Op zondag 23 maart 2008 19:02 schreef Paramnesia het volgende:Beste Meki,
Er zijn weinig landen die jouw dezefde mogelijkheden zullen bieden als Nederland. Zelf ik als allochtoon die racisme, vooroordelen en extremisme heb meegemaakt moet dit beamen.
Tuurlijk is het zo dat de sfeer voor de immigrant niet goed is. Maar dat is het nooit geweest. Noch voor mijn ouders in de jaren 70 toen ze uit Suriname kwamen, noch voor de jongeren van nu die hetzelfde meemaken.
Als allochtoon zul je 2x zo hard moeten werken om te bereiken wat je wilt en dan nog zul je als een achterlijke aap gezien worden.
Dat gezegd hebbende. Als ik 2x zo hard werkte in Suriname had ik 2x niks. Ik kan hier zeggen wat ik wil, werken om mijn geld te verdienen, politiek actief zijn en doen wat ik wil.
Ik haat dit land met een passie soms. Maar dit land is het enige wat ik nog heb. Ben geen Surinamer meer, geen islamiet meer, geen koelie meer en ook geen Nederlander. Ik ben alles en niks. En ik zal het moeten doen met wat ik heb. Klaar.
Als ik kinderen heb, dan wil ik dat ze hier opgroeien. Met mijn waarden en normen, maar ook met de vrijheid die hier te kunnen uitdragen. Ze zullen hier alle kansen hebben en ik zal ze aansturen die kansen te nemen.
Duizenden van onze jonge broeders, Islamiet of niet maar immigranten, vergooien hun kansen die ze hebben. Ze krijgen zoveel geboden, en ze doen er niks mee. Ik zou zeggen pak je kans Meki en laat je stem horen.
Maak gebruik van je vrijheid, en bouw hier je toekomst op.
Razzy