Ja ik denk het ook, maar zeker weten doe ik het niet. Vandaar dit topicquote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:56 schreef Rens_Wilders het volgende:
Toch echt op die manier, denk ik.
Ik denk.........mischien........ zou het kunnen dat.......... ja dat zijn allemaal dingen die ikzelf ook al bedacht had.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:59 schreef PietjePuk007 het volgende:
Misschien zijn er stoffen waarmee je 't "ouder-worden-proces" in een blik kan versnellen?
OMFG!! En ze testen dat dus niet of wat!?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:04 schreef Crack_david het volgende:
Bij een hele boel blikvoer is het inderdaad niet goed vast te stellen en staan er data op die gegokt zijn, puur en alleen omdat fabrikanten verplicht zijn om een datum op de goederen te zetten
Dan blijft de vraag hetzelfde.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:07 schreef Aventura het volgende:
Misschien omdat niet zozeer het product, als wel de verpakkingswijze de houdbaarheidsduur bepaalt?
Daar staat alleen maar dat ze de datum zelf mogen bepalen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:06 schreef golfer het volgende:
Je kunt er hier nog wat meer informatie over lezen.
Een blik knakworsten is, zolang dat blik dicht blijft, eeuwig houdbaar. Echter in 2012 vergaat de wereld, om precies te zijn op 21 december 2012. Daarom zie je ook op vrijwel alle eeuwig houdbare producten een UHD van 2012. Zo ook bijv deze rijst:quote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:48 schreef NED het volgende:
Nu vraag ik me alleen het volgende af:
Ik trek net een blik knakworsten open en zie ik dat die tot 2012 houdbaar zijn.
Dat is niet zo moeilijk. Ze kunnen het blikje in een speciale kastje leggen, waardoor de bacterien in een versnelde tempo groeien, wat dus overeenkomt met een bepaalde periode. Als je vervolgens het aantal bacterien meet, dan kan je zo extrapoleren tot het maximaal toegestane hoeveelheid.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:09 schreef NED het volgende:
[..]
Dan blijft de vraag hetzelfde.
Hoe weten ze dat ingeblikte knakworsten minimaal 4 jaar meegaan?
ja dat dusquote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:00 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk. Ze kunnen het blikje in een speciale kastje leggen, waardoor de bacterien in een versnelde tempo groeien, wat dus overeenkomt met een bepaalde periode. Als je vervolgens het aantal bacterien meet, dan kan je zo extrapoleren tot het maximaal toegestane hoeveelheid.
Zet ff een pak melk in de koelkast, drink 'm over 6 weken op en post dan precies 'tzelfde.quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:30 schreef HMaster-II het volgende:
Houdbaarheidsdatum is namelijk onzin...Het de beste marketingtruc ooit bedacht.
![]()
Wat moeten we de laatste dag dan vretenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:39 schreef Farenji het volgende:
Daarom zie je ook op vrijwel alle eeuwig houdbare producten een UHD van 2012. Zo ook bijv deze rijst:
[ afbeelding ]
het is niet zozeer een marketingtruc, al komt het in sommige gevallen wel erg goed uit.quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:30 schreef HMaster-II het volgende:
Goed topic![]()
Houdbaarheidsdatum is namelijk onzin...Het de beste marketingtruc ooit bedacht.
![]()
Het ligt per product aan de manier van opslag. En veel meer hiervoor genoemde redenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |