Ik ook dacht aan zo'n Kittenquote:
Dat afplakken was de tip de vorige keer. En toen ik dat niet deed werd het niet bepaald heel mooi. Ene stuk breder dan het andere etc. etc.quote:Op maandag 24 maart 2008 15:25 schreef Oblivion het volgende:
Afplakken bij kitten?
Gewoon erop doen, je vinger nat maken met zeepsop en en met vinger erlangs gaan...
Doekje erbij voor de vingers.
Ik heb het nog nooit gehoord en nog nooit gezien dat iemand dat deed...quote:Op maandag 24 maart 2008 15:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat afplakken was de tip de vorige keer. En toen ik dat niet deed werd het niet bepaald heel mooi. Ene stuk breder dan het andere etc. etc.
Nu heb ik idd wel zo'n kitlepeltje waarmee het beter gaat dan met mijn vinger, maar ik durf dus niet meer zonder tape.
*moed verzamelen gaat...
Oh... en een nieuwe bus kit.
Hoe werkt dat tape erbij dan?quote:Op maandag 24 maart 2008 17:41 schreef Patjakker het volgende:
Mooiste gaat inderdaad met tape erbij. Koop ook goede kit van bijvoorbeeld den braven. Werkt veel makkelijker dan die bison en huismerk bouwmarkt rommel.
Het stokje van een ijsje werkt ook prima.quote:Op maandag 24 maart 2008 15:25 schreef E.T. het volgende:
Kier volspuiten, je wijsvinger in afwasmiddel dopen en gladstrijken![]()
Of zo'n kit-schepje bij de bouwmarkt halen: kier volspuiten, schepje in de afwasmiddel dopen en kit gladstrijken
Nou dan krijg je een rechte lijn. Als je het goed kan hoef je niet te tapen, maar het helpt wel. Tape > kit > afstrijken > tape weghalen > heel zachtjes nog eens afstrijken.quote:Op maandag 24 maart 2008 17:46 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hoe werkt dat tape erbij dan?
Wat heeft dat voor nut?
Prachtig spul idd.quote:Op maandag 24 maart 2008 17:41 schreef Patjakker het volgende:
Mooiste gaat inderdaad met tape erbij. Koop ook goede kit van bijvoorbeeld den braven.
werkt idd handig. Heb je dit niet, dan gewoon een electrabuis schuin afzagen, werkt ook perfect.quote:Op maandag 24 maart 2008 15:25 schreef E.T. het volgende:
Kier volspuiten, je wijsvinger in afwasmiddel dopen en gladstrijken![]()
Of zo'n kit-schepje bij de bouwmarkt halen: kier volspuiten, schepje in de afwasmiddel dopen en kit gladstrijken
Wat je moet proberen is om ervoor te zorgen dat je je kitrand laat stoppen voor de afplaktape. Zodra je de kitrand door laat lopen op het afplakband, dan trek je de kit eraf (kit hecht in eerste instantie beter aan je tape dan aan het tegelwerk en als je het eraf trekt dan blijft het dus aan je tape hangen)quote:Op maandag 24 maart 2008 15:15 schreef Brighteyes het volgende:
Het lukt niet...
2 methodes geprobeerd en beide is heel lelijk.
Methode 1: afplakken, kitten, laten drogen, tape weghalen... Lelijke rafels.
Methode 2: afplakken, kitten, tape weghalen, grote kieren omdat je een flink deel van de kit weer weg haalt.
Ik vermoed dat ik te dichtbij de voeg afplak waardoor ik de voeg niet genoeg kan vullen en dus de helft weer meeneem van het tape af, maar voor ik het nou nog een keer ga proberen wilde ik eerst hier hulp vragen.
Hoe moet je voegen?
Iemand een jip-en-janneke uitleg voor ons?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |