abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 maart 2008 @ 15:27:25 #201
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57558437
quote:
Op zondag 23 maart 2008 13:53 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Dus voor jouw is het alleen een rpg als je met health / armor / strength ect. heeft.

Een RPG is een spel waar een speler een bepaald verhaal volg. Met deze verhaal zal de speler bepaalde acties moeten doen om het spel te voltooien.
Wrong. Volgens jouw definitie is ELK spel een RPG. De gamers definitie van RPG is een spel waarbij je 'letterlijk' in de huid kruipt van 1 karakter. Hierbij heb je dan attributen die je kan verbeteren en dat maakt het spel een RPG. Maar als jij je RTS/empire sim als RPG wilt verkopen omdat jij denkt dat jouw definitie beter is dan de door de gaming wereld gebruikte definitie dan prima. Maar dan krijg je dus mensen die een RPG verwachten en een RTS voorgeschoteld krijgen. Mag jij raden of ze blij zijn

[ Bericht 31% gewijzigd door GambitRS op 23-03-2008 15:34:10 ]
pi_57558480
Een watte? hu,...
mddnwzw ?

Het is moeilijk om een goede naam te verzinnen, tegenwoordig met zoveel spellen en mat al die domein piraten.
waar is de oude tijd gebeven waar het nog zo simpel kon.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 15:29:28 #203
122997 zquing
Drama Junk
pi_57558481
Heb je ooit utopia gespeeld? Ik denk dat je 't verste komt als er een soort van geforceerde team-iets in zit. Dat je wel moet spelen met anderen.

Ik raad je echt even aan om je te verdiepen in utopia en dan vooral achter de mensen die 't spelen
"Those unforgettable days, for them I live"
  zondag 23 maart 2008 @ 15:34:16 #204
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57558617
Aantal voorbeelden trouwens:

Tetris Attack: je bent Yoshi en het verhaal is dat je vriendjes door bowser zijn gevangen genomen. Je moet acties ondernemen (puzzels oplossen) om ze te bevrijden. Genre van dat spel: Puzzle. Genre volgens jouw definitie: RPG

Command & Conquer: je bent commandant van de GDI (of NOD ) en er woed een grote strijd tussen die twee machten. Je moet acties ondernemen (gevechten voeren met de vijand, covert missies uitvoeren, etc.) om verder door het verhaal te komen en uiteindelijk zo jouw macht te laten winnen. Genre: RTS. Volgens jou: RPG.

Half-life: Je bent Gordon Freeman en je basis wordt overvallen door aliens. Je moet erachter zien te komen waarom en hoe je ze tegen kan houden. Je onderneemt acties, namelijk je schiet aliens dood en probeert in leven te blijven, terwijl je op zoek bent naar de antwoorden. Genre: FPS. Volgens jou: RPG.
pi_57558631
Utopia, nee. Maar ik ben meer van space dan van die tijden.
In space en toekomst kan je lekker uitleven. Cowboy style. Startrek style. nou bijna alles.
En elfjes en dwarven zijn meestal het idee achter ruimte rassen.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 15:37:57 #206
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57558730
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
In space en toekomst kan je lekker uitleven. Cowboy style. Startrek style. nou bijna alles.
Utopia was meen ik in space?

Roelof ik denk dat we dit topic gewoon even vol moeten maken en dat je daarna een nieuwe aanmaakt met een fatsoenlijke OP en dat het dan iets serieuzer kan!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zondag 23 maart 2008 @ 15:41:54 #207
188728 Lyzio
why do we fall
pi_57558844
World of Spacecraft. Toppertje.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_57558850
kort.

Rpg is een spel met een sterk verhaal lijn. Met acties kan je met het verhaal verdergaan en/of het uiteindelijke verhaal einde aanpassen. Good/evil

Dat is een rolle spel

Dat je een rol overneemt van een bepaald figuur die een sterk en strak verhaal lijn moet volgen.
En ja meeste spellen hebben sterke verhaal lijnen, maar makers maken keuze.
Command & Conquer is alseerste een RTS en daarna een RPG. Men kan maar 1 kiezen of niet?
Dus, RTS.

Maar uiteindelijk heb je in zekere zin wel gelijk, het spel van mij is meer een RTS dan een RPG geworden.
Toen ik begon wou ik meer naar de RPG gaan dan de RTS. ik heb alleen meschien iets te grote RTS achtergrond genomen . Waardoor het ook meer een RTS dan een RPG geworden is.

ag, als het leuk te spelen is.
  zondag 23 maart 2008 @ 15:43:41 #209
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57558880
Peter Molyneux
Will Wright
Sid Meier
Ciffy B
Roelof Kremer

Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57558908
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:41 schreef Lyzio het volgende:
World of Spacecraft. Toppertje.
helaas het speeld niet op een planeet af.
dus world of space scraft,......

Age of the future.
  zondag 23 maart 2008 @ 15:45:41 #211
122997 zquing
Drama Junk
pi_57558945
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
't gaat nu niet om de setting, maar meer om de community achter 't spel. Het is niet 't spel dat de community maakt maar de community die 't spel maakt

Daarin is utopia erg goed geslaagd, hoeveel de spelers ook kankeren op de veranderingen die gemaakt worden, ze blijven 't gewoon spelen. Dit omdat hun "vrienden" ook blijven spelen(kingdoms ed).

Je moet je niet alleen richten op 't strategische aspect van 't spel maar ook(en mischien wel voornamelijk) op 't sociale aspect van je spel
pi_57558988
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:37 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Utopia was meen ik in space?

Roelof ik denk dat we dit topic gewoon even vol moeten maken en dat je daarna een nieuwe aanmaakt met een fatsoenlijke OP en dat het dan iets serieuzer kan!
er zijn meer utopia uitgekomen met de jaren,

meschien een specifieke link geven,......
  zondag 23 maart 2008 @ 15:48:07 #213
122997 zquing
Drama Junk
pi_57559015
games.swirve.com/utopia
  zondag 23 maart 2008 @ 15:48:32 #214
122997 zquing
Drama Junk
pi_57559030
pi_57559083
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:45 schreef zquing het volgende:

[..]

't gaat nu niet om de setting, maar meer om de community achter 't spel. Het is niet 't spel dat de community maakt maar de community die 't spel maakt

Daarin is utopia erg goed geslaagd, hoeveel de spelers ook kankeren op de veranderingen die gemaakt worden, ze blijven 't gewoon spelen. Dit omdat hun "vrienden" ook blijven spelen(kingdoms ed).

Je moet je niet alleen richten op 't strategische aspect van 't spel maar ook(en mischien wel voornamelijk) op 't sociale aspect van je spel
Daar is de man.

Omdat het spel zo gemaakt is (denk ik).
Door clan, lord/vassel, events, clan wars, enz enz enz.
En ook omdat het spel zogemaakt is dat spelers langer actief moeten zijn (dan in ogame) om verder in het spel te komen.
hoop ik het sociale aspect van je spel meer aan te pakken.
waardoor het spel ook langer speelbaar is.
de spelers zijn dan meer met elkaar bezig, wat het spel ook interesant maakt
  zondag 23 maart 2008 @ 16:07:32 #216
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57559582
Roelof, een jaar geleden hadden wij een groep van 12 man. Van alle takken, informatica, design, modeling enz enz ook zo een plan. Check mn sig maar eens die ik nog steeds niet veranderd heb.

Uitkomst: Helemaal niks noppa nada

Het is gewoon bijna onmogelijk zoiets van de grond te krijgen zonder geld, en veel tijd. Het begin was er, het einde niet. Motivatie was weg, niemand kon meer en het bleek te complex te zijn.

Wat leuke screens van tot hoe ver we zijn gekomen:

Een test voor het random genereren van gras. Die boxes zijn de boundries van de models. Natuurlijk kon dit niet geimplementeerd worden. Zie alleen al het aantal vertices en de FPS.

Random testing van een grote stad die random gegenereerd wordt. FPS: 19-22, zonder textures of iets anders. Zeer teleurstellend.

Spaceship van een van onze modlers. Best goed gelukt.

Aarde.
Met Bloom en atmosfeer shaders.

En mercurius.

Dit soort dingen maken het deprimerend. De oplossingen kosten veel tijd om uit te zoeken als je geen opleiding ervoor hebt gehad. (Ik alleen Informatica). Maar ik moet zeggen dat de tijd die ik erin stak mij wel plezier heeft gebracht.

Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_57560005
Paramnesia

Daar heb ik aan gedacht. maar om zo groot grafies hoogstandje te maken kost niet alleen veel tijd. maar ook veel geld om van de grond te komen.
Om zoiets van de grond te krijgen moeten de (12) mensen berijd zijn om de firma met (12) elkaar te delen.
Of je moet een firma inhuren om zoiets te maken, of een deal te maken.
Zeker is dat je veel tijd en veel geld er aan kwijt raakt.
Het beste is om met zo idee naar een studio te gaan en een deal te maken. meschien behoud je alleen 5-20 % (als je geen geld heb)
Als je er geld voor over heb om een firma intehuren dan is het belangrijk om zoveel mogelijk op papier te hebben met voorbeelden en mat alles er op en er aan. zodat de programmeurs sneller door kunnen werken, en jouw minder geld kosten.
Daarnaast is er zeker een groot risico dat het nop wordt. als je de reclame niet goed aan pakt.

Rede daarom dat ik het begin met een web browser game, minder grafies maar beter haalbaar.
Hierdoor behaal ik ook referenties en connection. (firma's studio's en inversteerders)
Daanaast kan het meschien een klein kapitaal opleveren en ook kan de referentie goed staan bij de bank als je een kapitaal wil lenen om iets op te zetten.

Paramnesia
Als het zeker luckt om het optezetten. (spel)
En het is een goed spel
Dan zou ik zeker geintreseerd zijn om een inversteering te maken,
  zondag 23 maart 2008 @ 16:27:24 #218
122997 zquing
Drama Junk
pi_57560260
mag ik vragen wat voor opleiding je gedaan hebt?
pi_57560375
elektrotechniek mbo
html xhtml java, en binnen kort php en meschien meer naar de 3D design
en vergeet de type diploma niet

niet echt van toepassing als ik niet ga programmeren.
pi_57560413
he, hoelang totdat deze vol is ?
  zondag 23 maart 2008 @ 16:31:30 #221
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57560414
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:42 schreef Roelof_Kremer het volgende:

Command & Conquer is alseerste een RTS en daarna een RPG. Men kan maar 1 kiezen of niet?
Dus, RTS.
Weer verkeerd. Echt, zo werkt het niet. Je hebt RTS/RPGs, daar is Spellforce er een van. Dan heb je je RPG karakter waarmee je quests doet en je hebt daarnaast dat je af en toe een basis moet bouwen. Warcraft 3 gaat ook sterk deze richting uit. PuzzleQuest is dan bijvoorbeeld een Puzzle/RPG, dan ben je een ridder met stats en door de stats te verbeteren krijg je bonussen tijdens de puzzels, kan je steden veroveren, etc.

Er zijn veel hybride spellen, maar de jouwe is nog steeds geen RPG omdat jij vindt dat elk spel met een verhaal zichzelf een RPG mag noemen Bekijk de echte hybride spellen maar en speel eens wat spellen die het label RPG dragen, dan kom je er zelf wel achter wat nou echt een RPG is
  zondag 23 maart 2008 @ 16:31:44 #222
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57560423
quote:
Op zondag 23 maart 2008 16:21 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Paramnesia

Daar heb ik aan gedacht. maar om zo groot grafies hoogstandje te maken kost niet alleen veel tijd. maar ook veel geld om van de grond te komen.
Om zoiets van de grond te krijgen moeten de (12) mensen berijd zijn om de firma met (12) elkaar te delen.
Of je moet een firma inhuren om zoiets te maken, of een deal te maken.
Zeker is dat je veel tijd en veel geld er aan kwijt raakt.
Het beste is om met zo idee naar een studio te gaan en een deal te maken. meschien behoud je alleen 5-20 % (als je geen geld heb)
Als je er geld voor over heb om een firma intehuren dan is het belangrijk om zoveel mogelijk op papier te hebben met voorbeelden en mat alles er op en er aan. zodat de programmeurs sneller door kunnen werken, en jouw minder geld kosten.
Daarnaast is er zeker een groot risico dat het nop wordt. als je de reclame niet goed aan pakt.

Rede daarom dat ik het begin met een web browser game, minder grafies maar beter haalbaar.
Hierdoor behaal ik ook referenties en connection. (firma's studio's en inversteerders)
Daanaast kan het meschien een klein kapitaal opleveren en ook kan de referentie goed staan bij de bank als je een kapitaal wil lenen om iets op te zetten.

Paramnesia
Als het zeker luckt om het optezetten. (spel)
En het is een goed spel
Dan zou ik zeker geintreseerd zijn om een inversteering te maken,
Investereingen zijn het probleem niet. Ik heb zelf genoeg vermogen. Alleen mijn zakelijk instinct zegt mij dat ik zelfs niet in mijn eigen MMO zou moeten investeren. En als zelfs ik dat denk over mijn eigen project. Tja dan zegt dat al veel.

De markt voor MMO's is verzadigd. Alleen mss in niche-markten zou je nog terecht kunnen. Maar voor nu zie ik er geen toekomst in.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
  zondag 23 maart 2008 @ 16:33:08 #223
122997 zquing
Drama Junk
pi_57560469
Heb je al een fatsoenlijk business plan opgezet?
pi_57560694
GambitRS

is het beter om te lezen en aannemen
of te lezen en zelf nadenken?

denk de 2de.
een RPG is een groot sector.
het is de keuze van de bedenkers en de makers om het te kiezen.
Met een puzzle/RPG konden ze ook de Puzzle weg laten. Hun willen alsnog de Puzzle onderdrukken omdat het idee was.
Als je kijkt, zijn de meeste wel hybride spellen, maar de makers kiezen alsnog 1 ding om te onderdrukken.

Zoek eens op wat een RPG is en waar het vandaan komt.
anders is dit weer de oneindig descussie waar het concept niet beter op wordt

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 16:49:24 ]
pi_57560770
quote:
Op zondag 23 maart 2008 16:33 schreef zquing het volgende:
Heb je al een fatsoenlijk business plan opgezet?
zeker.

eind deze maand hoop ik te gaan beginnen met het maken.
alle uit einde ff af knopen en dan beginnen.

als je ff lest zie je dat ik aan de meeste dingen wel gedacht heb.
rede ook deze form om de laaste dingen afronden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')