abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 8 april 2008 @ 18:05:39 #52
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57914888
Whehehe. Meer
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 11 april 2008 @ 17:17:34 #54
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57986337




Die muziek, dat effect! Geniaal.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_57987587
Muziekje is 't intro van Charles Gounod's 'Funeral March of a Marionette', waar 'Alfred Hitchcock Presents' altijd mee begon... en Boris is dan de aanvallende vogel uit 'The Birds' .
  vrijdag 11 april 2008 @ 18:42:33 #56
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57987663
Je hebt er nog over nagedacht ook
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 11 april 2008 @ 19:31:45 #57
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_57988640
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 08:32 schreef DennisMoore het volgende:

[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 11 april 2008 @ 19:43:52 #58
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_57988883
Maandag krijg ik de kooi voor mijn parkietje. Het parkietje volgt over een paar weken, maar ik ga de kooi alvast ophangen en zorgen dat alles klaar is voordat mijn vogeltje, dat ook Jimmy gaat heten* (maar dan met een hoofdletter) er is.

* Ik heb het besproken met Schunkelstar, voor het geval hij het vervelend zou vinden als ik mijn parkietje net als dat van hem Jimmy zou noemen maar hij vond het niet erg.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_57988923
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 19:43 schreef Federer-fan het volgende:
Maandag krijg ik de kooi voor mijn parkietje. Het parkietje volgt over een paar weken, maar ik ga de kooi alvast ophangen en zorgen dat alles klaar is voordat mijn vogeltje, dat ook Jimmy gaat heten* (maar dan met een hoofdletter) er is.

* Ik heb het besproken met Schunkelstar, voor het geval hij het vervelend zou vinden als ik mijn parkietje net als dat van hem Jimmy zou noemen maar hij vond het niet erg.
tof

ik verwacht maandag uiteraard een foto van de kooi

oh,en ik ben altijd te lui om een hoofdletter te typen
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 11 april 2008 @ 19:53:00 #60
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_57989088
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 19:45 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

tof
quote:
ik verwacht maandag uiteraard een foto van de kooi
Ik ga m'n best doen.
quote:
oh,en ik ben altijd te lui om een hoofdletter te typen
Heet jimmy dan eigenlijk Jimmy?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_57989146
Je kan er ook Jimmie van maken .
  vrijdag 11 april 2008 @ 19:59:03 #62
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_57989211
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 19:55 schreef DennisMoore het volgende:
Je kan er ook Jimmie van maken .
Hmmm, dat vind ik toch minder.



Misschien is dat wel een idee ja, zeker als ik ook YouTubefilmpjes van hem ga maken.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_57998722
Ga je 'm zaad of pellets voeren?
pi_58000088
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 11:03 schreef DennisMoore het volgende:
Ga je 'm zaad of pellets voeren?
wat is eigenlijk beter?
blablablablablablablablablablablablablabla
  zaterdag 12 april 2008 @ 18:39:37 #65
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_58007289
Ik wil houtsnippers op de boden leggen en dan een bakje maken met al z'n voer erin (inclusief grit, mineralen en eiwit). Ik begreep dat het een minder grote rommel wordt als je houtsnippers op de bodem legt.

Klopt het trouwens dat die uitwerpselballetje wit uitbijten op je spullen? Dat vind ik dan wel zonde. Maar ik begreep dat er flesjes zijn met spul waarmee je dat weg kunt halen. Zegt dat jullie iets?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 12 april 2008 @ 18:40:12 #66
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_58007306
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 11:03 schreef DennisMoore het volgende:
Ga je 'm zaad of pellets voeren?
Ik weet het nog niet, in elk geval iets waar alles in zit (wat ik net schreef: grot, mineralen en eiwit).
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_58105199
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 11:03 schreef DennisMoore het volgende:
Ga je 'm zaad of pellets voeren?
Gisteren moest ik voer halen, en heb ik gevraagd over die pellets, maar volgens de verkoper waren er net zo veel voor dan tegenstanders van en was het ook nog niet echt duidelijk of het wel echt beter is... Ook zei hij dat als de vogel er niet mee opgegroeid was je een grote kans had dat ie die dingen niet eet, dus nou weet ik het ook niet meer,heb maar weer gewoon zijn normale voer gehaald... Hij vergeleek het met mensen die alleen maar astronauten eten krijgen,het gaat wel, maar echt lekker is het niet zei hij.plus dat ze gebouwd waren om zaden te eten,dus dat dat beter is


Federer-fan, is het gelukt om de foto online te krijgen?
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_58105423
Verkopers in winkels zeggen wel meer . Misschien had ie gewoon geen zin om ook nog 's pellets te gaan verkopen... Online vind ik eigenlijk geen tegenstanders van pellets, hooguit mensen die zeggen dat het 't beste is om bijvoorbeeld 80% pellets en 20% zaad te voeren. Omdat de spiermaag lui zou kunnen worden als het geen hard spul heeft om te vermalen.

Pellets bevatten gewoon betere en completere ingrediënten dan zaad, alles zit erin. Zaad is vergelijkbaar met junkfood, is vrij vet, en ze eten alleen de lekkere (niet per se gezonde) zaadjes eruit als je niet elke dag precies een afgemeten hoeveelheid geeft en pas bijvoert op 't moment dat ze alles op hebben. Vrij ongezond dus eigenlijk. En parkieten zijn helemaal niet 'gebouwd' om zaden te eten schijnt het. Ik las ergens dat ze in 't wild nauwelijks droog zaad eten, maar vooral gekiemd spul en graszaden en knoppen.

Tenslotte kun je bijna alle parkieten overzetten op pellets, ook al hebben ze jarenlang alleen maar zaad gehad. Die van mij vreet 't nu zonder problemen.
quote:

http://www.dierenkliniekooginal.nl/?vogel.html

Rikkie is een grasparkiet van 3 jaar oud. Sinds 2 dagen wilde hij slecht eten en maakte rare bewegingen met zijn kop. Hij zat bol met uitstaande veren en had een geforceerde ademhaling.
Zijn leven lang had hij een overmaat aan heerlijke zaadjes gekregen. En wel zoveel, dat hij de lekkere zaden ertussenuit kon eten, en de rest laten liggen. Gezonde tussendoortjes wilde hij niet eten. Dat hoefde ook niet, want zijn favoriete voer was er tenslotte in overvloed.

[..]

Zaden zijn deficiënt aan minstens 21 voedingsstoffen. Van oudsher worden papegaaiachtigen aangemerkt als zaadeters. In de natuur eten deze vogels echter ook insecten, bloemen, vruchten, bladeren en boomschors. Alleen in de winter en tijdens droogten worden zaden gegeten.

Dat zaden toch vaak als enige voedingsbron in winkels aangeboden worden, komt omdat zaden goedkoop zijn, makkelijk op te slaan en graag door de vogels gegeten worden.

Slimme vogels eten alleen de lekkere zaadjes (zonnebloempitten) uit het voer. In het verleden heeft men geprobeerd door allerlei stoffen aan het zadenmengsel toe te voegen het voer compleet te maken. De meeste vogels eten echter de zaadjes ertussenuit en laten de gezonde korrels liggen.

Voedingsfouten spelen in de vogelgeneeskunde een belangrijke rol. Door tekorten in de voeding worden vogels chronisch ziek, krijgen veerafwijkingen en kortademigheid, zijn minder vruchtbaar, en gaan voortijdig dood.

De meeste klachten treden pas op na vijf tot tien jaar. Dit betekend dat als een papegaai vrolijk en actief is, dat niet altijd betekent dat de vogel gezond is. Ook is het bij zieke vogels vaak opmerkelijk dat deze juist meer gaan eten. Goed eten is dus ook niet altijd een teken van een goede gezondheid.


[ Bericht 5% gewijzigd door DennisMoore op 17-04-2008 09:39:21 ]
pi_58105712
quote:
Op donderdag 17 april 2008 09:33 schreef DennisMoore het volgende:

-knip-
Tja,nu weet ik het helemaal niet meer
Ik wil natuurlijk wel het beste voor jimmy...
Hoe heb jij hem in het begin er aan laten wennen dan?
50% voer en 50% pellets of zo?
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_58107918
Ehm... heb 'm eerst aan de geur/smaak van die pellets laten wennen door die pellets fijn te maken (op een schoteltje platdrukken met een hamer) en wat nat te maken, en er dan wat zaad doorheen te doen. Als ie dan die zaadjes eet, krijgt ie automatisch wat geur/smaak van pellets mee, dacht ik.

Daarna wat kleine stukjes pellets (klein gemaakt met de hamer weer ) een voor een op z'n spiegeltje (plat op tafel) gelegd, zodat ie ze uit nieuwsgierigheid in de snavel neemt, net als kruimeltjes. Het idee was dat ie dan het andere spiegelbeeld-parkietje dat ziet doen, en zo gestimuleerd wordt het na te doen (las ik ergens op een forum, over een voerbakje met een spiegeltje op de bodem). En dit net zolang herhalen tot ie de pellet-kruimeltjes ook opeet. Dan 's met hele pellets proberen, kijken of ie 't leuk vindt ze kapot te kauwen.

Tegelijkertijd zaad en pellets lukte niet echt goed, dan ging ie echt alleen maar voor de zaadjes, die blijkbaar echt veel lekkerder zijn. Beest was helemaal gefixeerd op zaadjes... ik hoefde maar richting de kast te lopen waar ik ze had opgeborgen, of hij kwam er al krijsend aanvliegen. Je kan gewoon de hele dag pellets aanbieden in een bakje/schoteltje, en slechts 2x per dag een uurtje zaadjes aanbieden oid. Een deel van de pellets kleiner maken in 't begin. Eigenlijk deed ik gewoon maar wat, zonder echt plan . Veel met de hand pellets toeschuiven als ie ergens zat of aan 't scharrelen was...

En goed de ontlasting in de gaten houden! 'k Merkte dat die flink nat werd (bijna plasjes) op momenten dat ik aan 't klooien was met zowel zaadjes als pellets. 'k Weet niet of dat komt door het overschakelen op ander voer, of door de 'stress' die 't beestje dan heeft ("Jeuj! Zaadjes! Jump jump!"). Maar voorlopig hou ik 't dus alleen maar bij pellets. Ontlasting is nu heel dik en stevig... als ie een tijdje ergens gezeten heeft, bouwt ie er flinke 'torentjes' van .

Oh, en goed in de gaten houden dat als de ontlasting heel klein en heel donkergroen wordt, dat ie dan echt te weinig eet... snel zaad voeren dan!
pi_58109584
hmm,toch nog eens goed over nadenken dan

En die poeptorentjes die ken ik,die van mij bouwt ze onder het stokje waar ie op slaapt ook vrij hoog
blablablablablablablablablablablablablabla
  donderdag 17 april 2008 @ 16:32:01 #72
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_58114706
quote:
Op donderdag 17 april 2008 09:48 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Tja,nu weet ik het helemaal niet meer
quote:
Ik wil natuurlijk wel het beste voor jimmy...
quote:
Hoe heb jij hem in het begin er aan laten wennen dan?
50% voer en 50% pellets of zo?
Ik weet er zelf niet zoveel van, maar ik denk dat het wel klopt wat DennisMoore schrijft. Ze hebben meer aan pellets, omdat het goed voor ze is om het te vermalen. En die 80/20-verhouding lijkt me helemaal niet gek.

[ Bericht 4% gewijzigd door Federer-fan op 17-04-2008 17:48:53 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_58175525
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:32 schreef Federer-fan het volgende:

[..]


[..]


[..]

Ik weet er zelf niet zoveel van, maar ik denk dat het wel klopt wat DennisMoore schrijft. Ze hebben meer aan pellets, omdat het goed voor ze is om het te vermalen. En die 80/20-verhouding lijkt me helemaal niet gek.
waar blijft je foto?
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 20 april 2008 @ 14:08:59 #74
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_58177360
quote:
Op zondag 20 april 2008 12:43 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

waar blijft je foto?
Dit is 'm dan:


Had ik hem moeten resizen? Dit is de eerste keer dat ik succesvol een foto in een topic plaats, dankzij de uitleg van Schunkelstar.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_58177810
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:08 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Dit is 'm dan:
[ afbeelding ]

Had ik hem moeten resizen? Dit is de eerste keer dat ik succesvol een foto in een topic plaats, dankzij de uitleg van Schunkelstar.
nee hoor,hij staat goed zo

erg mooie kooi
hout is idd een stuk mooier dan metaal
hoe lang duurt het nog voor je je vogel krijgt?
blablablablablablablablablablablablablabla
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')