abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 8 juni 2008 @ 14:16:46 #176
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_59217769
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:30 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:

[..]

Het boek vormt samen met Stad der Blinden (welke overigens net schijnt te zijn verfilmd) en Schijnbestaan een drieluik, waarin de auteur zijn visie geeft op de huidige wereld. Gaat Stad der Blinden over de maatschappij, dit boek richt zich meer op het individu, nl. een ambtenaar, werkzaam bij het archief van de burgelijke stand. De beste man verzamelt knipsels van beroemde mensen, tot dat hij op een keer per ongeluk een dossier van een onbekende vrouw meeneemt. Wat volgt is een obsessieve zoektocht.

Nu al een oordeel geven vind ik moeilijk, aangezien ik nog maar pas in dit boek begonnen ben.
Oh interessant ik wist niet van dat drieluik. Heb dan ook uitsluitend de Stad der Blinden gelezen van die drie. HEb je ook Schijnbestaan gelezen?
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  zondag 8 juni 2008 @ 15:05:06 #177
81283 ImHungryLetsGetATaco
Intelligenti pauca
pi_59219062
Nee, dit wordt mijn eerste boek van Saramago. Mijn vader heeft Stad der Blinden staan, en ik weet dat hij hier best lyrisch over is. Dus toen ik hoorde dat dat boek verfilmd werd/is en ik weer eens een nieuw boek wilde gaan kopen, besloot ik tot de aanschaf van dit boek. Mocht het bevallen, dan leen ik Stad der Blinden wel van mijn vader.

De schrijver heeft trouwens ook Stad der Zienden geschreven, maar ik heb geen idee of dat wat is.

[ Bericht 0% gewijzigd door ImHungryLetsGetATaco op 09-06-2008 12:38:22 ]
Shake'm U Won't Break'm
  zondag 8 juni 2008 @ 17:04:59 #178
89725 p-etr-a
poëtra
pi_59222423
Ik heb van hem 'Het verzuim van de dood' liggen (van de bibliotheek). Het thema hiervan spreekt me erg aan, aan de titel al af te leiden: er gaat plotseling niemand meer dood. Op de achterflap staat dat iedereen er in het begin blij mee is, maar dat die vreugde niet van lange duur is. Bejaardenhuizen raken overvol etc. Het wordt mijn eerste Saramago en ik ben erg benieuwd naar zijn schrijfstijl maar ook zeker naar dit verhaal specifiek.
pi_59225754
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:46 schreef Sno0ze het volgende:

[..]

Slecht geschreven. Vrijwel alle personages "spreken" hetzelfde en daar ergerde ik me aan.
Had je al iets anders van Grunberg gelezen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 8 juni 2008 @ 19:37:53 #180
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_59226457
quote:
Op zondag 8 juni 2008 15:05 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Nee, dit wordt mijn eerste boek van Saramago. Mijn vader heeft Stad der Blinden staan, en ik weet dat hij hier best lyrisch of is. Dus toen ik hoorde dat dat boek verfilmd werd/is en ik weer eens een nieuw boek wilde gaan kopen, besloot ik tot de aanschaf van dit boek. Mocht het bevallen, dan leen ik Stad der Blinden wel van mijn vader.

De schrijver heeft trouwens ook Stad der Zienden geschreven, maar ik heb geen idee of dat wat is.
De Stad der Zienden is een boek dat, nog erger dan bij de Stad der Blinden, nogal abdrupt eindigt.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  zondag 8 juni 2008 @ 19:39:52 #181
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_59226535
quote:
Op zondag 8 juni 2008 17:04 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb van hem 'Het verzuim van de dood' liggen (van de bibliotheek). Het thema hiervan spreekt me erg aan, aan de titel al af te leiden: er gaat plotseling niemand meer dood. Op de achterflap staat dat iedereen er in het begin blij mee is, maar dat die vreugde niet van lange duur is. Bejaardenhuizen raken overvol etc. Het wordt mijn eerste Saramago en ik ben erg benieuwd naar zijn schrijfstijl maar ook zeker naar dit verhaal specifiek.
Saramago heeft zeer zeker een eigen stijl, waaraan je wel even moet wennen. Qua inhoud vind ik hem een vrij 'lege' schrijver. De moraal van het verhaal is altijd zeer vaag in zijn boeken, terwijl de filosofische terzijdes juist heel duidelijk zijn.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_59227689
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 02:49 schreef Sno0ze het volgende:


Tirza was verschrikkelijk
Ik vond het wel een aardig boek!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  zondag 8 juni 2008 @ 20:13:02 #183
175985 Silaz
drie bier
pi_59227771
Het graal complot - Lynn Sholes & Joe Moore.
begin is leuk, alleen het einde te afgeraffelt.
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_59253080
Ik heb Het recht op terugkeer van Leon de Winter gekocht. Ik heb vier jaar terug een scriptie over het oeuvre van De Winter geschreven. Toen was er nog discussie met mijn scriptiebegeleider over de vraag of ik ook dit boek mee moest nemen, het stond toen al op het punt om gepubliceerd te worden. Ben blij dat ik niet gewacht heb!
  Moderator dinsdag 10 juni 2008 @ 08:49:40 #185
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_59269396


van iemand geleend erg grappig boek
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_59272500
The cleft van doris lessing.
Het begint best leuk, maar daarna duurt het vrij lang.
Het mooi kotsende meisje.
pi_59273068
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:19 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
The cleft van doris lessing.
Het begint best leuk, maar daarna duurt het vrij lang.
Ja hè!? Nou ja, ik vond het idee wel erg interessant. Maar het zakte een beetje in.
pi_59275889


Zeer heldere en verhelderende essays op het gebied van religie en ethiek van de filosoof Herman Philipse
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_59290643
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 08:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

van iemand geleend erg grappig boek
Deze heb ik ook, inderdaad een topboekje! De verhalen zijn behoorlijk luguber maar zo leuk opgeschreven dat je er meermalen om moet lachen. Ik heb overigens een vertaling en die vind ik echt erg goed. De tekeningetjes erbij maken het nog veel sterker.
  woensdag 11 juni 2008 @ 15:09:16 #190
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_59306567
Volgens mij heb ik dat Burton boekje ook, heel leuk is die ja!
Ik zag dat iemand hier laatst A piece of Cake van Cupcake Brown aan het lezen was en die leek me wel wat, dus die heb ik op ebay geshopt voor een paar cent, helemaal geweldig, ben nu op de helft en kan het amper neerleggen. Via dit topic ook de boeken van Foer gekocht trouwens, helemaal niks aan, zwaar overrated, dus die ga ik mooi weer te koop zetten.
Ik ben een voorraadje aan aan het leggen voor 3 weken leesvakantie en rust.
Maar Cupcake gaat het niet redden tot de vakantie. Doet me erg aan Maya Angelou denken, maar dan moderner. Het is niet echt litarair ,maar wel heel prettig geschreven, en het verhaal houdt je echt in zn greep vind ik.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_59306672
The cleft is uit.
Het is wel een aanrader, de eerste helft van het boek dan. Daarna kan je het beter terug in de kast leggen, of aan iemand anders geven (en daarbij vermelden dat ie beter alleen de eerste helft leest).
Het mooi kotsende meisje.
pi_59308301
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 15:09 schreef oh-oh het volgende:
Via dit topic ook de boeken van Foer gekocht trouwens, helemaal niks aan, zwaar overrated
Ik denk dat ik Extreem Luid echt de beste roman vind die ik ooit heb gelezen!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:09:32 #193
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59308381
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:06 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Ik denk dat ik Extreem Luid echt de beste roman vind die ik ooit heb gelezen!
Hij is inderdaad bizar goed.
Ik heb geen 'beste roman', maar hij hoort zeker bij favoriete tien.
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:11:22 #194
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_59308434
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:06 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Ik denk dat ik Extreem Luid echt de beste roman vind die ik ooit heb gelezen!
Ik vind boeken van Irving bv veel beter in dat genre, Foer is duidelijk een beginner. Niet slecht, maar ook niet zo geniaal als iedereen zegt. En Everything is Brightly Illuminated was heel even leuk, 1 hoofdstuk, en toen kon ik er niet meer om lachen en kwam ik er amper nog door.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_59308674
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:11 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik vind boeken van Irving bv veel beter in dat genre, Foer is duidelijk een beginner. Niet slecht, maar ook niet zo geniaal als iedereen zegt. En Everything is Brightly Illuminated was heel even leuk, 1 hoofdstuk, en toen kon ik er niet meer om lachen en kwam ik er amper nog door.
Nou ken ik Irving niet, maar Foer schrijft duidelijk niet als een beginner. De achterliggende gedachte bijvoorbeeld over 'goed' en 'slecht' verwerkt hij geniaal in dat boek (Extreem Luid). Maar als je zijn boeken leest om te lachen dan heb je inderdaad de verkeerde romans aangeschaft! Vooral bij Extreem Luid heeft de 'humor' duidelijk een droevige ondertoon... Ik vind het zeer terecht dat de man zo geprezen wordt door zowel critici als lezers!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:20:39 #196
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_59308696
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:11 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik vind boeken van Irving bv veel beter in dat genre, Foer is duidelijk een beginner. Niet slecht, maar ook niet zo geniaal als iedereen zegt. En Everything is Brightly Illuminated was heel even leuk, 1 hoofdstuk, en toen kon ik er niet meer om lachen en kwam ik er amper nog door.
Ik wist niet eens dat Foer en Irving, beiden uitstekende auteurs overigens, in hetzelfde genre bezig waren joh!
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:26:37 #197
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_59308941
Beide echte verhalenvertellers met veel aandacht voor alle karakters in hun boek en onvoorspelbare plots, vind ik wel vergelijkbaar. Brightly Illuminated is zeker ook "komisch " bedoelt, met die gids met dat accent en die uitgebreide herhalingen van details bij elk karakter, en dat vond ik even leuk en al snel vervelend.
Extremely Close vond ik beter, maar hij wist me toch net niet helemaal te boeien, ik vond het leuk om te lezen maar was ook blij dat het uit was, bij een goed boek baal ik dat ik bij het einde ben.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:30:00 #198
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_59309047
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 15:09 schreef oh-oh het volgende:
Volgens mij heb ik dat Burton boekje ook, heel leuk is die ja!
Ik zag dat iemand hier laatst A piece of Cake van Cupcake Brown aan het lezen was en die leek me wel wat, dus die heb ik op ebay geshopt voor een paar cent, helemaal geweldig, ben nu op de helft en kan het amper neerleggen.
Dat was ik .
Goede page turner inderdaad. Extremely loud ... van Foer vond ik dan weer prachtig, Everything is ... weer stukken minder. Niet eens uitgelezen.
En ik ben ook heel benieuwd naar dat boek van Burton. Dus die gaan we dit weekend maar eens aanschaffen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:39:03 #199
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_59309345
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat was ik .
Goede page turner inderdaad. Extremely loud ... van Foer vond ik dan weer prachtig, Everything is ... weer stukken minder. Niet eens uitgelezen.
En ik ben ook heel benieuwd naar dat boek van Burton. Dus die gaan we dit weekend maar eens aanschaffen.
Nou heel erg bedankt!
Ik neem aan dat je Maya Angelou's autobio gelezen hebt?
Zo niet, alle 5 de boeken direct aanschaffen!
Ik zit ook te dubben of ik everything is wel helemaal uitgelezen heb.
Mezelf kennende wel, met pijn en moeite, en tis maar een dun boekie.
Voor wie van Irving en Foer dan desnoods houdt is Meir Shalev ook een aanrader. Die boeken ( behalve de kus van Esau, daar kom ik NIET door heen) lees ik eindeloos opnieuw, net als die van Irving trouwens, daarvan ken ik hele stukken uit mijn hoofd, en ook hij heeft er 1 waar ik geen doorkomen aan vind ( Son of the Circus).
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:42:17 #200
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_59309443
Maya Angelou heb ik inderdaad gelezen. Al héél lang geleden, kan me er niet zoveel meer van herinneren. Misschien binnenkort weer eens herlezen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')