abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57656357
Wat een ongelooflijk debiel programma is dat zeg, een beetje die vrouwen gaan stimuleren weg te gaan bij hun man, of die vent eruit te schoppen alleen vanwege zo een verbouwing. Het pure opstoken dat er gebeurd is echt niet normaal, als of een stabiel gezin of een goede relatie alleen bestaat uit een huis dat goed 'afgeklust' is. Er zijn zat mensen die in een slechter huis wonen en die gewoon gelukkig zijn.

Het feministische gehalte van het programma ook, meestal werkt die man, vind je het gek dat als je een full time job hebt bepaalde dingen lang duren en dan met de filmcrew die vent een beetje lekker belachelijk lopen maken. En wat doet zo een vrouw meestal nou, in de korte stukjes die ik van dat boutprogamma meekrijg, heeft meer vrije tijd dan hij.

Voor een of andere slimbo zegt dat er een knop op zo een ding zit, ik ben erachter en heb hem gebruikt, de intro was genoeg voor deze klacht.
Een heer met stijl
pi_57656415
Jup, en dan een beetje bij de buren gaan douche hè! Waar halen ze het lef vandaan
pi_57656446
waarom kijk jij dat soort rommel
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_57656512
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:39 schreef Schunckelstar het volgende:
waarom kijk jij dat soort rommel
Daar gaat het helemaal niet om, desnoods vind heel fok mij een randdebiel omdat ik het kijk (ik zag alleen de eerste 5 min zie OP, maargoed), ik wil alleen weten wat jullie van het concept vinden, eenzijdig een partner bashen, stoken en de andere partner opzetten tegen haar man.
Een heer met stijl
pi_57656520
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
vind je het gek dat als je een full time job hebt bepaalde dingen lang duren en dan met de filmcrew die vent een beetje lekker belachelijk lopen maken.
Dan moet je er ook niet aan beginnen Het is niet alsof het om een schoenenplankje ofzo gaat. Ik ga hier toch ook niet de tussenmuren uitbreken om dan later eens tussen m'n werkzaamheden door te kijken of ik tijd heb om het goed in te richten
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_57656561
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:42 schreef FJD het volgende:

[..]

Dan moet je er ook niet aan beginnen Het is niet alsof het om een schoenenplankje ofzo gaat. Ik ga hier toch ook niet de tussenmuren uitbreken om dan later eens tussen m'n werkzaamheden door te kijken of ik tijd heb om het goed in te richten
Kan ik inkomen, maar ik vind het ronduit ongehoord dat een buitenstaander zich zo uitlaat in een gezin over gezinsleden.
Een heer met stijl
pi_57656597
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:43 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Kan ik inkomen, maar ik vind het ronduit ongehoord dat een buitenstaander zich zo uitlaat in een gezin over gezinsleden.
Het is SBS6 Lijkt me duidelijk, die moeten wel spreken in krachttermen, als ze alles nuanceren dan ziet de gemiddelde kijker het verschil niet meer tussen Help! Mijn man is klusser en Dancing Queen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_57656653
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:44 schreef FJD het volgende:

[..]

Het is SBS6 Lijkt me duidelijk, die moeten wel spreken in krachttermen, als ze alles nuanceren dan ziet de gemiddelde kijker het verschil niet meer tussen Help! Mijn man is klusser en Dancing Queen.
RTL4, de gezinszender, met Achmea kennisquizen enzovoorts
Een heer met stijl
pi_57656943
Over het algemeen is het wel iets genuanceerder hoor. Het is gewoon verschrikkelijk als je JARENLANG (het record tot nu toe is negen jaar geloof ik) niet één normale kamer hebt en geen plek hebt om jezelf te wassen, je kinderen te wassen, etc. Vaak proberen die vrouwen al jarenlang om die man aan de gang te krijgen, maar die mannen willen het vaak ook per sé zonder hulp doen terwijl de vrouw al twintig keer heeft voorgesteld een klusjesman in te huren.

Ik ben het met je eens dat het vaak vrouwen zijn die thuis zijn terwijl de man werkt. Dan denk ik, je kan als vrouw natuurlijk ook best wel iets doen. Zelfs als je niet handig bent, kun je bijvoorbeeld wel bouwafval wegbrengen, materialen halen, opruimen en schoonmaken of simpele klusjes doen, zoals schilderwerk.

Aan de andere kant moet je als man ook zo wijs zijn om niet in alle kamers tegelijkertijd te gaan klussen en weigert hulp aan te nemen, terwijl je weet dat je 40 uur per week werkt.

Het gaat echt niet over gezinnen waar de man al twee maanden niet begint aan de voordeur schilderen, het is vaak echt compleet onleefbare chaos. Ik weet niet wie jij kent die in slechtere woningen woont dan die mensen, maar ik ken ze niet.
Sanity is (not) statistical
pi_57657062
die Neger geilt zelf op die vrouw
pi_57657118
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:56 schreef Maeghan het volgende:
Over het algemeen is het wel iets genuanceerder hoor. Het is gewoon verschrikkelijk als je JARENLANG (het record tot nu toe is negen jaar geloof ik) niet één normale kamer hebt en geen plek hebt om jezelf te wassen, je kinderen te wassen, etc. Vaak proberen die vrouwen al jarenlang om die man aan de gang te krijgen, maar die mannen willen het vaak ook per sé zonder hulp doen terwijl de vrouw al twintig keer heeft voorgesteld een klusjesman in te huren.

Ik ben het met je eens dat het vaak vrouwen zijn die thuis zijn terwijl de man werkt. Dan denk ik, je kan als vrouw natuurlijk ook best wel iets doen. Zelfs als je niet handig bent, kun je bijvoorbeeld wel bouwafval wegbrengen, materialen halen, opruimen en schoonmaken of simpele klusjes doen, zoals schilderwerk.

Aan de andere kant moet je als man ook zo wijs zijn om niet in alle kamers tegelijkertijd te gaan klussen en weigert hulp aan te nemen, terwijl je weet dat je 40 uur per week werkt.

Het gaat echt niet over gezinnen waar de man al twee maanden niet begint aan de voordeur schilderen, het is vaak echt compleet onleefbare chaos. Ik weet niet wie jij kent die in slechtere woningen woont dan die mensen, maar ik ken ze niet.
Die laatste zin zegt natuurlijk niet zoveel, we weten niet wie van ons tweeën dan het meest representatieve deel van de bevolking kent

Er zit zeker een kern van waarheid in wat je zegt, maar de manier waarop die presentator er op inhakt daar stoor ik me aan, hoort één partij en walst direct ongenuanceerd (om dat woord nog effe te gebruien) over de ander heen. Ik bedoel wie denkt ie wel dat ie is, heeft ie met die lui geknikkerd?
Een heer met stijl
  donderdag 27 maart 2008 @ 21:08:13 #12
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_57657290
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:38 schreef 3lmo het volgende:
Jup, en dan een beetje bij de buren gaan douche hè! Waar halen ze het lef vandaan

Ja m,n ouders zaten die aflevering te kijken, ik moest gelijk aan Flodder denken.
Buurman, wat doet u nu?
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  donderdag 27 maart 2008 @ 21:14:49 #13
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57657549
Ik kijk het ook, ik vind het een leuk programma. Ik moet zeggen dat ik vind dat John deze keer wel erg stevig inhakt op de heer des huizes.
Volgens mij zijn het bijna altijd situaties waarin de man echt in een soort van circel zit waar ie niet meer uit komt. En echt waar, het gaat inderdaad niet over de voordeur schilderen, maar vaak over ronduit ongezonde situaties.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  donderdag 27 maart 2008 @ 21:19:20 #14
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_57657720
die kerel die nu te zien is mag wel een flinke schop onder z'n aars krijgen
je kinderen gewoon al die tijd in die teringbende laten zitten omdat je te lui bent om wat te doen of te krenterig om mensen in te huren
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
pi_57657812
Kom op zeg, we zitten toch in het land van de geëmancipeerde vrouwen, waarom hebben ze dan zo een presenatortje nodig om hun man aan te sporen om hun man de waarheid te vertellen?
Een heer met stijl
  donderdag 27 maart 2008 @ 21:26:16 #16
76108 bluuf
Powershell fan
pi_57657949
Ik snap die vrouwen ook niet : als je zo'n luie vent hebt em je bent het zat dan vertrek je toch?
Deze aflevering is het ook weer een triest geval, dat mens werkt volgens mij niet eens, die kan ook wel een beetje de handen uit de mouwen steken. En waarom neem je ook een 3e kind als je al 9 jaar in een bouwval woont, gewoon onverantwoord om kinderen te nemen in zo'n situatie.
pi_57658352
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 21:26 schreef bluuf het volgende:
Ik snap die vrouwen ook niet : als je zo'n luie vent hebt em je bent het zat dan vertrek je toch?
Deze aflevering is het ook weer een triest geval, dat mens werkt volgens mij niet eens, die kan ook wel een beetje de handen uit de mouwen steken. En waarom neem je ook een 3e kind als je al 9 jaar in een bouwval woont, gewoon onverantwoord om kinderen te nemen in zo'n situatie.
Als je een luie vent hebt, waar je verder zielsveel van houdt, alleen hij kan of wil niet klussen, en je hebt daarmee kinderen en een leven dat je de moeite waard vindt, alleen je wordt gek van de chaos in je huis, dan is het toch een ander verhaal...

Deze aflevering heb ik niet gekeken, ik zag net vijf minuten maar ik ergerde me te veel aan die vent.

Ja, dat je misschien beter geen derde kind kan krijgen in zo'n situatie is ook wel waar, maar misschien is het ook niet bewust gegaan? Om nou een abortus te laten plegen omdat je man niet kan klussen gaat wel érg ver.

Voor wat betreft het 'hakken' op die mannen, tjah... Aan de ene kant is het soms wat té, aan de andere kant zijn het wel mannen die blijkbaar jarenlang niet door hebben in wat voor situatie ze leven en wat ze hun gezin aandoen, dus de fijngevoeligste types zijn het blijkbaar niet. Die vrouwen hebben het al jarenlang kut, die kunnen al een jaar het haar van de kinderen onder de kraan wassen, bij de buren douchen of plassen boven een gat in de grond. Die mannen wordt het één weekje zwaar gemaakt om te zorgen dat het een beetje doordringt wat voor zooitje ze ervan gemaakt hebben en hoe zwaar dat geweest is voor hun gezin.

Dat die vrouwen zelf wat moeten doen is natuurlijk deels waar, maar gaat niet helemaal op. Als je man zegt dat hij de badkamer wel kan verbouwen en hij trekt alles open en stopt er dan mee, dan kun je niet verwachten dat de vrouw het wel even afmaakt. Ik zou ook niet weten wat ik ermee moest en als ik geen geld had voor een klusjesman dan bleef het dus ook zo liggen. Ik heb twee linkerhanden, ik wil best helpen, maar even in m'n eentje ene badkamer afmaken kan ik toch echt niet.
pi_57658584
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 21:37 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Als je een luie vent hebt, waar je verder zielsveel van houdt, alleen hij kan of wil niet klussen, en je hebt daarmee kinderen en een leven dat je de moeite waard vindt, alleen je wordt gek van de chaos in je huis, dan is het toch een ander verhaal...
Juist en dan moet je niet iemand hebben die je aanpraat dat het zo slecht is dat je leven bij die vent niet de moeite waard is.
quote:
Deze aflevering heb ik niet gekeken, ik zag net vijf minuten maar ik ergerde me te veel aan die vent.
quote:
Ja, dat je misschien beter geen derde kind kan krijgen in zo'n situatie is ook wel waar, maar misschien is het ook niet bewust gegaan? Om nou een abortus te laten plegen omdat je man niet kan klussen gaat wel érg ver.
In deze tijd komt onbewust zelden voor en hoe dan ook ze zijn er beiden verantwoordelijk voor, hij natuurlijk, maar zij ook, tenzij ze door hem verkracht is.
quote:
Voor wat betreft het 'hakken' op die mannen, tjah... Aan de ene kant is het soms wat té, aan de andere kant zijn het wel mannen die blijkbaar jarenlang niet door hebben in wat voor situatie ze leven en wat ze hun gezin aandoen, dus de fijngevoeligste types zijn het blijkbaar niet. Die vrouwen hebben het al jarenlang kut, die kunnen al een jaar het haar van de kinderen onder de kraan wassen, bij de buren douchen of plassen boven een gat in de grond. Die mannen wordt het één weekje zwaar gemaakt om te zorgen dat het een beetje doordringt wat voor zooitje ze ervan gemaakt hebben en hoe zwaar dat geweest is voor hun gezin.
Dat een situatie zo wordt is niet toe te schrijven aan een persoon, ik vind dat erg zwart-wit gedacht, men gaat er blijkbaar vanuit dat zo een man een aartsdictator is, terwijl we allang in een hele andere tijd leven, met vaak gebekte vrouwen en suffige mannen, ook vaak in dit programma.
Zo een vrouw kan het niet alleen af met d'r vent en haalt er iemand bij, ik vind dat net zo slap als je pappie, mammie of grote broer erbij halen als iets niet lukt.
Een heer met stijl
pi_57658939
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 21:43 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

Dat een situatie zo wordt is niet toe te schrijven aan een persoon, ik vind dat erg zwart-wit gedacht, men gaat er blijkbaar vanuit dat zo een man een aartsdictator is, terwijl we allang in een hele andere tijd leven, met vaak gebekte vrouwen en suffige mannen, ook vaak in dit programma.
Zo een vrouw kan het niet alleen af met d'r vent en haalt er iemand bij, ik vind dat net zo slap als je pappie, mammie of grote broer erbij halen als iets niet lukt.
Tja, mannen kunnen anders erg eigenwijs zijn. En als je man het al jaren niet doet, jij kan het zefl niet en je man luistert niet naar je, dan houdt het gewoon op.

Je kan als vrouw honderd keer iets tegen je man zeggen, iets vragen of hem op je blote knieen smeken, hoe goed gebekt je ook bent, die man moet het uiteindelijk wel DOEN. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn iemand te motiveren, ik probeer dat nl. met mijn vriend op studiegebied, maar hoe ik ook mijn best doe hem te helpen, te motiveren, dingen voor hem te regelen, etc., hij is uiteindelijk degene die de programma's moet schrijven, want dat kán ik niet. Dus ik kan niet geheel zeggen dat ik het niet begrijp.

En een tv-programma erbij halen is ook niet mijn stijl, maar ik zou wel meer niet op tv willen doen wat andere mensen wel doen. Misschien doen sommige vrouwen het voor de aandacht, maar ik kan me ook voorstellen dat iemand aan het eind van z'n Latijn is en in een opwelling zo'n brief schrijft aan een programma.
pi_57659674
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 21:52 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Tja, mannen kunnen anders erg eigenwijs zijn. En als je man het al jaren niet doet, jij kan het zefl niet en je man luistert niet naar je, dan houdt het gewoon op.
Ik zou zeggen dan begint het pas, je kunt 100 dingen doen ipv een programma erbij halen, maargoed daar was je het al mee eens enigzins.
quote:
Je kan als vrouw honderd keer iets tegen je man zeggen, iets vragen of hem op je blote knieen smeken, hoe goed gebekt je ook bent, die man moet het uiteindelijk wel DOEN. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn iemand te motiveren, ik probeer dat nl. met mijn vriend op studiegebied, maar hoe ik ook mijn best doe hem te helpen, te motiveren, dingen voor hem te regelen, etc., hij is uiteindelijk degene die de programma's moet schrijven, want dat kán ik niet. Dus ik kan niet geheel zeggen dat ik het niet begrijp.
Vreselijk vind ik dat, van die pusherige wijven, bij mij werkt het iig averechts ook als kerels het proberen overigens. En tuurlijk begrijp ik er ook wel iets van, maar zo een vent begrijp ik ook en volgens mij kan jij met al je begrip dan ook niet zeggen dat hem niet geheel begrijpt
quote:
En een tv-programma erbij halen is ook niet mijn stijl, maar ik zou wel meer niet op tv willen doen wat andere mensen wel doen. Misschien doen sommige vrouwen het voor de aandacht, maar ik kan me ook voorstellen dat iemand aan het eind van z'n Latijn is en in een opwelling zo'n brief schrijft aan een programma.
Ik kan me wel 200 dingen voorstellen die ik nooit zou moeten en mogen doen.
Een heer met stijl
pi_57660238
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:11 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dan begint het pas, je kunt 100 dingen doen ipv een programma erbij halen, maargoed daar was je het al mee eens enigzins.
Ja wel, maar die mensen doen het nu eenmaal zo. Dat lijkt me verder iets tussen die vrouwen en hun partner. Ik zou niet meewerken aan zo'n programma, ook niet als 'slachtoffer'. Als ik iets verkeerd deed volgens mij vriend en opeens stond RTL op de stoep, zou ik ook flinke bonje met m'n vriend hebben. Blijkbaar werkt het bij die mensen anders, die mannen doen wel mee (dus blijkbaar hebben ze wél behoefte aan hulp en dringt het door deze tactiek wél door waar ze mee bezig zijn). Ik begrijp het niet helemaal, maar het is hun keuze hoe ze hun huwelijk, gezinsleven etc. inrichten.
quote:
Vreselijk vind ik dat, van die pusherige wijven, bij mij werkt het iig averechts ook als kerels het proberen overigens. En tuurlijk begrijp ik er ook wel iets van, maar zo een vent begrijp ik ook en volgens mij kan jij met al je begrip dan ook niet zeggen dat hem niet geheel begrijpt
Er is een verschil tussen pushen, motiveren en helpen he. Zoals ik zei, ik ken het probleem deels met mijn vriends studie. Als ik mijn vriend help met een opdracht waar hij niet genoeg tijd meer voor heeft of door een opdracht na te kijken voor hem, dan denk ik constructief mee hoe ik hem kan helpen zsm z'n diploma te halen, wat hij zelf wil, en zet ik me daar voor in. Als ik met hem praat over wat hem persoonlijk dwars zit of welke problemen hij heeft met een docent en ik probeer hem op te vrolijken, is dat ook geen pushen. Alleen op een bepaald punt bereik je wel een grens.
Mijn vriend was een tijd ongemotiveerd, had heel veel aan z'n hoofd (begreep ik ook best toen), maar met dagenlang onderuit achter de computer hangen en 's avonds klagen over hoe rot je je wel niet voelt omdat je niets aan je studie gedaan hebt schiet je niks op. Dus dan zei ik op een gegeven moment gewoon dat ie z'n spelletjes af moest sluiten en wat nuttigs moest gaan doen. Deels om hem gewoon te sturen, soms is het gewoon moeilijk jezelf ergens toe te zetten en helpt het als iemand tegen je zegt wat je moet doen, maar natuurlijk ook deels omdat ik 40 uur per week werkte voor een kutsalaris en alles in het huishouden betaalde terwijl ik zijn aandeel eigenlijk ook gewoon nodig had, en daarnaast ook vrijwel het hele huishouden deed. Liep ik te stofzuigen, zat hij onderuit op de bank achter de pc met een zak borrelnootjes. Kijk, zo werkt het geen weken achter elkaar. Laat staan jaren. Had hij mij compleet genegeerd en gewoon lekker onderuit op de bank blijven zitten met een zak borrelnootjes, dan had ik me daar ook boos over gemaakt, maar ook ondergewaardeerd gevoeld. In mijn geval zou ik dan makkelijk kunnen zeggen dat hij z'n spullen maar moest pakken, maar als je echt al een heel leven opgebouwd hebt samen is dat gewoon niet zo makkelijk.

Je doet alsof die vrouwen vijf jaar niks doen, niets zeggen tegen zo'n man en dan opeens zo'n programma inschaken, of dat die vrouwen gewoon vijf jaar lang zo zeiken dat die mannen er geen zin meer in hebben, maar ze hebben er wel sámen schuld aan. Misschien hebben die vrouwen wel te weinig gedaan, hebben ze niet goed genoeg duidelijk gemaakt aan hun man wat ze dwars zit en waarom, maar ja, blijkbaar lossen zij het zo op (al zijn wij het erover eens dat het geen schoonheidsprijs verdient).
pi_57660563
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:25 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ja wel, maar die mensen doen het nu eenmaal zo. Dat lijkt me verder iets tussen die vrouwen en hun partner. Ik zou niet meewerken aan zo'n programma, ook niet als 'slachtoffer'. Als ik iets verkeerd deed volgens mij vriend en opeens stond RTL op de stoep, zou ik ook flinke bonje met m'n vriend hebben. Blijkbaar werkt het bij die mensen anders, die mannen doen wel mee (dus blijkbaar hebben ze wél behoefte aan hulp en dringt het door deze tactiek wél door waar ze mee bezig zijn). Ik begrijp het niet helemaal, maar het is hun keuze hoe ze hun huwelijk, gezinsleven etc. inrichten.
Volgens mij vergis je je hier, die mannen willen er dikwijls niet aan meewerken, een man liep zelfs steeds weg van de camera en toch ging die aflevering door zonder man.
[..]
quote:
Je doet alsof die vrouwen vijf jaar niks doen, niets zeggen tegen zo'n man en dan opeens zo'n programma inschaken, of dat die vrouwen gewoon vijf jaar lang zo zeiken dat die mannen er geen zin meer in hebben, maar ze hebben er wel sámen schuld aan. Misschien hebben die vrouwen wel te weinig gedaan, hebben ze niet goed genoeg duidelijk gemaakt aan hun man wat ze dwars zit en waarom, maar ja, blijkbaar lossen zij het zo op (al zijn wij het erover eens dat het geen schoonheidsprijs verdient).
Nou je slaat de spijker op z'n kop, dat woordje samen zegt voor mij al genoeg, ik val die presentator vooral aan, want ze krijgen niet samen op zijn kop, hij krijgt op zijn kop, zij wordt met handschoentjes aangepakt en die aanpak zit me dwars en daar is mijn klacht op gebaseerd.
Een heer met stijl
pi_57660988
Trouwens, het is ook niet zo makkelijk een man te overtuigen met dit soort dingen. Zeker met klussen. Ik weet wel een klein beetje hoe dat werkt, we hebben hier namelijk drie maanden rigoureus verbouwd.

Een man begint positief, heeft er zelfs wel zin in, want hij vindt klussen wel leuk en hij kan het wel goed (vindt ie zelf in ieder geval). Daarnaast is het zijn taak, als man. Laten we wel wezen, we zijn misschien geemancipeerd vergeleken met de jaren vijftig, maar mannen vinden het soms ook wel leuk om gewoon ouderwets als sterk en handig gezien te worden. Je huis verbouwen geeft aandacht, je krijgt complimenten (goh wat kan je dat goed, leuk gedaan, heb je dat helemaal zelf bedacht?) en veel mannen zijn daar best gevoelig voor.

Vervolgens zijn ze ermee bezig en dan gaat het niet zoals ze willen, je ondergrond blijkt van het verkeerde materiaal te zijn, je wilt de oude vloertegels weghalen en dan blijkt er asbest in te zitten, het muurtje waar je iets aan wilde hangen blijkt niet meer stevig genoeg te zijn, etc. Dan moet het nog eens na je werk, wat toch eigenlijk niet zo leuk is en waardoor je moe en ongeconcentreerd aan het werk bent.

Op een gegeven moment zit je midden in een klus, je hebt overal bouwafval liggen en gereedschap, maar nooit het gereedschap wat je nodig hebt (of dat ligt ergens onder het bouwafval, of je 'handige' hulp heeft je spullen voor je opgeruimd en de opzetstukken van je dremel in je boorkoffer gestopt en je schuurschijfjes in de koffer van je electrische zaag. Of je gereedschap gaat kapot, natuurlijk net tien minuten voor sluitingstijd van de bouwmarkt, net voor een paasweekend. In ieder geval nooit als je alle tijd hebt en makkelijk nieuwe materialen kunt kopen.

Iedereen gaat zich ermee bemoeien, je raakt vermoeid, geirriteerd, je krijgt ruzie met je hulp. Je wilt nog éven iets afmaken, staat vervolgens tot elf uur in het halfdonker te kloten, maar moet wel weer om zeven uur je bed uit. Je hebt er geen zin meer in, je ziet er steeds meer tegenop, gaat steeds minder doen of je raffelt het af. Of je raakt gewoon de draad kwijt, ziet door de bomen het bos niet meer en geeft het op.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat je chronisch chagerijnig bent, constant ruzie hebt, aanloopt tegen problemen omdat je een halfopgebroken badkamer hebt, je voldoet niet aan je eigen verwachtingen en niet aan die van je vrouw, je kind jengelt omdat het in een teiltje in de woonkamer in bad moet, etc. Je hebt er helemaal geen zin meer in, negeert het probleem zo veel mogelijk (op een of andere manier zijn mannen hier echt geweldig in... als ze maar vaak genoeg langs een wrak lopen vinden ze het er vanzelf steeds mooier uitzien, lijkt het, zeker als ze het wrak zelf gebouwd hebben) en uiteindelijk gebeurt er hélemaal niks meer. Natuurlijk ben je teleurgesteld in jezelf omdat je die klus wel even zou doen, dacht je zelf. Maar je hebt nog steeds je trots, dus er komt géén klusjesman.

Nee echt, ik kan me heel goed voorstellen dat het helemaal in de soep loopt. Het ergste is dan nog als je zo'n man hebt die alles voor zich uit schuift en nóg erger is het als je zo'n optimistische goedzak hebt die het allemaal best wel wil doen en denkt dat als ie eerst maar even iets anders gaat doen (je keuken verbouwen bijvoorbeeld), dat het dan vanzelf allemaal wel weer goed komt (natuurlijk gaat het helemaal fout, maar op dat moment denkt ie dat alles natuurlijk veel beter gaat dan met die douche).
pi_57661031
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:35 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Volgens mij vergis je je hier, die mannen willen er dikwijls niet aan meewerken, een man liep zelfs steeds weg van de camera en toch ging die aflevering door zonder man.
[..]
[..]

Nou je slaat de spijker op z'n kop, dat woordje samen zegt voor mij al genoeg, ik val die presentator vooral aan, want ze krijgen niet samen op zijn kop, hij krijgt op zijn kop, zij wordt met handschoentjes aangepakt en die aanpak zit me dwars en daar is mijn klacht op gebaseerd.
Nooit gezien dat zo'n man steeds weg liep. Meestal zijn ze best meegaand.

Ja, daar moet ik je gelijk in geven, de presentator pakt de vrouwen niet aan over het algemeen. Aan de andere kant, die hebben na vijf jaar tobben zonder douche misschien hun lesje wel geleerd?
pi_57661381
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:49 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Nooit gezien dat zo'n man steeds weg liep. Meestal zijn ze best meegaand.
Dat was bij de aflevering die bij RTL Boulevard werd besproken, die vent wilde er echt niet aan meewerken.
quote:
Ja, daar moet ik je gelijk in geven, de presentator pakt de vrouwen niet aan over het algemeen.
quote:
Aan de andere kant, die hebben na vijf jaar tobben zonder douche misschien hun lesje wel geleerd?
Dat blijft speculeren.

Maar ik ben blij dat we eens zijn over de feiten dat ze het samen zover hebben laten komen, maar dat de presentator de man enkel aanpakt, want dat was de reden voor mijn klacht.
Een heer met stijl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')