abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57598235
Je weet wel bij de supermarkten verkopen ze altijd van een bepaald merk spaghetti, tagliatella, maccaroni .. Je weet er zit veel van die goedkope smakeloze merken tussen, welke is nou de beste, en proeft echt Italie?
pi_57598343
Ken je die aflevering van de Keuringsdienst van Waarde over pasta?
Echt een aanradertje!

Maccaroni kennen ze helemaal niet in Italië...
Het wordt er wel gemaakt, maar puur voor de Amerikaanse markt, maar echt aandacht besteden ze er niet aan.
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_57598829
Ik vind Barilla lekker. Italiaans merk, maar ook verkrijgbaar bij de Jumbo, Dirk en vast nog wel bij meer supermarkten.

En volgens mij is de Cecco ook goed te doen.
pi_57598905
De Cecco is het merk waar de keuringsdienst van waarde op bezoek was in de afleving over pasta.

De aflevering is hier te bekijken
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_57599168
TVP
Ben een echte pasta happer, maar welke ik nu echt super lekker vind?? dat weet ik eigenlijk niet, Die verse dingen van de AH vind ik wel prima..
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 maart 2008 @ 14:27:52 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_57599497
Die verse dingen bij de deka zijn lekker, welk merk, geen idee.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_57599894
Verse pasta is van de meeste supermarkt keten prima te doen vind ik!

Verder vind ik het huismerk van de Jumbo ook prima te doen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 25 maart 2008 @ 15:20:54 #8
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_57600528
Van gedroogde pasta's eten wij alleen de all'uovo (eierpasta) variant..
Spaghetti all'uovo van Grand Italia... Mmmmmm...

Verse pasta: de tortelloni met kaas en noten van AH..
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
pi_57600581
ik weet niet zeker maar ik dacht dat Grand Italia een van de beste is... maar weet niet zeker..
pi_57601057
Ik vind zelf Grand Italia niet zo bijzonder. Hij heeft niet zoveel bite als Barilla. Die veert echt een beetje als je er in bijt, net als bij zelfgemaakte pasta.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 15:43:11 #11
210143 EyeMJR
Eye See Eye Forget !!!
pi_57601081
maakt mij nie uit zolang het maar te vreten is
When Crying In The Mist, To Pray For Amnesia
  dinsdag 25 maart 2008 @ 15:44:06 #12
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_57601100
Albert Heijn huismerk, ¤0,57 => perfect !
Kill the fish.
pi_57601213
Wij eten hier ook meestal gewoon tagliatelle, maar zou best eens die cecco willen proberen!
pi_57601311
Het is natuurlijk ook net wat je zoekt in pasta. In Nederland heben we altijd vrij kleffe , kartonnige pasta gegeten (Honig, alle huismerken etc), aldus de Italianen in bovenstaande aflevering van Keuringsdienst van Waarde. Als je dan plotseling Italiaanse pasta voorgezet krijgt, kan die erg taaiig overkomen. Aan de andere kant vinden Italianen onze pasta niet te vreten.
Voor zover ik weet gebruiken Italianen trouwens ook erg vaak gedroogde pasta. Het ligt maar net aan de saus welk soort geschikt is.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 16:08:38 #15
104963 ETA
European Travel Author
pi_57601587
Heb zelf half jaar in noord Italie en een maand in midden Italie gewoond. Barillla en de Cecco vind je in standaard supermarkt in Italie, en vind ik persoonlijk erg lekker omdat ze een goede bite hebben. In Italie is het zeer gewoon om gedroogde pasta te eten, al is er natuurlijk een voorkeur voor verse pasta Verse pasta is uitermate lekker met een goede pesto

Sauzen in Italie zijn natuurlijk een stuk anders dan hier. Vooral de kwantiteit verschilt, hier drijft de pasta vaak in een rode saus, terwijl in Italie veel minder saus bij zit. Er zit natuurlijk ook een verschil in de saus kwaliteit, maar dat komt voornamelijk door de veel lekkere tomaten die ze daar hebben

En maccaroni is gewoon te vinden in de lokale italiaanse supermarkt zoals de Esselunga (beetje de Italiaanse variant van AH)
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  dinsdag 25 maart 2008 @ 16:52:10 #16
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_57602521
Sinds ik De Cecco heb ontdekt koop ik die voornamelijk, heb ook lasagnebladen van Barilla.
Die aflevering van keuringsdienst van waren moet ik nog zien, maar wat is er dan aan de hand?
Ik weet in elk geval wel dat ik niet meer terug ga naar Grand'Italia, dat smaakt echt naar niks vergeleken met De Cecco, ik snap nu ook opeens wat ze met "al dente" bedoelen.
pi_57602583
In die aflevering laten ze de pastamakers van de Cecco allerei pasta testen, zowel Nederlandse als Italiaanse. De Nederlandse kwam er niet bepaald goed af.
pi_57607032
Grand Italia
  dinsdag 25 maart 2008 @ 20:33:25 #19
122997 zquing
Drama Junk
pi_57607599
Ik vind die barrilla lekker, heb alleen nog nooit die van cecco gebruikt
"Those unforgettable days, for them I live"
  dinsdag 25 maart 2008 @ 20:43:50 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57607859
De Cecco Fettuccine all' uovo nr. 103
Precies goed voor bijna alle pasta gerechten. Staan ook wel aardige recepten op de De Cecco site.
Hebben ze vlgns. mij wel bij de Makro

http://www.dececco.it/catalogo_prodotti_pasta.asp
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 25 maart 2008 @ 23:38:37 #21
45 SiGNe
pi_57612334
De Cecco is ook bij de Jumbo te koop, net zoals Barilla en ze hebben ook nog een merk "napolitana" ofzo, daar hebben ze ook diverse tomaten in blik van (erg lekker trouwens)
pi_57618056
qua olijfolie is carapelli beter dan bertolli?
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/153329
  woensdag 26 maart 2008 @ 15:13:59 #23
45 SiGNe
pi_57623437
Bertolli is gewoon van Unilever, oftwel: massaproductie. (en niet de omaatjes die je in de reclame ziet)
Zelf ga ik liever voor de wat kleinere fabrikanten, die nemen naar mijn idee net even wat meer tijd en dat proef je terug.
Rum is daar ook wel een goed voorbeeld in, Bacardi is het grootste en meest populaire merk, maar qua smaak kan je beter voor een andere rum gaan (Havana Club of Captain Morgan bijvoorbeeld)
Bacardi gebruikt aluminium vaten, die andere twee houten vaten.

Voor een goede olijfolie zou ik naar een Italiaanse traiteur gaan, De Cecco heeft trouwens ook olijfolie (extra virgine) maar daar ben ik verder niet mee bekend.

En om het over de pasta's te hebben, De Cecco en Barilla gebruiken koperen mallen om hun pasta's mee te maken, dat schijnt voor de smaak ook weer beter te zijn dan aluminium mallen die Grand' Italia (en andere Hollandse merken) gebruiken.
Je kan het ook zien en voelen aan de pasta, Hollandse pasta is glad, Italiaanse pasta voelt een beetje korrelig aan, alsof er een laagje bloem overheen is gestrooid toen de pasta nog niet hard was.
  woensdag 26 maart 2008 @ 16:51:33 #24
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_57625486
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 16:08 schreef ETA het volgende:
Heb zelf half jaar in noord Italie en een maand in midden Italie gewoond. Barillla en de Cecco vind je in standaard supermarkt in Italie, en vind ik persoonlijk erg lekker omdat ze een goede bite hebben. In Italie is het zeer gewoon om gedroogde pasta te eten, al is er natuurlijk een voorkeur voor verse pasta Verse pasta is uitermate lekker met een goede pesto
in Italië ligt de voorkeur voor gedroogde of verse pasta aan de gebruikte saus
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_57641135
Grand Italia is lekker, maar best prijzig. Meestal koop ik gewoon AH-huismerk, tenzij de dure op de reclame is.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')