Ik heb gekeken, maar de 8400 is nergens te krijgen. Ik heb meerdere winkels gebeld maar iedereen gaf aan dat ze geen idee hadden wanneer deze weer binnen zouden komen. Mocht iemand weten of deze 2 processoren binnenkort wel goed te krijgen zijn kan ik nog wel even wachten natuurlijk. Overigens scheelt de Q9450 in de benchmarks niet heel veel van de Q6600, maar mochten deze andere te krijgen zijn gaat daar inderdaad mijn voorkeur naar uit.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:14 schreef Dibble het volgende:
waarom en gedateerde quadcore geruiken?beter haal je voor het zelfde geld een E8400 of wacht je op de Q9450
Als je een 64 bits OS hebt werkt 4GB prima, misschien nog wat overkill maar over een jaartje is het standaard.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:16 schreef House-Musik het volgende:
Ik heb me verteld gekregen dat duo core ook gewoon goed is voor gaming misschien zelfs beter
4gb ram werkttoch ook niet helemaal ofzo?
Klok... Klepel... Zeg dan niets.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:16 schreef House-Musik het volgende:
Ik heb me verteld gekregen dat duo core ook gewoon goed is voor gaming misschien zelfs beter
4gb ram werkttoch ook niet helemaal ofzo?
Ik heb niet veel verstand van geheugen, kun jij daar iets over zeggen? Loopt dit geheugen goed of kan ik beter iets sneller geheugen nemen?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:21 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Klok... Klepel... Zeg dan niets.
Ontopic: ziet er goed uit hoor.
Geheugen is prima. 800MHz zorgt dat je je cpu kan overklokken zonder dat je je geheugen hoeft over te klokken. En het scheelt niets in prijs met 667MHz geheugen. Je hebt in principe wel een 64bits Windows (of ander OS) nodig om de volle 4GB te kunnen benutten. Met een 32bits OS zul je in principe slechts 3,2GB kunnen gebruiken. Zorg dus dat je XP of Vista x64 koopt/downloadt.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:26 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik heb niet veel verstand van geheugen, kun jij daar iets over zeggen? Loopt dit geheugen goed of kan ik beter iets sneller geheugen nemen?
Gast, ga jij eerst nog maar even met lego spelen, aan je opmerking te zien zit je nog in die levensfasequote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:37 schreef Edwinuss het volgende:
topic 258536215. Koop gewoon het beste van het beste.
En waarom een pc? Koop een console! Pc gameing gaat binnenkort echt dood.
Omdat ik de voorkeur heb voor PC gaming, zo kan ik altijd upgraden en nieuwe games ook echt mooi spelen. Daarnaast werkt een toetsenbord en muis in bijna alle spellen beter, en als ik al een controller wil gebruiken sluit ik die ook zo aan op mijn pc. Maar nu genoeg offtopic, tips voor verbeteren van het systeem?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:37 schreef Edwinuss het volgende:
topic 258536215. Koop gewoon het beste van het beste.
En waarom een pc? Koop een console! Pc gameing gaat binnenkort echt dood.
Tnx voor het meedenkenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:58 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Geheugen is prima. 800MHz zorgt dat je je cpu kan overklokken zonder dat je je geheugen hoeft over te klokken. En het scheelt niets in prijs met 667MHz geheugen. Je hebt in principe wel een 64bits Windows (of ander OS) nodig om de volle 4GB te kunnen benutten. Met een 32bits OS zul je in principe slechts 3,2GB kunnen gebruiken. Zorg dus dat je XP of Vista x64 koopt/downloadt.
pc gameing is dood. Console is de toekomst.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:58 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Gast, ga jij eerst nog maar even met lego spelen, aan je opmerking te zien zit je nog in die levensfase
Je hebt gelijk hoor.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:51 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
pc gameing is dood. Console is de toekomst.
zegt iemand die niet een goede kaart kan kopen en op elite niveau kan gamenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:51 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Ga eens ergens anders trollen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:51 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:20 schreef Dibble het volgende:
[..]
zegt iemand die niet een goede kaart kan kopen
Je koopt niet bij de goede shops als je het mij vraagt, ik zie zo een aantal producten die minstens een paar tientjes minder kosten bij andere winkels.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:09 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik wil een nieuwe pc kopen, en dit leek mij een goede configuratie, ik heb overal de links bijgezet zodat het makkelijk is om te kijken of het wel of niet bij elkaar past. Is dit volgens jullie een goed systeem? Of kan ik beter wat aanpassingen doen zodat het allemaal net iets beter loopt?
Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz (8MB cache) ¤ 192,01
Casetek V.Orpheus, LED, 22cm fan, midi tower case ¤ 74,95
Samsung SpinPoint F1 3.5i HDD 750GB SATAII 7200 32MB ¤ 109,00
Jetway I35PA-KU - Intel P35 -LGA775 ¤ 69,00
Sirtec High Power 500W ATX 12cm fan ¤ 52,00
Lite-On DH-20A4P HH IDE 20X DVDSM Black ¤ 22,00
Kingston ValueRAM 2GB DDR2-800 DIMM Kit ¤ 40,19
Kingston ValueRAM 2GB DDR2-800 DIMM Kit ¤ 40,19
Jetway GeForce 8800GT 512MB DDR3 PCI-e DVI HDTV ¤ 159,95
Totaalprijs ¤ 749,81
Probleem is dat als je de configuratie bij verschillende winkels gaat kopen, je waarschijnlijk goedkoper uit bent bij een (evt) duurdere zaak, dan dat je tig-euro aan verzendkosten moet betalen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:43 schreef cygnusx het volgende:
[..]
Je koopt niet bij de goede shops als je het mij vraagt, ik zie zo een aantal producten die minstens een paar tientjes minder kosten bij andere winkels.
Er zit een losse voeding van 500 Watt bij, weet jij een winkel waar het tientjes goedkoper is dan hier dan? Overigens heb ik wel heel goede ervaringen met deze webshop bij het samenstellen van mijn vorige pc, dus ze hebben een streepje voor ;-)quote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:47 schreef cygnusx het volgende:
Oh btw, die pc kast heeft geen voeding, die moet je er nog los bij kopen. Ik zou daarbij als ik jou was wel een degelijke voeding kiezen, want dat maakt meer verschil in de stabiliteit van je systeem als je zou denken.
Ik koop al mijn zooi bij Salland Automatisering & Azerty.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 17:26 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Er zit een losse voeding van 500 Watt bij, weet jij een winkel waar het tientjes goedkoper is dan hier dan? Overigens heb ik wel heel goede ervaringen met deze webshop bij het samenstellen van mijn vorige pc, dus ze hebben een streepje voor ;-)
Bedankt voor je advies.quote:Op zondag 23 maart 2008 01:28 schreef schvvmert het volgende:
Geef een paar tientjes meer uit voor een fatsoenlijk merk moederbord met goede OC opties en haal er ook gelijk een goede processorkoeler bij ipv de Intel boxed.
De HD zou ik ook geen Samsung F1 nemen, wordt nogal veel uitval over gemeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |