ik vond 20km/u niet echt hard, maar er was ook nog andere weggebruiker die mij over het hoofd zag...quote:Op maandag 31 maart 2008 12:01 schreef T42 het volgende:
[..]
dan heb je toch te hard gereden of niet opgelet je weet immers dat het glad kon zijn
wat wil je weten?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:12 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
De meeste mensen geven aan geen ervaring te hebben met de systemen, dus ben wel benieuwd naar je ervaring met de verschillende systemen.
Wel eens de HUD gebruikt tijdens het rijden of veiligheidshulpmiddelen uit de 3, 5 of 7-serie?
[..]
quote:Op dinsdag 1 april 2008 09:51 schreef Youp het volgende:
[..]
wat wil je weten?
HUD rijdt zeer fijn, dit is echter alleen een snelheidsmetertje en bij de M zit er een soort van toeren balk bij en een shift light achtig iets ofzo. maar het is niet dat je zegt nodig het is gewoon een leuke gadget. je zou er meer dingen in kunnen verwerken maar het moet vooral niet te druk worden op de voorruit
Zou het misschien mogelijk zijn om de systemen te combineren? Dat de nachtcamera objecten (voetgangers, fietsers, auto's, dieren...) herkent, en die dan op je HUD aanwijst? Op ongeveer dezelfde manier waarop een straaljagerpiloot zijn targets ziet (toch?).quote:Night vison blijkt voor geen meter te werken. sowieso moet je er te ver voor van je voorruit kijken dat is ook niks. misschien de volgende generatie?
ik denk dat dat royaal in de weg zit en af gaat leiden... je kan beter gewoon voor je kijken, je ziet echt wel meer dan genoeg hoor met xenon tegenwoordig.. zeker als je groot licht op hebt staan. nader je voetgangers ofzo, dan zet je het af, je hebt ze immers al gezien en dan verblind je ze ook niet.quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:24 schreef Schlumberger het volgende:
[..]
[..]
Zou het misschien mogelijk zijn om de systemen te combineren? Dat de nachtcamera objecten (voetgangers, fietsers, auto's, dieren...) herkent, en die dan op je HUD aanwijst? Op ongeveer dezelfde manier waarop een straaljagerpiloot zijn targets ziet (toch?).
Primaquote:Op dinsdag 1 april 2008 09:51 schreef Youp het volgende:
HUD rijdt zeer fijn, dit is echter alleen een snelheidsmetertje en bij de M zit er een soort van toeren balk bij en een shift light achtig iets ofzo. maar het is niet dat je zegt nodig het is gewoon een leuke gadget. je zou er meer dingen in kunnen verwerken maar het moet vooral niet te druk worden op de voorruit
ACC is grappig en lekker op lange afstanden.
euhm wat ben ik nog vergeten?
ACC is leuk in de file of op heel lange afstanden (lees uren achter elkaar rijden) verder vind ik het geen must. het is puur afhankelijk van hoeveel je op de weg zit.quote:Op dinsdag 1 april 2008 17:12 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Prima
Ervaar je ACC als een toegevoegde waarde? Je beschrijving komt over als een gadget.
Of houd je bijvoorbeeld zelf liever de afstand bij (zodat je nog actief bezig bent met het verkeer).
Nog ervaring met Lane Departure Warning (LDW)? Komt ook in het filmpje hieronder voor.
Wat betreft de HUD op dit filmpje (gaat alleen om het begin rond 0:30) zie je wat meer mogelijkheden, navigatie, status van LDW en als ik t goed heb indicatie voor problemen. In principe is er van alles te projecteren en het gevaar is dan wel dat het een grote chaos van allerlei status meldingen wordt, maar met projectie is alles wel redelijk flexibel te positioneren.
Ja, maar punt 1 draait het leven van de mens niet alleen maar om veiligheid, anders konden we wel allemaal rond gaan fietsen met een helm op. Ten tweede kan een veiligheidssysteem niet denken. Op het moment dat je veiligheidssysteem ingrijpt omdat je te hard rijdt, terwijl jij expres gas geeft om een gevaarlijke situatie te voorkomen. Of je veiligheidssysteem grijpt in omdat je uit je baan raakt, terwijl jij juist expres je baan verlaat omdat er een of andere idioot 80 rijdt terwijl er een dikke laag ijzel ligt en niet meer kan remmen voor de rotonde.quote:Op dinsdag 1 april 2008 08:52 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik snap de afkeer van veiligheidsprodukten niet.
Het is al tig keer bewezen dat dit wel werkt, en dan komen de smoesjes/praatjes dat mensen liever zelf hun eigen controle willen houden.
Een mens heeft van zichzelf al ca 1 seconde nodig om te reageren, een CPU heeft maar 1/100ste seconde nodig om meerdere handelingen uit te voeren, lijkt me nogal duidelijk....
Nightvision als layer over je voorruit lijkt mij wel watquote:Night vison blijkt voor geen meter te werken. sowieso moet je er te ver voor van je voorruit kijken dat is ook niks. misschien de volgende generatie?
Maar zolang het menselijk falen vaker voor komt dan het falen van enig elektronika, kies ik liever voor een/meerdere veiligheidssystemen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:51 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ja, maar punt 1 draait het leven van de mens niet alleen maar om veiligheid, anders konden we wel allemaal rond gaan fietsen met een helm op. Ten tweede kan een veiligheidssysteem niet denken. Op het moment dat je veiligheidssysteem ingrijpt omdat je te hard rijdt, terwijl jij expres gas geeft om een gevaarlijke situatie te voorkomen. Of je veiligheidssysteem grijpt in omdat je uit je baan raakt, terwijl jij juist expres je baan verlaat omdat er een of andere idioot 80 rijdt terwijl er een dikke laag ijzel ligt en niet meer kan remmen voor de rotonde.
Een waarschuwingssysteem is prima, maar een systeem dat voorkomt dat jij de regel overtreedt is niet per definitie veilig. De regel overtreden is niet per definitie onveilig, je aan de regel houden is niet per definitie veilig. Een waarschuwingssysteem kan geen onderscheid maken tussen die situaties (nog niet in ieder geval). Daarnaast kunnen ze ook kapot gaan of storing vertonen en dan krijg je zaken zoals destijds met de cruise control van Marco Bakker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |