waarvan,quote:Op maandag 24 maart 2008 22:18 schreef Sneeuwvlok het volgende:
Hier zijn toch al een stuk of 30*12*34 dingen van?
ben ik toch niet de enigequote:Op maandag 24 maart 2008 22:14 schreef House-Musik het volgende:
dejavu?
Ook met het onderzoeken van alles wat er bij komt.quote:Op maandag 24 maart 2008 22:25 schreef Tware het volgende:
En daar ben je de laatste 2 jaar mee bezig geweest om te bedenken !
Dan start ik een fanclubquote:Op maandag 24 maart 2008 23:06 schreef Lyzio het volgende:
Eigenlijk moet je een fobo openen, om de genialiteit van je gezicht te kunnen zien spatten
Ik moet zeggen dat sinds hij zijn posts redelijk netjes houd, inc. interpunctie... het al wat geloofwaardiger en beter haalbaar overkomtquote:Op maandag 24 maart 2008 23:09 schreef AQuila360 het volgende:
Ik heb wel vertrouwen in Roelof! Hij heeft de OP aangepast deze is nu een stuk netter en duidelijker!
En de concept versie op papier is dik in orde
Er zal zeker een form (helpdesk) komen.quote:Op maandag 24 maart 2008 23:21 schreef Guncta het volgende:
Ik heb niet zo gek veel verstand van dit soort spelletjes, maar wat is je USP van dit spel ook alweer, behalve dat het groter aangepakt is?
En is het niet tof als de spelers meer inbreng hebben. Zoals het ontwikkelen van nieuwe rassen, vervoermiddelen, talen en uiterlijke kenmerken?
Zo uniek zal dat ook weer niet zijn, scheelt je echter veel tijd en het spel wordt een stuk persoonlijker.
Damn, ik had ook gewoon tvp kunnen typen.
Speel je ogame?quote:Op maandag 24 maart 2008 23:34 schreef zquing het volgende:
Over oorlog enzo,
bouw wachtijden in, dit voorkomt dat mensen 10tallen aanvallen gaan doen in een uur. Verder zorgt 't voor een extra strategisch aspect.
mensen zullen dan de keuze moeten maken of ze wel hun units uitsturen(dus minder def hebben thuis) of niet. Heb je geen wait times dan maakt 't geen bal uit want je kan je aanvallen aangezien je def dan toch niet veranderd
Wat beter is, maak een korte wait time van een uur of 4 voor binnen de sector en+2 uur voor iedere sector verder. Om alliance wars leuk te houden zou je warpgates(oid) kunnen maken in een sector waardoor mensen uit een alliance een iemand anders kan aanvallen in 4 uur.
Verder kan je commercial warpgates maken(moneydrain) waar een speler aan 't spel voor moet betalen zodat hij daar gebruik van kan maken. Of laat spelers zelf warpgates exploiten zodat ze daar geld aan kunnen verdienen.
Verder zorgen wachttijden ervoor dat je niet super intensief hoef te spelen aangezien je toch moet wachten
alleen sojamelk en cola.quote:Op maandag 24 maart 2008 23:39 schreef Lyzio het volgende:
Drink je veel Roelof?
Ik zal wel met de week wat bekender maken.quote:Op maandag 24 maart 2008 23:23 schreef AQuila360 het volgende:
Maar waneer kom je met een update ofzo? Of maak je een ras bekend?
Just askingquote:Op maandag 24 maart 2008 23:52 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
alleen sojamelk en cola.
hoezo?
Tuurlijk, morgenquote:Op maandag 24 maart 2008 23:20 schreef zquing het volgende:
zou ik mischien 't concept kunnen lezen?
ogamequote:Op maandag 24 maart 2008 23:50 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Speel je ogame?
Had in het vorig post al gezegd dat het voor en nadelen geeft.
Maar de verdedeging veranderd zeker. Het is er niet.behalve je floot.
Er is zeker en altijd team work voor nodig. Of heel veel inzicht in de schip types.
Het is namelijk ontworpen om intensief te kunnen spelen. Dat je best een paar uur per dag er aan kan besteden of maar 15 minuten.
Het grafies weergave van ogame travian tribalwars en ander moet je vergeten. Het is er niet.
Het is een oorlog spel, geen wacht spel. Een RTS geen WTS (wait time strategy).
Dan komt waarscheinlijk de vraag/melding:
kunnen mensen dan niet in 1 dag helameel van het spel gekickt worden?
NEE
Er zijn beveiligheden om dat te verkomen.
Als een speler een aantal is aangevallen en X% van zijn power heeft verloren zal hij een aantal uur in een protection komen. Maar, als de speler een schip bouwd verliest hij deze protection in een paar seconde.
Het strategisch aspect zit zeker in het maken van je vloot, met de type schepen die je heb. En het maken van ally's.
Daarnaast, als je iemand heb aangevallen of je bent aangevallen zal je vloot waarscheinlijk ongebalanseerd zijn en veel zwakker.
thanks
Zeker bagger spelquote:Op dinsdag 25 maart 2008 08:13 schreef zquing het volgende:
[..]
ogame
wat een baggerspel was dat
en tvp betekent terug vind post
Fail...quote:Op maandag 24 maart 2008 22:13 schreef Roelof_Kremer het volgende:
-Het spel wordt grotendeels gratis
-Wel kun je betaalde items verkrijgen die extra mogelijkheden bieden
Soja melkquote:Op maandag 24 maart 2008 23:52 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
alleen sojamelk en cola.
hoezo?
Waarom drinkt met ietsquote:
Iets waar soja voorstaat vertrouw ik nietquote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:35 schreef disjfa het volgende:
[..]
Waarom drinkt met ietsSoja melk is gewoon willekeurig nomraal drinken
Gekke AQ
[ afbeelding ]
Niet alle mensen zijn zo lactosetolerant als jouwquote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:39 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Iets waar soja voorstaat vertrouw ik nietEn nomraal drinken al helemaaaal niet
Difsja ik zeg altijd maar dit > Melk is goed voor elkquote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:45 schreef disjfa het volgende:
[..]
Niet alle mensen zijn zo lactosetolerant als jouw
Akelige waarheidquote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:55 schreef Edwinuss het volgende:
je gaat die shit ownen man.
Is het voor jou ook een verrassing danquote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:53 schreef Roelof_Kremer het volgende:
crap, ik kan zelf bijna niet wachten.
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:13 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Is het voor jou ook een verrassing dan
Helemaal niet!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:04 schreef Lyzio het volgende:
En zijn undersig was zo mooi EngelsEn dan dit. Godskolere.
Ik vind het verhaal best goed
Heel goed Troelofquote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:30 schreef Roelof_Kremer het volgende:
. From the legends we are told now,
1200 years ago. When The federation of planets was at its highest peek, the alliance fell down with the most horrific galactic war in history. Killing thousands of planets, a dozen races and billions of creatures.
. From humanity
Almost destroyed there race in the galactic war. Few brave souls left tear home world, searching in the uncharted space at the outskirts of the galaxy. With one thing in mind, build a Utopian like Empire. And rebuild their homes
. To new goals
Now building their great Star Empire, thriving for one goal. With the will of power.
Rule the galaxy and take the throne as the most powerful star empire.
. The Terran Star Empire.
[ afbeelding ]
tot het volgende aflevering van, the story line
Zeker, die is mooi gezegd.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:50 schreef AQuila360 het volgende:
Maar vergeet niet dat Roetslof een concept versie heeft van 60 pagina's en daar staan toch wel hele mooie dingen in. dit is gewoon een kleine greep om jullie intresse vast te houden.
Roelof Productions staat voor kwaliteit!
gelukkig maarquote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:18 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Ook al moes ik ze nog wat uitleggen van het gehele complexe economies achtergrond. Hadden ze niet veel moeite met het verdere concept.
"quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:38 schreef Ericjuh het volgende:
trouwens... wie heeft deze game a gesubmit?
http://games.fok.nl/newssubmit.php
?
zou geeneens een gek idee zijn!
waaromme dan? duke nukem is ook voorbij gekomen op fok games! Daarnaast heeft hij al wat customs art vrijgegeven:quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:39 schreef BereNDD het volgende:
[..]
"
denk dat je beter kan wachten tot de beta release in 2032
Meen je dat nou spuit 11quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:48 schreef Ericjuh het volgende:
als je googled op zijn bestandsnaam (galaxy) dan zie je gelijk in begin 3 conceptarts, waarvan hij d'r 1 heeft gepost!
maar je hebt seriues nog niks? niks meer dan een idee op papier?quote:Op woensdag 26 maart 2008 17:30 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Gewoon een plaatje voor er bij, niet er veel achter zoeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Mag ik het ondernemingsplan zien? Heb wel interessequote:Op woensdag 26 maart 2008 18:12 schreef Roelof_Kremer het volgende:
:>
ag, moet mensen bezig houden.
Heeft meer info opgeleverd in de paar dagen, dan in sommige weken.
Ook bedankt voor dat.
Naast het idee, is er ook een plan van aanpak. Daarin staat bijvoorbeeld: koste, programerings bedrijfen, contact personen, inkomsten (manieren er van), plannen voor uibouwen, servers, applications, enz enz enz
Of wel veel onderzoek.
En het ondernemings plan, voor mensen die geintresseerd zijn.
Wat is het doel van je intresse?quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:30 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Mag ik het ondernemingsplan zien? Heb wel interesse
hoe ga je het eigenlijk aanpakken? want ik neem aan dat je deze game in fasen gaat ontwikkelen (tenminste dat doen de meeste gamedevers!) Je hebt nu ondernemingsplan en plan van aanpak etc.. maar wat ga je nu doen? en wat zijn de volgende stappen?quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:14 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Weet ik, alleen als ze een voorstel tegen over hebben.
Zooooo... de concept art ziet er al erg goed uit, vernieuwend weet je, ik kan niet wachten tot hij het 60 pagina tellende concept document online zet.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:45 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
waaromme dan? duke nukem is ook voorbij gekomen op fok games! Daarnaast heeft hij al wat customs art vrijgegeven:
[ afbeelding ]
en zoals ik dit lees is het seriues en gaat hij d'r mee door! net zoals een echte gamedever (waar we wel newspost over submitten)
zal waarschijnlijk na AQuila360 reactie niet meer gebeurenquote:Op donderdag 27 maart 2008 08:42 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Zooooo... de concept art ziet er al erg goed uit, vernieuwend weet je, ik kan niet wachten tot hij het 60 pagina tellende concept document online zet.
Wil gewoon weten hoe jij het aanpakt als je ''een bedrijfje'' wil beginnenquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:40 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Wat is het doel van je intresse?
denk dat hij met het idee aankomt en CEO van het bedrijf wordt.. tenminste dat dacht ik ergens gelezen te hebbenquote:Op donderdag 27 maart 2008 11:03 schreef BereNDD het volgende:
Vind je het heel raar als ik het hele plan plus opzet een beetje warrig vindt?
Wat wordt trouwens jouw aandeel in dit hele verhaal? Bedenken / verder uitdenken van het concept?
en googlen naar concept art?
heb jij je game a gesubmit bij games.fok dan? en je kunt ook reclame maken bij fok! daar zou ik misschien dit topic bij zetten.. kun je nog meer feedback krijgen!quote:Al kan er tijdens het geheel reclame worden gemaakt. Vanaf de open beta word er goed reclame gemaakt.
zover ik weet hoeft degene die het bedrijf runned niet te programmeren/schetsen.. TS maakt duidelijk dat hij een aantal programmeurs heeft gevonden die zijn idee ontwikkelen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:20 schreef Vince22 het volgende:
Eensch is. Kun je zelf eigenlijk wel iets? Schetsen? Programmeren? Marketing?
Het enige wat ik lees zijn (vage) ideeën met weinig concreets. Toch zeg ik tvp!
??quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:31 schreef BereNDD het volgende:
[/sarcasme]
Minachting was niet de bedoeling. Ben wel geinteresseerd verder, wil gewoon weten wat de exacte plannen van de TS zijn voor de toekomst en wat zijn inbreng in alles is. Is hij alleen voor het concept of heeft hij nog verdere inspraak. Wil hij het hele verhaal ontwerpen en ook overal bij betrokken zijn. Meer het screenplay - director verhaal.quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:26 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
zover ik weet hoeft degene die het bedrijf runned niet te programmeren/schetsen.. TS maakt duidelijk dat hij een aantal programmeurs heeft gevonden die zijn idee ontwikkelen.
beetje kansloze reactie dit, want als je topic had gelezen dan wist je dat TS dit beter heeft uitgedacht. beetje minachtig
Tja, even de spellingscontrole erover gooien is weinig moeite, dan heeft hij al 80% van zijn spelfouten eruit.quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:45 schreef Vince22 het volgende:
[..]
Minachting was niet de bedoeling. Ben wel geinteresseerd verder, wil gewoon weten wat de exacte plannen van de TS zijn voor de toekomst en wat zijn inbreng in alles is. Is hij alleen voor het concept of heeft hij nog verdere inspraak. Wil hij het hele verhaal ontwerpen en ook overal bij betrokken zijn. Meer het screenplay - director verhaal.
Alleen het taalgebruik en taalfouten lokken eigenlijk wel een beetje minachting uit. Maar goed, niet iedereen kan goed Nederlands schrijven.
TS ga in vorig topic aan dat hij een hersenbeschadiging had. Daardoor heeft hij moeite met schrijven/typen. Maar ik denk vast dat TS wel iets heeft opgenomen in zijn plan van aanpak dat er iemand op zijn spelling let.quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:50 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Tja, even de spellingscontrole erover gooien is weinig moeite, dan heeft hij al 80% van zijn spelfouten eruit.
Wil hij een succes van dit spel maken en succes met zijn bedrijf krijgen dan is dat denk ik wel nodig. ben trouwens wel benieuwd naar de volgende rassenquote:Op donderdag 27 maart 2008 11:51 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
TS ga in vorig topic aan dat hij een hersenbeschadiging had. Daardoor heeft hij moeite met schrijven/typen. Maar ik denk vast dat TS wel iets heeft opgenomen in zijn plan van aanpak dat er iemand op zijn spelling let.
Tja warrig,quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:03 schreef BereNDD het volgende:
Vind je het heel raar als ik het hele plan plus opzet een beetje warrig vindt?
Wat wordt trouwens jouw aandeel in dit hele verhaal? Bedenken / verder uitdenken van het concept?
en googlen naar concept art?
Ik kan wel tijden opstellen maar als het niet haalbaars is voor de programmeurs heb je er als nog niks aan.quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:30 schreef disjfa het volgende:
Een lichte inzicht van het geheel. Ik neem aan dat je daarmee bedoelt dat je een idee hebt wat je zou moeten opzetten. Een idee heb je niets aan. Je zei eerder ook al een ondernemingsplan geschreven te hebben. Dat is een serieuse kijk met waar je mee bezig bent en niet "wat richttijden voor mijzelf"
Ben je nou serieus bezig of gewoon een beetje aan het lanterfanteren? En als het eerste, laat zien dan.
Het word in het Engels geprogrammeerd.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:47 schreef BereNDD het volgende:
hoeveel mensen gaan eraan werken??
In welke taal gaan ze het spel programmeren?
quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:59 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Het word in het Engels geprogrammeerd.
Daar had ik al aan gedacht.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:59 schreef L.Denninger het volgende:
Hebben die programmeurs ervaring met spellen maken ?
Ik kan je vertellen dat een game maken heel wat anders is dan een website in elkaar scripten of een calculatortje coden :-)
(Tenzij je het spel in flash wilt maken natuurlijk)
o tja, ander taal.quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:00 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Er is geen enkele computer die engels begrijpt, je zou eens een programmeertaal kunnen proberen
welke programmeurs heb je benaderd dan? want misschien kunnen we daar wat ervaringen over uitwisselen. Want wat jij wil maken, met natuurkundige berekeningen, is best ingewikkeld. Ik hoop dat de organisatie die je in gaat huren zulke dingen kunnen programmeren.quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:18 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
o tja, ander taal.
Zover ik weet zal het in php gescript kunnen worden. Zal zeker html en andere talen toegepast kunnen worden.
Maar daar heb ik zelf dus geen ervaring in. Maar ik geloof in de inschatting van de programmeurs.
Nou ja, als het een web- en turn-based strategy game is is het voornamelijk een kwestie van systemen scripten en niet van echte physics.quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:25 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
welke programmeurs heb je benaderd dan? want misschien kunnen we daar wat ervaringen over uitwisselen. Want wat jij wil maken, met natuurkundige berekeningen, is best ingewikkeld. Ik hoop dat de organisatie die je in gaat huren zulke dingen kunnen programmeren.
Een web browser met een lekkere internet verbindingquote:Op donderdag 27 maart 2008 17:27 schreef lungo het volgende:
Wat zijn de sijsteemeisen
Al is het voor sommige nieuw een game te maken. Met de ervaring van de andere programeurs die ervaring hebben met games maken. Zal het zeker lukken.quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:25 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
welke programmeurs heb je benaderd dan? want misschien kunnen we daar wat ervaringen over uitwisselen. Want wat jij wil maken, met natuurkundige berekeningen, is best ingewikkeld. Ik hoop dat de organisatie die je in gaat huren zulke dingen kunnen programmeren.
maar uit je reactie maak ik op dat je nog geen programmeurs benaderd hebt. Of wil je je dev team geheim houden? opzich geen gek idee, want anders koopt EA zulke dingen weer opquote:Op donderdag 27 maart 2008 17:38 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Al is het voor sommige nieuw een game te maken. Met de ervaring van de andere programeurs die ervaring hebben met games maken. Zal het zeker lukken.
oke.. misschien geen physics, maar het berekenen van een locatie van een schip is seriues best moeilijk. Stel je voor dat er een schip van punt a naar punt B gaat. In space heb je natuurlijk x,y en z coordinaten. als het schip een bepaalde snelheid heeft zal het toch berekend moeten worden hoe snel hij bij punt b is.quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:31 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nou ja, als het een web- en turn-based strategy game is is het voornamelijk een kwestie van systemen scripten en niet van echte physics.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:02 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
oke.. misschien geen physics, maar het berekenen van een locatie van een schip is seriues best moeilijk. Stel je voor dat er een schip van punt a naar punt B gaat. In space heb je natuurlijk x,y en z coordinaten. als het schip een bepaalde snelheid heeft zal het toch berekend moeten worden hoe snel hij bij punt b is.
Het is namelijk dat ik het team/bedrijf geheim will houden om gedonder te verkomen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:58 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
maar uit je reactie maak ik op dat je nog geen programmeurs benaderd hebt. Of wil je je dev team geheim houden? opzich geen gek idee, want anders koopt EA zulke dingen weer op
maar hoe verplaats je jezelf dan door de "galaxy" en hoe lang duurd dat dan? Kun je alleen schepen aanvallen van mensen die online zijn of kun je ook schepen aanvallen die dood liggen? Dus het kan voorkomen dat je terug komt en je hele vloot is opeens weg?quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:39 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Er wordt niet berekend van punt a naar punt b
Het is gewoon: klick --> annval --> win
or lose.
aha, daar is wat op bedacht.quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:02 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
maar hoe verplaats je jezelf dan door de "galaxy" en hoe lang duurd dat dan? Kun je alleen schepen aanvallen van mensen die online zijn of kun je ook schepen aanvallen die dood liggen? Dus het kan voorkomen dat je terug komt en je hele vloot is opeens weg?
dat laatste zou geen motivatie zijn om weer te spelen..
Die zitten al in Starcraft hoor.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:30 schreef Roelof_Kremer het volgende:
. From the legends we are told now,
1200 years ago. When The federation of planets was at its highest peek, the alliance fell down with the most horrific galactic war in history. Killing thousands of planets, a dozen races and billions of creatures.
. From humanity
Almost destroyed there race in the galactic war. Few brave souls left tear home world, searching in the uncharted space at the outskirts of the galaxy. With one thing in mind, build a Utopian like Empire. And rebuild their homes
. To new goals
Now building their great Star Empire, thriving for one goal. With the will of power.
Rule the galaxy and take the throne as the most powerful star empire.
. The Terran Star Empire.
[ afbeelding ]
tot het volgende aflevering van, the story line
goed idee! en dit keer met concept art! maakt niet uit of het in paint gemaakt is! ik wil concept art!quote:Roelof wat zeg je er van morgen om 20:30 weer een ras uit de doeken doen?
art,quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:12 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
goed idee! en dit keer met concept art! maakt niet uit of het in paint gemaakt is! ik wil concept art!
ahh kom op.. doe idd keer je best! wij hebben zoveel feedback gegeven.. wij hebben eigenlijk wel conceptart verdient!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:10 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
art,
en je denkt dat ik kan tekenen? (joke)
ag, zal mijn best doen.
Dus geen 3D grafies gedoe....quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Je moet wel inzien dat het geheel niet grafies wordt weergegeven. 3D grafies gedoe zal je niet vinden.
thanks
Roelof
Onzin, dat is een lineaire interpolatie die je met wiskunde uit de 1e klas van de mavo oplost.quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:02 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
oke.. misschien geen physics, maar het berekenen van een locatie van een schip is seriues best moeilijk. Stel je voor dat er een schip van punt a naar punt B gaat. In space heb je natuurlijk x,y en z coordinaten. als het schip een bepaalde snelheid heeft zal het toch berekend moeten worden hoe snel hij bij punt b is.
Irrelevant.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:32 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Dus geen 3D grafies gedoe....
Dat had ik eigenlijk al wel een klein beetje verwacht, maar je punten / stats overzicht wordt dus ondersteund door 2D plaatjes? Of zit er verder niks grafisch (naast de interface waar je alle handelingen in moet uitvoeren?) in het spel?
hier zit jij dus fout he... deze game gaat verder dan andere games. Ts gaf aan dat hij veel dingen miste in bestaande games. TS had het ook nog over het hebben van pets (huisdieren) en ik neem aan dat die op verschillende locaties in galagy ondergebracht kunnen worden. Als je dan met je schip wilt verplaatsen door de galaxy en je wilt rekening houden met de pets... dan gaat je formule niet door. Daarnaast kun je in jou formule geen verband leggen tussen je pet, schip en vijandelijk schip.quote:Als het inderdaad een turnbased strategy-game is heb je geen slimme coders nodig die weten hoe ze de Havok physics-engine moeten gebruiken, maar kom je met een "medium-level" coders al een heel eind.
Maar Roelof, hoe zit dat nou als ik wél een fanatiek speler ben, maar 2 weken vakantie geboekt heb naar Torremolinos of Salou? Kan ik na die 2 dagen mijn complete vloot verliezen als mijn protection op is? En als ik dan op het strand zou liggen, mij drukmakend of mijn vloot het wel gaat redden, kunnen allies me dan ondersteunen? Of hoef ik me niet druk te maken dat het spel deze zomer uitkomt?quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
De regels geeft de kans alleen om opnieuw op te bouwen. En als de speler een lekker vloot heeft opgebouwd kan de speler een dagje of 2 weg gaan zonder echte zorgen.
thanks
Roelof
Simpelweg een parent/child-based objectsysteem gebruiken, ik zie het probleem niet ?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:58 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
hier zit jij dus fout he... deze game gaat verder dan andere games. Ts gaf aan dat hij veel dingen miste in bestaande games. TS had het ook nog over het hebben van pets (huisdieren) en ik neem aan dat die op verschillende locaties in galagy ondergebracht kunnen worden. Als je dan met je schip wilt verplaatsen door de galaxy en je wilt rekening houden met de pets... dan gaat je formule niet door. Daarnaast kun je in jou formule geen verband leggen tussen je pet, schip en vijandelijk schip.
snap je mijn uitleg een beetje?
ik heb helaas het geld, rescources en het idee niet wat TS wel heeft. dus ik heb nooit een game gemaakt.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:14 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Simpelweg een parent/child-based objectsysteem gebruiken, ik zie het probleem niet ?
(Heb je zelf wel eens een game gemaakt ?)
Om een game te maken heb je niet perse geld nodig hoor, een computer is genoegquote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:08 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
ik heb helaas het geld, rescources en het idee niet wat TS wel heeft. dus ik heb nooit een game gemaakt.
Niks Irrelevant, gewoon een informatieve vraag omdat hij er zo weinig over los laat. Plus als ik vraag in welke taal het geprogrammeerd gaat en het antwoord: "Engels" krijg is het helemaal niet irrelevant om dit soort vragen te stellen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:56 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Irrelevant.
Een leuk turn-based spel is een leuk turn-based spel, of je nou spiffy animated gifjes gebruikt om je stats aan te geven of een paar text karakters.
Ja want je huis betaald zichzelf, stroom is gratis, het eten is gratis... etc,quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:23 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Om een game te maken heb je niet perse geld nodig hoor, een computer is genoeg
Hoezo ? Kun je geen hobby hebben als je op jezelf woont ?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:29 schreef BereNDD het volgende:
Ja want je huis betaald zichzelf, stroom is gratis, het eten is gratis... etc,
of je moet gewoon bij je ouders thuis wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |