abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66692097
quote:
Emanuelson hoopt op terugkeer in Oranje
04 maart 2009

Urby Emanuelson is één van de spelers die onder bondscoach Bert van Marwijk uit beeld geraakt is bij het Nederlands elftal. De Ajacied zat onder Van Marwijks voorganger Marco van Basten jarenlang vast bij de Oranje-selectie, maar wacht nu al bijna een jaar uit een uitnodiging voor de nationale ploeg.

"Het is een vreemd contrast: ik ben voor mijn gevoel aan mijn beste en meest constante seizoen tot nu toe bezig, maar aan de andere kant heb ik al een jaar geen interland meer gespeeld. En ik heb op dit moment ook niet het gevoel dat ik er heel dicht tegenaan zit. Ik moet gewoon doorgaan op het pad dat ik dit seizoen ben ingeslagen en dan maar hopen dat ze me weer een keer nodig hebben bij Oranje", zegt Emanuelson in de nieuwe editie van Voetbal International.

Mogelijk speelt voor Van Marwijk mee, dat Emanuelson dit seizoen bij Ajax niet meer als linksback opgesteld wordt. En juist voor die positie werd de linkspoot in het verleden vaak bij Oranje gehaald. "Ik heb dit seizoen gemerkt wat ik diep in mijn hart al langer wist: ik bén geen verdediger. Het tegenstrijdige is dat ik als verdediger het Nederlands elftal heb gehaald", aldus de 22-jarige Ajacied.

Sinds zijn debuut in 2006 kwam Emanuelson elf keer uit voor het Nederlands elftal.
  woensdag 4 maart 2009 @ 15:44:05 #92
67174 Dos37
Come on Twente
pi_66693578
Hij mag er van mij wel weer bij, maar Bert gaat hem niet gebruiken als linker verdediger, of linker spits en het middenveld is al redelijk vol. Dus of ie nog in aanmerking komt.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_66693670
Enige waar die in aanmerking voor kan komen in het Nederlands elftal is linksback. En daar is die verdedigend te zwak voor, helaasch.
pi_68420515
quote:
Emanuelson: 'Wil volgend seizoen niet buiten basis vallen'
Datum: 27-apr-2009 13:01

Urby Emanuelson (foto, links) kijkt met gemengde gevoelens terug op het seizoen. Hij is tevreden over zijn eigen ontwikkeling, maar voor het vijfde jaar op rij is Ajax geen kampioen geworden. Daarnaast houdt de linkspoot de ontwikkelingen rond FC Twente-buitenspeler Eljero Elia nauwlettend in de gaten.

'Stel dat Ajax Elia koopt. Wat gebeurt er dan met mij? Word ik dan weer middenvelder, of linksback?,’ vraagt hij zich af in Het Parool. 'Ik weet niet wat de plannen zijn, maar ik wil volgend seizoen niet buiten de basis vallen,’ vervolgt Emanuelson. ‘Ik ben een speler die overal uit de voeten kan, maar als iedereen fit is, kan ik er ook naast komen. Hoewel ik na dit seizoen nog een contract heb voor twee jaar, denk ik wel eens over dat soort dingen na.’

'Als Ajax deze zomer Elia aantrekt, moet ik kijken wat ik ga doen. In de voorhoede doe ik veel verdedigend werk, maar ik maak het de trainer veel moeilijker als ik daarbij meer doelpunten zou maken. Sulejmani heeft een moeilijk jaar gehad, maar hij heeft wel tien keer gescoord. Ik ben volwassener geworden. Daarin wil ik ook volgend seizoen stappen vooruit maken.’ (BB)
  maandag 27 april 2009 @ 13:33:05 #95
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_68420956
Het is wellicht beter om te vertrekken. Ajax zal na weer een verloren seizoen waarschijnlijk weer de portemonnee trekken. En ik vrees dat hij komend seizoen buiten de boot valt.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_68421104
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:33 schreef Mr_DG het volgende:
Het is wellicht beter om te vertrekken. Ajax zal na weer een verloren seizoen waarschijnlijk weer de portemonnee trekken. En ik vrees dat hij komend seizoen buiten de boot valt.
wie op zijn positie aantrekken dan? waarom dure nieuwe speler halen terwijl je al een goede speler in huis hebt. hooguit een jonge talent aantrekken die hem af en toe vervangt.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_68444841
Emanuelson valt niet buiten de basis want daar is hij voetballend veel te goed voor. Ajax moet z'n contract maar eens gaan verlengen.
pi_68444888
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 00:07 schreef Radegast het volgende:
Emanuelson valt niet buiten de basis want daar is hij voetballend veel te goed voor. Ajax moet z'n contract maar eens gaan verlengen.
Hij speelt zn beste seizoen en staat er toch best vaak naast en wordt vaak vroeg gewisseld. Dat geeft wel wat aan toch? Ik vind hem ook zeer goed dit seizoen, maar als er een goed bod komt zou ik het wel weten als Ajax zijnde.
pi_68445209
Het is een geweldige voetballer, maar geen onvervangbare schakel voor Ajax
We are living in a material world, and I am a material girl
pi_68445337
Hij is ook niet opgeroepen voor de trainingsstage van het Nederlands Elftal voor alle spelers die in Nederland spelen terwijl wel bijvoorbeeld Wielaert en Amrabat opgeroepen zijn.
pi_68894365
Toch wel weer een leuke vrije trap gisteren hoor.
pi_68894386
quote:
Op maandag 11 mei 2009 08:24 schreef BliksemSchigt het volgende:
Snap niet waarom er 2 linkspoten bij die bal stonden.
pi_68895297
quote:
Op maandag 11 mei 2009 08:24 schreef BliksemSchigt het volgende:
Keepertje ging ook niet helemaal vrijuit.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  maandag 11 mei 2009 @ 12:07:19 #104
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_68900204
quote:
Op maandag 11 mei 2009 09:20 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Keepertje ging ook niet helemaal vrijuit.
Was gewoon een fout van de keeper, elke andere keeper had hem.
pi_68900223
Van mij mag hij vertrekken voor een leuk bedrag
pi_71780998
Wat was de laatste speler uit de eigen jeugd bij Ajax die tot 124 wedstrijden kwam in het eerste zonder dat hij verkocht werd?

Het is eigenlijk geen vlees en geen vis. Te goed om op te ruimen te slecht om te verkopen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71781012
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 07:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat was de laatste speler uit de eigen jeugd bij Ajax die tot 124 wedstrijden kwam in het eerste zonder dat hij verkocht werd?

Het is eigenlijk geen vlees en geen vis. Te goed om op te ruimen te slecht om te verkopen
Heitinga.
pi_71781040
Die is inderdaad wel ongeveer van het zelfde niveau maar die had er ook nog 2 hele zware blessures bijzitten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71781255
Urby mag wel wat aan zijn kapsel doen . Hij kan die ballen nooit normaal koppen met dat haar van hem. En met zijn kop naar beneden lopen.. hij hoort borst vooruit de kar te trekken.
pi_71791158
Urby. Van mij mag hij heel z'n carriere bij Ajax blijven.

[ Bericht 20% gewijzigd door Radegast op 11-08-2009 15:27:21 ]
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:03:06 #111
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_71800564
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:19 schreef Radegast het volgende:
Urby. Van mij mag hij heel z'n carriere bij Ajax blijven.
Dat zou wel betekenen dat hij, zoals op het moment, helemaal niets/zelden iets met zijn talent doet.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:04:45 #112
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_71800617
Overschatte voetballer die eigenlijk nergens tot zijn recht komt, heeft ook al een aantal cruciale tegengoals ingeleid.
pi_71800738
Ik heb het een beetje gehad met Urby. Al ben ik de laatste tijd milder gestemd over hem. Soms zie je hem technisch perfecte acties maken, maar dan is de eindpass weer enorm slecht. Schieten kan hij niet, voorzetten zijn dramatisch. En na een goeie actie zie je hem 20 minuten totaal niet aan de bal. Verdedigen kan hij niet, dat is bekend. Zijn ingrepen zijn te slap. Hij heeft fysiek niks in te brengen waardoor dat ook al geen meerwaarde is. Hij kan aardig postbode-voetbal spelen en heeft soepele bewegingen in huis, maar dat is alles. Dat is leuker voor op de pleintjes of voor in de zaal, maar als middenvelder van Ajax brengt Urby structureel te weinig. Hij kan beter hangend op links bij Volendam gaan ballen, schitterend als een handjevol palingboeren hem daar toejuichen omdat hij weer een panna geeft aan die rechtsback van B.V. Veendam !
Op woensdag 16 december 2009 17:38 schreef Barca het volgende:
Ik hou niet van voetbal. Ajax is mijn favoriete Nederlandse club, maar ik lig nooit wakker van hun resultaten en doen of laten.
pi_71801006
Niemand weet wat zijn beste positie is. Geen goed teken.

Hij is op geen enkele positie echt goed.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:18:24 #115
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_71801077
Als linksback is hij in ieder geval definitief afgeschreven. Iedere rechtsbuiten leefde zich uit tegen Urby.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 01:30:51 #116
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_71807893
die gaat nooit de echte top halen. veel te laks.

of hij moet zijn instelling, houding en haarmodel drastisch veranderen.
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_71808761
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:08 schreef Lebawski het volgende:
Ik heb het een beetje gehad met Urby. Al ben ik de laatste tijd milder gestemd over hem. Soms zie je hem technisch perfecte acties maken, maar dan is de eindpass weer enorm slecht. Schieten kan hij niet, voorzetten zijn dramatisch. En na een goeie actie zie je hem 20 minuten totaal niet aan de bal. Verdedigen kan hij niet, dat is bekend. Zijn ingrepen zijn te slap. Hij heeft fysiek niks in te brengen waardoor dat ook al geen meerwaarde is. Hij kan aardig postbode-voetbal spelen en heeft soepele bewegingen in huis, maar dat is alles. Dat is leuker voor op de pleintjes of voor in de zaal, maar als middenvelder van Ajax brengt Urby structureel te weinig. Hij kan beter hangend op links bij Volendam gaan ballen, schitterend als een handjevol palingboeren hem daar toejuichen omdat hij weer een panna geeft aan die rechtsback van B.V. Veendam !
Goede analyse

P.S. 5 seizoenen in de basis, 5 seizoenen geen titel
pi_71809642
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 01:30 schreef Fortitudo het volgende:
die gaat nooit de echte top halen. veel te laks.

of hij moet zijn instelling, houding en haarmodel drastisch veranderen.
Indeed hoe vaak zie je hem een bal verkeerd koppen door dat kapsel. Valderama had ook een dons haar maar die kopte ze wel goed. Als dat haar je prestaties beinvloed weg ermee. En verder moet hij echt eens een keer in een sloppenwijk gedumpt worden om wat mentaliteit te krijgen. Voetbalt te vrijblijvend.

misschien dat Jol wat peper in zijn hol kan douwen of zo want dit schiet niet op zo . Als ie over een wedstrijd of 5 nog zo speelt kan je hem beter in de uitverkoop zetten. En natuurlijk is hij als een stoepsnol van de ene naar de andere positie geslingerd maar nu voetbalt hij gewoon op zijn favoriete plek en moet ie laten zien dat hij het kan.
pi_71809971
Ik ben nog altijd fan van Urby, in PES is hij ook heel goed.
pi_71817424
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 03:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Goede analyse

P.S. 5 seizoenen in de basis, 5 seizoenen geen titel
Als dit waarheid is dan zou ik Urby meteen wissel zetten, word je de komende seizoenen opeens kampioen
We are living in a material world, and I am a material girl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')