Zo'n 29% van de IE gebruikers van 2 van mijn sites (boeroendoek.nl en pestforum.nl) gebruiken op dit moment nog IE6. Dat is dus minder dan 1/3e van de IE gebruikers. 70% van de bezoekers is een IE bezoeker, dus pakweg 1/5e van de bezoekers is IE6 (en dat op ca. 5000 bezoekers/maand, redelijk representatief dus).quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:02 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Yip. En je kan nog zo vurig willen dat mensen upgraden naar IE7, feit blijft dat 3 op alle 10 bezoekers IE6 gebruiken. Da's best veel
Verschilt bij mij ook heel veel. Als ik de Boekenbox (uit m'n sig) of mijn blog neem dan zit ik gemiddeld op 57% Mozilla (waarvan 40% Firefox ouder dan versie 3.x), 15% IE7, 21% IE6 en de rest Safari/Opera/etc.quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:32 schreef CraZaay het volgende:
Het ligt ook aan de doelgroep natuurlijk; de grotere publiekssites die ik ontwikkel hebben al gauw 90+% (!!) IE bezoekers. Nadeel van sites voor het grote publiek is dat ze vaak op scholen en kantoren gebruikt worden (en tussen 9.00 en 17.00 komt daar het merendeel van het bezoek vandaan), en daar hebben ze weer relatief veel IE6.
We zullen ermee moeten leven
Lucky youquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 11:36 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Op mijn site (veel bezocht door creatieven) is het aandeel IE6 marginaal, Safari en Opera scoren (net als FF natuurlijk) veel hoger. Er is daarom vrijwel geen tijd gestoken in het IE6 compatibel maken![]()
Zelfde gaat op voor pestforum.nl. Meeste hits komen van kennisnet, onder schooltijd. Ook daar valt het kwartje dus.quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:32 schreef CraZaay het volgende:
Het ligt ook aan de doelgroep natuurlijk; de grotere publiekssites die ik ontwikkel hebben al gauw 90+% (!!) IE bezoekers. Nadeel van sites voor het grote publiek is dat ze vaak op scholen en kantoren gebruikt worden (en tussen 9.00 en 17.00 komt daar het merendeel van het bezoek vandaan), en daar hebben ze weer relatief veel IE6.
We zullen ermee moeten leven
Ik zie de variatie in besturingssystemen ook langzaam aan toenemenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 08:41 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Verschilt bij mij ook heel veel. Als ik de Boekenbox (uit m'n sig) of mijn blog neem dan zit ik gemiddeld op 57% Mozilla (waarvan 40% Firefox ouder dan versie 3.x), 15% IE7, 21% IE6 en de rest Safari/Opera/etc.
Bij de gemiddelde applicatie van m'n werk zit ik makkelijk boven de 80% aan IE gebruikers, waarvan het grootste percentage jammer genoeg nog steeds op IE6. Wel merk ik dat steeds meer mensen, zowel bij mijn thuisprojectjes als bij mijn grotere projecten op het werk, steeds meer interesse hebben in andere browsers en veel klanten ook al aangeven dat hun website/applicatie 'wel op alle browsers moet werken'.Goede ontwikkeling vind ik zelf, dan vallen al die prutsers die nog steeds enkel voor browser X devven al buiten de boot.
Euh?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:43 schreef ruud_fr het volgende:
ik bedoel dus eigenlijk dat de achtergrond in het tekstvak blijft staan als het vak groter (scrollbaar) wordt d.m.v. typen
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:57 schreef ruud_fr het volgende:
is er een mogelijkheid om een background in een textarea fixed te maken? het lukt mij niet...
1 2 3 | background-position: bottom left; } |
Lijkt mij nogal een show stopperquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 08:17 schreef Light het volgende:
Het nadeel is dat als iemand met de cursortoetsen weer omhoog gaat scrollen, de achtergrond naar beneden gaat.
prima oplossing dusquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 08:07 schreef CraZaay het volgende:
Met "position" scrollt de afbeelding nog steeds mee uiteraard. Het kan niet door simpelweg de textarea te stylen; "background-attachment: fixed" werkt niet in IE6. Als je het ook in IE6 wilt laten werken kom je uit bij een element met de gewenste achtergrondafbeelding en daarbinnen de textarea met "background: transparent".
The holy grailquote:Op donderdag 4 september 2008 13:52 schreef Chandler het volgende:
Wat wil ik met het middelste gedeelte!?
Links & Rechts zijn vast qua maat
MID is variabel en moet meerekken met de breedte van het scherm.
Echter moet de content (mid) kunnen doorlopen... en dat lukt mij niet.
Lutserquote:Op donderdag 4 september 2008 14:45 schreef Chandler het volgende:
want anders ben ik bang dat ik weer voor tabellen moet gaan kiezen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |