Dat het aan de ene kant goed is dat kranten zulke kwesties aankaarten, maar dat het aan de andere kant onjuist is omdat ze zo hun objectiviteit verliezen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 18:07 schreef DDDD91 het volgende:
Waarover hadden jullie het in het betoog?
Dat had ik er ook nog in verwerkt inderdaad, dat de lezers op die manier gehinderd worden in het vormen van een eigen mening, de krant vormt die zo al voor ze.quote:Op zaterdag 5 april 2008 18:14 schreef edithbrel het volgende:
Ik was tegen, men slaat tegenwoordig door in de vrijheid van meningsuiting. Zelfs als er niet naar gevraagd wordt verkondigt iedereen zijn eigen boodschap met een standvastigheid waar de paus nog wat van kan leren en de kranten doen hier vrolijk aan mee (iets gematigder, maar toch). Dat is iets wat mijns inziens beter aan de lezer kan worden overgelaten, het doel van een krant wordt zo een beetje voorbij gestreefd. Dat doel is immers informeren, niet infiltreren. Zoiets!
Respect, kom maar opquote:Op zaterdag 5 april 2008 18:39 schreef edithbrel het volgende:
Als er iemand behoefte aan heeft kan ik trouwens best een lijstje met de (waarschijnlijk) goede antwoorden plaatsen? Heb net alles opgezocht.
Ik was ook bezig, maar als jij ze al hebt!quote:Op zaterdag 5 april 2008 18:39 schreef edithbrel het volgende:
Als er iemand behoefte aan heeft kan ik trouwens best een lijstje met de (waarschijnlijk) goede antwoorden plaatsen? Heb net alles opgezocht.
Dat lied vind ik trouwens helemaal niet z'n bekendste, de bekendste is Blowing in the wind... Sukkels.quote:Op zaterdag 5 april 2008 18:51 schreef DDDD91 het volgende:
[..]
Ik was ook bezig, maar als jij ze al hebt!
@ Behind you: Ja, vond het bij het laatste onderdeel ook maar vage vragen. Bijvoorbeeld over die liedjes en boeken. Je moet maar net van Bob Dylan houden!
Ja, d'r lopen daar flink wat debielen rond. Ik dacht twee jaar geleden echt, jezus, gaan dit mijn leraren wordenquote:Op zaterdag 5 april 2008 17:33 schreef jakkop het volgende:
PS: die surveillante in mijn rij stonk echt ongelofelijk uit der bek.En ze kon geen Nederlands.
En ze ging alvast even mn motivatie beoordelen.
Die berekening klopt niet helemaal: 60/100 = 72/120. Dus je moet nog maar 21 punten halen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 17:51 schreef edithbrel het volgende:
Ik heb me speciaal voor dit topic aangemeld, ik word anders gek van nieuwschierigheid.
Ik heb het net uit zitten rekenen, en ik heb op de drie multiple choice onderdelen +/- 51 punten gehaald, van de 120. Vorig jaar had je het met een maximum van 100 punten (dit jaar is dat 120 punten) gehaald als je rond de 60 punten had. Dat zou betekenen dat ik nu nog voor schrijfvaardigheid en motivatie+cv +/- 34 punten moet hebben om het te halen. Dat lukt denk ik wel! Hopelijk ben ik door : -)
Haha ik dacht al dat er iets niet aan klopte. Ben geen betamens...quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:10 schreef jakkop het volgende:
[..]
Die berekening klopt niet helemaal: 60/100 = 72/120. Dus je moet nog maar 21 punten halen.[/mierenneukmodus]
quote:Op zondag 6 april 2008 14:36 schreef BehindYou het volgende:
@ edithbrel
Een colosseum is geen Moors kasteel in Granada, dat had je bij algemene ontwikkeling,vraag 10. Een colosseum is een amfitheater in Rome. Maar ik heb meer bij jou antwoorden dat ik zeker weet dat ze fout zijn. Dus ik zou nog maar niet helemaal zeker zijn van je puntenscore.
Bij mij, tsja, niet heel erg denderend. Vond het niet moeilijk dan verwacht, maar vond het ook niet makkelijk. Heb het niet heel beroerd gemaakt denk ik, maar goed ik zie het vanzelf wel. Als ik door ben, zal dat lekker zijn, zoniet ga ik lekker wat anders doen en word ik toch wel wat ik wil worden. Deze test is alleen maar om een selctie te maken voor de opleiding, maar geen maatladder om te zien of jij die goede journalist bent.quote:
Ik had al een paar verbeteringen door gegeven jaquote:Op zondag 6 april 2008 14:36 schreef BehindYou het volgende:
@ edithbrel
Een colosseum is geen Moors kasteel in Granada, dat had je bij algemene ontwikkeling,vraag 10. Een colosseum is een amfitheater in Rome. Maar ik heb meer bij jou antwoorden dat ik zeker weet dat ze fout zijn. Dus ik zou nog maar niet helemaal zeker zijn van je puntenscore.
Heb het nog even gecheckt, zitten wat typfouten in (moors kasteel in granada...quote:Op zondag 6 april 2008 14:36 schreef BehindYou het volgende:
@ edithbrel
Bij mij ging het ook niet heel goed. Sommige vragen waren zo makkelijk, maar van andere dacht ik echt van hoe moet je dit weten, vooral bij de algemene ontwikkeling. Ik ben er niet zo zeker van dat ik het gehaald heb, maar ik wil gewoon journalist worden, hoe dan ook!quote:Op zondag 6 april 2008 15:42 schreef BehindYou het volgende:
[..]
Bij mij, tsja, niet heel erg denderend. Vond het niet moeilijk dan verwacht, maar vond het ook niet makkelijk. Heb het niet heel beroerd gemaakt denk ik, maar goed ik zie het vanzelf wel. Als ik door ben, zal dat lekker zijn, zoniet ga ik lekker wat anders doen en word ik toch wel wat ik wil worden. Deze test is alleen maar om een selctie te maken voor de opleiding, maar geen maatladder om te zien of jij die goede journalist bent.
Ik had de verkeerde Johnquote:Op zondag 6 april 2008 21:22 schreef duymelijntje het volgende:
Ik heb wel gelachen bij de test, zat in een hoekje waarbij de mensen niet echt uit concurrenten bestonden.
Twee mensen hadden geen idee wie de republikeinse presidents kandidaat was en dachten dat waterboarding een tak van sport was
Ik heb het volgens mij best redelijk gemaakt en als ik meer van dit soort concurrenten heb komt het wel goed
Maar dat was aan je smiley te zien gewoon stomme fout en geen opzet:) Ik had ook 1 stom foutje gemaakt bij de vraag over de Matheus Pasione.. had mozart per ongeluk aangekruist met mijn stomme kop en dat terwijl ik jaren piano heb gespeeldquote:
Met een acht gemiddeld mag je sowieso beginnen op de SvJ. En dan heb je met een zeven meer kans om ingeloot te worden dan met een zes gemiddeld.quote:Op zondag 6 april 2008 20:35 schreef DDDD91 het volgende:
Weet iemand misschien wat je minimaal op je eindexamenlijst moet staan om te worden ingeloot?Ik bedoel dus niet de toets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |