Dat waren roze fanclub bandjes, die mensen mochten kwartiertje eerder naar binnenquote:Op donderdag 3 juli 2008 00:53 schreef Idioteque het volgende:
Weet iemand toevallig wat voor bandje je om kreeg in het voorste vak? Als het niet dezelfde als bij Radiohead was, dan kan ik deze af doen
Vriend van me heeft een bekken meegestolen uit Paradiso toen Nirvana het drumstel in elkaar sloeg na hun legendarische concert in Paradiso.quote:Op donderdag 3 juli 2008 01:00 schreef _dirkjan_ het volgende:
Oh, op het eind heb ik nog de lyrics van Horse to Water gescoord, die gooide Stipe in het publiek
Waarom heb je hun eerdere albums niet eerst beluisterdquote:Op donderdag 3 juli 2008 03:53 schreef MaJo het volgende:
Het concert was tofalleen wel jammer dat ik maar 2 cd's écht goed ken waardoor heel veel onbekend was voor mij
gelukkig de nieuwe cd wel een paar keer beluisterd dus dat bracht wat herkenning. Maar desalnietemin enorm genoten
hoogtepunten: drive, man on the moon en losing my religion
Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde. Desondanks zat het tempo er lekker in, en leken de heren goed op dreef...quote:Op donderdag 3 juli 2008 03:53 schreef MaJo het volgende:
Het concert was tofalleen wel jammer dat ik maar 2 cd's écht goed ken waardoor heel veel onbekend was voor mij
gelukkig de nieuwe cd wel een paar keer beluisterd dus dat bracht wat herkenning. Maar desalnietemin enorm genoten
hoogtepunten: drive, man on the moon en losing my religion
Haha, dan stond ik vlak naast jequote:Op donderdag 3 juli 2008 10:04 schreef Q. het volgende:
Dolf Jansen stalkt me, vorige week bij Elbow stond hij al recht voor me, bij Radiohead zag ik hem nog en nu stond hij achter me.
Ik zie het niet op hun site staan. Misschien gesneuveld ivm Betancourt?quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:16 schreef Numbie het volgende:
[..]
Haha, dan stond ik vlak naast je![]()
Anyway, vanavond zendt EenVandaag een item uit over het bezoek van REM aan NL, inclusief beelden van de signing, de soundcheck van gisteravond en een paar quotes van mr. Stipe
Ow, vet! Dat komt wel op uitzendinggemist.nl neem ik aan? Ben niet in de gelegenheid om vanavond te kijken.quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:16 schreef Numbie het volgende:
[..]
Haha, dan stond ik vlak naast je![]()
Anyway, vanavond zendt EenVandaag een item uit over het bezoek van REM aan NL, inclusief beelden van de signing, de soundcheck van gisteravond en een paar quotes van mr. Stipe
Dat mag ik wel aannemen, en anders ff vragen of iemand het kan rippen naar youtube oidquote:Op donderdag 3 juli 2008 10:27 schreef ioko het volgende:
[..]
Ow, vet! Dat komt wel op uitzendinggemist.nl neem ik aan? Ben niet in de gelegenheid om vanavond te kijken.
quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:23 schreef _dirkjan_ het volgende:
What's The Frequency, Kenneth? (monster)
Bad Day (-)
Drive (automatic)
Man Sized Wreath (accelerate)
Ignoreland (automatic)
Accelerate (accelerate)
Walk Unafraid (up)
Hollow Man (accelerate)
Imitation Of Life (reveal)
7 Chinese Bros. (reckoning
Driver 8 (fables)
Houston (accelerate)
Rockville (reckoning)
Great Beyond (-)
One I Love (document)
Until The Day Is Done (accelerate)
Let Me In (monster)
These Days (lrp)
Horse To Water (accelerate)
Orange Crush (green)
I'm Gonna DJ (accelerate)
(encore break)
Supernatural (accelerate)
Losing My Religion (oot)
Electrolite (naihf)
Pretty Persuasion (reckoning)
Man On The Moon (automatic)
http://www.parool.nl/paro(...)oel-weer-terug.dhtmlquote:Bij R.E.M. is het gevoel weer terug
Zodra de eerste klank van Losing my religion klinkt, gaan de schijnwerpers op rood. Michael Stipe zingt de tweede toegift in een warme, nostalgische gloed. De boodschap van het toneelbeeld is helder: dit is een hit uit de verleden tijd. Een verleden tijd die door R.E.M. inmiddels met allure wordt gekoesterd.
R.E.M. stond gisteren als de tweede grote band geprogrammeerd in de concertreeks Live at Westerpark, en het Amerikaanse trio, aangevuld met extra gitarist Scott McCaughney en drummer Bill Rieflin, had er zin in. Het Amsterdamse optreden was het eerste concert van de nieuwe wereldtournee buiten Amerika, en om die reden leek de groep extra scherp. Het tempo lag hoog, en de set list vormde een pittig amalgaam van bekende en nieuwe nummers.
''Het is fijn weer eens in Amsterdam te zijn in een andere rol dan die van toerist,'' zei Stipe kort nadat het publiek massaal op gang was gekomen bij Imitation of life, de laatste echte hit uit 2001.
Die opmerking kwam uit het hart. R.E.M. worstelde lange tijd met een identiteitscrisis. Het grote succes van de jaren tachtig en negentig eiste zijn tol, en de groep raakte op drift. Het werk werd een soort tombola: de ene keer was het prijs, en een volgende keer kon het helemaal niets zijn. Bovendien leidde de verbeten behoefte om authentiek te blijven ook tot spanningen binnen de band. Drummer Bill Berry stapte op, om gezondheidsredenen. En Stipe en bassist Mike Mills hadden sterk uiteenlopende opvattingen over hoe R.E.M. zich diende te ontwikkelen.
Met de verschijning van hun nieuwste cd Accelerate is de crisis definitief bezworen. R.E.M. klinkt daarop robuust en melancholiek tegelijk, en dat allemaal in up-tempo. Met als hoogtepunt de song Man-sized wreath, één van de beste R.E.M.-nummers ooit.
Het zelfvertrouwen vulde gisteren het podium in het Westerpark, waar de bijna vijftiger Stipe als een jonge hond een groot deel van de aandacht opeiste met zijn hoekige poses en zijn nog altijd prachtige stem.
De opbouw van de avond zegt veel over de huidige, eindelijk weer gelukkige staat van de band. Er waren veel songs van Accelerate, maar ook oude nummers als Driver 8 kwamen voorbij. Tussendoor nam Stipe de tijd voor korte, begeleidende teksten, waarin hij grapjes maakte over de dreigende wolken boven het park, terloops wees op de politieke context van een song, en soms, niet gebruikelijk, de nodige zelfspot toonde.
Ook de omlijsting van het optreden getuigde van herwonnen zelfvertrouwen. Op grote schermen werden bewerkte beelden van het optreden vertoond; bewust gruizig van stijl, alsof het digitale tijdperk nog moet beginnen. Die keuze is kenmerkend voor de stijl van de avond, waarop trends en modes er niet toe deden en eigenzinnigheid de richting aangaf.
Bij de toegift volgde nog Man on the moon, waarbij de handen van het publiek lonkend de lucht in gingen en de in maatkostuum gestoken Stipe zelf ook smachtend naar de inmiddels donkere hemel keek.
Toen kwam de magie dichtbij. Het Westerpark, niet helemaal uitverkocht, veranderde in een plek waar rock-'n-roll, engagement en romantiek als vanzelfsprekend samenklonterden. (RONALD OCKHUYSEN)
Dan stond je vlak naast mijquote:Op donderdag 3 juli 2008 13:06 schreef xTomer het volgende:
Tijdens het concert stond ineense de zanger van de Modern Skirts naast me. Ook leuk
Ik ken out of time en automatic for the people. Accelerate heb ik gechecked omdat daar deze tour van is. Had geen tijd meer om hun andere 22 albums te checkenquote:Op donderdag 3 juli 2008 04:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom heb je hun eerdere albums niet eerst beluisterd
Niet geweest deze keer?quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:27 schreef ioko het volgende:
[..]
Ow, vet! Dat komt wel op uitzendinggemist.nl neem ik aan? Ben niet in de gelegenheid om vanavond te kijken.
11quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ken out of time en automatic for the people. Accelerate heb ik gechecked omdat daar deze tour van is. Had geen tijd meer om hun andere 22 albums te checken
Zeker wel! Maar dat item bij eenvandaag lijkt me wel leuk.quote:
Ik zal wel een zeikerd zijn ( en ik vond hem echt niet slecht) maar ik zou zo graag de echte versie eens live horen, dat nummer hoort te janken en te scheuren. Ik vond Houston ook niet rauw genoeg eigenlijk.quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:56 schreef Lotjeb het volgende:
De acoustische versie van "Let me in" was trouwens echt prachtig
Ik kende alleen de rauwe versie dus vond dit dus wel bijzonderquote:Op donderdag 3 juli 2008 14:00 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik zal wel een zeikerd zijn ( en ik vond hem echt niet slecht) maar ik zou zo graag de echte versie eens live horen, dat nummer hoort te janken en te scheuren. Ik vond Houston ook niet rauw genoeg eigenlijk.
Oh zeker, maar niet zo met je rug naar het publiek, als een soort jamsessie met elkaar. Dat doen ze thuis maarquote:Op donderdag 3 juli 2008 14:26 schreef xTomer het volgende:
Ik vond Let Me IN wel mooi, een paar minuutjes iets intiemer mag best van mij.
Zeker heel erg goed, R.E.M. doet dat altijd erg leuk en het komt ook niet oudbollig over. Dan valt het pas op hoe weinig bands hier nog goed gebruik van maken. Geluid was super, niet te hard (wat zelfs op festivals zelden lukt) en toch zuiver.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:21 schreef SCH het volgende:
Dat akoestische nummer was echt enorm kut. Dat doe je niet bij zo'n groot concert.
Enorme complimenten voor de video's - was ik zwaar van onder de indruk. En wat is het geluid op dat terrein goed zeg - zeker in vergelijking met sommige stadions.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |