Wat een kutartikel zeg. Wat een ongestructureerd gebazel. Dat een leraar dat accepteerrt is ongelofelijk en een schandaal.quote:Op dinsdag 25 november 2008 01:31 schreef winteraap het volgende:
Iemand heeft op scholieren.com er een artikel over geplaatst
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1727543
En het boek en het filmpje zelf ?quote:Op dinsdag 25 november 2008 02:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat een kutartikel zeg. Wat een ongestructureerd gebazel. Dat een leraar dat accepteerrt is ongelofelijk en een schandaal.
Dat zou tijdverspilling zijn. Ik ben bekend met het boek en weet hoe het gezien wordt in academische kringen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 02:05 schreef winteraap het volgende:
Lees dat boek eens waar die gast het in zijn topic over heeft
The Jesus Mysteries: Was the "Original Jesus" a Pagan God?
Nee ik moet geloven dat de bijbel waar is, een sprookje zonder feiten en bewijsquote:Op dinsdag 25 november 2008 02:15 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat zou tijdverspilling zijn. Ik ben bekend met het boek en weet hoe het gezien wordt in academische kringen.
Ik hou me liever bezig met het werk van professoren dan sensatiebeluste hobbyisten.
Dit amulet stamt zeer waarschijnlijk uit de 3e eeuw NA christus.quote:
3e eeuw voor christus
Van mij hoef je helemaal niet in de bijbel te geloven, dat mag je zelf bepalen. Ik corriger je alleen (inhoudelijk) als je aan komt zetten met leugenachtige bullshit. Daar is toch niks mis mee?quote:Op dinsdag 25 november 2008 02:16 schreef winteraap het volgende:
[..]
Nee ik moet geloven dat de bijbel waar is, een sprookje zonder feiten en bewijsen dan ook nog eens van een Joodse stam waarvan ik denk: dus ? is hun god en niet de mijne.
Zo kan ik ook alles beweren.quote:Op dinsdag 25 november 2008 02:17 schreef koningdavid het volgende:
Dit is al een simpele fout:
[..]
Dit amulet stamt zeer waarschijnlijk uit de 3e eeuw NA christus.
Oh, ik kan niet met zekerheid zeggen dat het uit de derde eeuw n.c. komt nee. Er wordt namelijk ook beweerd dat het een vervalsing uit de Middeleeuwen is. Maar dat het uit de derde eeuw v.c. komt, is wel zo volstrekt ongeloofwaardig dat de auteurs van het boek (Freke en Gandy dus) dat zelf ook niet geloven.quote:
quote:The irony - of course- is that we are not making any spectacular claims about the amulet at all. Only that it exists - which we have taken on trust from coming across it a couple of times in our research - and that the Jesus Mysteries thesis explains it very neatly. Our thesis certainly doesn't rest on it in any way. (It is after all from the 3rd century CE if the dating is right, which we have not challenged). Our thesis is an attempt to explain a vast body of otherwise puzzling information. The amulet did play a psychological role for us, however, when it unexpectedly turned up late in our research. And of course it makes a very striking cover.
Nee. Wat veel mensen hier in WFL wel es vergeten is dat je geen Christen of Jood hoeft te zijn om al die anti-Christelijke meuk te bekritiserenquote:Op dinsdag 25 november 2008 02:16 schreef winteraap het volgende:
[..]
Nee ik moet geloven dat de bijbel waar is, een sprookje zonder feiten en bewijsen dan ook nog eens van een Joodse stam waarvan ik denk: dus ? is hun god en niet de mijne.
quote:Op dinsdag 25 november 2008 01:31 schreef winteraap het volgende:
Iemand heeft op scholieren.com er een artikel over geplaatst
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1727543
Nou, we wachten in spanning af op het volgende intellectuele en literaire hoogstandje van deze schrijver.quote:Binnenkort een uitgebreid artikel waarin ook de Islam word ontkracht.
Precies. Zoals je geen aanhanger van Bush hoeft te zijn om Willem Middelkoop een oud wijf te vinden.quote:Op dinsdag 25 november 2008 08:54 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee. Wat veel mensen hier in WFL wel eens vergeten is dat je geen Christen of Jood hoeft te zijn om al die anti-Christelijke meuk te bekritiseren
Er zijn inderdaad parallellen tussen deze twee, maar over een kruisiging kan ik nergens iets vinden.quote:Excerpt from Churchward’s Book Of Religion, first published in 1924:
· Similarities between Krishna and Christ:
o Both are held to be really god incarnate
o Both were incarnated and born of a woman
o The mother in each case was a holy virgin
o The father of each was a carpenter
o Both were of royal decent
o Each had the title of "Savior"
o Both were "without sin"
o Both were crucified
o Both were crucified between two thieves
o Each taught of a great and final day of judgment
quote:Op donderdag 10 september 2009 17:43 schreef koningdavid het volgende:
Krishna is niet geboren uit een maagd.
quote:According to Bhagavata Purana it is believed that Krishna was born without a sexual union, by "mental transmission" from the mind of Vasudeva into the womb of Devaki. Hindus believe that in that time, this type of union was possible for achieved beings.[29][36][37]
Wikipedia
hij draag geen kruis maar een ankhquote:Op donderdag 10 september 2009 17:02 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Je kunt wel zeggen dat Horus een kruis draagt, maar daarmee houdt het, wat betreft het verband tussen Horus en het kruis, volgens mij ook op.
[ afbeelding ]
Ik denk trouwens dat de meest serieuze kandidaat voor een vergelijking met Jezus, Krishna is, waarover de volgende beweringen de ronde doen:
[..]
Er zijn inderdaad parallellen tussen deze twee, maar over een kruisiging kan ik nergens iets vinden.
Omdat het Hindoeïsme zeer open staat voor externe invloeden, en heel tolerant is, en er in het Hindoeïsme ook wel gedacht zal worden dat Krishna en Christus incarnaties van dezelfde Godheid waren, lijkt het me waarschijnlijk dat eventuele verhalen van kruisiging van Krishna het gevolg zijn van opname van elementen uit het leven van Jezus in dat van Krishna.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |