth? (monster)
Bad Day (-)
Drive (automatic)
Man Sized Wreath (accelerate)
Ignoreland (automatic)
Accelerate (accelerate)
Walk Unafraid (up)
Hollow Man (accelerate)
Imitation Of Life (reveal)
7 Chinese Bros. (reckoning
Driver 8 (fables)
Houston (accelerate)
Rockville (reckoning)
Great Beyond (-)
One I Love (document)
Until The Day Is Done (accelerate)
Let Me In (monster)
These Days (lrp)
Horse To Water (accelerate)
Orange Crush (green)
I'm Gonna DJ (accelerate)

(encore break)

Supernatural (accelerate)
Losing My Religion (oot)
Electrolite (naihf)
Pretty Persuasion (reckoning)
Man On The Moon (automatic)

[ Bericht 22% gewijzigd door _dirkjan_ op 03-07-2008 11:29:45 ]
pi_59861378
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 10:27 schreef ioko het volgende:

[..]

Ow, vet! Dat komt wel op uitzendinggemist.nl neem ik aan? Ben niet in de gelegenheid om vanavond te kijken.
Dat mag ik wel aannemen, en anders ff vragen of iemand het kan rippen naar youtube oid
pi_59861616
Op Losing my Religion na een waanzinnig concert. Van mij hoeft dat nummer echt niet. Hoogtepunten waren voor mij Drive, Orange Crush en Don't go back to rockville (had het idee dat veel mensen om mij heen die country niet zo konden waarderen). En die lichtjes bij Electrolite waren tof.
Na afloop met de stroom mensen naar Amsterdam CS gelopen, die afstand viel best mee en het had wel iets van een avondvierdaagse bij nacht.
Erg leuke avond gehad.
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:43:23 #186
147659 thedunno
www.de-wall.nl
pi_59861731
Volgens mij ben je het eerste nummer vergeten: living well is the best revenge van Accelerate, gevolgd door What's The Frequency, Kenneth? De rest van de setlist klopt geloof ik wel.
Toch verassend; 3 nummers van Reckoning. Een plaat die toch als de minst geslaagde uit de beginperiode wordt beschouwd. Tcoh leuk dat ze dat doen, ipv alleen op safe te spelen.
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:23 schreef _dirkjan_ het volgende:
What's The Frequency, Kenneth? (monster)
Bad Day (-)
Drive (automatic)
Man Sized Wreath (accelerate)
Ignoreland (automatic)
Accelerate (accelerate)
Walk Unafraid (up)
Hollow Man (accelerate)
Imitation Of Life (reveal)
7 Chinese Bros. (reckoning
Driver 8 (fables)
Houston (accelerate)
Rockville (reckoning)
Great Beyond (-)
One I Love (document)
Until The Day Is Done (accelerate)
Let Me In (monster)
These Days (lrp)
Horse To Water (accelerate)
Orange Crush (green)
I'm Gonna DJ (accelerate)

(encore break)

Supernatural (accelerate)
Losing My Religion (oot)
Electrolite (naihf)
Pretty Persuasion (reckoning)
Man On The Moon (automatic)
pi_59863117
Het Parool heeft nu een mooi recensie van gister online staan...
  donderdag 3 juli 2008 @ 12:39:09 #188
141482 Q.
JurassiQ
pi_59863327
Die kan je natuurlijk ook even posten:
quote:
Bij R.E.M. is het gevoel weer terug

Zodra de eerste klank van Losing my religion klinkt, gaan de schijnwerpers op rood. Michael Stipe zingt de tweede toegift in een warme, nostalgische gloed. De boodschap van het toneelbeeld is helder: dit is een hit uit de verleden tijd. Een verleden tijd die door R.E.M. inmiddels met allure wordt gekoesterd.

R.E.M. stond gisteren als de tweede grote band geprogrammeerd in de concertreeks Live at Westerpark, en het Amerikaanse trio, aangevuld met extra gitarist Scott McCaughney en drummer Bill Rieflin, had er zin in. Het Amsterdamse optreden was het eerste concert van de nieuwe wereldtournee buiten Amerika, en om die reden leek de groep extra scherp. Het tempo lag hoog, en de set list vormde een pittig amalgaam van bekende en nieuwe nummers.

''Het is fijn weer eens in Amsterdam te zijn in een andere rol dan die van toerist,'' zei Stipe kort nadat het publiek massaal op gang was gekomen bij Imitation of life, de laatste echte hit uit 2001.

Die opmerking kwam uit het hart. R.E.M. worstelde lange tijd met een identiteitscrisis. Het grote succes van de jaren tachtig en negentig eiste zijn tol, en de groep raakte op drift. Het werk werd een soort tombola: de ene keer was het prijs, en een volgende keer kon het helemaal niets zijn. Bovendien leidde de verbeten behoefte om authentiek te blijven ook tot spanningen binnen de band. Drummer Bill Berry stapte op, om gezondheidsredenen. En Stipe en bassist Mike Mills hadden sterk uiteenlopende opvattingen over hoe R.E.M. zich diende te ontwikkelen.

Met de verschijning van hun nieuwste cd Accelerate is de crisis definitief bezworen. R.E.M. klinkt daarop robuust en melancholiek tegelijk, en dat allemaal in up-tempo. Met als hoogtepunt de song Man-sized wreath, één van de beste R.E.M.-nummers ooit.

Het zelfvertrouwen vulde gisteren het podium in het Westerpark, waar de bijna vijftiger Stipe als een jonge hond een groot deel van de aandacht opeiste met zijn hoekige poses en zijn nog altijd prachtige stem.

De opbouw van de avond zegt veel over de huidige, eindelijk weer gelukkige staat van de band. Er waren veel songs van Accelerate, maar ook oude nummers als Driver 8 kwamen voorbij. Tussendoor nam Stipe de tijd voor korte, begeleidende teksten, waarin hij grapjes maakte over de dreigende wolken boven het park, terloops wees op de politieke context van een song, en soms, niet gebruikelijk, de nodige zelfspot toonde.

Ook de omlijsting van het optreden getuigde van herwonnen zelfvertrouwen. Op grote schermen werden bewerkte beelden van het optreden vertoond; bewust gruizig van stijl, alsof het digitale tijdperk nog moet beginnen. Die keuze is kenmerkend voor de stijl van de avond, waarop trends en modes er niet toe deden en eigenzinnigheid de richting aangaf.

Bij de toegift volgde nog Man on the moon, waarbij de handen van het publiek lonkend de lucht in gingen en de in maatkostuum gestoken Stipe zelf ook smachtend naar de inmiddels donkere hemel keek.

Toen kwam de magie dichtbij. Het Westerpark, niet helemaal uitverkocht, veranderde in een plek waar rock-'n-roll, engagement en romantiek als vanzelfsprekend samenklonterden. (RONALD OCKHUYSEN)
http://www.parool.nl/paro(...)oel-weer-terug.dhtml
For great justice!
pi_59863485
Ja had net de pagina weggeklikt.. Beetje lui vandaag
pi_59863877
Tijdens het concert stond ineense de zanger van de Modern Skirts naast me. Ook leuk
pi_59863962
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 13:06 schreef xTomer het volgende:
Tijdens het concert stond ineense de zanger van de Modern Skirts naast me. Ook leuk
Dan stond je vlak naast mij

Ik zag ze ook staan, nog even gekletst. Ze waren echt blij met REM. Eerste grote concert, ook al was het voorprogramma!

Echt een topavond gehad, prima lokatie!
  Moderator donderdag 3 juli 2008 @ 13:30:14 #192
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_59864515
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 04:01 schreef tong80 het volgende:

[..]

Waarom heb je hun eerdere albums niet eerst beluisterd

Ik ken out of time en automatic for the people. Accelerate heb ik gechecked omdat daar deze tour van is. Had geen tijd meer om hun andere 22 albums te checken
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 3 juli 2008 @ 13:45:04 #193
141482 Q.
JurassiQ
pi_59864926
Ik heb bijna meer genoten van R.E.M. dan van Radiohead. Kan ook komen door de hitte, mijn redelijk waardeloze plek bij Radiohead en de goede bij R.E.M. en het feit dat het vroeger donker was wat de sfeer ten goede kwam.
For great justice!
pi_59864997
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 10:27 schreef ioko het volgende:

[..]

Niet geweest deze keer?
pi_59865255
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 13:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ken out of time en automatic for the people. Accelerate heb ik gechecked omdat daar deze tour van is. Had geen tijd meer om hun andere 22 albums te checken
11
  donderdag 3 juli 2008 @ 13:55:31 #196
85962 ioko
I Appear Missing
pi_59865266
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 13:47 schreef Elrut het volgende:

[..]

Niet geweest deze keer?
Zeker wel! Maar dat item bij eenvandaag lijkt me wel leuk.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_59865290
De acoustische versie van "Let me in" was trouwens echt prachtig
Last.fm Twitter
  donderdag 3 juli 2008 @ 14:00:03 #198
85962 ioko
I Appear Missing
pi_59865420
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 13:56 schreef Lotjeb het volgende:
De acoustische versie van "Let me in" was trouwens echt prachtig
Ik zal wel een zeikerd zijn ( en ik vond hem echt niet slecht) maar ik zou zo graag de echte versie eens live horen, dat nummer hoort te janken en te scheuren. Ik vond Houston ook niet rauw genoeg eigenlijk.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_59865497
De robot dans van Stipe was ook prachtig natuurlijk.
pi_59865744
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 14:00 schreef ioko het volgende:

[..]

Ik zal wel een zeikerd zijn ( en ik vond hem echt niet slecht) maar ik zou zo graag de echte versie eens live horen, dat nummer hoort te janken en te scheuren. Ik vond Houston ook niet rauw genoeg eigenlijk.
Ik kende alleen de rauwe versie dus vond dit dus wel bijzonder

En de dansmoves van Michael Stipe zijn idd prachtig

[ Bericht 0% gewijzigd door Lotjeb op 03-07-2008 14:25:44 ]
Last.fm Twitter
pi_59866056
Dat akoestische nummer was echt enorm kut. Dat doe je niet bij zo'n groot concert.

Enorme complimenten voor de video's - was ik zwaar van onder de indruk. En wat is het geluid op dat terrein goed zeg - zeker in vergelijking met sommige stadions.
pi_59866184
Ik vond Let Me IN wel mooi, een paar minuutjes iets intiemer mag best van mij.
pi_59866316
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 14:26 schreef xTomer het volgende:
Ik vond Let Me IN wel mooi, een paar minuutjes iets intiemer mag best van mij.
Oh zeker, maar niet zo met je rug naar het publiek, als een soort jamsessie met elkaar. Dat doen ze thuis maar
  donderdag 3 juli 2008 @ 14:47:57 #204
85962 ioko
I Appear Missing
pi_59866750
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 14:21 schreef SCH het volgende:
Dat akoestische nummer was echt enorm kut. Dat doe je niet bij zo'n groot concert.

Enorme complimenten voor de video's - was ik zwaar van onder de indruk. En wat is het geluid op dat terrein goed zeg - zeker in vergelijking met sommige stadions.
Zeker heel erg goed, R.E.M. doet dat altijd erg leuk en het komt ook niet oudbollig over. Dan valt het pas op hoe weinig bands hier nog goed gebruik van maken. Geluid was super, niet te hard (wat zelfs op festivals zelden lukt) en toch zuiver.
Coincidence
Makes sense
Only with you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')