Daar gaat het helemaal niet om, desnoods vind heel fok mij een randdebiel omdat ik het kijk (ik zag alleen de eerste 5 min zie OP, maargoed), ik wil alleen weten wat jullie van het concept vinden, eenzijdig een partner bashen, stoken en de andere partner opzetten tegen haar man.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:39 schreef Schunckelstar het volgende:
waarom kijk jij dat soort rommel
Dan moet je er ook niet aan beginnenquote:Op donderdag 27 maart 2008 20:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
vind je het gek dat als je een full time job hebt bepaalde dingen lang duren en dan met de filmcrew die vent een beetje lekker belachelijk lopen maken.
Kan ik inkomen, maar ik vind het ronduit ongehoord dat een buitenstaander zich zo uitlaat in een gezin over gezinsleden.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:42 schreef FJD het volgende:
[..]
Dan moet je er ook niet aan beginnenHet is niet alsof het om een schoenenplankje ofzo gaat. Ik ga hier toch ook niet de tussenmuren uitbreken om dan later eens tussen m'n werkzaamheden door te kijken of ik tijd heb om het goed in te richten
Het is SBS6quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:43 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Kan ik inkomen, maar ik vind het ronduit ongehoord dat een buitenstaander zich zo uitlaat in een gezin over gezinsleden.
RTL4, de gezinszender, met Achmea kennisquizen enzovoortsquote:Op donderdag 27 maart 2008 20:44 schreef FJD het volgende:
[..]
Het is SBS6Lijkt me duidelijk, die moeten wel spreken in krachttermen, als ze alles nuanceren dan ziet de gemiddelde kijker het verschil niet meer tussen Help! Mijn man is klusser en Dancing Queen.
Die laatste zin zegt natuurlijk niet zoveel, we weten niet wie van ons tweeën dan het meest representatieve deel van de bevolking kentquote:Op donderdag 27 maart 2008 20:56 schreef Maeghan het volgende:
Over het algemeen is het wel iets genuanceerder hoor. Het is gewoon verschrikkelijk als je JARENLANG (het record tot nu toe is negen jaar geloof ik) niet één normale kamer hebt en geen plek hebt om jezelf te wassen, je kinderen te wassen, etc. Vaak proberen die vrouwen al jarenlang om die man aan de gang te krijgen, maar die mannen willen het vaak ook per sé zonder hulp doen terwijl de vrouw al twintig keer heeft voorgesteld een klusjesman in te huren.
Ik ben het met je eens dat het vaak vrouwen zijn die thuis zijn terwijl de man werkt. Dan denk ik, je kan als vrouw natuurlijk ook best wel iets doen. Zelfs als je niet handig bent, kun je bijvoorbeeld wel bouwafval wegbrengen, materialen halen, opruimen en schoonmaken of simpele klusjes doen, zoals schilderwerk.
Aan de andere kant moet je als man ook zo wijs zijn om niet in alle kamers tegelijkertijd te gaan klussen en weigert hulp aan te nemen, terwijl je weet dat je 40 uur per week werkt.
Het gaat echt niet over gezinnen waar de man al twee maanden niet begint aan de voordeur schilderen, het is vaak echt compleet onleefbare chaos. Ik weet niet wie jij kent die in slechtere woningen woont dan die mensen, maar ik ken ze niet.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:38 schreef 3lmo het volgende:
Jup, en dan een beetje bij de buren gaan douche hè! Waar halen ze het lef vandaan
Als je een luie vent hebt, waar je verder zielsveel van houdt, alleen hij kan of wil niet klussen, en je hebt daarmee kinderen en een leven dat je de moeite waard vindt, alleen je wordt gek van de chaos in je huis, dan is het toch een ander verhaal...quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:26 schreef bluuf het volgende:
Ik snap die vrouwen ook niet : als je zo'n luie vent hebt em je bent het zat dan vertrek je toch?
Deze aflevering is het ook weer een triest geval, dat mens werkt volgens mij niet eens, die kan ook wel een beetje de handen uit de mouwen steken. En waarom neem je ook een 3e kind als je al 9 jaar in een bouwval woont, gewoon onverantwoord om kinderen te nemen in zo'n situatie.
Juist en dan moet je niet iemand hebben die je aanpraat dat het zo slecht is dat je leven bij die vent niet de moeite waard is.quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:37 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Als je een luie vent hebt, waar je verder zielsveel van houdt, alleen hij kan of wil niet klussen, en je hebt daarmee kinderen en een leven dat je de moeite waard vindt, alleen je wordt gek van de chaos in je huis, dan is het toch een ander verhaal...
quote:Deze aflevering heb ik niet gekeken, ik zag net vijf minuten maar ik ergerde me te veel aan die vent.
In deze tijd komt onbewust zelden voor en hoe dan ook ze zijn er beiden verantwoordelijk voor, hij natuurlijk, maar zij ook, tenzij ze door hem verkracht is.quote:Ja, dat je misschien beter geen derde kind kan krijgen in zo'n situatie is ook wel waar, maar misschien is het ook niet bewust gegaan? Om nou een abortus te laten plegen omdat je man niet kan klussen gaat wel érg ver.
Dat een situatie zo wordt is niet toe te schrijven aan een persoon, ik vind dat erg zwart-wit gedacht, men gaat er blijkbaar vanuit dat zo een man een aartsdictator is, terwijl we allang in een hele andere tijd leven, met vaak gebekte vrouwen en suffige mannen, ook vaak in dit programma.quote:Voor wat betreft het 'hakken' op die mannen, tjah... Aan de ene kant is het soms wat té, aan de andere kant zijn het wel mannen die blijkbaar jarenlang niet door hebben in wat voor situatie ze leven en wat ze hun gezin aandoen, dus de fijngevoeligste types zijn het blijkbaar niet.Die vrouwen hebben het al jarenlang kut, die kunnen al een jaar het haar van de kinderen onder de kraan wassen, bij de buren douchen of plassen boven een gat in de grond. Die mannen wordt het één weekje zwaar gemaakt om te zorgen dat het een beetje doordringt wat voor zooitje ze ervan gemaakt hebben en hoe zwaar dat geweest is voor hun gezin.
Tja, mannen kunnen anders erg eigenwijs zijn. En als je man het al jaren niet doet, jij kan het zefl niet en je man luistert niet naar je, dan houdt het gewoon op.quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:43 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Dat een situatie zo wordt is niet toe te schrijven aan een persoon, ik vind dat erg zwart-wit gedacht, men gaat er blijkbaar vanuit dat zo een man een aartsdictator is, terwijl we allang in een hele andere tijd leven, met vaak gebekte vrouwen en suffige mannen, ook vaak in dit programma.
Zo een vrouw kan het niet alleen af met d'r vent en haalt er iemand bij, ik vind dat net zo slap als je pappie, mammie of grote broer erbij halen als iets niet lukt.
Ik zou zeggen dan begint het pas, je kunt 100 dingen doen ipv een programma erbij halen, maargoed daar was je het al mee eens enigzins.quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:52 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Tja, mannen kunnen anders erg eigenwijs zijn. En als je man het al jaren niet doet, jij kan het zefl niet en je man luistert niet naar je, dan houdt het gewoon op.
Vreselijk vind ik dat, van die pusherige wijven, bij mij werkt het iig averechts ook als kerels het proberen overigens. En tuurlijk begrijp ik er ook wel iets van, maar zo een vent begrijp ik ook en volgens mij kan jij met al je begrip dan ook niet zeggen dat hem niet geheel begrijptquote:Je kan als vrouw honderd keer iets tegen je man zeggen, iets vragen of hem op je blote knieen smeken, hoe goed gebekt je ook bent, die man moet het uiteindelijk wel DOEN. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn iemand te motiveren, ik probeer dat nl. met mijn vriend op studiegebied, maar hoe ik ook mijn best doe hem te helpen, te motiveren, dingen voor hem te regelen, etc., hij is uiteindelijk degene die de programma's moet schrijven, want dat kán ik niet. Dus ik kan niet geheel zeggen dat ik het niet begrijp.
Ik kan me wel 200 dingen voorstellen die ik nooit zou moeten en mogen doen.quote:En een tv-programma erbij halen is ook niet mijn stijl, maar ik zou wel meer niet op tv willen doen wat andere mensen wel doen. Misschien doen sommige vrouwen het voor de aandacht, maar ik kan me ook voorstellen dat iemand aan het eind van z'n Latijn is en in een opwelling zo'n brief schrijft aan een programma.
Ja wel, maar die mensen doen het nu eenmaal zo. Dat lijkt me verder iets tussen die vrouwen en hun partner. Ik zou niet meewerken aan zo'n programma, ook niet als 'slachtoffer'. Als ik iets verkeerd deed volgens mij vriend en opeens stond RTL op de stoep, zou ik ook flinke bonje met m'n vriend hebben. Blijkbaar werkt het bij die mensen anders, die mannen doen wel mee (dus blijkbaar hebben ze wél behoefte aan hulp en dringt het door deze tactiek wél door waar ze mee bezig zijn). Ik begrijp het niet helemaal, maar het is hun keuze hoe ze hun huwelijk, gezinsleven etc. inrichten.quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:11 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dan begint het pas, je kunt 100 dingen doen ipv een programma erbij halen, maargoed daar was je het al mee eens enigzins.
Er is een verschil tussen pushen, motiveren en helpen he. Zoals ik zei, ik ken het probleem deels met mijn vriends studie. Als ik mijn vriend help met een opdracht waar hij niet genoeg tijd meer voor heeft of door een opdracht na te kijken voor hem, dan denk ik constructief mee hoe ik hem kan helpen zsm z'n diploma te halen, wat hij zelf wil, en zet ik me daar voor in. Als ik met hem praat over wat hem persoonlijk dwars zit of welke problemen hij heeft met een docent en ik probeer hem op te vrolijken, is dat ook geen pushen. Alleen op een bepaald punt bereik je wel een grens.quote:Vreselijk vind ik dat, van die pusherige wijven, bij mij werkt het iig averechts ook als kerels het proberen overigens. En tuurlijk begrijp ik er ook wel iets van, maar zo een vent begrijp ik ook en volgens mij kan jij met al je begrip dan ook niet zeggen dat hem niet geheel begrijpt
Volgens mij vergis je je hier, die mannen willen er dikwijls niet aan meewerken, een man liep zelfs steeds weg van de camera en toch ging die aflevering door zonder man.quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:25 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ja wel, maar die mensen doen het nu eenmaal zo. Dat lijkt me verder iets tussen die vrouwen en hun partner. Ik zou niet meewerken aan zo'n programma, ook niet als 'slachtoffer'. Als ik iets verkeerd deed volgens mij vriend en opeens stond RTL op de stoep, zou ik ook flinke bonje met m'n vriend hebben. Blijkbaar werkt het bij die mensen anders, die mannen doen wel mee (dus blijkbaar hebben ze wél behoefte aan hulp en dringt het door deze tactiek wél door waar ze mee bezig zijn). Ik begrijp het niet helemaal, maar het is hun keuze hoe ze hun huwelijk, gezinsleven etc. inrichten.
Nou je slaat de spijker op z'n kop, dat woordje samen zegt voor mij al genoeg, ik val die presentator vooral aan, want ze krijgen niet samen op zijn kop, hij krijgt op zijn kop, zij wordt met handschoentjes aangepakt en die aanpak zit me dwars en daar is mijn klacht op gebaseerd.quote:Je doet alsof die vrouwen vijf jaar niks doen, niets zeggen tegen zo'n man en dan opeens zo'n programma inschaken, of dat die vrouwen gewoon vijf jaar lang zo zeiken dat die mannen er geen zin meer in hebben, maar ze hebben er wel sámen schuld aan. Misschien hebben die vrouwen wel te weinig gedaan, hebben ze niet goed genoeg duidelijk gemaakt aan hun man wat ze dwars zit en waarom, maar ja, blijkbaar lossen zij het zo op (al zijn wij het erover eens dat het geen schoonheidsprijs verdient).
Nooit gezien dat zo'n man steeds weg liep. Meestal zijn ze best meegaand.quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:35 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Volgens mij vergis je je hier, die mannen willen er dikwijls niet aan meewerken, een man liep zelfs steeds weg van de camera en toch ging die aflevering door zonder man.
[..]
[..]
Nou je slaat de spijker op z'n kop, dat woordje samen zegt voor mij al genoeg, ik val die presentator vooral aan, want ze krijgen niet samen op zijn kop, hij krijgt op zijn kop, zij wordt met handschoentjes aangepakt en die aanpak zit me dwars en daar is mijn klacht op gebaseerd.
Dat was bij de aflevering die bij RTL Boulevard werd besproken, die vent wilde er echt niet aan meewerken.quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:49 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nooit gezien dat zo'n man steeds weg liep. Meestal zijn ze best meegaand.
quote:Ja, daar moet ik je gelijk in geven, de presentator pakt de vrouwen niet aan over het algemeen.
Dat blijft speculeren.quote:Aan de andere kant, die hebben na vijf jaar tobben zonder douche misschien hun lesje wel geleerd?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |