Wrong. Volgens jouw definitie is ELK spel een RPG. De gamers definitie van RPG is een spel waarbij je 'letterlijk' in de huid kruipt van 1 karakter. Hierbij heb je dan attributen die je kan verbeteren en dat maakt het spel een RPG. Maar als jij je RTS/empire sim als RPG wilt verkopen omdat jij denkt dat jouw definitie beter is dan de door de gaming wereld gebruikte definitie dan prima. Maar dan krijg je dus mensen die een RPG verwachten en een RTS voorgeschoteld krijgen. Mag jij raden of ze blij zijnquote:Op zondag 23 maart 2008 13:53 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Dus voor jouw is het alleen een rpg als je met health / armor / strength ect. heeft.
Een RPG is een spel waar een speler een bepaald verhaal volg. Met deze verhaal zal de speler bepaalde acties moeten doen om het spel te voltooien.
Utopia was meen ik in space?quote:Op zondag 23 maart 2008 15:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Utopia, nee. Maar ik ben meer van space dan van die tijden.
In space en toekomst kan je lekker uitleven. Cowboy style. Startrek style. nou bijna alles.
En elfjes en dwarven zijn meestal het idee achter ruimte rassen.
helaas het speeld niet op een planeet af.quote:Op zondag 23 maart 2008 15:41 schreef Lyzio het volgende:
World of Spacecraft. Toppertje.
't gaat nu niet om de setting, maar meer om de community achter 't spel. Het is niet 't spel dat de community maakt maar de community die 't spel maaktquote:Op zondag 23 maart 2008 15:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Utopia, nee. Maar ik ben meer van space dan van die tijden.
In space en toekomst kan je lekker uitleven. Cowboy style. Startrek style. nou bijna alles.
En elfjes en dwarven zijn meestal het idee achter ruimte rassen.
er zijn meer utopia uitgekomen met de jaren,quote:Op zondag 23 maart 2008 15:37 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Utopia was meen ik in space?
Roelof ik denk dat we dit topic gewoon even vol moeten maken en dat je daarna een nieuwe aanmaakt met een fatsoenlijke OP en dat het dan iets serieuzer kan!
Daar is de man.quote:Op zondag 23 maart 2008 15:45 schreef zquing het volgende:
[..]
't gaat nu niet om de setting, maar meer om de community achter 't spel. Het is niet 't spel dat de community maakt maar de community die 't spel maakt
Daarin is utopia erg goed geslaagd, hoeveel de spelers ook kankeren op de veranderingen die gemaakt worden, ze blijven 't gewoon spelen. Dit omdat hun "vrienden" ook blijven spelen(kingdoms ed).
Je moet je niet alleen richten op 't strategische aspect van 't spel maar ook(en mischien wel voornamelijk) op 't sociale aspect van je spel
Weer verkeerd. Echt, zo werkt het niet. Je hebt RTS/RPGs, daar is Spellforce er een van. Dan heb je je RPG karakter waarmee je quests doet en je hebt daarnaast dat je af en toe een basis moet bouwen. Warcraft 3 gaat ook sterk deze richting uit. PuzzleQuest is dan bijvoorbeeld een Puzzle/RPG, dan ben je een ridder met stats en door de stats te verbeteren krijg je bonussen tijdens de puzzels, kan je steden veroveren, etc.quote:Op zondag 23 maart 2008 15:42 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Command & Conquer is alseerste een RTS en daarna een RPG. Men kan maar 1 kiezen of niet?
Dus, RTS.
Investereingen zijn het probleem niet. Ik heb zelf genoeg vermogen. Alleen mijn zakelijk instinct zegt mij dat ik zelfs niet in mijn eigen MMO zou moeten investeren. En als zelfs ik dat denk over mijn eigen project. Tja dan zegt dat al veel.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:21 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Paramnesia
Daar heb ik aan gedacht. maar om zo groot grafies hoogstandje te maken kost niet alleen veel tijd. maar ook veel geld om van de grond te komen.
Om zoiets van de grond te krijgen moeten de (12) mensen berijd zijn om de firma met (12) elkaar te delen.
Of je moet een firma inhuren om zoiets te maken, of een deal te maken.
Zeker is dat je veel tijd en veel geld er aan kwijt raakt.
Het beste is om met zo idee naar een studio te gaan en een deal te maken. meschien behoud je alleen 5-20 % (als je geen geld heb)
Als je er geld voor over heb om een firma intehuren dan is het belangrijk om zoveel mogelijk op papier te hebben met voorbeelden en mat alles er op en er aan. zodat de programmeurs sneller door kunnen werken, en jouw minder geld kosten.
Daarnaast is er zeker een groot risico dat het nop wordt. als je de reclame niet goed aan pakt.
Rede daarom dat ik het begin met een web browser game, minder grafies maar beter haalbaar.
Hierdoor behaal ik ook referenties en connection. (firma's studio's en inversteerders)
Daanaast kan het meschien een klein kapitaal opleveren en ook kan de referentie goed staan bij de bank als je een kapitaal wil lenen om iets op te zetten.
Paramnesia
Als het zeker luckt om het optezetten. (spel)
En het is een goed spel
Dan zou ik zeker geintreseerd zijn om een inversteering te maken,
zeker.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:33 schreef zquing het volgende:
Heb je al een fatsoenlijk business plan opgezet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |