abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 maart 2008 @ 15:15:22 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57579633
Het lukt niet...
2 methodes geprobeerd en beide is heel lelijk.

Methode 1: afplakken, kitten, laten drogen, tape weghalen... Lelijke rafels.
Methode 2: afplakken, kitten, tape weghalen, grote kieren omdat je een flink deel van de kit weer weg haalt.

Ik vermoed dat ik te dichtbij de voeg afplak waardoor ik de voeg niet genoeg kan vullen en dus de helft weer meeneem van het tape af, maar voor ik het nou nog een keer ga proberen wilde ik eerst hier hulp vragen.

Hoe moet je voegen?
Iemand een jip-en-janneke uitleg voor ons?
  maandag 24 maart 2008 @ 15:17:55 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57579686
Oh, en als iemand zegt 'ik kom het wel even doen'... je bent welkom hoor!
pi_57579820
Ik kan mezelf geen ervaren kitter noemen maar volgens mij is het het beste als je gewoon helemaal geen afplak tape gebruikt.

Gewoon kit op de naad spuiten, dan afstrijken met een doek die ja nat gemaakt hebt met een sopje en dan de 'gemorste' kit met diezelfde doek van je tegeltjes af vegen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_57579845
Afplakken bij kitten?

Gewoon erop doen, je vinger nat maken met zeepsop en en met vinger erlangs gaan...
Doekje erbij voor de vingers.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 24 maart 2008 @ 15:25:17 #5
3185 Adelante
To let it go now
pi_57579846
ik dacht dat dit een F&F topic was
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 24 maart 2008 @ 15:25:19 #6
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57579847
Kier volspuiten, je wijsvinger in afwasmiddel dopen en gladstrijken

Of zo'n kit-schepje bij de bouwmarkt halen: kier volspuiten, schepje in de afwasmiddel dopen en kit gladstrijken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57579856
En als je een grote kier hebt een theelepeltje in het sop doen, bolle kant langs de rand doen...?
  maandag 24 maart 2008 @ 15:27:16 #8
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57579879
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:25 schreef Adelante het volgende:
Ik ook dacht aan zo'n Kitten

Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 24 maart 2008 @ 15:36:35 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57580081
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:25 schreef Oblivion het volgende:
Afplakken bij kitten?

Gewoon erop doen, je vinger nat maken met zeepsop en en met vinger erlangs gaan...
Doekje erbij voor de vingers.
Dat afplakken was de tip de vorige keer. En toen ik dat niet deed werd het niet bepaald heel mooi. Ene stuk breder dan het andere etc. etc.
Nu heb ik idd wel zo'n kitlepeltje waarmee het beter gaat dan met mijn vinger, maar ik durf dus niet meer zonder tape.

*moed verzamelen gaat...
Oh... en een nieuwe bus kit.
pi_57581336
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:25 schreef Adelante het volgende:
Ik ook
pi_57581362
Wist niet dat kitten zo moeilijk was, het lijkt/klinkt zo makkelijk... sterkte BE
pi_57582645
Mooiste gaat inderdaad met tape erbij. Koop ook goede kit van bijvoorbeeld den braven. Werkt veel makkelijker dan die bison en huismerk bouwmarkt rommel.
pi_57582726
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:36 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat afplakken was de tip de vorige keer. En toen ik dat niet deed werd het niet bepaald heel mooi. Ene stuk breder dan het andere etc. etc.
Nu heb ik idd wel zo'n kitlepeltje waarmee het beter gaat dan met mijn vinger, maar ik durf dus niet meer zonder tape.

*moed verzamelen gaat...
Oh... en een nieuwe bus kit.
Ik heb het nog nooit gehoord en nog nooit gezien dat iemand dat deed...
Is zo rot als het niet gaat zoals je zelf graag zou willen.

Hoe is het gegaan?
pi_57582737
quote:
Op maandag 24 maart 2008 17:41 schreef Patjakker het volgende:
Mooiste gaat inderdaad met tape erbij. Koop ook goede kit van bijvoorbeeld den braven. Werkt veel makkelijker dan die bison en huismerk bouwmarkt rommel.
Hoe werkt dat tape erbij dan?
Wat heeft dat voor nut?
  maandag 24 maart 2008 @ 17:59:25 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57583041
Ik ben nog even niet verder gegaan Obli. Eerst even bijkomen van deze frustratie.

Ik denk dat het tape dan verder van het geultje af moet ofzo. Dan krijg je een mooie rechte lijn.
Wij zaten er denk ik te dicht op, maar nu durf ik dus eigenlijk niet nog een keer.

Mss morgen.
pi_57583104
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:25 schreef E.T. het volgende:

Of zo'n kit-schepje bij de bouwmarkt halen: kier volspuiten, schepje in de afwasmiddel dopen en kit gladstrijken
Het stokje van een ijsje werkt ook prima.
Je kan wel tapen maar dan zou ik het wel gladstrijken nadat je de tape hebt verwijderd.
Dus afplakken -> kitten -> (evt. gladstrijken met afwasmiddel+ vinger / lepeltje / ijsstokje-> ) tape verwijderen -> gladstrijken met afwasmiddel + etc.
Maar eigenlijk is tape een beetje overbodig.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57584084
quote:
Op maandag 24 maart 2008 17:46 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Hoe werkt dat tape erbij dan?
Wat heeft dat voor nut?
Nou dan krijg je een rechte lijn. Als je het goed kan hoef je niet te tapen, maar het helpt wel. Tape > kit > afstrijken > tape weghalen > heel zachtjes nog eens afstrijken.

Edit: Zoals poster boven me zei dus
pi_57584504
Ah, okay....
Nou ja, kitten is en blijft moeilijk.
Zit net te denken dat van die latex handschoentjes misschien wel van pas komen...
*pats, bent-over-handschoentje....

Come on BE, back in the saddle!
  maandag 24 maart 2008 @ 19:34:36 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57584864
Die latex handschoentjes heb ik idd!

Maar ik ga met een lepeltje strijken hoor, dat is gelijkmatiger dan mijn vinger.
Maar morgen dan. Of straks, ben nu aan het koken.
pi_57590980
ahum..... 1ste reactie hiero

eerst zorgen dat de boel droog en stofvrij is.
daarna ontvetten met spiritus of een kitprimer.
spuitmond afsnijden op grote van de te kitten voegen.
de naad volledig volspuiten met kit (beter te veel dan te weinig).
de kitnaad met zeepsop bevochtigen en instrijken.
hierna afwerken met een speciaal hulpstukje, lepel, of een (bank)pasje waaraan je een schuine kant hebt gemaakt.
gebruik hierbij voldoende sop.
suc6.
pi_57595351
quote:
Op maandag 24 maart 2008 17:41 schreef Patjakker het volgende:
Mooiste gaat inderdaad met tape erbij. Koop ook goede kit van bijvoorbeeld den braven.
Prachtig spul idd.

Let wel op: acryl is geen probleem met water, maar ik ging laatst zonder de verpakking te lezen aan de slag met sanitairkit (ook van den braven) en een zeepsoppie. Dat gaat dan weer niet.

Met het afplakken + natte vinger heb ik de beste ervaringen. Eventueel eventjes een latex wegwerphandschoen aan doen
  dinsdag 25 maart 2008 @ 14:09:27 #22
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_57599116
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:25 schreef E.T. het volgende:

werkt idd handig. Heb je dit niet, dan gewoon een electrabuis schuin afzagen, werkt ook perfect.
Narcisme, een gezond zelfbeeld!
pi_57600775
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:15 schreef Brighteyes het volgende:
Het lukt niet...
2 methodes geprobeerd en beide is heel lelijk.

Methode 1: afplakken, kitten, laten drogen, tape weghalen... Lelijke rafels.
Methode 2: afplakken, kitten, tape weghalen, grote kieren omdat je een flink deel van de kit weer weg haalt.

Ik vermoed dat ik te dichtbij de voeg afplak waardoor ik de voeg niet genoeg kan vullen en dus de helft weer meeneem van het tape af, maar voor ik het nou nog een keer ga proberen wilde ik eerst hier hulp vragen.

Hoe moet je voegen?
Iemand een jip-en-janneke uitleg voor ons?
Wat je moet proberen is om ervoor te zorgen dat je je kitrand laat stoppen voor de afplaktape. Zodra je de kitrand door laat lopen op het afplakband, dan trek je de kit eraf (kit hecht in eerste instantie beter aan je tape dan aan het tegelwerk en als je het eraf trekt dan blijft het dus aan je tape hangen)

Dus netjes de tape een stukje los houden van de voeg, en zorgen dat er geen kit op de tape achterblijft.
pi_57604371
Ik weet niet wat je allemaal wilt kitten, maar voor vier euro per meter zijn er mensen die dat bij jou thuis komen doen (via marktplaats). Heb ik ook gedaan na al dit soort tips. En nu is het mooi! (En mega strak, word je blij van..)

Succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')