abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 maart 2008 @ 12:07:54 #51
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_57734390
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:01 schreef T42 het volgende:

[..]

dan heb je toch te hard gereden of niet opgelet je weet immers dat het glad kon zijn
ik vond 20km/u niet echt hard, maar er was ook nog andere weggebruiker die mij over het hoofd zag...

En dan ga je sturen met je gezinnetje aan boord!

of rij je altijd alleen op de weg
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_57752960
Psies, Herr Flick, zo vind ik dat ABS bv zeker een must moet zijn. Anker door de vloer, punt.

Je staat er nog van te kijken bij slipcursussen: ja hele auto begon te trillen, pedaal maar los gelaten.

En die zitten hier ook 75%: KOPPPELING INSTAMPEN. En kijk WAAR JE NAARTOE WILT.
Niet waar je naartoe gaat.

Scheelt 75% ongelukken, met name fok jongeren. Moeten ze verplicht maken die 'dure A en B' slipcursus 6 maanden na behalen rijbewijs. Koppeling niet in reflex is 9 v/d 10 keer aan andere kant eruit klappen.

Van 18 tot 50 jarigen.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  dinsdag 1 april 2008 @ 08:52:54 #53
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_57754707
Ik snap de afkeer van veiligheidsprodukten niet.

Het is al tig keer bewezen dat dit wel werkt, en dan komen de smoesjes/praatjes dat mensen liever zelf hun eigen controle willen houden.

Een mens heeft van zichzelf al ca 1 seconde nodig om te reageren, een CPU heeft maar 1/100ste seconde nodig om meerdere handelingen uit te voeren, lijkt me nogal duidelijk....

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_57755488
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 15:12 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

De meeste mensen geven aan geen ervaring te hebben met de systemen, dus ben wel benieuwd naar je ervaring met de verschillende systemen.
Wel eens de HUD gebruikt tijdens het rijden of veiligheidshulpmiddelen uit de 3, 5 of 7-serie?
[..]

wat wil je weten?

HUD rijdt zeer fijn, dit is echter alleen een snelheidsmetertje en bij de M zit er een soort van toeren balk bij en een shift light achtig iets ofzo. maar het is niet dat je zegt nodig het is gewoon een leuke gadget. je zou er meer dingen in kunnen verwerken maar het moet vooral niet te druk worden op de voorruit

PDC is leuk bij een X5 of 7 serie ofzo, in een 1 serie of 3 serie vind ik het een beetje overbodig... niemand kan straks nog inparkeren

Night vison blijkt voor geen meter te werken. sowieso moet je er te ver voor van je voorruit kijken dat is ook niks. misschien de volgende generatie?

Achteruitrijcamera in de nieuwe X5 is zeer gaaf maar t bevorderd de rijkwaliteiten niet.

ACC is grappig en lekker op lange afstanden.

DSC, DSC+T, ASC allemaal zeer mooie en echt goed werkende systemen. niet zoals een Q7 die de gladde donut af spint met de traction control aan... bij DSC bijvoorbeeld kan je 500pk op de vloer zetten in een bocht en er gebeurt gewoon niks
maar je moet deze systemen ook uit kunnen zetten wanneer je wat lol wilt beleven en gelukkig kan dat

euhm wat ben ik nog vergeten?
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 1 april 2008 @ 14:24:27 #55
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_57760615
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 09:51 schreef Youp het volgende:

[..]

wat wil je weten?

HUD rijdt zeer fijn, dit is echter alleen een snelheidsmetertje en bij de M zit er een soort van toeren balk bij en een shift light achtig iets ofzo. maar het is niet dat je zegt nodig het is gewoon een leuke gadget. je zou er meer dingen in kunnen verwerken maar het moet vooral niet te druk worden op de voorruit
quote:
Night vison blijkt voor geen meter te werken. sowieso moet je er te ver voor van je voorruit kijken dat is ook niks. misschien de volgende generatie?
Zou het misschien mogelijk zijn om de systemen te combineren? Dat de nachtcamera objecten (voetgangers, fietsers, auto's, dieren...) herkent, en die dan op je HUD aanwijst? Op ongeveer dezelfde manier waarop een straaljagerpiloot zijn targets ziet (toch?).
pi_57763084
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 14:24 schreef Schlumberger het volgende:

[..]


[..]

Zou het misschien mogelijk zijn om de systemen te combineren? Dat de nachtcamera objecten (voetgangers, fietsers, auto's, dieren...) herkent, en die dan op je HUD aanwijst? Op ongeveer dezelfde manier waarop een straaljagerpiloot zijn targets ziet (toch?).
ik denk dat dat royaal in de weg zit en af gaat leiden... je kan beter gewoon voor je kijken, je ziet echt wel meer dan genoeg hoor met xenon tegenwoordig.. zeker als je groot licht op hebt staan. nader je voetgangers ofzo, dan zet je het af, je hebt ze immers al gezien en dan verblind je ze ook niet.
voor op het laatste moment overstekende dieren ben je toch altijd te laat.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_57763184
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 09:51 schreef Youp het volgende:
HUD rijdt zeer fijn, dit is echter alleen een snelheidsmetertje en bij de M zit er een soort van toeren balk bij en een shift light achtig iets ofzo. maar het is niet dat je zegt nodig het is gewoon een leuke gadget. je zou er meer dingen in kunnen verwerken maar het moet vooral niet te druk worden op de voorruit

ACC is grappig en lekker op lange afstanden.

euhm wat ben ik nog vergeten?
Prima
Ervaar je ACC als een toegevoegde waarde? Je beschrijving komt over als een gadget.
Of houd je bijvoorbeeld zelf liever de afstand bij (zodat je nog actief bezig bent met het verkeer).

Nog ervaring met Lane Departure Warning (LDW)? Komt ook in het filmpje hieronder voor.

Wat betreft de HUD op dit filmpje (gaat alleen om het begin rond 0:30) zie je wat meer mogelijkheden, navigatie, status van LDW en als ik t goed heb indicatie voor problemen. In principe is er van alles te projecteren en het gevaar is dan wel dat het een grote chaos van allerlei status meldingen wordt, maar met projectie is alles wel redelijk flexibel te positioneren.

pi_57764698
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 17:12 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Prima
Ervaar je ACC als een toegevoegde waarde? Je beschrijving komt over als een gadget.
Of houd je bijvoorbeeld zelf liever de afstand bij (zodat je nog actief bezig bent met het verkeer).

Nog ervaring met Lane Departure Warning (LDW)? Komt ook in het filmpje hieronder voor.

Wat betreft de HUD op dit filmpje (gaat alleen om het begin rond 0:30) zie je wat meer mogelijkheden, navigatie, status van LDW en als ik t goed heb indicatie voor problemen. In principe is er van alles te projecteren en het gevaar is dan wel dat het een grote chaos van allerlei status meldingen wordt, maar met projectie is alles wel redelijk flexibel te positioneren.


ACC is leuk in de file of op heel lange afstanden (lees uren achter elkaar rijden) verder vind ik het geen must. het is puur afhankelijk van hoeveel je op de weg zit.

LDW heb ik geen ervaring mee maar dit vind ik een zeer nutteloos systeem... slingeren over de weg heeft meestal met een verlaagde staat van concentratie/alertheid ofzo te maken als gevolg van bijvoorbeeld vermoeidheid. als het al zo ver is hoor je echt niet meer achter het stuur te zitten!

Bij HUD moet je inderdaad uit gaan kijken dat het niet te druk word, het werkt namelijk behoorlijk afleidend, ook als er enkel snelheid en toerental in staat. je ziet het de hele tijd in je ooghoek en als daar steeds meer dingen en kleurtjes bij komen word het steeds opvallender...

En actief bezig zijn met het verkeer vind ik zeer belangrijk.
Ik denk ook dat veel ongelukken te wijten zijn aan mensen die zich bezig houden met andere dingen dan autorijden. en het is natuurlijk veel te druk op de weg tegenwoordig. we kunnen beter wat tegen de drukte doen dan tegen de gevolgen er van.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_57765760
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 08:52 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik snap de afkeer van veiligheidsprodukten niet.

Het is al tig keer bewezen dat dit wel werkt, en dan komen de smoesjes/praatjes dat mensen liever zelf hun eigen controle willen houden.

Een mens heeft van zichzelf al ca 1 seconde nodig om te reageren, een CPU heeft maar 1/100ste seconde nodig om meerdere handelingen uit te voeren, lijkt me nogal duidelijk....


Ja, maar punt 1 draait het leven van de mens niet alleen maar om veiligheid, anders konden we wel allemaal rond gaan fietsen met een helm op. Ten tweede kan een veiligheidssysteem niet denken. Op het moment dat je veiligheidssysteem ingrijpt omdat je te hard rijdt, terwijl jij expres gas geeft om een gevaarlijke situatie te voorkomen. Of je veiligheidssysteem grijpt in omdat je uit je baan raakt, terwijl jij juist expres je baan verlaat omdat er een of andere idioot 80 rijdt terwijl er een dikke laag ijzel ligt en niet meer kan remmen voor de rotonde.

Een waarschuwingssysteem is prima, maar een systeem dat voorkomt dat jij de regel overtreedt is niet per definitie veilig. De regel overtreden is niet per definitie onveilig, je aan de regel houden is niet per definitie veilig. Een waarschuwingssysteem kan geen onderscheid maken tussen die situaties (nog niet in ieder geval). Daarnaast kunnen ze ook kapot gaan of storing vertonen en dan krijg je zaken zoals destijds met de cruise control van Marco Bakker.
Sanity is (not) statistical
pi_57765876
quote:
Night vison blijkt voor geen meter te werken. sowieso moet je er te ver voor van je voorruit kijken dat is ook niks. misschien de volgende generatie?
Nightvision als layer over je voorruit lijkt mij wel wat Moet alleen niet teveel afleiden en perfect foutloos werken (rekening houden met kijkhoeken etc).
  dinsdag 1 april 2008 @ 23:40:42 #61
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_57770288
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 19:51 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ja, maar punt 1 draait het leven van de mens niet alleen maar om veiligheid, anders konden we wel allemaal rond gaan fietsen met een helm op. Ten tweede kan een veiligheidssysteem niet denken. Op het moment dat je veiligheidssysteem ingrijpt omdat je te hard rijdt, terwijl jij expres gas geeft om een gevaarlijke situatie te voorkomen. Of je veiligheidssysteem grijpt in omdat je uit je baan raakt, terwijl jij juist expres je baan verlaat omdat er een of andere idioot 80 rijdt terwijl er een dikke laag ijzel ligt en niet meer kan remmen voor de rotonde.

Een waarschuwingssysteem is prima, maar een systeem dat voorkomt dat jij de regel overtreedt is niet per definitie veilig. De regel overtreden is niet per definitie onveilig, je aan de regel houden is niet per definitie veilig. Een waarschuwingssysteem kan geen onderscheid maken tussen die situaties (nog niet in ieder geval). Daarnaast kunnen ze ook kapot gaan of storing vertonen en dan krijg je zaken zoals destijds met de cruise control van Marco Bakker.
Maar zolang het menselijk falen vaker voor komt dan het falen van enig elektronika, kies ik liever voor een/meerdere veiligheidssystemen.

En de cruise control van marco bakker was niet stuk, het lag meer aan het "veilige drankgebruik" van onze vriend....
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_57772257
Over 20 jaar rijden we waarschijnlijk zelf nog amper en worden we gereden door onze auto
Meteen groot deel van file probleem opgelost omdat dan veel efficiënter van elke meter asfalt gebruik kan worden gemaakt.
............................
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')