1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | <li> <!-- Bericht --> <fieldset> <legend><a href="new.php?prepare&user=Pepijn">Pepijn</a></legend> <!-- Gegevens --> <dl> <dt>Aan:</dt> <dd><a href="new.php?prepare&user=Bep">Bep</a></dd> <dt>Verzonden:</dt> <dd>19-06-08 14:17</dd> </dl> <!-- Content --> <p>Telefoon voor bep!</p> <!-- Taken --> <ul> <li><a href="inbox.php?setread&id=10">Markeer als afgehandeld</a></li> </ul> </fieldset> </li> </ul> |
Twee keer jaquote:Op donderdag 19 juni 2008 14:44 schreef Geqxon het volgende:
Op het moment heb ik wat semantiek problemen. Op een pagina heb ik een aantal openstaande berichten (zoals een PM-systeem), waarbij de afzender, enkele gegevens en de content wordt getoond.
Zoals ik het nu heb:
[ code verwijderd ]
Mijn problemen met deze manier van werken:De enkele fieldset binnen de list-item lijkt mij onnodig, klopt dit? Is een fieldset niet enkel voor formulieren?
Ik zou daar gewoon een div of een span voor gebruiken.quote:Is een definition list uberhaupt wel slim voor het bevatten van dit soort data?
In de buurt van de verzender, zou ik zeggen.quote:Binnen de content van de pagina is het duidelijk wie de ontvanger van het bericht is, maar ik weet er geen goede plek voor te vinden in de HTML zelf.
Die fieldset hoort daar niet, dus die legend ook niet. Als dat de verzender is dan kun je dat gewoon als zodanig weergeven.quote:Zal de legend binnen de fieldset voor een screenreader duidelijk genoeg zijn dat dit de afzender van het bericht is? Doormiddel van CSS opmaak is het iig wel duidelijk.
Is het toeval (als in voor demo) dat er maar 1 bericht wordt gegeven in <ul class="messages"> ? Of laat je wel meer berichten zien (als die er zijn uiteraard)?quote:Kan iemand hier wat licht op schijnen?
nee, dat is helaas niet wat ik zoekquote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:59 schreef Dzy het volgende:
Ruud_fr, dat is zonder foefjes niet mogelijk cross-browser, maar waarschijnlijk ben je op zoek naar "Faux columns". Zoek daar eens op
Dit is wel de meest makkelijke manier voor dit doelquote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:30 schreef Dzy het volgende:
Ik zou toch nog een keer naar Faux Columns kijkenMaak om Left en Content een DIV container heen, deze zal dus altijd even lang zijn als de langste van die twee divs. Als je nu deze container een backgroundimage meegeeft die een y-repeat heeft (maakt niet zoveel uit hoeveel pixels hoog hij is) dan lijkt het net alsof de beide divs een aparte background hebben, al is dit er in principe eentje. Lees je nog even goed in in de materie want dit is serieus de enige manier om zo'n ontwerp te realiseren.
Die laatste regel kan je beter weglatenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:30 schreef Dzy het volgende:
Ik zou toch nog een keer naar Faux Columns kijkenMaak om Left en Content een DIV container heen, deze zal dus altijd even lang zijn als de langste van die twee divs. Als je nu deze container een backgroundimage meegeeft die een y-repeat heeft (maakt niet zoveel uit hoeveel pixels hoog hij is) dan lijkt het net alsof de beide divs een aparte background hebben, al is dit er in principe eentje. Lees je nog even goed in in de materie want dit is serieus de enige manier om zo'n ontwerp te realiseren.
jouw uitleg is een stuk duidelijker dan de site die ik gevonden had, het is geluktquote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:30 schreef Dzy het volgende:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /> <title>test</title> <style type="text/css"> html { background-color:#000000 } div#tekst { margin:0px auto 0px; width:400px; } div#tekst p{ color:#FFFFFF; } </style> </head> <body> <div id="tekst"> <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Pellentesque ligula ligula, rhoncus sed, consectetuer ut, mattis sit amet, enim. Vivamus laoreet placerat felis. Aenean iaculis tristique lacus. Pellentesque diam metus, tempus et, dapibus vitae, faucibus in, eros. Sed eu arcu quis urna mattis dapibus. Cras vitae metus id libero blandit consequat. Cras viverra, dolor eget pulvinar ultricies, orci lacus malesuada neque, sit amet luctus arcu eros sed dui. Morbi eros nisi, consequat ac, condimentum nec, posuere eget, nulla. Quisque bibendum venenatis sapien. Nam sem est, vulputate in, suscipit ut, tincidunt non, massa. Vestibulum sagittis enim eget mauris. Morbi consectetuer, ipsum auctor consectetuer venenatis, arcu diam iaculis metus, eu lobortis est mauris bibendum felis. Nulla ultrices, dui vitae feugiat adipiscing, tortor libero ultricies ipsum, non convallis tortor est id pede. Quisque sollicitudin. Suspendisse accumsan nulla sit amet risus.</p> <p>Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Donec vehicula. Nam ullamcorper, erat a congue imperdiet, turpis diam tincidunt lectus, et tempor nulla risus a dui. Morbi non nunc. Praesent ultricies nibh sed arcu. Sed dictum, quam vel tempor viverra, nunc dolor viverra nisl, quis pharetra leo ipsum in neque. Donec eget velit. Ut vulputate faucibus enim. In hac habitasse platea dictumst. Donec posuere semper urna. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In lorem. Mauris hendrerit adipiscing nisi.</p> </div> </body> </html> |
Even aangenomen dat die div met teks als id centertext heeft:quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:10 schreef Mirel het volgende:
Hoi, ik heb een stukje tekst die ik in het midden van de pagina wil. Ik dacht dus <center> en </center> voor en achter het divje te zetten zodat de tekst in het midden komt, maar elke regel tekst is dan gecentered, en dat wil ik niet.
Heb ook geprobeerd text-align: left in de .css te zetten, maar dan komt de tekst gewoon helemaal links op de pagina. De <center> code doet dus niks.
[ afbeelding ]
Denk dat de foto wel duidelijk is :) Ik wil dus dat de tekst links uitlijnt, maar wel in het midden zit.
1 2 3 4 | width: 50%; /* Of iets anders, maar je moet een breedte instellen */ margin: 0 auto; /* Links en rechts auto -> Links en rechts gelijk -> Div staat gecentreerd */ } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | <td class="lc">spatie</td> <td class="rc"> <table border="0" cellspacing="0" cellpadding="2"> <tr> <td>IP</td> <td nowrap="nowrap"><input type="text" class="num" name="ip1" value="@ip1#" size=3 maxlength=3>.<input type="text" class="num" name="ip2" value="@ip2#" size=3 maxlength=3>.<input type="text" class="num" name="ip3" value="@ip3#" size=3 maxlength=3>.<input type="text" class="num" name="ip4" value="@ip4#" size=3 maxlength=3> </td> </tr> <tr> <td>mask</td> <td><input type="text" name="mask1" class="num" value="@mask1#" size=3 maxlength=3>.<input type="text" name="mask2" class="num" value="@mask2#" size=3 maxlength=3>.<input type="text" class="num" name="mask3" value="@mask3#" size=3 maxlength=3>.<input type="text" class="num" name="mask4" value="@mask4#" size=3 maxlength=3> </td> </tr> <tr> <td>gateway</td> <td><input type="text" class="num" name="gw1" value="@gw1#" size=3 maxlength=3>.<input type="text" class="num" name="gw2" value="@gw2#" size=3 maxlength=3 onFocus="if(this.disabled)this.blur()">.<input type="text" class="num" name="gw3" value="@gw3#" size=3 maxlength=3>.<input type="text" class="num" name="gw4" value="@gw4#" size=3 maxlength=3> </td> </tr> </table> </td> </tr> |
1 2 3 4 5 6 7 | | cel 1 | | --------------------------------------------------------------------- | spatie | IP [].[].[].[] | | | Mask [].[].[].[] | | | Gateway [].[].[].[] | --------------------------------------------------------------------- |
1 2 3 4 5 6 7 | | cel 1 | | --------------------------------------------------------------------- | spatie | IP [].[].[].[]| | | Mask [].[].[].[]| | | Gateway [].[].[].[]| --------------------------------------------------------------------- |
Dat komt omdat ie altijd de scrollbalk laat zien, en firefox alleen als die nodig is.. Je zou dus overflow:scroll aan je html of body kunnen hangen (weet zo niet welke van de 2), zodat firefox zich gedraagt als IE..quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:41 schreef BugWorks het volgende:
Ik ben bezig met het maken van een website. De betreffende site gaat stukken tekst bevatten waardoor de scrollbar gebruikt wordt. Nu is het me opgevallen dat in IE7 de website mooi gecentraliseerd blijft staan maar in FF3 een klein beetje naar links springt (jammer genoeg).
Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen? Alvast bedankt.
Firefox laat geen scrollbalk zien als je die niet gebruikt, IE wel.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:41 schreef BugWorks het volgende:
Ik ben bezig met het maken van een website. De betreffende site gaat stukken tekst bevatten waardoor de scrollbar gebruikt wordt. Nu is het me opgevallen dat in IE7 de website mooi gecentraliseerd blijft staan maar in FF3 een klein beetje naar links springt (jammer genoeg).
Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen? Alvast bedankt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |